Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ

0

Τέτοια εποχή, μέσα στην άνοιξη, μπορεί κανείς να δει στα καλύτερά τους το σπίτι και τους κήπους του Κλωντ Μονέ, εκεί που ο Γάλλος ιμπρεσιονιστής πέρασε 40 χρόνια της ζωής του και εμπνεύστηκε τους μοναδικούς του πίνακες. Το τρένο από το Παρίσι κάνει λιγότερο από μια ώρα να φτάσει στον μικρό οικισμό Ζιβερνί όπου βρίσκεται το σπίτι του ζωγράφου, αλλά μέχρι αυτή η βόλτα να γίνει και πάλι εφικτή και ασφαλής το Fondation Claude Monet προσφέρει μια διαδικτυακή περιήγηση εκεί.

Μέσα από την εικονική περιήγηση και ένα βίντεο βλέπουμε τους θαυμαστούς κήπους που περιβάλλουν την κατοικία αλλά και το εσωτερικό του σπιτιού με την λαμπερή, κίτρινη τραπεζαρία και την κουζίνα να εντυπωσιάζουν εξίσου.

  

Στις 29 Απριλίου του 1883 ο Κλωντ Μονέ μετακόμισε στο Ζιβερνί και έμεινε εκεί μέχρι τον θάνατό του, τον Δεκέμβριο του 1926, εξασκώντας τις δύο πιο αγαπημένες του ασχολίες, τη ζωγραφική και την κηπουρική. Τριανταφυλλιές, παιώνιες, νούφαρα και γεράνια κατακλύζουν μέχρι και σήμερα (χάρη στην αναδημιουργία του κήπου που έγινε τη δεκαετία του ’70) τον περίβολο του σπιτιού.

Με τη βοήθεια επαγγελματιών αλλά και πολλή προσωπική ενασχόληση και μελέτη ο Μονέ συνέθετε πρώτα τα τοπία φυτεύοντας δέντρα και λουλούδια, και αργότερα περνούσε τις ώρες του στον ήλιο αποτυπώνοντάς τα στον καμβά.

Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Πάνω από το νερό περνά ακόμα η γνωστή πράσινη γέφυρα με τις κρεμαστές γλυσίνες που εμφανίζεται σε πολλά από τα έργα του.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Bridge over a Pond of Water Lilies, Claude Monet, 1899

Στον έναν από τους δύο κήπους του σπιτιού, εκείνον που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο κτίριο, απλά λουλούδια όπως μαργαρίτες και παπαρούνες φύτρωναν δίπλα σε εξαιρετικά σπάνια άνθη και σιδερένιες αψίδες με τριαντάφυλλα. Ο ζωγράφος πάντρευε τα λουλούδια με βάση το χρώμα και τα άφηνε να μεγαλώσουν ελεύθερα.

Σε δεύτερη φάση, 10 χρόνια μετά την άφιξή του στο Ζιβερνί, άρχισε να σχεδιάζει τον γιαπωνέζικο κήπο του. Αφού δημιούργησε μια τεχνητή λίμνη –παρά τις αντιδράσεις των γειτόνων που πίστευαν ότι θα δηλητηρίαζε τα νερά με τα εξωτικά φυτά του– φύτεψε τριγύρω κλαίουσες και μπαμπού και γέμισε σταδιακά την επιφάνειά της με τα περίφημα νούφαρά του. Πάνω από το νερό περνά ακόμα η γνωστή πράσινη γέφυρα με τις κρεμαστές γλυσίνες που εμφανίζεται σε πολλά από τα έργα του.

Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Στη υπέροχη κουζίνα τα γαλανολευκά πλακάκια κάνουν την τέλεια αντίθεση με τα χάλκινα σκεύη.

Τα χρώματα και η ζωντάνια όμως δεν σταματούν στον κήπο. Η πρόσοψη του σπιτιού είναι ροζ με σμαραγδί τελειώματα ενώ πολλά από τα δωμάτια έχουν και αυτά έντονο το στίγμα του μεγάλου κολορίστα.

Στη υπέροχη κουζίνα τα γαλανολευκά πλακάκια κάνουν την τέλεια αντίθεση με τα χάλκινα σκεύη ενώ η τραπεζαρία, στην οποία ο καλλιτέχνης συνήθιζε να τρώει μαζί με τη δεύτερη σύζυγό του Alice Hoschedé και τα οκτώ τους παιδιά, λάμπει σχεδόν με τους κατακίτρινους τοίχους και τις επίσης κίτρινες καρέκλες της. Στο πάτωμα της ακόμη περισσότερο χρώμα: πλακάκια-σκακιέρα σε κόκκινο και λευκό. Στους τοίχους βρίσκονται κρεμασμένα δεκάδες έργα ιαπωνικής ξυλογραφίας από την εντυπωσιακή συλλογή του καλλιτέχνη.

Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Η κίτρινη τραπεζαρία.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Άποψη της τραπεζαρίας. Αριστερά στο βάθος η γάτα-θήκη για μπισκότα, δώρο από κάποιον θαυμαστή του Μονέ εξ Ιαπωνίας.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Στις 29 Απριλίου του 1883 ο Κλωντ Μονέ μετακόμισε στο Ζιβερνί και έμεινε εκεί μέχρι τον θάνατό του, τον Δεκέμβριο του 1926, εξασκώντας τις δύο πιο αγαπημένες του ασχολίες, τη ζωγραφική και την κηπουρική.
Ας πάμε μια βόλτα στον κήπο και το σπίτι του Μονέ Facebook Twitter
Ο Μονέ στον κήπο του σπιτιού του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 18.5.2020

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτή την άνοιξη είδαμε την τέχνη στις οθόνες μας

Ρεπορτάζ / Αυτή την άνοιξη είδαμε την τέχνη στις οθόνες μας

Πόσο προετοιμασμένοι ήταν και πώς ανταποκρίθηκαν οι πολιτιστικοί οργανισμοί της Ελλάδας στην ανάγκη για διάθεση ψηφιακού πολιτιστικού προϊόντος κατά τη διάρκεια του lockdown και πώς θα δημιουργηθεί το επόμενο διάστημα ψηφιακή τέχνη που να έχει λόγο ύπαρξης, μέχρι να επιστρέψουμε στα θέατρα, στα σινεμά και στις συναυλίες;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM
Οι μεγάλες εκθέσεις του 2025

Εικαστικά / Οι μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Τα σχέδια των Dolce & Gabbana και η εμβληματική τέχνη του Anselm Kiefer, οι περφόρμανς του Leigh Bowery, οι γυναίκες της Suzanne Valadon και ο ονειρικός κόσμος του Wes Anderson βρίσκονται ανάμεσα στις πιο σημαντικές εκθέσεις της νέας χρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ