Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr

Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Το μόνο που μπορώ να πω για το "Blade Runner" είναι πως πρόκειται για τη συνέχεια του original.
1

Η Sony φαινόταν αποφασισμένη να πραγματοποιήσει επιτέλους το κρυφό όνειρο, και μαζί τον φανερό φόβο πολλών οπαδών του «Blade Runner», και να βάλει μπροστά τη συνέχεια ή κάποια ιδέα που να σχετίζεται ευθέως με το αριστούργημα του Ρίντλεϊ Σκοτ. Διάφορες απόπειρες στο παρελθόν έπεσαν στο κενό, είτε μιλάμε για το «Blade Runner Down» του Στιούαρτ Χέιζελντιν (σύγκρουση με τα δικαιώματα του μυθιστορήματος του Φίλιπ Κ. Ντικ) είτε για τα σχέδια των Ρίντλεϊ και Τόνι Σκοτ για μικρού μήκους prequel, περίπου δέκα χρόνια πριν.


Ο Ντενί Βιλνέβ γνώριζε πως η ταινία θα γυριζόταν με ή χωρίς αυτόν στο τιμόνι. Είχε ανέκαθεν επιφυλάξεις για μεγάλα sci-fi που πάντα του πρότειναν, και με εξαίρεση την «Άφιξη» φοβόταν πως θα υστερούσε λόγω της πίεσης που θα δεχόταν. Για να αποδεχτεί την πρόκληση του «Blade Runner 2049» έθεσε κομψά κάποιους όρους: να κοιταχτεί στα μάτια με τον Σκοτ και να πάρει τις ευλογίες του, να δουλέψει περισσότερο πάνω στις ήδη δυνατές ιδέες του σεναρίου και να τις βελτιώσει αλλά και να νιώσει έτοιμος να επιβιβαστεί σε ένα μεγάλο κινηματογραφικό σκάφος, και να συνεισφέρει καλλιτεχνικά.

Το «Blade Runner 2049» είναι η πρώτη ταινία της οποίας το σενάριο έπρεπε να κλείνει προσεκτικά στο συρτάρι του κάθε βράδυ και να μη μιλάει γι' αυτή σε ανθρώπους που δεν ήταν στο set ή δεν ανήκαν στο επιτελείο της παραγωγής. 


Στη Βαρκελώνη, όπου τον συναντήσαμε, μας είπε πως ο Ρίντλεϊ Σκοτ δεν παρενέβη καθόλου, από δική του επιλογή. Βρισκόταν διακριτικά στη θέση του παραγωγού, από απόσταση, και δήλωσε πρόθυμος να βοηθήσει, όποτε χρειαζόταν. Αλλά δεν χρειάστηκε, όπως φαίνεται. Γνωρίζαμε πως ήταν αρκετά νωρίς για αποκαλύψεις (οι συνεντεύξεις έγιναν τέλη Ιουνίου) και ο Καναδός δημιουργός του «Μέσα από τις φλόγες», του «Prisoners» και του «Sicario» περιορίστηκε στο να δώσει λίγες λεπτομέρειες για την ταινία του.

«Το μόνο που μπορώ να πω για το "Blade Runner" είναι πως πρόκειται για τη συνέχεια του original. Προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε την ίδια ατμόσφαιρα, τον τόνο του φιλμ νουάρ της πρώτης ταινίας και την ίδια στιγμή να προσθέσουμε νέα στοιχεία, εξελίσσοντας την ιστορία».

Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter

Αν και δεν του αρέσει να προσέχει τι θα πει μήπως και του ξεφύγει κάποιο από τα κλειδιά της ταινίας, ο Βιλνέβ κατανοεί τη σαρωτική δύναμη που έχει το Διαδίκτυο να μαρτυράει μυστικά σε χρόνο dt, ικανοποιώντας έτσι την ανάγκη πολλών να καταναλώνουν spoilers πριν βγει καν η ταινία στις αίθουσες. Το «Blade Runner 2049» είναι η πρώτη ταινία της οποίας το σενάριο έπρεπε να κλείνει προσεκτικά στο συρτάρι του κάθε βράδυ και να μη μιλάει γι' αυτή σε ανθρώπους που δεν ήταν στο set ή δεν ανήκαν στο επιτελείο της παραγωγής. Από την άλλη, όμως, η μεγάλη του χαρά είναι να ανακαλύπτει δημιουργίες στη σκοτεινή αίθουσα, χωρίς να γνωρίζει εκ των προτέρων τι θα δει, τον σκηνοθέτη, το είδος ή τη χώρα προέλευσής τους.

Ο τρόπος με τον οποίο μιλάει ο Βιλνέβ για τον εαυτό του, η σύνεση και ο σεβασμός που δείχνει για τους προκατόχους, τους συναδέλφους και τους συνεργάτες του μας κάνει να ξεχνάμε προς στιγμήν πως πρόκειται για έναν από τους δυο-τρεις πιο σημαντικούς και περιζήτητους κινηματογραφικούς σκηνοθέτες στο αγγλόφωνο σινεμά, και μάλιστα σε ένα είδος όπως η επιστημονική φαντασία, με αυξημένο ρίσκο, παρά την τρέχουσα μόδα. Εκφράζεται με δέος γι' αυτούς που καταπιάνονται συστηματικά με παρόμοιες ταινίες, αν και ο ίδιος θα μπει για τα καλά στο κλαμπ, μια και η επόμενη ταινία του είναι το «Dune», ένα δύσκολο έργο που ο Ντέιβιντ Λιντς δεν είχε καταφέρει να αναδείξει, πόσο μάλλον να ξεμπερδέψει από τη δαιδαλώδη, φορτωμένη πλοκή του. Επισημαίνοντας πως η επιστημονική φαντασία επέστρεψε πλέον, με θόρυβο και άποψη, τον ρωτώ τι τον ελκύει στο είδος: «Αυτό που λατρεύω στην επιστημονική φαντασία», απαντά ανακουφισμένος που η ερώτηση δεν αφορά άμεσα την κρυπτική πλοκή, «είναι πως καταπιάνεται με εύφλεκτα και διανοουμενίστικα θέματα που ένα απλό δράμα δεν μπορεί να χωρέσει και αν το έκανε, θα κατέληγε βαρύ και νοηματικά αδόκιμο. Και, αν μου επιτρέψουν να ξανακάνω ταινία μετά το "Blade Runner", θα ήθελα να γυρίσω το "Dune", γιατί αγαπώ το βιβλίο του Φρανκ Χέρμπερτ και μέχρι στιγμής δεν έχει διασκευαστεί ικανοποιητικά στο σινεμά».

Μιλώντας για το καστ, είπε πως ο Χάρισον Φορντ είχε συμφωνήσει και ήταν ενεργά αναμεμειγμένος στο φιλμ πολύ πριν προσληφθεί ο ίδιος και πως για τον ρόλο του Νιάντερ Γουάλας, του κατασκευαστή των replicants που αντικαθιστά τον Ταϊρέλ, η αρχική του επιλογή ήταν ο Ντέιβιντ Μπάουι, αλλά δυστυχώς τους πρόλαβε το μοιραίο − ο ρόλος κατέληξε στον Τζάρεντ Λέτο. Το μυστικό της ταινίας βρίσκεται στους replicants, στη σχέση των ρομπότ με τους ανθρώπους και στην επισφαλή θέση τους στην κοινωνία που τα χρησιμοποιεί χωρίς να κατανοεί τη φύση τους: «Τα ανδροειδή είναι σαν το τέρας του Φρανκενστάιν» λέει ο Βιλνέβ. «Είναι κατασκευασμένα από τεχνητά υλικά, αλλά δεν διαφέρουν σε πολλά από εμάς. Το θέμα τους είναι μια σειρά ηθικών συγκρούσεων που αντιμετωπίζουν. Σαν τους ανθρώπους, δηλαδή. Δεν είναι κακόβουλα όντα, τουλάχιστον εγώ δεν τα βλέπω έτσι. Θέλουν να ικανοποιηθούν και να είναι ελεύθερα».

Slideshow: Δείτε 20 φωτογραφίες από την ταινία και τα γυρίσματα

Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Ενα μονο εχω να πω : ΑΝΥΠΟΜΟΝΩ! Βεβαια θα πρεπει να περιμενω μέχρι τις 18 οκτωβριου που στα σινεπλεξ της Θεσσαλονικης εχει ολη τη μερα 2€ το εισιτήριο οποτε θα παω να δω 2 ταινιες σιγουρα! Απο την αλλη πρεπει να εισαι πνευματικά ξεκούραστος για να τη δεις. Δίλλημα! Υ. Γ. Δεν κανω διαφημιση!