Εξωτικά, αισθησιακά και υπερπολυτέλη, τα ξενοδοχεία Habitas Alula στη Σαουδική Αραβία, Fasano Trancoso στη Βραζιλία, Kimpton Kitalay Samui στην Ταϊλάνδη και Cap Karoso στην Ινδονησία επαναπροσδιορίζουν την έννοια του επίγειου παραδείσου. Μετά από δύο χρόνια βασανιστικού εγκλεισμού, η λαχτάρα για περιπέτεια και εξερεύνηση κυριαρχεί. Οι νέες κομψές αφίξεις σε κάθε σημείο της υδρογείου, από τη Βραζιλία, τη Σαουδική Αραβία και την Ταϊλάνδη ως την Ινδονησία, δεν ξεκουράζουν μόνο το βλέμμα μας αλλά υπόσχονται την απόλυτη απόδραση στον χώρο και τον χρόνο. Φυσικά, η καθεμία από αυτές φέρει αναγνωρίσιμη αρχιτεκτονική υπογραφή, γνωρίζει πως η λεπτομέρεια είναι το παν στη σύνθεση του όλου και υπηρετεί το περιβάλλον με ποικίλους τρόπους. Γιατί τώρα, περισσότερο από ποτέ, δεν νοείται διαχωρισμός μεταξύ αισθητικής και ηθικής.
HABITAS ALULA, Σαουδική Αραβία
Στην αχαρτογράφητη περιοχή της Alula στη βορειοδυτική Σαουδική Αραβία, που τελεί υπό την προστασία της UNESCO, κατά μήκος της αυθεντικής διαδρομής του προσκυνήματος στη Μέκκα, μέσα στην όαση και τα φαράγγια της ερήμου στην κοιλάδα της Ashar έρχεται από τη Habitas των απίθανων Oliver Ripley, Kfir Levy και Eduardo Castil μια καθηλωτική εμπειρία φιλοξενίας για τους απανταχού νομάδες. Συνολικά 96 βίλες και 22 airstream τροχοβίλες βρήκαν τη θέση τους σε 22.561 τ.μ. με θέα τους λαξευμένους βράχους. To ξενοδοχείο θέτει νέες προδιαγραφές βιωσιμότητας. Με τη λογική πως αν η εταιρεία αποφάσιζε να τερματίσει τη λειτουργία του, ο χώρος θα έπρεπε να εκκενωθεί μέσα σε 3 εβδομάδες, κάθε κατασκευή έγινε βάσει ενός απολύτως μη επεμβατικού μοντέλου και με οργανικά υλικά ηθικής προέλευσης που εντάσσονται άψογα στο φυσικό περιβάλλον.
Fasano Trancoso, Βραζιλία
Μία από τις ωραιότερες παραλίες του πλανήτη, η Trancoso στη Βραζιλία, ετοιμάζεται να υποδεχτεί τον φετινό χειμώνα το περίφημο Fasano Trancoso Luxury Resort, έναν σύγχρονο ναό του understated glamour. Περικυκλωμένο από αμέτρητους φοίνικες, το ξενοδοχείο που δημιούργησε ο Βραζιλιάνος αρχιτέκτονας Isay Weinfeld περιλαμβάνει 23 βίλες και 40 bungalows. Οι καθαρές, «κοφτές» γραμμές του απλώνονται σε περίπου 3.000 στρέμματα ‒εκ των οποίων τα 100 είναι προστατευόμενα‒ στην περιοχή Itapororoca της Paraíba, και έχει πάνω από 600 μέτρα δικής του ενιαίας (και ανέγγιχτης) ακτογραμμής. Πλήρως ενσωματωμένο στην πλούσια χλωρίδα της περιοχής, με κάθε λεπτομέρειά του να έχει σχεδιαστεί στη λογική των μηδενικών επιπτώσεων στον περιβάλλοντα χώρο, το συγκρότημα δείχνει να λατρεύει την υφή του ξύλου, της πέτρας και του πηλού και να ανυπομονεί για την πατίνα του χρόνου.
Cap Karoso, Sumba, Ινδονησία
Χτισμένο διακριτικά σε ένα ανεξερεύνητο τμήμα της Ινδονησίας, δυτικά του νησιού Sumba, με σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, το σοφιστικέ και πολυδιάστατο ξενοδοχειακό συγκρότημα των Fabrice και Evguenia Ivara με τα 47 δωμάτια και τις 20 βίλες με την υπογραφή του στούντιο GFAB Architects (σε interior design της BITTE Design Studio) αφήνει τον περιβάλλοντα χώρο να λάμψει. Οι φυσικοί τόνοι από τοπικό δέρμα, ξύλο, πηλό και καλάμι και οι καθαρές, χαλαρωτικές γραμμές των χαμηλών κτιρίων με τους βιολογικούς κήπους πάνω σε κάθε επίπεδη στέγη (που φτιάχτηκαν σε συνεργασία με τον Γάλλο γεωπόνο Philippe Guiglionda) οδηγούν απρόσκοπτα το βλέμμα προς τη θάλασσα και περιβάλλουν το κέντρο αυτού του μικρού σύμπαντος, που είναι το spa. Η αρχιτεκτονική του αποτίει φόρο τιμής στο μοναδικό ύφος των παραδοσιακών χωριών, θυμίζοντας τις περίφημες κωνικές στέγες τους. Δεν είναι τυχαίο πως πριν από την έναρξη των εργασιών, οι ιδιοκτήτες ζήτησαν την έγκριση των προγόνων των κατοίκων της περιοχής, η οποία και τους χορηγήθηκε από τους ντόπιους ratos (σαμάνους).
Kimpton Kitalay Samui, Koh Samui, Ταϊλάνδη
Πρόκειται για ένα ασυνήθιστο resort με 138 σουίτες, δωμάτια και βίλες, όλα τους μέρος μιας ενιαίας διπλής πλατφόρμας, στηριγμένης σε ξύλινους στύλους, την αρχιτεκτονική και το interior design των οποίων υπογράφει το γραφείο P49 Deesign της Μπανγκόκ. Οι υφές και τα χρώματα εμπνέονται από τη φύση και τα χαρακτηριστικά της αλλά και από την ντόπια ιστορία των θαλασσοπόρων προγόνων. Η θέα στην τροπική παραλία Choeng Mon δίνει τον τόνο: μεγάλο μέρος της ξυλείας που ανακυκλώθηκε και χρησιμοποιήθηκε εσωτερικά και εξωτερικά συλλέχθηκε από τη γύρω παράκτια και θαλάσσια περιοχή.