Διευθυντής του περιοδικού ήταν ο Βασίλης Ραφαηλίδης που μαζί με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και κάποια άλλα ανήσυχους δημιουργούς, διανοούμενους, κριτικούς και θεωρητικούς του σινεμά (πολλοί από τους οποίους προέρχονταν από το περιβάλλον της Σχολής Σταυράκου) που βρίσκονταν σε επαφή με τις σύγχρονες τότε σχολές, τάσεις και προσεγγίσεις (ιδεολογικές και αισθητικές) του σινεμά, έστησαν τον «Σύγχρονο Κινηματογράφο» μετά από έντονες ζυμώσεις και συζητήσεις εν μέσω χούντας.
Το εξώφυλλο του πρώτου τεύχους κοσμεί στιγμιότυπο από την ταινία του Μπουνιουέλ «Ο Σίμων της Ερήμου» και στη σελίδα των περιεχομένων και της ταυτότητας των συνεργατών υπάρχει η εξής γλαφυρά διατυπωμένη σύνοψη του φιλμ:
«Η Σύλβια Πινάλ, θηλυκή ένσάρκωσn τοϋ Πνεύματος του Κακού, πείθει τόν Σίμωνα (Κλαούντιο Μπρούκ) νά τήν άκολοuθήσει στή Νέα Υόρκη. Ο Σίμων έγκαταλείπει τήν προσπάθειά του να σώσει τόν κόσμο μέσα απ' την έκσταση, και το ομαδικό ντελlριουμ ενός νεοϋορκέζικου νάιτ-κλάμπ αποτελεί γι αυτόν την αφορμή για την πρώτη και μόνη αποκάλυψn: ο αγώνας, δεν μπορεί να δοθεί στην έρημο αλλά ανάμεσα στους ανθρώπους».
Στην ταυτότητα του πρώτου τεύχους όπου περιλαμβανόταν και ευχετήριο μήνυμα του Φεντερίκο Φελίνι, μπορεί να δει κανείς μεταξύ άλλων τα ονόματα των Παντελή Βούλγαρη, Τώνη Λυκουρέση, του Λάκη Παπαστάθη, του Κώστα Σφήκα, ενώ στη συνέχεια της 15ετούς πορείας του το περιοδικό θα φιλοξενούσε πολύ σημαντικούς συγγραφείς και αρθρογράφους όπως ο Χρήστος Βακαλόπουλος. Η πρώτη περίοδος του περιοδικού θα έληγε με την εξέγερση του Πολυτεχνείου όταν οι υπεύθυνοι του περιοδικού συνελήφθησαν ή πέρασαν στην παρανομία και η δεύτερη θα ξεκινούσε από την αυγή της μεταπολίτευσης και θα διαρκούσε μέχρι το 1984.
Πρόσφατα ψηφιοποιήθηκαν όλα τα τεύχη του θρυλικού πλέον αυτού περιοδικού και βρίσκονται συγκεντρωμένα εδώ.
Στο ίδιο site (cinemalab) έχει ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση και αρχειοθέτηση του περιοδικού "Φιλμ" του Θανάση Ρεντζή, το οποίο εκδόθηκε το 1974 και λειτούργησε ως αντίπαλος πόλος του "Σύγχρονου Κινηματογράφου" για την ηγεμονική θεωρητική επικράτηση στον Ελληνικό κινηματογραφικό χώρο.