[Aπό τον Θανάση Χαραμή]
Το δημιούργημα των αρχιτεκτόνων Michael Hansmeyer και Benjamin Dillenburger θα μπορούσε να είναι βγαλμένο από τα εργαστήρια του Ελβετού καλλιτέχνη H. R. Giger και να αποτελεί τμήμα του σουρεάλ εφιαλτικού τοπίου ενός ακόμη έργου του.
Ανάμεσα στη χαοτική φαντασία και την αυστηρή μαθηματική τάξη των αλγορίθμων, το Digital Grotesque αδιαφορεί εντελώς για την λειτουργικότητα του και με αυθάδεια ξεδιπλώνει έναν ζωντανό αρχιτεκτονικό οργανισμό που επιδιώκει να εξερευνήσει τα μονοπάτια που οδηγούν τη φαντασία στις εκφραστικές δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών.
Με άξονα την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής και το πόσο καθοριστικό ρόλο έπαιξαν σε αυτή τα νέα υλικά, οι καινοτόμες τεχνοτροπίες και η χρήση της τεχνολογίας μέσα στους αιώνες, η ψηφιακή γλυπτική ενός τόσο μεγάλης κλίμακας έργου, επιδιώκει να αναθεωρήσει βασικές κατασκευαστικές αρχές και να εισαγάγει ένα τόσο περίπλοκο θεώρημα στην εξέλιξη της.
11 τόνοι λευκής άμμου συμπιέστηκαν και μοιράστηκαν σε 30 εκατομμύρια ογκοστοιχεία και 260 εκατομμύρια επιφάνειες, για να δημιουργήσουν το τριών μέτρων ύψους, immersive Digital Grotesque και τις εξωφρενικά λεπτομερείς, σχεδόν ζωντανές, απεικονίσεις του.
Θα μπορούσε να είναι ξεριζωμένο τμήμα του προβοκατόρικου, σχεδόν χυδαίου τρούλου, ενός αμαρτωλού Καθεδρικού. Φαλλικά σύμβολα, υγρές οπές, μύες μυθικών τεράτων, άναρχες φόρμες, διάπλατα απολιθωμένα σαγόνια, καμπυλώσεις γυμνών κορμιών που ερωτοτροπούν και έμβρυα από διεστραμμένες συνευρέσεις, χτίζουν ένα σκηνικό που αυτό που θέλει να αποδείξει είναι πως πλέον η τεχνολογία μπορεί να πραγματώσει κάθε παράτολμο σενάριο φαντασίας.
Σκοπός των εμπνευστών του project είναι να αναδείξουν μέσα από τον υπερβολή πως τέτοιου είδους εφαρμογές θα μπορούσαν αν αποδώσουν πολύ πρακτικά στην σύγχρονη αρχιτεκτονική. Το πειραματικό τους έργο αποδεικνύει πως η τεχνολογία του fabrication μέσω 3D είναι ικανή να βρει πεδία δράσης σε κατασκευές, συντηρήσεις και αποκαταστάσεις ιστορικών μνημείων με απόλυτη ακρίβεια και χωρίς κανένα απολύτως περιορισμό.
σχόλια