Vicky Cristina Barcelona: ανάλαφρο παιχνίδισμα στις φυσικές καλλονές του ισπανικού τοπίου

ΒΙΚΥ ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΡΣΕΛΟΝΑ Facebook Twitter
Για κάποιον δικό του λόγο, ο Άλεν δεν ασχολείται ιδιαίτερα με τις Αμερικανίδες- ίσως γιατί έχει εξαντλήσει το θέμα- και τις υποχρεώνει να αντιδρούν στο ever changing mood των πιο δυναμικών Ισπανών.
0

Μετά την αβαρία του Scoop και την πλήρη αστοχία του Ονείρου της Κασσάνδρας, το Vicky Cristina Barcelona φαίνεται αδαμάντινο, αλλά δεν είναι- αν και ο Γούντι Άλεν θα διαφωνούσε, γιατί όταν τον ρωτούν σε τι είδος εμπίπτει κάθε νέα ταινία του, εκείνος απαντά: “ένα ακόμη κινηματογραφικό αριστούργημα”. Ανάλαφρο παιχνίδισμα στις φυσικές καλλονές του καταλανικού τοπίου, πασπαλισμένο με υποψίες τραγωδίας, το περιπετειώδες ταξιδάκι δυο όμορφων γυναικών φλερτάρει την πικρή διαπίστωση πως η απιστία υπονομεύει κάθε σοβαρή απόπειρα ερωτικού σχεδιασμού.

Σαν το μικρό διάβολο, ο Άλεν δυναμιτίζει τα φαινόμενα: η Βίκυ και η Κριστίνα είναι δυο νεαρές Αμερικανίδες (αφελείς, ως ενός σημείου) που γεύονται την όμορφη ζωή της Βαρκελώνης. Έχουν διαμετρικά αντίθετη φιλοσοφία ζωής. Η πρώτη (Ρεμπέκα Χολ) είναι δεσμευμένη και αποκρούει τις σεξουαλικές προτάσεις ενός μάτσο Ισπανού, του Χουάν Αντόνιο (Μπαρδέμ, που πυγμαχεί με όλα τα κλισέ του Λατίνου). Η Κριστίνα είναι χαλαρή, πιο ανοιχτή, χαμογελά διάπλατα στην ευκαιρία. Τσιμπάει στο καμάκι και δοκιμάζει τα ερωτικά της όρια.

Για τον οξύθυμο, αν και πιο υπολογιστικό Μπαρδέμ και την εξίσου εκρηκτική, ευπαθή Κρουθ επιφυλάσσει συγκινήσεις στα άκρα, αλλά και σεναριακές διαδρομές από το προσωπικό δράμα ως την καθαρή κωμωδία, όταν βρίζονται αλύπητα και συγκρούονται αρχετυπικά, σαν το ζευγάρι που μαζί δεν κάνει και χώρια δεν μπορεί. Και οι δυο είναι απολαυστικοί.

Όταν ο ευειδής και τόσο σίγουρος για τον εαυτό του καλλιτέχνης ρίχνει στο τραπέζι την ιδέα του τρίο, κανείς δεν φαντάζεται πως η μοίρα θα τα φέρει έτσι ώστε η Βίκυ να τσιμπηθεί πραγματικά με τον Ισπανό και πως τελικά το ménage a trois θα γίνει μεταξύ της Κριστίνα, του Χουάν Αντόνιο και της μανιακής γυναίκας του (κάτι σαν πρώην που δεν φεύγει ποτέ από τη ζωή του), της Μαρία Ελένα. Ο Γούντι Άλεν φτάνει στο ηδονοβλεπτικό του απόγειο όταν βάζει τη ξανθιά Αμερικανίδα Τζοχάνσον να φιλιέται περιπαθώς με τη μελαχρινή Ισπανίδα Πενέλοπε Κρουθ. Και κάπου εκεί σταματά.

ΒΙΚΥ ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΡΣΕΛΟΝΑ Facebook Twitter
Ο Χαβιέ Μπαρδέμ πυγμαχεί με όλα τα κλισέ του Λατίνου.

Το θάμβος του Άλεν για τη νέα πόλη-ντεκόρ, τη Βαρκελώνη, αλλά και το Οβιέδο λειτουργεί καλύτερα απ' ό,τι τα μοντέρνα μνημεία στο Λονδίνο για το Matchpoint. Κάπου διάβασα πως ο Αμερικανός σκηνοθέτης ασχολείται όχι με τις δικές του αλλά με τις νευρώσεις των άλλων. Κι όμως, στην ταινία αυτή η Βίκυ και η Κριστίνα είναι μια απαλή, διπλή θηλυκή εκδοχή του Άλεν στο ρόλο του Αμερικανού τουρίστα που έλκεται από τις σειρήνες της ευρωπαϊκής πόζας, μιας «δηθενιάς» που κρύβει ωμά αισθήματα πίσω από τον παραδοσιακό ορθολογισμό. Μοιάζουν ανατρεπτικές, αλλά αποδεικνύονται συντηρητικές, μάλλον δειλές.

Για κάποιον δικό του λόγο, ο Άλεν δεν ασχολείται ιδιαίτερα με τις Αμερικανίδες- ίσως γιατί έχει εξαντλήσει το θέμα- και τις υποχρεώνει να αντιδρούν στο ever changing mood των πιο δυναμικών Ισπανών. Για τον οξύθυμο, αν και πιο υπολογιστικό Μπαρδέμ και την εξίσου εκρηκτική, ευπαθή Κρουθ επιφυλάσσει συγκινήσεις στα άκρα, αλλά και σεναριακές διαδρομές από το προσωπικό δράμα ως την καθαρή κωμωδία, όταν βρίζονται αλύπητα και συγκρούονται αρχετυπικά, σαν το ζευγάρι που μαζί δεν κάνει και χώρια δεν μπορεί. Και οι δυο είναι απολαυστικοί.

ΒΙΚΥ ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΡΣΕΛΟΝΑ Facebook Twitter
Τελικά το ménage a trois θα γίνει μεταξύ της Κριστίνα, του Χουάν Αντόνιο και της μανιακής γυναίκας του (κάτι σαν πρώην που δεν φεύγει ποτέ από τη ζωή του), της Μαρία Ελένα.

Παράλληλα, δεν κάνει ποτέ λάθος όταν ανακατεύει τις προσωπικότητες και τα χούγια τους (λες και όλοι ζηλεύουν αυτό που δεν έχουν) και κυρίως όταν σπάει πλάκα με τους καλλιτέχνες που κουβαλάνε την ιδιότητά τους με ναρκισσιστικούς ακκισμούς αλλά και με τους Αμερικανούς που στραβώνουν όποτε έρχονται αντιμέτωποι με τον τετραγωνισμένο πουριτανισμό της ανατροφής τους.

Το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχιώτες

Οθόνες / Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχειώτες

Ο Λευτέρης Τζώρτζης έχει συγκεντρώσει 50.000 τίτλους. Το όνομά του έχει αναφερθεί σε έργο της Κιτσοπούλου, «ξεπουλάει» Ταρκόφσκι και έχει ζήσει επικούς καβγάδες για ταινίες - πιο πρόσφατα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Μυθολογίες / «Αγάπησα τόσο τη "Lola Rennt" που βάσισα το καλλιτεχνικό μου όνομα πάνω της»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Λάρι Κλαρκ, Μίκαελ Χάνεκε, «Στρέλλα», «Κυνόδοντα» και Κωνσταντίνο Γιάνναρη περιλαμβάνει η δεκάδα αγαπημένων ταινιών του φωτογράφου Spyros Rennt.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Threads»: Η συγκλονιστική βρετανική ταινία που απεικόνισε τον φόβο του πυρηνικού ολέθρου /«Threads»: To βρετανικό «Chernobyl» εξακολουθεί να συγκλονίζει 40 χρόνια μετά

Οθόνες / «Threads»: Η ανατριχιαστική βρετανική ταινία που απεικόνισε τον φόβο του πυρηνικού ολέθρου

Σαράντα χρόνια κλείνει η σοκαριστική δημιουργία του BBC, που κάνει το «Chernobyl» του HBO να μοιάζει με τη «Mary Poppins» και αφορά τις πιθανές επιπτώσεις πυρηνικής επίθεσης σε μια βρετανική πόλη, όπως προκύπτουν μέσα από τις φριχτές δοκιμασίες των κατοίκων της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ