Η Aluminco στη Θεσσαλονίκη: Καινοτομία, βιωσιμότητα και design

Η Aluminco στη Θεσσαλονίκη: Καινοτομία, βιωσιμότητα και design Facebook Twitter
Πυρήνα του σχεδιασμού για το νέο showroom της Aluminco αποτέλεσε η ιδέα για τη δημιουργία μιας «εσωτερικής φύσης», μέσα στην οποία αναπτύσσεται τμηματικά η έκθεση. Φωτ.: Courtesy of Post Spectacular Office
0

Η Aluminco, μία από τις κορυφαίες ελληνικές εταιρείες αλουμινίου, με έντονη και διαρκή διάθεση για εξωστρέφεια και πρωτοπορία, προχωρεί σε μια στρατηγικής σημασίας επένδυση στα Βαλκάνια με την εξαγορά του εργοστασίου της ιστορικής Doral στη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για μια πλήρως καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής, έκτασης 38.000 τ.μ. στο Καλοχώρι, μόλις 4 χλμ. από τον προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και μόλις 9 χλμ. από τον Λευκό Πύργο. 

Πυρήνα του σχεδιασμού για το νέο showroom αποτέλεσε η ιδέα για τη δημιουργία μιας «εσωτερικής φύσης», μέσα στην οποία αναπτύσσεται τμηματικά η έκθεση. Η ιδέα μεταφράζεται χωρικά ως μια «υπαίθρια γλυπτοθήκη» όπου ο επισκέπτης περιπλανιέται ανάμεσα στα προϊόντα, βιώνοντάς τα κιναισθητικά μέσα σε ένα δυνάμει φυσικό τοπίο.

Η αφήγηση μετατρέπεται σε μια αλληλουχία σκηνοθετημένων σεκάνς όπου ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των συστημάτων μέσα στο πραγματικό τους περιβάλλον. 

Η διάχυση σημείων στάσης εντός της εκθεσιακής διαδρομής δημιουργεί χωρικές εντάσεις και επιτυγχάνει μια κλιμάκωση στα επίπεδα πληροφορίας. Η έκθεση αποτελεί το κεντρικό σημείο αναφοράς, ενώ περιμετρικά της αναπτύσσεται μια σειρά βοηθητικών χώρων όπως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, meeting booths, γραφειακοί χώροι, χώροι εξυπηρέτησης κοινού κ.ά.

Η ανάπτυξη συμβαδίζει με τη βιωσιμότητα

Η συγκεκριμένη μονάδα αποτελεί μία από τις ποιοτικότερες βιομηχανίες προφίλ αλουμινίου στη Βόρεια Ελλάδα, πληρώντας αυστηρές διεθνείς προδιαγραφές. Ο στόχος; Πολυεπίπεδος. Η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, η άμεση διασύνδεση με τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης και τα Βαλκάνια αλλά και η παραγωγή εξειδικευμένου, βιομηχανικού προφίλ αλουμίνιου που θα μεγιστοποιήσει την εξαγωγική δραστηριότητα στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης.

Σε συνδυασμό με τον στρατηγικό γεωγραφικά χαρακτήρα της περιοχής, η Aluminco στοχεύει να μετατρέψει τη νέα της εγκατάσταση στη Θεσσαλονίκη σε πύλη εξαγωγών προς τις αγορές της νοτιοανατολικής, της ανατολικής και της κεντρικής Ευρώπης. Επιπλέον, η νέα αυτή εγκατάσταση στη Θεσσαλονίκη θα ακολουθήσει τις προδιαγραφές της παραγωγικής μονάδας των Οινοφύτων, παράγοντας πράσινο αλουμίνιο. Άλλωστε, η Aluminco έχει στρατηγικά επιλέξει πως η νέα της εποχή θα στηρίζεται σε υπεύθυνες και βιώσιμες επενδύσεις, οι οποίες θα δίνουν έμφαση στην πράσινη κυκλική οικονομία, πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.

Η εταιρεία, μέσω του προγράμματος «Α planet to love», μετουσιώνει σε πράξη τη δέσμευσή της για υπεύθυνη λειτουργία, εστιάζοντας σε τέσσερις βασικές ενότητες: το περιβάλλον, την κοινωνία, την αγορά και τις σύγχρονες αρχές εταιρικής διακυβέρνησης (ESG).

Η Aluminco στη Θεσσαλονίκη: Καινοτομία, βιωσιμότητα και design Facebook Twitter
Αργύρης Καρράς, CEO Aluminco

«Το σχέδιο δράσης περιλαμβάνει εκπαίδευση του κοινού, δράσεις με οικολογικό χρώμα και φυσικά την απόλυτη προσήλωσή μας στην ανάπτυξη ενεργειακών συστημάτων αλουμινίου με τη μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση στην Ευρώπη. Η μακροχρόνια στρατηγική της εταιρείας θέτει σαφή στόχο μετάβασης προς ένα αειφορικό μέλλον. Εξάλλου, σχεδιάζουμε και παράγουμε κορυφαία συστήματα αλουμινίου που αναβαθμίζουν τα κτίρια, βελτιώνουν την ποιότητα ζωής του ανθρώπου και συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος εδώ και 40 χρόνια», αναφέρει ο CEO της εταιρείας Αργύρης Καρράς.

Το συνολικό κόστος της επένδυσης υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα επόμενα χρόνια τα 20 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η παραγωγική ικανότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά 7.000 τόνους ή 25% ετησίως, ενώ η συγκεκριμένη επένδυση θα ανοίξει 120 νέες θέσεις εργασίας στη Βόρεια Ελλάδα.

aluminco.com

Από την ειδική έκδοση ADM/ LiFO x Design Ambassador/ Archisearch

Το νέο τεύχος της LiFO με το Architecture Design Map: Ειδική έκδοση Θεσσαλονίκη δωρεάν στο σπίτι σας με ένα κλικ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 9.11.2022

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

helexpo

ADM4/SKG - Thessaloniki Issue / Μαρία Δέδα: «Αρχιτεκτονική δεν σημαίνει ότι εμπνέεσαι και σχεδιάζεις χωρίς τίποτα να σε περιορίζει»

Με αφορμή τρία νέα έργα που θα παρουσιαστούν σύντομα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, η επικεφαλής του Deda & Architects μιλά για τη βιωσιμότητα και την επίτευξή της στην αρχιτεκτονική, για τη σημασία της διαχρονικότητας και της ευελιξία στους χώρους όπου εργαζόμαστε και κατοικούμε, για την τάση των κτιρίων-ορόσημων και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες αρχιτέκτονες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Δελούδης: Οι κορυφαίοι του σύγχρονου design σε ένα εντυπωσιακό showroom στη Θεσσαλονίκη

ADM4/SKG - Thessaloniki Issue / Δελούδης: Οι κορυφαίοι του σύγχρονου design σε ένα εντυπωσιακό showroom στη Θεσσαλονίκη

Εδώ και 50 χρόνια, το όραμα της Δελούδης παραμένει πιστό στο να συγκεντρώνει και να προσφέρει σε κάθε κατάστημά της brands που εκπροσωπούν όλες τις σύγχρονες τάσεις του σχεδιαστικού κόσμου.
THE LIFO TEAM
It’s a green family affair

ADM The Green Issue / Ο Αργύρης Καρράς, CEO της Aluminco, αποκαλύπτει πώς η εταιρεία εξελίσσεται με καινοτομία και δημιουργικότητα

O Αργύρης Καρράς, CEO της Aluminco, μαζί με τα αδέλφια του παρέλαβαν τα ηνία της εταιρείας από τον πατέρα τους και καταφέρνουν με επιτυχία να μας κάνουν να ξεχνάμε τι υπήρχε πριν, δημιουργώντας μια επιχείρηση-υπόδειγμα πράσινης οικονομίας.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ