Το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη είναι η τόλμη του (και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του)

Το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη είναι η τόλμη του (και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του) Facebook Twitter
0

 

Το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη είναι η τόλμη του (και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του) Facebook Twitter
Φωτ.: Πάνος Μιχαήλ

«Ασταμάτητος, εξομολογητικός, αυτοσαρκαστικός, γενναίος» είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που μπορούν να αποδοθούν δικαιολογημένα στον πρωταγωνιστή του ντοκιμαντέρ My Friend Larry Gus. Η κάμερα του Βασίλη Κατσούπη καταγράφει πέντε χρόνια από την ζωή του φίλου του Παναγιώτη Μελίδη(a.k.a Larry Gus) και το DlY φιλμ του ήταν μια από τις εκπλήξεις στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας.

Χωρίς ίχνος φόβου ο Μελίδης μιλά μπροστά στην κάμερα για όλα. Οι ανασφάλειες του, οι αποτυχίες του, ο φόβος μπροστά στο επόμενο βήμα, τα κόμπλεξ του, η άρνηση του να αποδεχθεί την επιτυχία του, οι συγγραφείς που τον επηρέασαν και τον κάνουν να αισθάνεται ένα τίποτα μπροστά τους, τα χαστούκια της ζωής που έχει φάει, το «σε αγαπώ» που λέει στο τηλέφωνο έξω από το Κ44.

Ο πρωταγωνιστής με μαύρο πουκάμισο, αξύριστος, δίπλα στον κουστουμαρισμένο επιτυχημένο μεσήλικα πατέρα του. Δυο κόσμοι δίπλα-δίπλα που τους χωρίζει μια ολόκληρη άβυσσος.

Όλα αυτά καλυμμένα με ένα αυτοσαρκαστικό χιούμορ και με πλάκες γυμνασιακού επιπέδου ανάμεσα σε αυτόν και τους φίλους του, έκαναν τον Δαναό το βράδυ της Πέμπτης να σείεται από τα γέλια. Όμως υπάρχουν και στιγμές που δεν γελάει κανείς. Κάποιες σκηνές που σου δημιουργούν μέχρι και αμηχανία. Είναι αυτές που αποκαλύπτουν την σχέση με τον πατέρα του.

Σε κάποια σκηνή ο Μελίδης περπατά με τους φίλους του. Μιλούν για κάποιον που συνεχίζει να κατηγορεί τον πατέρα του ενώ εκείνος έχει πεθάνει. «Μα, γιατί; Τότε όλα τελειώνουν» λέει και απασφαλίζει την χειροβομβίδα, αποκαλύπτοντας την σχέση με τον δικό του πατέρα. Θα ακολουθήσουν εκρήξεις για το ίδιο θέμα.

Η σκηνή που σε ένα τραπέζι με την μητέρα του τον βρίζει μπροστά στην κάμερα και εκείνη λέει με αυστηρό ύφος ότι δεν θέλει να μπει αυτό. Η σκηνή όπου λέει για τον πατέρα του ότι «Με έκανε να αισθάνομαι ότι είμαι ο Μονέ» όταν του ανακοίνωσε τι πάει να κάνει και εκείνος τον διαβεβαίωσε ότι θα είναι άλλη μια αποτυχία ανάμεσα στις τόσες που είχε στο ενεργητικό του.

Και φυσικά η συνάντηση με τον πατέρα του στο γραφείο του. Διαρκεί λίγα λεπτά αλλά είναι από τις πιο δυνατές του φιλμ. Ο πρωταγωνιστής με μαύρο πουκάμισο, αξύριστος, δίπλα στον κουστουμαρισμένο επιτυχημένο μεσήλικα άντρα. Δυο κόσμοι δίπλα-δίπλα που τους χωρίζει μια ολόκληρη άβυσσος. Αργότερα ο πρωταγωνιστής μας λέει πώς θα τον ήθελε ο πατέρας του. Πώς θα αισθανόταν ικανοποιημένος. Η εξομολογητική διάθεση χτυπάει κόκκινο.

Αυτό το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη μπροστά στην κάμερα είναι η τόλμη του και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του. Αυτό είναι που κάνει ξεχωριστό το φιλμ. Το καλυμμένο με χιούμορ τραύμα.

Όταν τα φώτα ανάβουν ο μαυροντυμένος Larry Gus μπαίνει μέσα στην αίθουσα για το Q&A με το κοινό. Η ομάδα της ταινίας ανεβαίνει επάνω και καταχειροκροτείται. Απαντά στο κοινό. Ο Larry Gus είναι ο Μελίδης. Ο Μελίδης είναι ο Larry Gus. Δεν υπάρχει περσόνα, αν υπήρξε ποτέ. 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM