Vicky Cristina Barcelona: ανάλαφρο παιχνίδισμα στις φυσικές καλλονές του ισπανικού τοπίου

ΒΙΚΥ ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΡΣΕΛΟΝΑ Facebook Twitter
Για κάποιον δικό του λόγο, ο Άλεν δεν ασχολείται ιδιαίτερα με τις Αμερικανίδες- ίσως γιατί έχει εξαντλήσει το θέμα- και τις υποχρεώνει να αντιδρούν στο ever changing mood των πιο δυναμικών Ισπανών.
0

Μετά την αβαρία του Scoop και την πλήρη αστοχία του Ονείρου της Κασσάνδρας, το Vicky Cristina Barcelona φαίνεται αδαμάντινο, αλλά δεν είναι- αν και ο Γούντι Άλεν θα διαφωνούσε, γιατί όταν τον ρωτούν σε τι είδος εμπίπτει κάθε νέα ταινία του, εκείνος απαντά: “ένα ακόμη κινηματογραφικό αριστούργημα”. Ανάλαφρο παιχνίδισμα στις φυσικές καλλονές του καταλανικού τοπίου, πασπαλισμένο με υποψίες τραγωδίας, το περιπετειώδες ταξιδάκι δυο όμορφων γυναικών φλερτάρει την πικρή διαπίστωση πως η απιστία υπονομεύει κάθε σοβαρή απόπειρα ερωτικού σχεδιασμού.

Σαν το μικρό διάβολο, ο Άλεν δυναμιτίζει τα φαινόμενα: η Βίκυ και η Κριστίνα είναι δυο νεαρές Αμερικανίδες (αφελείς, ως ενός σημείου) που γεύονται την όμορφη ζωή της Βαρκελώνης. Έχουν διαμετρικά αντίθετη φιλοσοφία ζωής. Η πρώτη (Ρεμπέκα Χολ) είναι δεσμευμένη και αποκρούει τις σεξουαλικές προτάσεις ενός μάτσο Ισπανού, του Χουάν Αντόνιο (Μπαρδέμ, που πυγμαχεί με όλα τα κλισέ του Λατίνου). Η Κριστίνα είναι χαλαρή, πιο ανοιχτή, χαμογελά διάπλατα στην ευκαιρία. Τσιμπάει στο καμάκι και δοκιμάζει τα ερωτικά της όρια.

Για τον οξύθυμο, αν και πιο υπολογιστικό Μπαρδέμ και την εξίσου εκρηκτική, ευπαθή Κρουθ επιφυλάσσει συγκινήσεις στα άκρα, αλλά και σεναριακές διαδρομές από το προσωπικό δράμα ως την καθαρή κωμωδία, όταν βρίζονται αλύπητα και συγκρούονται αρχετυπικά, σαν το ζευγάρι που μαζί δεν κάνει και χώρια δεν μπορεί. Και οι δυο είναι απολαυστικοί.

Όταν ο ευειδής και τόσο σίγουρος για τον εαυτό του καλλιτέχνης ρίχνει στο τραπέζι την ιδέα του τρίο, κανείς δεν φαντάζεται πως η μοίρα θα τα φέρει έτσι ώστε η Βίκυ να τσιμπηθεί πραγματικά με τον Ισπανό και πως τελικά το ménage a trois θα γίνει μεταξύ της Κριστίνα, του Χουάν Αντόνιο και της μανιακής γυναίκας του (κάτι σαν πρώην που δεν φεύγει ποτέ από τη ζωή του), της Μαρία Ελένα. Ο Γούντι Άλεν φτάνει στο ηδονοβλεπτικό του απόγειο όταν βάζει τη ξανθιά Αμερικανίδα Τζοχάνσον να φιλιέται περιπαθώς με τη μελαχρινή Ισπανίδα Πενέλοπε Κρουθ. Και κάπου εκεί σταματά.

ΒΙΚΥ ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΡΣΕΛΟΝΑ Facebook Twitter
Ο Χαβιέ Μπαρδέμ πυγμαχεί με όλα τα κλισέ του Λατίνου.

Το θάμβος του Άλεν για τη νέα πόλη-ντεκόρ, τη Βαρκελώνη, αλλά και το Οβιέδο λειτουργεί καλύτερα απ' ό,τι τα μοντέρνα μνημεία στο Λονδίνο για το Matchpoint. Κάπου διάβασα πως ο Αμερικανός σκηνοθέτης ασχολείται όχι με τις δικές του αλλά με τις νευρώσεις των άλλων. Κι όμως, στην ταινία αυτή η Βίκυ και η Κριστίνα είναι μια απαλή, διπλή θηλυκή εκδοχή του Άλεν στο ρόλο του Αμερικανού τουρίστα που έλκεται από τις σειρήνες της ευρωπαϊκής πόζας, μιας «δηθενιάς» που κρύβει ωμά αισθήματα πίσω από τον παραδοσιακό ορθολογισμό. Μοιάζουν ανατρεπτικές, αλλά αποδεικνύονται συντηρητικές, μάλλον δειλές.

Για κάποιον δικό του λόγο, ο Άλεν δεν ασχολείται ιδιαίτερα με τις Αμερικανίδες- ίσως γιατί έχει εξαντλήσει το θέμα- και τις υποχρεώνει να αντιδρούν στο ever changing mood των πιο δυναμικών Ισπανών. Για τον οξύθυμο, αν και πιο υπολογιστικό Μπαρδέμ και την εξίσου εκρηκτική, ευπαθή Κρουθ επιφυλάσσει συγκινήσεις στα άκρα, αλλά και σεναριακές διαδρομές από το προσωπικό δράμα ως την καθαρή κωμωδία, όταν βρίζονται αλύπητα και συγκρούονται αρχετυπικά, σαν το ζευγάρι που μαζί δεν κάνει και χώρια δεν μπορεί. Και οι δυο είναι απολαυστικοί.

ΒΙΚΥ ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΡΣΕΛΟΝΑ Facebook Twitter
Τελικά το ménage a trois θα γίνει μεταξύ της Κριστίνα, του Χουάν Αντόνιο και της μανιακής γυναίκας του (κάτι σαν πρώην που δεν φεύγει ποτέ από τη ζωή του), της Μαρία Ελένα.

Παράλληλα, δεν κάνει ποτέ λάθος όταν ανακατεύει τις προσωπικότητες και τα χούγια τους (λες και όλοι ζηλεύουν αυτό που δεν έχουν) και κυρίως όταν σπάει πλάκα με τους καλλιτέχνες που κουβαλάνε την ιδιότητά τους με ναρκισσιστικούς ακκισμούς αλλά και με τους Αμερικανούς που στραβώνουν όποτε έρχονται αντιμέτωποι με τον τετραγωνισμένο πουριτανισμό της ανατροφής τους.

Το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ