Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Ασχολούμαι συστηματικά με την κεραμική για δεκαπέντε χρόνια και σκέφτομαι ότι η κεραμική με συνεπήρε γιατί μοιάζει τόσο πολύ με τη ζωή. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Στην οδό Πετράκη 12 η κεραμίστρια Μαρία Λιναρδάκη παρουσιάζει από τις 27 έως τις 30 Μαρτίου κεραμικά αντικείμενα, γλυπτά και εικαστικά έργα πλασμένα με φαντασία και τρυφερότητα. Ο τίτλος της έκθεσης, «Πετράκη 12», οφείλεται στους χώρους όπου γίνεται η έκθεση, στην γκαλερί Έγινα-Αίγινα αλλά και στον χώρο της ίδιας της καλλιτέχνιδας, που βρίσκονται σε μια παλιά εμπορική στοά στο κέντρο της Αθήνας, στο Σύνταγμα. 

Η Μαρία Λιναρδάκη φτιάχνει χρηστικά αντικείμενα, φωτιστικά και εικαστικά έργα, αποκωδικοποιώντας αναμνήσεις και εντυπώσεις από τα σχέδια αντικειμένων γύρω της. «Κοιτώντας με επίμονη σκέψη ένα τρισδιάστατο πλακάκι πορσελάνης με λουλούδια και πουλιά, που βρίσκεται κρεμασμένο στη μέση ενός τοίχου,  αποκωδικοποιώ την αγάπη μου για τη φύση ως έμπνευση για τη δημιουργία και τη διακόσμηση των κεραμικών μου. Κουβαλούσα για χρόνια μέσα μου μια σκηνή: Σ’ έναν κήπο με δέντρα, λουλούδια, πουλιά και χώμα θυμάμαι μικρό παιδί να κουβαλάω νερό και να φτιάνω λάσπη. Να πλάθω με προσήλωση και χαρά σπιτάκια, φούρνους και ψωμάκια, κούκλες και ανθρωπάκια. Να δημιουργώ έναν κόσμο δικό μου, πρωτόπλαστο, στολισμένο με παχιά, μυρωδάτα ανθάκια πορτοκαλιάς» λέει.

«Η κεραμική σήμερα είναι τέχνη που δικαιωματικά ζητάει τον χώρο της ανάμεσα στις άλλες καλές τέχνες. Και στην Ελλάδα είχαμε και έχουμε πολύ καλούς κεραμίστες-καλλιτέχνες που περιμένουν να δείξουν τη δουλειά τους εντός και εκτός των συνόρων».

Οι υπόγειες διαδρομές αυτής της ανάμνησης δεν την εγκατέλειψαν ποτέ και πυροδότησαν τη δημιουργικότητά της όταν πριν από μερικά χρόνια έπιασε τον πηλό. Γεννημένη και μεγαλωμένη σε ένα σπίτι με κήπο στην Καλαμάτα, η πρώτη της ανάμνηση είναι η αγάπη της για το χώμα. «Θυμάμαι να παίζω από πολύ μικρή ηλικία ώρες ολόκληρες με το νερό και το χώμα, γιατί μου έδιναν τη χαρά να τα μετατρέπω σε κάτι που ήθελα ή είχα στο μυαλό μου, και αυτό με απορροφούσε και μου έδινε ικανοποίηση και χαρά. Η οικογένειά μου δεν είχε σχέση με την κεραμική∙ αγαπούσε την τέχνη και υποστήριζε την αγάπη μου και την κλίση μου στη ζωγραφική, τη χειροτεχνία και τις κατασκευές». 

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η εποχή έδινε λίγο χώρο σε καλλιτεχνικές ανησυχίες και με άξονα την ποικιλία της μόρφωσης και αργότερα της πιο «στέρεης» επαγγελματικής αποκατάστασης, σπούδασε καταρχάς νομικά στη Νομική Αθηνών. Ήξερε από την αρχή πως δεν θα γινόταν ποτέ δικηγόρος και μετά το τέλος των σπουδών της άρχισε την αναζήτησή γύρω από τα ενδιαφέροντά της, τόσο τα θεωρητικά και όσο και τα πρακτικά. 

«Έμεινα έναν χρόνο στο Εδιμβούργο για ζωγραφική και μετά βρέθηκα στο Παρίσι για μεταπτυχιακά στη Σορβόννη, Παρίσι Ι, στο τμήμα Αισθητικής, Φιλοσοφίας, Τέχνης και Πολιτισμού. Το θέμα μου ήταν το ελληνικό ένδυμα τον 19ο αιώνα και η εξέλιξή του από παραδοσιακό σε δυτικό. Με απασχολούσε πάντα η αισθητική και η μετάβαση από μια εποχή σε μια άλλη. Αγαπούσα όμως και το ένδυμα ως αντικείμενο, σημειολογικά, αλλά και ως μόδα, σχέδιο, υλικά, πατρόν κ.λπ.» λέει.

Έτσι, όταν επέστρεψε στην Ελλάδα, μαζί με τη φίλη της Αλεξάνδρα Βασιλείου δημιούργησαν την εταιρεία σχεδιασμού και κατασκευής ρούχων Declic, που είχε μεγάλη επιτυχία. Η εταιρεία σταμάτησε να λειτουργεί όταν το «επιχειρείν» επισκίασε το «δημιουργείν» και η Μαρία αποφάσισε ότι οι σπουδές της στη Νομική ήταν χρήσιμες όταν αποφάσισε να κάνει οικογένεια. «Μου φάνηκε ότι το να γίνω συμβολαιογράφος, εκτός από την οικονομική συμβολή, θα μου άφηνε και χρόνο να ασχοληθώ και με τα άλλα μου ενδιαφέροντα. Φευ, για πολλά χρόνια η συμβολαιογραφία ήταν η μόνη μου έγνοια» λέει. 

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Το 2010 ξεκίνησε ένα καινούργιο ταξίδι, αυτό που ποθούσε η ψυχή της, και μετά από αναζητήσεις για δασκάλους και χώρους όπου θα μπορούσε να μάθει κεραμική και τροχό, πήρε το ρίσκο να δοκιμάσει να βαδίσει σε μια νέα διαδρομή, μακρά, σε μια τέχνη πολύπλοκη και συγχρόνως ανακουφιστική. Το ταξίδι της για κάτι καινούργιο είχε πυροδοτηθεί, αν και οι αποφάσεις δεν ήταν εύκολες. 

«Η έξοδος από τη συμβολαιογραφία μού πήρε σχεδόν τέσσερα χρόνια. Αυτό είχε περισσότερο να κάνει με λόγους πρακτικούς και ευθύνης απέναντι στους άλλους και λιγότερο ψυχολογικούς και ανασφάλειας οικονομικής και κοινωνικής. Απλά για μένα είχε έρθει ο καιρός να εκφραστώ πραγματικά χωρίς στεγανά και αυτό μου το έδωσε τη συγκεκριμένη στιγμή η τέχνη της κεραμικής» λέει. «Ασχολούμαι συστηματικά με την κεραμική για δεκαπέντε χρόνια και σκέφτομαι ότι η κεραμική με συνεπήρε γιατί μοιάζει τόσο πολύ με τη ζωή. Είναι απρόσμενη, έχει μέσα της τη χαρά και την απογοήτευση, που δημιουργούν ενέργεια» λέει. «Η κεραμική σήμερα είναι τέχνη που δικαιωματικά ζητάει τον χώρο της ανάμεσα στις άλλες καλές τέχνες. Και στην Ελλάδα είχαμε και έχουμε πολύ καλούς κεραμίστες-καλλιτέχνες που περιμένουν να δείξουν τη δουλειά τους εντός και εκτός των συνόρων». 

Η Μαρία Λιναρδάκη δεν έχει μετανιώσει ποτέ για την επιλογή της. Όταν ξυπνά το πρωί και ρωτά το καθρεφτάκι της πού θα ήταν ευχαριστημένη να βρίσκεται, αυτό απαντάει πάντα, χωρίς φόβο και με πάθος, στο εργαστήριο να φτιάχνει σχέδια στον πηλό.

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Με τον καιρό κατάλαβα ότι αυτό που με απασχολούσε ήταν να δώσω κίνηση και ελαφρότητα σε ένα υλικό βαρύ όπως ο πηλός. Έτσι ξεκίνησα μια διαδρομή αναζήτησης υλικού και πειραματισμού με διάφορα είδη πηλού, που το καθένα επηρέασε με διαφορετικό τρόπο τη φόρμα και τη διακόσμηση των έργων μου. Ο παραδοσιακός κόκκινος πηλός μού άρεσε γιατί είχε αυτήν τη δύναμη, την άμεση επαφή με τη γη, και με οδηγούσε σε κατασκευές με παραδοσιακές καταβολές» λέει.

Η πορσελάνη, η λευκή και λεπτεπίλεπτη, «σαν τα ανθάκια της πορτοκαλιάς», όπως λέει, την οδήγησε στη μικρογλυπτική, στις τρισδιάστατες και φανταστικές απεικονίσεις πουλιών, λουλουδιών και ξωτικών. Την οδήγησε επίσης σε αρθρωτές κατασκευές με χρήση και άλλων υλικών, κυρίως κλωστών και υφάσματος, που βοηθούν στην ανάδειξη της ευθραυστότητας της κίνησης.

Η Μαρία Λιναρδάκη ζει δημιουργώντας σε έναν κόσμο εύθραυστο και συγχρόνως σκληρό. Με ένα κομμάτι πηλού ξαναβρήκε το παιδί και τον κήπο, κρατώντας για πάντα τα λουλούδια και τα πουλιά στα κεραμικά της. Η τέχνη της, που είναι ζυμωμένη με αναμνήσεις, εικόνες της τέχνης και παραδείγματα μεγάλων δασκάλων, φανερώνει ότι τίποτα δεν χάνεται όταν οι άνθρωποι βρίσκουν τον δρόμο, το εργαστήριο ιδεών τους, ένα κομμάτι χωμάτινο που πλάθοντάς το νιώθουν ευτυχισμένοι. 

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«ΠΕΤΡΑΚΗ 12» της Μαρίας Λιναρδάκη
 Από 27 έως 30 Μαρτίου στην Πετράκη 12 (Σύνταγμα)
 Λειτουργία: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 12-6

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελένη Βερναδάκη: Η κορυφαία Ελληνίδα κεραμοπλάστρια σε μια σπάνια συνέντευξη με τη LIFO

Οι Αθηναίοι / Ελένη Βερναδάκη: Η κορυφαία Ελληνίδα κεραμοπλάστρια σε μια σπάνια συνέντευξη με τη LIFO

Γεννήθηκε στην Κρήτη το 1933 και ζει στην Αθήνα. Τα τελευταία πενήντα περίπου χρόνια δούλευε, αν όχι στο πιο όμορφο, τουλάχιστον σε ένα από τα ομορφότερα εργαστήρια κεραμικής της χώρας, που σχεδίασε για εκείνην ο Τάκης Ζενέτος. Σίγουρα είναι η πλέον αναγνωρισμένη προσωπικότητα του καιρού μας σε αυτόν τον κλάδο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
10AM Apotheke: Ένα υπόγειο στο Γκάζι προσφέρει άρτο, βότανα, κεριά και λιβάνι

Living / Ένα υπόγειο στο Γκάζι προσφέρει άρτο, βότανα, κεριά και λιβάνι

Στα θεμέλια του 10AM Lofts, η Εύα Παπαδάκη συγκεντρώνει πράγματα ακατέργαστα και πολυτελή ταυτόχρονα, παράλληλα συνεργάζεται με καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό για limited συλλογές, για το 10AM Apotheke, ένα διαφορετικό concept store που και μόνο η περιήγηση σε αυτό αποτελεί μια εμπειρία για τις αισθήσεις.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντιγόνη Οικονομίδου: «Η τέχνη της κεραμικής θα συνεχίσει να υπάρχει, όπως εδώ και χιλιάδες χρόνια, προσαρμοσμένη κάθε φορά στις ανάγκες της εποχής»

Good Living / Αντιγόνη Οικονομίδου: «Η τέχνη της κεραμικής θα συνεχίσει να υπάρχει, όπως εδώ και χιλιάδες χρόνια, προσαρμοσμένη κάθε φορά στις ανάγκες της εποχής»

Αν βρεθείτε σε κάποιο εστιατόριο και θαυμάσετε τα σκεύη του, είναι πολύ πιθανό να έχουν την υπογραφή Antigone Ceramics. Και ενώ η τέχνη της art de la table και της κεραμικής βρίσκονται στην ακμή τους, η κεραμίστρια μας μιλά για τη διαδικασία που την οδηγεί στο να δημιουργεί ζηλευτά πιάτα, από εκείνα που συναντάμε τρώγοντας έξω και θα θέλαμε να τα πάρουμε σπίτι μας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Tέχνη στην είσοδο της αθηναϊκής πολυκατοικίας: 10 αριστουργήματα που πρέπει να προστατευτούν

Design / Tέχνη στην είσοδο της αθηναϊκής πολυκατοικίας: 10 αριστουργήματα που πρέπει να προστατευτούν

Μόραλης, Βερναδάκη, Βαλσαμάκης, Κατζουράκης και άλλοι καλλιτέχνες έχουν δημιουργήσει έργα που κοσμούν τις εισόδους αθηναϊκών πολυκατοικιών και συνθέτουν ένα «ζωντανό μουσείο», διάσπαρτο στον αστικό ιστό.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΝΟΤΑΡΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ