Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα»

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
«Δεν έχω συμφιλιωθεί καθόλου με την ηλικία. Νομίζω ότι ίσως το καταφέρω όταν θα είμαι 60, θα είμαι μια ηλικιωμένη κυρία και θα μου φαίνεται» (φωτο: Chris Colls/ The Guardian)
2

Η κόρη του Σερζ Γκενσμπούρ και της Τζέιν Μπίρκιν έκλεισε τα 48 τον περασμένο Ιούλιο και τα 27 από αυτά τα έχει περάσει με τον σύντροφό της, τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Υβάν Αττάλ με τον οποίον έχει τρία παιδιά, έναν γιο - τον 22χρονο Μπεν – και δύο κόρες, την Άλις, 16 ετών, και την Τζο, 8 ετών.

Αναγνωρισμένη προ πολλού τόσο ως ηθοποιός όσο και ως μουσικός (έχει στο βιογραφικό της πάνω από 40 ταινίες και πέντε άλμπουμ), η Σαρλότ Γκενσμπούρ μίλησε μεταξύ άλλων στον Guardian με την χαρακτηριστική της ακομπλεξάριστη ειλικρίνεια, για τον πατέρα της και την τύχη που θα είχε στη σημερινή κουλτούρα πολιτικής ορθότητας, για τη συνεργασία της με τον Λαρς Φον Τρίερ και για την απόφασή της να εγκαταλείψει το Παρίσι για τη Νέα Υόρκη μετά τον θάνατο της ετεροθαλούς αδελφής της Κέιτ που σκοτώθηκε τον Δεκέμβριο του 2013 πέφτοντας από τον τέταρτο όροφο του διαμερίσματός της στη γαλλική πρωτεύουσα.

Ο θάνατος της αδελφής μου έκανε για μένα ανυπόφορη τη ζωή στο Παρίσι. Έφτασα στη Νέα Υόρκη προερχόμενη από ένα πολύ σκοτεινό μέρος. Στην Αμερική άρχισα να αναπνέω ξανά και να ατενίζω έναν καινούργιο ουρανό. Σκεφτόμουν πώς και δεν το είχα κάνει τόσο καιρό. Είναι υπέροχο να μαζεύεις τα μπαγκάζια σου και να φεύγεις για κάπου άλλου...

«Αν ζούσε ο πατέρας μου σήμερα, θα τον καταδίκαζαν για κάθε του λόγο και για κάθε του κίνηση. Τα πάντα τώρα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά. Τόσο βαρετά, Τόσο αναμενόμενα. Και όλοι τρέμουν τι θα συμβεί αν ξεπεράσουν κάποια όρια. Μερικά tweets αρκούν για να τελειώσουν την καριέρα κάποιου. Ο πατέρας μου θα είχα πάθει κατάθλιψη στις μέρες μου γιατί τον ένοιαζε τι ένιωθαν και τι σκέπτονταν οι άνθρωποι που τον έκριναν. Τον είχαν για προβοκάτορα, αλλά στην πραγματικότητα ήταν πολύ ευαίσθητος».

«Πώς μπορούμε να λέμε ότι ο Λαρς Φον Τρίερ να είναι μισογύνης ενώ δίνει τόσο συγκλονιστικούς ρόλους σε γυναίκες; Είναι αλήθεια ότι σε οδηγεί στα πιο σκοτεινά μέρη, αλλά προσωπικά εγώ αυτό αναζητώ στην υποκριτική – θέλω κάποιον να με ωθήσει σε μέρη που δεν έχω βρεθεί, σε μέρη δύσκολα, αφιλόξενα. Μόνο αυτό θέλω. Για μένα, μεγάλο κομμάτι της δουλειάς είναι να αφήνομαι και να τον εμπιστεύομαι ως το τέλος... Για το μόνο που του είχα δηλώσει ότι νιώθω άβολα ήταν το στήθος μου. Μου είπε ΟΚ, κι έτσι φορούσα t-shirt σε όλες τις ερωτικές σκηνές...».

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
Με τους γονείς της Τζέιν Μπίρκιν και Σερζ Γκενσμπούρ και την μεγαλύτερη ετεροθαλ΄ηαδελφή της Κέιτ το 1978

«Ο θάνατος της αδελφής μου έκανε για μένα ανυπόφορη τη ζωή στο Παρίσι. Έφτασα στη Νέα Υόρκη προερχόμενη από ένα πολύ σκοτεινό μέρος. Στην Αμερική άρχισα να αναπνέω ξανά και να ατενίζω έναν καινούργιο ουρανό. Σκεφτόμουν πώς και δεν το είχα κάνει τόσο καιρό. Είναι υπέροχο να μαζεύεις τα μπαγκάζια σου και να φεύγεις για κάπου άλλου... Ντρέπομαι λίγο γι' αυτό που θα πω, αλλά εδώ ο κόσμος δεν με αναγνωρίζει καταρχάς ως την κόρη της Μπίρκιν και του Σερζ, αλλά για αυτό που είμαι εγώ, για τις ταινίες που έχω κάνει και για τη μουσική. Δεν μ' αναγνωρίζουν τόσο συχνά φυσικά, αλλά όταν συμβαίνει, νοιώθω πραγματικά περήφανη».

«Ποτέ δεν ήταν στόχος ο γάμος. Αντιθέτως. Η μητέρα μου είχα παντρευτεί [τον διάσημο κινηματογραφικό συνθέτη Τζον Μπάρι], πριν τη σχέση της με τον πατέρα μου, και ήταν μια αποτυχία. Έτσι πάντα ένιωθα ότι ο γάμος δεν ήταν στα πλάνα μου. Και τον Υβάν δεν τον ένοιαζε καθόλου. Αργότερα, σκεφτήκαμε μήπως ήταν ωραίο για τα παιδιά να έχουμε κοινό επίθετο, αλλά έγινα προληπτική. Μου φάνηκε ότι θα ήταν γρουσουζιά...».

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
Στον "Αντίχριστο" (2009) του Λαρς Φον Τρίερ

«Δεν έχω συμφιλιωθεί καθόλου με την ηλικία. Νομίζω ότι ίσως το καταφέρω όταν θα είμαι 60, θα είμαι μια ηλικιωμένη κυρία και θα μου φαίνεται. Προς το παρόν ελπίζω να φαίνομαι ακόμα σχετικά νέα, αν και ακόμα εκπλήσσομαι όταν κοιτάζω στον καθρέπτη και βλέπω ρυτίδες. Είναι ζόρικο να γερνάς στην βιομηχανία ψυχαγωγίας. Οι ρόλοι γίνονται όλο και περισότεροι ισχνοί. Η δουλειά γίνεται όλο και λιγότερο σταθερή. Αλλά, κατά κάποιον τρόπο, πάντα περνούσα τέτοιες φάσεις. Είχα κάποτε έναν ατζέντη που μου είχε πει: 'Μετά τα 40, θα πάρεις την κάτω βόλτα'. Κατάθλιψη με είχε πιάσει τότε...»

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
φωτο: Chris Colls/The Guardian
Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
Με τον σύντροφό της, σκηνοθέτη και ηθοποιό Υβάν Αττάλ είναι μαζί 27 χρόνια και έχουν τρία παδιά
Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
φωτο: Chris Colls/The Guardian

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
"Τα πάντα τώρα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά. Τόσο βαρετά, Τόσο αναμενόμενα. Και όλοι τρέμουν τι θα συμβεί αν ξεπεράσουν κάποια όρια.". Αν με τον όρο "πολιτικώς ορθά" η Σαρλότ Γκενσμπούρ εννοεί ότι κάποιοι έχουν αρχίσει προσέχουν πώς μιλάνε, τότε έχω να πω ότι για τις γυναίκες, τους μαύρους, τους γκέι η πολιτική ορθότητα ίσχυε από πάντα: πάντα πρόσεχαν πώς θα μιλήσουν για να μην θυμώσουν τους άντρες, τους λευκούς, τους στρέιτ. Απλά προσφάτως και αυτοί οι τελευταίοι έχουν αρχίσει να προσέχουν λίγο πώς μιλάνε για τις υπόλοιπες ομάδες ανθρώπων.
Σε τέτοια θέματα και δηλώσεις έχει σημασία να γνωρίζει κανείς την ιστορία των προσώπων και το παρασκήνιο ώστε να μην βγαίνει παντελώς εκτός θέματος. Τα αμερικανικά πανεπιστήμια κοινωνικών σπουδών είναι μαλωμένα με τη γαλλική κουλτούρα (ίσως επειδή είναι κλάσεις ανώτερη από την αμερικανική;) αλλά σε μας δεν δικαιολογείται άγνοια, δεν έχουμε να "χωρίσουμε τα τσανάκια μας".Αναφέρεται φυσικά στο έργο του πατέρα της (αλλά και της περίφημης μάνας της, που αποτελεί γυναικείο σύμβολο σεξουαλικής απελευθέρωσης άλλωστε!). Δεν θα μπορούσε δηλαδή να κυκλοφορήσει θρυλικά κι αριστουργηματικά τραγούδια σαν το Inceste de lemon (λογοπαίγνιο στα γαλλικά, που μεταφράζεται αδέξια ως lemon incest) ή το Dieu est un fumeur des Havanes (ο θεός είναι καπνιστής πούρων)....και θα ήμασταν όλοι μας φτωχότεροι...Έχει απόλυτο δίκιο η αγαπητή Σάρλοτ.https://m.youtube.com/watch?v=idDKEhusW3U https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lemon_Incest