Το μουσικοχορευτικό αριστούργημα του Ντέμιαν Σαζέλ «La La Land» επικράτησε στην ετήσια ψηφοφορία των κριτικών της Νέας Υόρκης, που δεν είναι οι αρχαιότεροι, αλλά σίγουρα οι επιδραστικότεροι όλων σε ό,τι αφορά το πρεστίζ και τη βαρύτητα της συλλογικής τους κρίσης.
Η ταινία που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Βενετίας και αναμένεται στις ελληνικές αίθουσες κοντά στις γιορτές δεν θριάμβευσε ακριβώς (πέρα από τη νίκη της στη μεγάλη κατηγορία της καλύτερης ταινίας), γιατί τα περισσότερα βραβεία, συγκεκριμένα από τρία, μοιράστηκαν στα δύο ανεξάρτητα φιλμ που έχουν ήδη συγκεντρώσει εγκώμια: το «Manchester by the sea», για το οποίο τιμήθηκαν ο Κέισι Άφλεκ στον α' ρόλο, η Μισέλ Γουίλιαμς στον β' και ο σκηνοθέτης Κένεθ Λόνεργκαν για το σενάριό του, και το «Moonlight» για τη σκηνοθεσία του Μπέρι Τζένκινς, την ερμηνεία του Μαερσάλα Άλι, καθώς και τη φωτογραφία του Τζέιμς Λάξτον.
Άλλοι νικητές είναι το ντοκιμαντέρ «O.J.: Made in America», το animation «Zootopia» και το «Τόνι Έρντμαν» της Μάρεν Άντε στην κατηγορία του ξενόγλωσσου φιλμ, ενώ η παλιά αγαπημένη των Νεοϋορκέζων Ιζαμπέλ Ιπέρ κέρδισε όλες τις διεκδικήτριες (Ανέτ Μπένινγκ, Βαϊόλα Ντέιβις, Έμα Στόουν) για τις ερμηνείες της στο «Elle», αλλά και στο «L' Avenir», που αδίκως πέρασε ντούκου στους Έλληνες θεατές.
Οι κριτικοί της Νέας Υόρκης πέφτουν κατά 40% μέσα στην ταύτιση των επιλογών τους με τα Όσκαρ, με το ποσοστό αυτό να πέφτει όταν πέρσι επέμειναν στο «Κάρολ» του Τοντ Χέινς, δίνοντάς του 5 από τα μεγαλύτερα βραβεία του, αλλά η Ακαδημία, μερικούς μήνες αργότερα, το έστειλε στις τσικό κατηγορίες, με εξαίρεση τις δύο πρωταγωνίστριες, χωρίς οι υποψηφιότητες να εξαργυρωθούν σε αγαλματίδια. Ακολουθούν οι «συνάδελφοι» από το Λος Άντζελες, για να δούμε αν θα προτιμήσουν κι εκείνοι το «La La Land», ως δική τους ταινία, μια και το θέμα και το είδος ταιριάζουν στην πόλη και το Χόλιγουντ, ή θα στραφούν σε κάτι εντελώς διαφορετικό, που αγνοήθηκε μέχρι στιγμής, όπως το ταπεινό «Lion», ή τα ογκωδέστερα «Silence» του Μάρτιν Σκορσέζε και «Sully» του Κλιντ Ίστγουντ.