Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά

Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
0

Το 2013 η DC Comics, για να γιορτάσει τα 75α γενέθλιά της, ένωσε τις δυνάμεις της με την Taschen και ανέθεσε στον Paul Levitz να γράψει την ιστορία της. Οι τρεις πολυτελείς και τεράστιοι τόμοι που κυκλοφόρησαν περιείχαν πάνω από 1.000 ακυκλοφόρητες εικόνες, καθώς και άρθρα που επιμελήθηκε ο Levitz. Η DC έφερε επανάσταση στον τομέα των κόμικς και άλλαξε τον τρόπο που τα αντιμετωπίζουμε σήμερα. Ως εταιρεία ανήκε στη Warner Bros.

Όλα ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 1938, όταν έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά ένας μεταμφιεσμένος άντρας που είχε δύο ταυτότητες, απίστευτες δυνάμεις, μπορούσε να πετάξει και σκοπό είχε να προστατέψει την ανθρωπότητα. Αυτός δεν ήταν άλλος από τον Άνθρωπο από Ατσάλι. Έκανε το ντεμπούτο του στη σειρά «Action Comics». Ο Σούπερμαν ήταν ο πρώτος σουπερ-ήρωας που εμφανίστηκε στα κόμικς.

Όλα ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 1938, όταν έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά ένας μεταμφιεσμένος άντρας που είχε δύο ταυτότητες, απίστευτες δυνάμεις, μπορούσε να πετάξει και σκοπό είχε να προστατέψει την ανθρωπότητα.

Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
LIMITED COLLECTORS’ EDITION No. C-41. Back cover art, Alex Toth, December 1975–January 1976. © DC Comics

Τότε ήταν γνωστή ως National Allied Publications. Ο άνθρωπος που τη δημιούργησε ήταν ο Malcolm Wheeler-Nicholson – τις επόμενες δεκαετίες πέρασε σε άλλα χέρια. Τα αρχικά DC τα πήρε από την πιο δημοφιλή σειρά της, την «Detective Comics». Τα υιοθέτησε επίσημα το 1977. Εμφανίστηκαν, όμως, για πρώτη φορά στο πρώτο κόμικ που κυκλοφόρησε ποτέ με ήρωα τον Μπάτμαν. Έκτοτε η DC έγινε το σπίτι σούπερ ηρώων, όπως οι Wonder Woman, Green Lantern, The Flash, Green Arrow κ.ά., αλλά και σούπερ κακών, όπως οι Lex Luthor, Joker, Catwoman, Ra’s al Ghul, και αναρίθμητων άλλων.

Η σειρά των τόμων καταγράφει όλες τις διαφορετικές εποχές που πέρασε η DC. Ο πρώτος τόμος είναι η «χρυσή εποχή» της. Εκείνη την περίοδο μηνύει τη Fox Comics αλλά και τη Marvel επειδή αντέγραψαν τον Σούπερμαν. Η μεν Fox Comics με τον Wonder Man και η Marvel –ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της– με τον Captain Marvel, που είχε μεγαλύτερη επιτυχία. Κερδίζει και τις δύο μηνύσεις. Οι σούπερ ήρωες έπαψαν να είναι δημοφιλείς τη δεκαετία του ’40.

Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
GREEN LANTERN No. 76. Cover art, Neal Adams, April 1970. © DC Comics

Στα μέσα της δεκαετίας του ’50 γνωρίζει τη δεύτερη αναγέννησή της, με την «ασημένια εποχή» των κόμικς, οπότε εμφανίζονται συγγραφείς και σχεδιαστές όπως οι Robert Kanigher, John Broome, Carmine Infantino και Joe Kubert που εκσυγχρονίζουν τους ήρωές της. Οι ιστορίες τους δεν είναι πλέον αυτοτελείς αλλά έχουν συνέχεια και δημιουργείται το DC Universe, με τους ήρωες επίσης να συμπρωταγωνιστούν στην ίδια ιστορία. Το ίδιο παράδειγμα ακολουθούν στη Marvel οι Jack Kirby και Stan Lee και δημιουργούν τους Fantastic Four. Η θεματική των κόμικς εκείνη την περίοδο επικεντρώνεται στην επιστημονική φαντασία.  

Η «μπρούντζινη εποχή» για την DC έρχεται προς τα τέλη της δεκαετίας του ’70, με την πρώτη ταινία που γυρίζεται με τον Σούπερμαν το 1978. Τη δεκαετία του ’80 τα κόμικς γίνονται πλέον πιο ρεαλιστικά και σκοτεινά. Τα ναρκωτικά, που παλιότερα ήταν απαγορευμένα ως θέμα, εμφανίζονται σε πολλές ιστορίες και ένας ήρωας τουλάχιστον, ο βοηθός του Green Arrow, o Speedy, έχει γίνει ηρωινομανής. Είναι η εποχή του Paul Levitz, του συγγραφέα των τόμων, που γίνεται γνωστός από τη δουλειά του στο «The Legion of Super-Heroes». Έχει γράψει πάνω από 300 ιστορίες και κατάφερε να γίνει πρόεδρος της DC από το 2002 μέχρι το 2009. Ο ίδιος ήταν μεγάλος φαν των κόμικς και μπήκε μέσα σε αυτά για να καταφέρει να πληρώσει τα δίδακτρα του πανεπιστημίου του.

Σήμερα συνεχίζει να γράφει ιστορίες για λογαριασμό της DC και όσον αφορά το μέλλον των κόμικς δηλώνει: «Στην Αμερική, όσον αφορά τα κόμικς, υπάρχει πιο πολύ και διαφορετικό υλικό από ποτέ και νέα πράγματα ξεπηδούν κάθε μέρα. Η νέα γενιά αναγνωστών έχει ωριμάσει, το ευχαριστιέται, έχει φαντασία και πλέον δεν βλέπει τους περιορισμούς του μέσου. Απολαμβάνει τα κόμικς ως απομνημονεύματα, ως δημοσιογραφικά κείμενα, ως λογοτεχνία. Έχει αρχίσει να τα αντιλαμβάνεται ως εκπαιδευτικό μέσο με όλο και περισσότερα βιβλία εκπαιδευτικού χαρακτήρα να χρησιμοποιούν τα κόμικς για να προσφέρουν πληροφόρηση. Νομίζω ότι είμαστε στην αρχή μιας τεράστιας, εκρηκτικής ανάπτυξης και είναι υπέροχο να το βιώνεις αυτό».  

Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
THE NEW GODS No. 6. Interior, “The Glory Boat”; script and pencils, Jack Kirby; inks, Mike Royer. December 1971–January 1972 © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Batman No. 251. Interiors, “The Joker’s Five-Way Revenge”; script, Denny O’Neil; pencils and inks, Neal Adams. © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
SWAMP THING No. 7. Cover art, Bernie Wrightson, November–December 1973. © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
LEGION OF SUPER-HEROES No. 294. Interiors, “Darkseid”; plot and script, Paul Levitz; plot and pencils, Keith Giffen; inks, Larry Mahlstedt. © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
LEGION OF SUPER-HEROES No. 306. Cover art, Keith Giffen and Larry Mahlstedt, December 1983. © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
THE FLASH No. 286. Cover art, Don Heck and Dick Giordano, June 1980. © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
ACTION COMICS No. 419. Cover art, Neal Adams, Murphy Anderson, and Jack. Adler, December 1972. © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
OUR ARMY AT WAR No. 220. Cover art, Joe Kubert, June 1970. © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Strange Adventures No. 207. Cover art, Neal Adams TM & © DC Comics © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
The Flash No. 131. "Captives of the Cosmic Ray": writer, John Broome; pencils, Carrmine Infantino; inks, Joe Giella. September 1962 TM & © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Superman Annual No. 6. "The Superman Family"; pencils, Curt Swan, John Forte (Legionnaires); inks, George Klein. Winter 1962-1963 TM & © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Strange Adventures Nr. 110. Titelbild, Gil Kane und Jack Adler, November 1959 TM & © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Batman Nr. 188. „The Eraser Who Tried to Rub Out Batman“; Text: Robert Kanigher; Entwurfszeichnungen: Sheldon Moldoff; Reinzeichnungen: Joe Giella, Dezember 1966 TM & © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Batman No. 205. Cover art, Irv Novick. September 1968 TM & © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
WONDER WOMAN Nr. 136. Titelbild, Ross Andru und Mike Esposito, Februar 1963 TM & © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Falling in Love No. 99. Cover art, Rick Estrada. Mai 1968.TM & © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Teen Titans No. 16. Cover art, Nick Cardy. July-August 1968.TM & © DC Comics
Ο Σούπερμαν, ο Μπάτμαν, η Κατγούμαν και τ' άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Our Army at War No. 196. Cover art, Joe Kubert. August 1968 TM & © DC Comics
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Design / Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Συνδυάζοντας τον τρόπο που διακοσμούσαν τα αρχαία ελληνικά αγγεία με τεχνικές που χρησιμοποιούνται στις κινεζικές πορσελάνες και φέρνοντάς τα όλα αυτά στο σήμερα, η βραβευμένη Κύπρια εικονογράφος δημιουργεί κεραμικά έργα που δεν μοιάζουν με άλλα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ