Η Lady Gaga έχει προσκληθεί φυσικά, το ίδιο και ο Μαχερσάλα Άλι. Οι ωρυόμενοι φανς όμως που θα ξεροσταλιάζουν αργά την Κυριακή το βράδυ στο Μπέβερλι Χιλς έξω από το καθιερωμένο πάρτι του Vanity Fair αμέσως μετά την τελετή των Όσκαρ, θα δυσκολευτούν μάλλον να αναγνωρίσουν πολλούς από τους προσκεκλημένους.
«Η ομάδα μας έκανε πολλές συσκέψεις με τους υπεύθυνους της Condé Nast [του παραδοσιακού εκδοτικού κολοσσού που περιλαμβάνει στις τάξεις του το περιοδικό] για τη συγκεκριμένη εκδήλωση» δήλωσε η διευθύντρια marketing της Marriott - κεντρικού σπόνσορα του event – η οποία φυσικά θα παρευρεθεί στο πάρτι μαζί με έναν στρατό από στελέχη διάφορων "brand partners" του περιοδικού.
To πάρτι αναμένεται να αποφέρει πάνω από 10 εκατομμύρια δολάρια στον δοκιμαζόμενο (όπως τα περισσότερα έντυπα) τα τελευταία χρόνια τίτλο του Vanity Fair.
Το φετινό πάρτι θα αποτελέσει την κλιμάκωση μιας σειράς από "branded events" που έχουν ήδη ξεκινήσει από την αρχή της εβδομάδας και αναμένεται να αποφέρει πάνω από 10 εκατομμύρια δολάρια στον δοκιμαζόμενο (όπως τα περισσότερα έντυπα) τα τελευταία χρόνια τίτλο του Vanity Fair.
Μέχρι και πριν από κάποια χρόνια, ειδικά για τους πιο ανασφαλείς σταρ της κινηματογραφικής βιομηχανίας, μια πρόσκληση στο πάρτι του Vanity Fair για τα Όσκαρ είχε σχεδόν αντίστοιχο βάρος ως σύμβολο στάτους με το να κερδίσεις το χρυσό αγαλματίδιο.
Εδώ και καιρό όμως, η υστερική φρενίτιδα και η λαμπερή αίγλη που περιστοίχιζε το απόλυτο VIP event, έχει ξεθωριάσει ενώ τη θέση του ως «πιο καυτή πρόσκληση» της χρονιάς έχει πάρει το ετήσιο Met Gala στη Νέα Υόρκη, το οποίο επίσης διοργανώνεται υπό την επίβλεψη της Condé Nast και ειδικότερα της καλλιτεχνικής διευθύντριάς της, της «σιδηράς κυρίας της μόδας» Αν Γουίντουρ.
Το πάρτι του Vanity Fair ξεκίνησε το 1994, οι ρίζες του όμως εντοπίζονται στη δεκαετία του '60, όταν ο Ίρβινγκ Πολ Λαζάρ – ο υπερατζέντης γνωστός ως Swifty, παρατσούκλι που του είχε κολλήσει ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ – άρχισε να διοργανώνει συγκεντρώσεις μετά την απονομή με προσκεκλημένους την αφρόκρεμα του Χόλιγουντ.
Αυτά τα πάρτι περιφέρονταν για χρόνια από δω κι από κει μέχρι που βρήκαν στέγη στο εστιατόριο Spago όπου ο μικροσκοπικός ατζέντης με τα τεράστια γυαλιά έπαιζε το ρόλο του οικοδεσπότη μέχρι τον θάνατό του το 1993. Την επόμενη χρονιά την οργάνωση αυτού του κλειστού πάρτι ανέλαβε το Vanity Fair μεταφέροντας την έδρα του στο εστιατόριο Mortons (πάντα στο Μπέβερλι Χιλς).
Η δεκαετία του '90 ήταν ίσως η τελευταία που οι καταξιωμένοι σταρ της οθόνης – η Τζούλια Ρόμπερτς, ο Τομ Κρουζ, ο Τομ Χανκς – κυριαρχούσαν πραγματικά στην celebrity κουλτούρα, πριν το αποκαλούμενο «σινεμά του franchise» καταλάβει το Χόλιγουντ και πριν το ίντερνετ ξεκινήσει τη ραγδαία διαδικασία κατακερματισμού των media εν γένει. Εκείνα τα χρόνια – χωρίς τα smartphones τα social media – το πάρτι ήταν το μέρος όπου οι διασημότητες μπορούσαν να χαλαρώσουν πραγματικά.
Το 2000, θέλοντας να κεφαλαιοποιήσει την επιτυχία του πάρτι που είχε εξελιχθεί σε θεσμό, το Vanity Fair ξεκίνησε την λεγόμενη «Καμπάνια Χόλιγουντ», μια σειρά δηλαδή από εκδηλώσεις οι οποίες διεξάγονται όλη την εβδομάδα πριν τη βραδιά των βραβείων (και του πάρτι) με χορηγούς διαφημιστικές εταιρείες.
Η πλήρης όμως τροφοδοσία των επιχειρηματικών συμφερόντων εκ μέρους του περιοδικού έγινε πασιφανής μετά την οικονομική κρίση του 2008 όταν ήδη το πάρτι είχε μεταφερθεί στο ξενοδοχείο Sunset Tower όπου πλέον γινόταν το αδιαχώρητο με τους καλεσμένους - οι περισσότεροι εκ των οποίων έμοιαζαν να είναι διαφημιστές – να σχηματίζουν έναν «ιδρωμένο όχλο» όπως είχε σχολιάσει κάποιος επιφανής καλεσμένος το 2013.
Μετά από εκείνη τη χρονιά, η εκδήλωση μεταφέρθηκε λίγο πιο δυτικά, στον ανώδυνο και ουδέτερο χώρο του ιδρύματος Wallis Annenberg Center for the Performing Arts. Οι «γαλαζοαίματοι» του Χόλιγουντ όμως δεν εμφανίζονταν πλέον.
Ίσως είχαν γύρισμα κάπου στην Ευρώπη ή ίσως είχαν αποφασίσει να πάνε κατευθείαν στα "ultraexclusive" (και πραγματικά VIP) πάρτι που κάνουν κάθε χρόνο διασημότητες μετά την απονομή όπως η Madonna από το 2008 ή όπως ο Jay-Z που φέτος θα κάνει, όπως και πέρσι, το πάρτι του μετά τα 'Όσκαρ σε ένα ανακαινισμένο για την περίσταση γκαράζ του ξενοδοχείου Chateau Marmont. Οι προσκλήσεις για το event στο οποίο δεν θα υπάρχουν φωτογράφοι, ρεπόρτερ, «παρείσακτοι» και κόκκινο χαλί, είναι μόνο 200 και κάποιες από αυτές θα φτάσουν στους εκλεκτούς παραλήπτες τους λίγες ώρες μόνο πριν το πάρτι.
Με στοιχεία από τους New York Times
σχόλια