Ο Λαμπέρ Ουιλσόν μιλά περί μεταμορφώσεων στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

LAMBERT WILSON συνέντευξη/ΟΙ 7 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ Facebook Twitter
Θα με ιντρίγκαρε να υποδυθώ έναν εργάτη, ή μάλλον έναν χωρικό, έναν αυθεντικό άνδρα της επαρχίας και των αγρών. Αυτά που έχω ήδη κάνει, ένας πομπώδης αριστοκράτης ή ένας ιερέας, αποτελούν κομμάτι της προσωπικότητάς μου. Φωτο: Getty images
0

Λίγο πριν ξαναγλιστρήσει στη σατανικά βελούδινη δράση του Merovingian στο καινούριο Matrix, ο Λαμπέρ Ουιλσόν υποδύεται τον εμβληματικό Πρόεδρο της Γαλλίας Ντε Γκωλ την εποχή που οδηγούσε την αντίσταση της χώρας του εναντίον των Ναζί. Ο Γάλλος ηθοποιός μιλά για τη συνάντησή του με τον μεγάλο ηγέτη του 20ου αιώνα στη χώρα του, τις πηγές έμπνευσης στο παιχνίδι της μεταμόρφωσης και το πώς βλέπει τώρα την απόφαση που είχε πάρει στη νεότητά του, να γίνει ο πιο γνωστός ηθοποιός στο Χόλιγουντ, λίγο πριν παίξει δίπλα στην Τζέϊν Φόντα και τη Βανέσσα Ρεντγκρέϊβ στην Τζούλια του Φρεντ Τσίνεμαν.

— Καλησπέρα. Χαίρομαι πολύ που σας συναντώ αν και με τόσο μεγάλη καθυστέρηση, και αναρωτιέμαι γιατί με τόσο έντονη παρουσία στο σινεμά, δεν έχει τύχει ποτέ να διασταυρωθούμε σε συνεντεύξεις.

Είναι απλό, γιατί εγώ είμαι προχωρημένος μεσήλιξ κι εσείς αγέννητος όταν γύριζα τις ταινίες μου!

— Ανακριβές: έχω δει την Julia περίπου σε πρώτη προβολή, το 1977.

Ω Θεέ μου!

— Το ερώτημα όμως είναι: πώς προσεγγίζετε έναν ήρωα;

Είναι παράξενο αλλά νομίζω πως ή το έχεις μέσα σου, ή δεν το έχεις- και εννοώ ακόμη και την ικανότητα, το ρίσκο αν θέλετε, της μεταμόρφωσης, της απόφασης να απομακρυνθώ από αυτό που είμαι. Συνήθως στην αρχή λέω στον εαυτό μου πως δεν μοιράζομαι ούτε μια ίνα με τον χαρακτήρα που καλούμαι να υποδυθώ. Είμαστε πολύπλευρα όντα, άγγελοι και τέρατα, ενάρετοι και πανούργοι. Νομίζω πως κατέχω 7 οικογένειες χαρακτήρων. Τους μοναχούς, τους ιερωμένους, τους ανθρώπους της πίστης. Τους εξεζητημένους κοσμικούς, τους σνομπ. Τους ανθρώπους της εργατικής τάξης, χωρίς να εννοώ τους προλετάριους, αλλά γενικά εργαζόμενους, καθημερινούς, με μια γενική έννοια. Σας δίνω μια σφαιρική εικόνα για να πω οτι σκάβω σε καθεμιά απο αυτές τις κατηγορίες και εξάγω χαρακτηριστικά χρήσιμα για έναν ρόλο.

Αν δεν είχα στραφεί στις συνεχείς αλλαγές, θα ενσάρκωνα τραπεζίτες και Γάλλους πρέσβεις. Θα φορούσα το ίδιο κοστούμι και θα είχα το ίδιο κούρεμα. Θα περπατούσα ευθυτενής με σακάκι και πόζα, γιατί έτσι θέλει ο κόσμος να με βλέπει- επίσης γιατί ξέρω να υποστηρίζω τα κοστούμια! Πρέπει να μάχομαι για να βρω τη θέση μου σε διαφορετικούς ρόλους. 

Κυρίως, δεν επιθυμώ ποτέ να επαναλαμβάνομαι, όχι γιατί κρατώ ψηλά τη σημαία του ηθοποιού με τα πολλά πρόσωπα, αλλά επειδή βαριέμαι. Αν δεν είχα στραφεί στις συνεχείς αλλαγές, θα ενσάρκωνα τραπεζίτες και Γάλλους πρέσβεις. Θα φορούσα το ίδιο κοστούμι και θα είχα το ίδιο κούρεμα. Θα περπατούσα ευθυτενής με σακάκι και πόζα, γιατί έτσι θέλει ο κόσμος να με βλέπει- επίσης γιατί ξέρω να υποστηρίζω τα κοστούμια! Πρέπει να μάχομαι για να βρω τη θέση μου σε διαφορετικούς ρόλους. 

— Ποιός ρόλος σας είναι ο πιο μακρινός από τον αληθινό σας χαρακτήρα;

Ενδιαφέρον. Μάλλον ένας ρόλος που δεν έχω ακόμη παίξει. Ξέρετε, όταν ήμουν νέος και φοιτούσα στην Αγγλία, είχα μανία με την αμερικανική μέθοδο υποκριτικής και ήθελα πάση θυσία να κινηθώ εγώ προς τον ρόλο. Θα με ιντρίγκαρε να υποδυθώ έναν εργάτη, ή μάλλον έναν χωρικό, έναν αυθεντικό άνδρα της επαρχίας και των αγρών. Αυτά που έχω ήδη κάνει, ένας πομπώδης αριστοκράτης ή ένας ιερέας, αποτελούν κομμάτι της προσωπικότητάς μου.

— Ο αββάς Pierre είναι ένας από τους πιο γνωστούς σας ρόλους, και φυσικά η πρωταγωνιστική συμμετοχή σας στο Ενώπιον Θεών και Ανθρώπων του Ξαβιέ Μπουβουά, ωστόσο δεν με παραπέμπετε αμέσως σε άνθρωπο του κλήρου.

Σε επίπεδο κουλτούρας και ανατροφής όντως δεν έχω καμία σχέση. Οι γονείς μου μισούσαν τους παπάδες σε ακραίο βαθμό. Όποτε όμως έχω βρεθεί σε μοναστήρι, νιώθω άνετα, έχω μια αίσθηση περίεργου deja vu, ίσως από μια προηγούμενη ζωή μου. Και όταν φόρεσα για πρώτη φορά το ράσο του αββά, μου ταίραξε γάντι, δε μπορώ να το εξηγήσω ακριβώς. Πρόσφατα επιχείρησα μια μετατόπιση, παίζοντας έναν διαβολικό ιερωμένο, που ήταν πρέσβης στο Βατικανό, στη Benedetta του Πολ Βερχόφεν. Ξέφυγα από τους σεβάσμιους γέροντες με έναν σούπερ κακό παπά.

LAMBERT WILSON συνέντευξη/ΟΙ 7 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ Facebook Twitter
O Λαμπέρ Ουιλσόν στον ρόλο ενός διαβολικού ιερωμένου, στη Benedetta του Πολ Βερχόφεν.

— Πριν από χρόνια είχα ρωτήσει την Έλεν Μίρεν αν συμπαθούσε την Ελισάβετ, με αφορμή τη Βασίλισσα του Στίβεν Φρίαρς. Μου είπε πως με τον καιρό συνειδητοποίησε πως την αγαπούσε πάντα, σαν συγγενή, ή ένα έπιπλο του πατρικού σπιτιού φορτωμένο με αναμνήσεις.

Αυτό είναι αστείο.

— Κι έτσι σταδιακά την ξεχώριζε από το θεσμό της μοναρχίας, αλλά και από την εφηβεία της αμφισβήτησης. Εσείς θελήσατε να διακρίνετε τον στρατηγό Ντε Γκωλ από τον πολιτικό που μετέπειτα έγινε σύμβολο ενός συντηρητικού κατεστημένου;

Κατ’ αρχήν κλήθηκα να ξεχωρίσω τον Ντε Γκωλ της Γαλλίας από τον δικό μου Ντε Γκωλ! Όταν ήμουν μικρός ήμουν καλός μαθητής και με προσκάλεσαν στο προεδρικό μέγαρο Ελυζέ, για να εκπροσωπήσω το σχολείο μου στην χριστουγεννιάτικη γιορτή. Ήμουν ο μόνος άνθρωπος στο πλατό που είχε συναντήσει τον Πρόεδρο- έχω ακόμη την πρόσκληση κορνιζαρισμένη στο σπίτι μου. Εκτός αυτού, ο πατέρας μου (ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Ζορζ Ουιλσόν) είχε στενές επαφές μαζί του, την περίοδο που διετέλεσε διευθυντής στο Εθνικό Θέατρο και συζητούσαν το ύψος των επιχορηγήσεων και το καλλιτεχνικό ρεπερτόριο. Είναι αλήθεια οτι στις προεδρικές δεξιώσεις, όποτε τον έβλεπε ο Ντε Γκώλ του έγνεφε να έρθει κοντά του, γιατί ο πατέρας μου ήταν ψηλός, όπως κι εκείνος, και ανακουφιζόταν που δεν χρειαζόταν να σκύβει για να μιλά. Μάλιστα του είχε πει: οι Γάλλοι είναι τόσο “μικροί”, προφανώς κάνοντας ανατομική και ψυχική περιγραφή.

Ο Ντε Γκωλ υπήρχε στη ζωή μου μέσα από τη σύντομη συνάντηση και τις διηγήσεις του πατέρα μου, και ως φιγούρα στην τηλεόραση, περίπου όπως όρισε η Μίρεν τη δική της βασίλισσα, ως γηραιά εμβληματική φιγούρα της Γαλλίας, που λόγω της θεατρικής του έμφασης, τον μιμούμασταν κοροϊδευτικά. Πριν αναλάβω τον ρόλο, αντιλήφθηκα πως εκτός από αυτά, δεν γνώριζα κάτι ιδιαίτερο γιά τον άνθρωπο Ντε Γκωλ. Μοιάζει με την περίπτωση του Λουδοβίκου του 14ου: θεωρούμε ως δεδομένες τέτοιου είδους ιστορικές προσωπικότητες και δνε τις ψάχνουμε βαθύτερα. Με αφορμή την ταινία, διάβασα ενδελεχώς, βασικά για τις μάχες που έδωσε, και πώς όρθωσε το παράστημά του. Όμως, δε μου φεύγει ποτέ από το μυαλό η εικόνα του, περιτριγυρισμένος από παιχνίδα, με φόντο το χριστουγεννιάτικο δέντρο, τον χειμώνα του 1965! Απίστευτο.

LAMBERT WILSON συνέντευξη/ΟΙ 7 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ Facebook Twitter
O Λαμπέρ Ουιλσόν σε πλάνο της ταινίας Ντε Γκωλ.

— Είναι αλήθεια πως στα νιάτα σας είχατε βάλει πλώρη αποκλειστικά για το Χόλιγουντ, είχατε όνειρο να γίνετε “Αμερικανός Ηθοποιός”;

Ναι!

— Λυπάστε που δεν είστε ακριβώς αυτό;

Όχι, πρόσφατα με ρώτησαν ποιές είναι οι αγαπημένες ταινίες των νεανικών μου χρόνων και θυμήθηκα Τα Καλύτερα μας Χρόνια και τον Υπέροχο Γκάτσμπι, που είχα δει στην ηλικία των 13-14 νομίζω, γιατί ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ ήταν το είδωλο μου, το κλασικό εφηβικό κλισέ, ήθελα να του μοιάζω, να είμαι καλοντυμένος… Αυτό που κατάφερα είναι να είμαι ηθοποιός, να παίζω, να τραγουδάω, να γυρίζω ταινίες και συμμετέχω σε θεατρικές παραστάσεις. Αν και κάνω κάποιες εμφανίσεις σε αμερικανικές παραγωγές, τη ζωή του movie star δεν τη ζηλεύω καθόλου, ειδικά το άγχος της παγκόσμιας φήμης και της ανάγκης να βρίσκομαι ψηλά στην εμπορική αλυσίδα όπως επιβάλλεται από τα studio. Το οξυγόνο της ανωνυμίας είναι απολύτως απαραίτητο σε έναν ηθοποιό. Με αναγνωρίζουν στη Γαλλία και σε μερικές χώρες αλλά βασικά αισθάνομαι ελεύθερος. Ο πατέρας μου με ρωτούσε συνεχώς, γιατί θέλεις να σε αναγνωρίζει όλος πλανήτης; Περιφρονούσα τις γαλλικές επιτυχίες, θεωρούσα πως αν δεν τις δουν παντού, δεν αξίζουν οι ταινίες. Πλέον, το να είσαι global είναι πολύ πιο εύκολο, με το διαδίκτυο και τις σειρές. Η εγχώρια αναγνώριση με εξιτάρει περισσότερο. Δεν έχω απωθημένα λοιπόν.

 — Και η δύναμη της επιλογής, που χαρίζει η ευρύτερη αποδοχή;

Έχετε δίκιο, αυτό είναι ένα θέμα. Μια Μέριλ Στριπ μπορεί να ζητήσει από έναν σκηνοθέτη ή έναν σεναριογράφο να στήσει μια ταινία σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, γιατί έχει τη δύναμη να το κάνει. Υποθέτω πως η καριέρα μου θα είχε άλλη τροπή, επειδή θα μπορούσα να έχω ένα υψηλό επίπεδο συνδυασμών, όχι επιλογών απαραίτητα. Θα ήμουν όμως δυστυχισμένος στο Χόλιγουντ, οπότε, μια χαρά στη Γαλλία!

Η ταινία Ντε Γκωλ του Γκαμπριέλ λε Μπομάν με τον Λαμπέρ Ουιλσόν, την Ιζαμπέλ Καρέ και τον Ολιβιέ Γκουρμέ, βγήκε στις αίθουσες στις 12 Αυγούστου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ