Vicky Cristina Barcelona: ανάλαφρο παιχνίδισμα στις φυσικές καλλονές του ισπανικού τοπίου

ΒΙΚΥ ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΡΣΕΛΟΝΑ Facebook Twitter
Για κάποιον δικό του λόγο, ο Άλεν δεν ασχολείται ιδιαίτερα με τις Αμερικανίδες- ίσως γιατί έχει εξαντλήσει το θέμα- και τις υποχρεώνει να αντιδρούν στο ever changing mood των πιο δυναμικών Ισπανών.
0

Μετά την αβαρία του Scoop και την πλήρη αστοχία του Ονείρου της Κασσάνδρας, το Vicky Cristina Barcelona φαίνεται αδαμάντινο, αλλά δεν είναι- αν και ο Γούντι Άλεν θα διαφωνούσε, γιατί όταν τον ρωτούν σε τι είδος εμπίπτει κάθε νέα ταινία του, εκείνος απαντά: “ένα ακόμη κινηματογραφικό αριστούργημα”. Ανάλαφρο παιχνίδισμα στις φυσικές καλλονές του καταλανικού τοπίου, πασπαλισμένο με υποψίες τραγωδίας, το περιπετειώδες ταξιδάκι δυο όμορφων γυναικών φλερτάρει την πικρή διαπίστωση πως η απιστία υπονομεύει κάθε σοβαρή απόπειρα ερωτικού σχεδιασμού.

Σαν το μικρό διάβολο, ο Άλεν δυναμιτίζει τα φαινόμενα: η Βίκυ και η Κριστίνα είναι δυο νεαρές Αμερικανίδες (αφελείς, ως ενός σημείου) που γεύονται την όμορφη ζωή της Βαρκελώνης. Έχουν διαμετρικά αντίθετη φιλοσοφία ζωής. Η πρώτη (Ρεμπέκα Χολ) είναι δεσμευμένη και αποκρούει τις σεξουαλικές προτάσεις ενός μάτσο Ισπανού, του Χουάν Αντόνιο (Μπαρδέμ, που πυγμαχεί με όλα τα κλισέ του Λατίνου). Η Κριστίνα είναι χαλαρή, πιο ανοιχτή, χαμογελά διάπλατα στην ευκαιρία. Τσιμπάει στο καμάκι και δοκιμάζει τα ερωτικά της όρια.

Για τον οξύθυμο, αν και πιο υπολογιστικό Μπαρδέμ και την εξίσου εκρηκτική, ευπαθή Κρουθ επιφυλάσσει συγκινήσεις στα άκρα, αλλά και σεναριακές διαδρομές από το προσωπικό δράμα ως την καθαρή κωμωδία, όταν βρίζονται αλύπητα και συγκρούονται αρχετυπικά, σαν το ζευγάρι που μαζί δεν κάνει και χώρια δεν μπορεί. Και οι δυο είναι απολαυστικοί.

Όταν ο ευειδής και τόσο σίγουρος για τον εαυτό του καλλιτέχνης ρίχνει στο τραπέζι την ιδέα του τρίο, κανείς δεν φαντάζεται πως η μοίρα θα τα φέρει έτσι ώστε η Βίκυ να τσιμπηθεί πραγματικά με τον Ισπανό και πως τελικά το ménage a trois θα γίνει μεταξύ της Κριστίνα, του Χουάν Αντόνιο και της μανιακής γυναίκας του (κάτι σαν πρώην που δεν φεύγει ποτέ από τη ζωή του), της Μαρία Ελένα. Ο Γούντι Άλεν φτάνει στο ηδονοβλεπτικό του απόγειο όταν βάζει τη ξανθιά Αμερικανίδα Τζοχάνσον να φιλιέται περιπαθώς με τη μελαχρινή Ισπανίδα Πενέλοπε Κρουθ. Και κάπου εκεί σταματά.

ΒΙΚΥ ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΡΣΕΛΟΝΑ Facebook Twitter
Ο Χαβιέ Μπαρδέμ πυγμαχεί με όλα τα κλισέ του Λατίνου.

Το θάμβος του Άλεν για τη νέα πόλη-ντεκόρ, τη Βαρκελώνη, αλλά και το Οβιέδο λειτουργεί καλύτερα απ' ό,τι τα μοντέρνα μνημεία στο Λονδίνο για το Matchpoint. Κάπου διάβασα πως ο Αμερικανός σκηνοθέτης ασχολείται όχι με τις δικές του αλλά με τις νευρώσεις των άλλων. Κι όμως, στην ταινία αυτή η Βίκυ και η Κριστίνα είναι μια απαλή, διπλή θηλυκή εκδοχή του Άλεν στο ρόλο του Αμερικανού τουρίστα που έλκεται από τις σειρήνες της ευρωπαϊκής πόζας, μιας «δηθενιάς» που κρύβει ωμά αισθήματα πίσω από τον παραδοσιακό ορθολογισμό. Μοιάζουν ανατρεπτικές, αλλά αποδεικνύονται συντηρητικές, μάλλον δειλές.

Για κάποιον δικό του λόγο, ο Άλεν δεν ασχολείται ιδιαίτερα με τις Αμερικανίδες- ίσως γιατί έχει εξαντλήσει το θέμα- και τις υποχρεώνει να αντιδρούν στο ever changing mood των πιο δυναμικών Ισπανών. Για τον οξύθυμο, αν και πιο υπολογιστικό Μπαρδέμ και την εξίσου εκρηκτική, ευπαθή Κρουθ επιφυλάσσει συγκινήσεις στα άκρα, αλλά και σεναριακές διαδρομές από το προσωπικό δράμα ως την καθαρή κωμωδία, όταν βρίζονται αλύπητα και συγκρούονται αρχετυπικά, σαν το ζευγάρι που μαζί δεν κάνει και χώρια δεν μπορεί. Και οι δυο είναι απολαυστικοί.

ΒΙΚΥ ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΡΣΕΛΟΝΑ Facebook Twitter
Τελικά το ménage a trois θα γίνει μεταξύ της Κριστίνα, του Χουάν Αντόνιο και της μανιακής γυναίκας του (κάτι σαν πρώην που δεν φεύγει ποτέ από τη ζωή του), της Μαρία Ελένα.

Παράλληλα, δεν κάνει ποτέ λάθος όταν ανακατεύει τις προσωπικότητες και τα χούγια τους (λες και όλοι ζηλεύουν αυτό που δεν έχουν) και κυρίως όταν σπάει πλάκα με τους καλλιτέχνες που κουβαλάνε την ιδιότητά τους με ναρκισσιστικούς ακκισμούς αλλά και με τους Αμερικανούς που στραβώνουν όποτε έρχονται αντιμέτωποι με τον τετραγωνισμένο πουριτανισμό της ανατροφής τους.

Το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ