36 παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα το Νοέμβριο

ΤΣΕΚ Θέατρα Νοέμβριος  Facebook Twitter
Ο Πάνος Παπαδόπουλος και η Κλέλια Ανδριολάτου υποδύονται τον Ρίτσαρντ και τη Σάρα στο έργο του Πίντερ. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας
0

Ο εραστής

Ο Πάνος Παπαδόπουλος και η Κλέλια Ανδριολάτου συν-σκηνοθετούν το έργο του Χάρολντ Πίντερ που στρέφει το μικροσκόπιο στις ανθρώπινες σχέσεις, επιχειρώντας να αναδείξει πώς η μεγαλύτερη μοναξιά μπορεί και τρυπώνει καμιά φορά μέσα στα ζευγάρια. Η λεπτομερής σκιαγράφηση της σχέσης ανάμεσα στους ήρωες, η αποκάλυψη της φθοράς και η αγωνιώδης προσπάθεια να παραμείνουν «ζωντανοί» μαζί, κατατάσσουν το έργο στα αριστουργήματα του παγκόσμιου δραματολογίου.
Από τις 15 Νοεμβρίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Τρεις Ψηλές Γυναίκες

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Robert Wilson σκηνοθετεί το έργο του Edward Albee με πρωταγωνίστριες τη Ρένη Πιττακή, την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και τη Λουκία Μιχαλοπούλου. Μια ηλικιωμένη γυναίκα, αντιμέτωπη πια με το τέλος του βίου της, περιβάλλεται από δύο νοσηλεύτριες, οι οποίες παίρνουν τη μορφή του νεότερου εαυτού της. Με τη γνωστή του, ολιστική διαχείρηση του χώρου και του χρόνου, ο Robert Wilson εξιστορεί μαεστρικά το αποτύπωμα του χρόνου, αναδεικνύοντας τις πολλαπλές αντανακλάσεις που γεννά ο καθρέφτης της ζωής.
Από 24 Νοεμβρίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Democracy

ΤΣΕΚ Θέατρα Νοέμβριος  Facebook Twitter
Vefi Redhi. Φωτ.: Γιώτα Εφραιμίδου

Τέσσερις περφόρμερ-ηθοποιοί επιχειρούν μια πορεία αναζήτησης της δημοκρατίας από το παρόν προς τα πίσω, έως και τις απαρχές της στα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου, τον 5ο αιώνα π.Χ. Οι αφηγήσεις εκκινούν από προσωπικά βιώματα, συμπλέκονται με ηχητικά ντοκουμέντα, σχολικά κείμενα, κατηχήσεις ινστρουκτόρων, παραγγέλματα, διαγγέλματα, επιταφίους, επαίνους, παραβολές και παραμύθια. Σε σύλληψη/σκηνοθεσία/δραματουργική επεξεργασία του Ένκε Φεζολλάρι.
Από 3 Νοεμβρίου στο θέατρο Σταθμός

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Η μικρή λέξη αγάπη

Η Νάντια Δαλκυριάδου σκηνοθετεί την παράσταση που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αύγουστου Κορτώ και θίγει το ευαίσθητο και δυστυχώς συνεχώς επίκαιρο θέμα της έμφυλης και οικογενειακής βίας. Ένα κορίτσι ακροβατεί μεταξύ ζωής και θανάτου και μας λέει την ιστορία του. Πόσο κοστίζει να είσαι γυναίκα; Πόσο κοστίζει η ζωή;
Από 3 Νοεμβρίου στο Από Κοινού Θέατρο
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Marika’s dream

Η Φένια Παπαδόδημα ρίχνει φως στη σπουδαιότερη ελληνική φωνή της Αμερικής των αρχών του 20ού αιώνα, τη Μαρίκα Παπαγκίκα, μέσα από έναν μονόλογο που αφηγείται την περιπετειώδη ζωή της σπουδαίας τραγουδίστριας, τα όνειρα και τον ρατσισμό που βίωναν όλοι οι μουσικοί μετανάστες εκείνης της εποχής στη Νέα Υόρκη. Η Φένια Παπαδόδημα συνδέει τη ζωή της Μαρίκας Παπαγκίκα με τη ζωή μιας άλλης εμβληματικής τραγουδίστριας, της Μπίλι Χόλιντεϊ.
Από 3 Νοεμβρίου στο θέατρο Μικρό Γκλόρια 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Closer

Θέατρα Νοέμβριος  Facebook Twitter
Ένα διαχρονικά επίκαιρο close-up στην ανθρώπινη αγωνία για σύνδεση. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος σκηνοθετεί το έργο του Πάτρικ Μάρμπερ που παραμένει ένα διαχρονικά επίκαιρο close-up στην ανθρώπινη αγωνία για σύνδεση. Στη θεατρική του εκδοχή οι ηλεκτρισμένοι, καταιγιστικοί διάλογοι, η έντονη χημεία και οι περισσότερες από μία κορυφώσεις αφήνουν να αιωρείται η υπόνοια ότι οι πρωταγωνιστές ενεργούν με κίνητρο τον συναισθηματικό πόνο και την αυτοκαταστροφή, παρά τη γνήσια σύνδεση.
Από τις 4 Νοεμβρίου στο θέατρο Χώρα 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Οk Boomer

Ο Θοδωρής Αθερίδης γράφει και σκηνοθετεί τη νέα του κωμωδία σε μια σκηνική συνύπαρξη με τη Φαίδρα Δρούκα. Μιλούν για τον εαυτό τους. Τον πραγματικό εαυτό τους. Αγαπιούνται, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνούν. Διαφωνούν σχεδόν σε όλα και είναι άξιο απορίας που τρέφουν αισθήματα ο ένας για τον άλλο. Εντωμεταξύ ένας μουσικός τους παρακολουθεί και τα καταγράφει όλα με νότες.
Από 6 Νοεμβρίου στο Μικρό Παλλάς 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Ο επιθεωρητής έρχεται

Τι σχέση μπορεί να έχουν ένας επιτυχημένος δυναμικός επιχειρηματίας, μια φιλάνθρωπη κυρία του καλού κόσμου, μια παραχαϊδεμένη κόρη, ένας ανεξέλεγκτος νεαρός γιος και ένας πολλά υποσχόμενος πλούσιος γαμπρός, με μια νεαρή γυναίκα που βρέθηκε νεκρή στο νοσοκομείο; Διατηρώντας την πλοκή ενός αστυνομικού θεατρικού έργου, ο Τζον Πρίσλεϊ αναδεικνύει τη σημασία της ατομικής ευθύνης για την πορεία της κοινωνίας των ανθρώπων.
Από 6 Νοεμβρίου στο θέατρο Μικρός Κεραμεικός 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Vita Nova

Το έργο, σε σκηνοθεσία Αλίκης Στενού, αφηγείται την επομένη μιας απώλειας, τα μεικτά συναισθήματα και τις σκέψεις που αναδύονται κατά την επίσκεψη στο οικογενειακό σπίτι του παρελθόντος. Ένας άνθρωπος που έρχεται αντιμέτωπος με τις πολλαπλές νεαρές εκδοχές της μητέρας του αλλά και του εαυτού του, καθώς αναμετριέται με τα διαφορετικά στάδια του πένθους μέσα από έναν ακατάπαυστο εσωτερικό διάλογο.
Από 6 Νοεμβρίου στο Μπάγκειον Ξενοδοχείο 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Felicità

Θέατρα Νοέμβριος  Facebook Twitter
Η Μυρτώ Αλικάκη και ο Γιάννης Σοφολόγης πρωταγωνιστούν στο έργο της Σεμίνας Διγενή. Φωτ.: Γιώργος Καλφαμανώλης

Η Λητώ Τριανταφυλλίδου σκηνοθετεί το θεατρικό έργο της Σεμίνας Διγενή με τη Μυρτώ Αλικάκη και τον Γιάννη Σοφολόγη. Μια γυναίκα καλεί στο σπίτι της έναν νεαρό διανομέα και του προτείνει να «αγοράσει» 24 ώρες από τη ζωή του. Έτσι αρχίζει ένα επικίνδυνο παιχνίδι, ένα ασταμάτητο κυνηγητό θεατρικών ρόλων, πίσω από τους οποίους κρύβονται και φανερώνονται οι πραγματικές επιθυμίες.
Από 6 Νοεμβρίου στο θέατρο Αλκυονίς 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Συνέβη στο Monterey

Ο Τάκης Τζαμαργιάς σκηνοθετεί τη Λυδία Φωτοπούλου και την Καίτη Κωνσταντίνου στο νέο έργο του Άκη Δήμου. Μια ηθοποιός χωρίς ρόλο και μια ανέραστη μανικιουρίστα, δυο παράφορες γυναίκες, συναντιούνται στις τουαλέτες ενός πανάκριβου κοσμικού εστιατορίου. Απελπισμένες, αδικαίωτες, αστείες, θα πουν την ιστορία τους, θα ψηλαφήσουν παλιά τραύματα και καινούργιες επιθυμίες.
Από 7 Νοεμβρίου στο Μικρό Χορν 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

ΤΙΠΟΤΑ

ΤΣΕΚ Θέατρα Νοέμβριος  Facebook Twitter
ΤΙΠΟΤΑ σε σκηνοθεσία Πηνελόπης Φλουρή. Φωτ.: Megdad Fadaeenia

Η παράσταση σε σκηνοθεσία Πηνελόπης Φλουρή είναι ένα συνειρμικό παραλήρημα για το παράλογο της ύπαρξης, σε ένα σύμπαν από λέξεις, με κείμενα του Σάμιουελ Μπέκετ και άλλα παράδοξα.  Όλα εδώ κατασκευάζουν τεχνάσματα για να ξεγελάσουν τον χρόνο, να παγώσουν τον χρόνο, να τον διαστείλουν και σκαρφίζονται τρόπους να φωτίσουν το Τ Ι Π Ο Τ Α.
Από 3 Νοεμβρίου στο H.UG.
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

Κάζιμιρ και Καρολίνα

Η Αγγελική Καρυστινού σκηνοθετεί το έργο του Έντεν Φον Χόρβατ για ένα ερωτευμένο ζευγάρι, μια γλυκόπικρη ιστορία δύο νέων που χωρίζουν σε ένα σκηνικό οικονομικής και πολιτικής αστάθειας. Οι άνθρωποι; «Μα, οι άνθρωποι δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί», σημειώνει ίσως ο πιο συμπονετικός συγγραφέας του πολιτικού θεάτρου. Παίζουν: Γιώργος Γιέτος, Μαίρη Καραμπίνα, Γεωργία Κοκκίνου, Μαρία Κουρή, Ελευθερία Μάζαρη, Πολύκαρπος Μόσχος, Οδυσσέας Παγουλάτος, Ιωάννης Τζιώνας
Από τις 8 Νοεμβρίου στο θέατρο Βαφείο 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Ο Άσχημος

Ο Γιώργος Κουτλής σκηνοθετεί τους Ορφέα Αυγουστίδη, Γιάννη Κλίνη, Μαίρη Μηνά, Ηλία Μουλά στο έργο του Marius Von Mayenburg σε οχτώ ρόλους, εναλλάσσοντας σκηνές και χαρακτήρες με καταιγιστικό ρυθμό, σ’ αυτή την καυστική σάτιρα για τη βιαιότητα της σύγχρονης ναρκισσιστικής κοινωνίας, όπου η εικόνα και το κοινωνικό status καθορίζει πλέον, περισσότερο από ποτέ, τον πυρήνα της ύπαρξής μας.
Από 10 Νοεμβρίου στο Νέο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.​​​​

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα

Το έργο του Ματέι Βίζνιεκ σκηνοθετεί η Αικατερίνη Παπαγεωργίου και αφηγείται με αφετηρία τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας μια ιστορία με τον Βίγκαν και τη Γιάσμινσκα που επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιου που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τούς αντιμετωπίζει με καχυποψία, αναζητώντας τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους.
Από 10 Νοεμβρίου στο θέατρο Μπέλλος 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Yes, we can’t

ΤΣΕΚ Θέατρα Νοέμβριος  Facebook Twitter
Ένα ρέκβιεμ για τον σύγχρονο κόσμο που κρύβει την κούρασή του κάτω από τη σκόνη της υπερδραστηριότητας και της παραγωγικότητας. Φωτ.: Θεόφιλος Τσιμάς

Η σκηνοθέτρια Μαριλένα Κατρανίδου υπογράφει μια ποιητική σκηνική σύνθεση που εκκινεί από τις ιδέες του φιλοσόφου Byung-Chul Han για την «κοινωνία της κόπωσης» και καταθέτει ένα ρέκβιεμ για τον σύγχρονο κόσμο που κρύβει την κούρασή του κάτω από τη σκόνη της υπερδραστηριότητας και της παραγωγικότητας. Μια παράσταση από, και για, τους απανταχού κουρασμένους ανθρώπους.
Από 8 Νοεμβρίου στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Αντίο, Μπάτμαν

Σε σκηνοθεσία Γιάννη Αγγελάκη, το έργο βασίζεται στο ομώνυμο αστυνομικό διήγημα του Τάσου Θεοφίλου, το οποίο γράφτηκε λίγους μήνες πριν τη σύλληψή του και εκδόθηκε ενώ ήταν κρατούμενος στις φυλακές Δομοκού το 2013. Οι τρεις ηθοποιοί εναλλάσσονται ασταμάτητα σε αλλόκοτους χαρακτήρες και μας μεταφέρουν συνεχώς σε παράδοξες καταστάσεις που εξελίσσονται στη Γκόθαμ Σίτι.
Από 11 Νοεμβρίου στο ΠΛΥΦΑ 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Αχαρνής | Πρατηριούχοι

Μια παράσταση με αφορμή τα 50 χρόνια κατοχής στην Κύπρο σε σκηνοθεσία του Στάθη Γραφανάκη με δυο γυναίκες, μία Ελληνοκύπρια και μία Τουρκοκύπρια, πρατηριούχους στο επάγγελμα, εκατέρωθεν της Πράσινης Γραμμής, που παίρνουν μια μεγάλη απόφαση: σταματούν να πωλούν βενζίνη και αρχίζουν να διαθέτουν δωρεάν το «καύσιμο» του μέλλοντος, το «ρεύμα», με στόχο την επανένωση του νησιού τους.
Από 15 Νοεμβρίου στο Από Μηχανής Θέατρο 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας

Σε σύλληψη και ερμηνεία Κάτιας Γέρου και Ναταλίας Γεωργοσοπούλου, δύο γυναικείες φιγούρες στη σκηνή καταθέτουν ένα σύγχρονο μαρτυρολόγιο για τη συμμετοχή της Σοβιετικής γυναίκας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Αφηγούνται την τραγική ιστορία της θηλυκότητας μέσα στα πεδία των μαχών, δημιουργώντας ένα τοπίο μνήμης, όπου συνδέονται το παρόν με το παρελθόν, το πραγματικό με το ονειρικό.
Από 18 Νοεμβρίου στο Θέατρο Φούρνος 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Underground

Θέατρα Νοέμβριος  Facebook Twitter
Γιάννης Τσορτέκης, Αλεξάνδρα Αϊδίνη και Βασίλης Χαραλαμπόπουλος.

Βασισμένο στην ομώνυμη εμβληματική ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα, σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, με πρωταγωνιστές τους Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, Γιάννη Τσορτέκη και Αλεξάνδρα Αϊδίνη, το έργο αφηγείται την επική ιστορία δύο φίλων, του Μπλάκι και του Μάρκο, με φόντο την πολιτική αναταραχή και τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία, και μεταφέρει το κοινό σε έναν κόσμο σουρεαλισμού, σκοτεινού χιούμορ και ειλικρινούς συγκίνησης.
Από 18 Νοεμβρίου στο θέατρο Ακροπόλ 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Ο γλάρος

Ο «Γλάρος», το γόνιμο έργο του Τσέχοφ, παρουσιάζεται σε μια νέα προσέγγιση από τον σκηνοθέτη και συγγραφέα Αλέξανδρο Διαμαντή. Πέρα από το θέατρο, πέρα από τη λογοτεχνία, πέρα από τον έρωτα, η παράσταση αυτή σκοπεύει να μιλήσει για την κοινωνία και ταυτόχρονα για τον εαυτό: ο Θεός – η απουσία του. Η πίστη – η δοκιμασία της.
Από 18 Νοεμβρίου στο θέατρο Σημείο 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

 

 

Το γάλα

Σε σκηνοθεσία Ερμίνας Κυριαζή & Μάνου Καρατζογιάννη, το έργο του Βασίλη Κατσικονούρη μιλά για τη συγκλονιστική οικογενειακή ιστορία μιας μητέρας από την πρώην Σοβιετική Ένωση και των δυο της γιων, μέσα από την οποία φωτίζονται δεξιοτεχνικά από τον συγγραφέα ο συναισθηματικός κόσμος των ηρώων και οι ανησυχίες τους, όπως αυτές πηγάζουν μέσα από το κοινωνικό τους περιβάλλον.
Από 18 Νοεμβρίου στο θέατρο Σταθμός 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Ο μπαμπάς ο πόλεμος

Η κωμωδία του Ιάκωβου Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου περιγράφει τον τουριστικό παράδεισο της Ρόδου λίγα χρόνια μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου να μετατρέπεται σε πολεμική μηχανή και να συνεχίζει να πλουτίζει αλλά πλέον μέσω μιας άλλης, πιο επικερδούς επιχείρησης, της βιομηχανίας του πολέμου.
Από 18 Νοεμβρίου στο θέατρο Olvio 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Πλατόνωφ

Σε σκηνοθεσία Νίκου Καμτσή, με τον Μάξιμο Μουμούρη στον ρόλο του γοητευτικού και προκλητικού επαρχιακού δασκάλου, το έργο αποκτάει τεράστιο ενδιαφέρον, διότι είναι η μήτρα όλων των κατοπινών μεγάλων έργων του Τσέχοφ, καθώς περιέχει πρόσωπα και καταστάσεις που ο συγγραφέας διαπραγματεύτηκε στα διάσημα έργα του που έμειναν στην ιστορία.
Από 18 Νοεμβρίου στο θέατρο Τόπος Αλλού 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Ο πατέρας

Η Ελένη Σκότη σκηνοθετεί το έργο του Φλοριάν Ζελέρ με τον Περικλή Μουστάκη και την Ιωάννα Παππά να πρωταγωνιστούν στο αριστούργημα του Γάλλου συγγραφέα, σε ένα ασφυκτικό δράμα το οποίο πραγματεύεται τα όρια των σχέσεων μέσα σε μια οικογένεια, που θα δοκιμαστούν και θα επαναπροσδιοριστούν όταν ο πατέρας θα νοσήσει από Αλτσχάιμερ.
Από 18 Νοεμβρίου στο Σύγχρονο Θέατρο 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Μια σεμνή πρόταση

Η παράσταση βασίζεται στο έργο του Ιρλανδού συγγραφέα Τζόναθαν Σουίφτ, ενώ ο Αντώνης Ξένος ερμηνεύει τον μονόλογο σε σκηνοθεσία Δανάης Κατσαμένη. Το έργο γράφτηκε το 1729 και αποτελεί μια «σατιρική αντίστροφη όψη των ευθέων κοινωνικών και πολιτικών σχολίων του Σουίφτ για τα δεινά της χώρας του», έχοντας ως βασικό γνώμονα την απέχθεια προς τα τυραννικά καθεστώτα.
Από 19 Νοεμβρίου στο Από Κοινού Θέατρο 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

 

 

Ο επιστάτης

Σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, το έργο του Πίντερ, με πρωταγωνιστές δύο αδέλφια που ζουν σ' ένα δωμάτιο-αποθήκη, το οποίο ασφυκτιά από την παλιατζούρα και τη μάταιη συσσώρευση σκουπιδαριού. Δύο άνθρωποι άρρωστοι από ύπαρξη παίζουν ένα παιχνίδι εναλλαγής της εξουσίας. Ο ένας κομίζει τα εύσημα της ψυχασθένειας, ο άλλος τα αδιέξοδα του κυνισμού.
Από 20 Νοεμβρίου στο θέατρο Αργώ 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Ο βομβιστής του Παρθενώνα

Το βιβλίο του Χρήστου Χρυσόπουλου σε σκηνοθεσία Θεοδόση Σκαρβέλη έχει ως ήρωα τον Χ.Κ., που παραμένει έφηβος. Του αρέσουν τα μεγάλα οράματα και εκστομίζει μεγαλόσχημες προτάσεις. Ακολουθεί τα χνάρια μιας συσκοτισμένης μορφής που κρύβεται στις λιγότερο φωτεινές πτυχές της νεοελληνικής Ιστορίας. Ενός σκιώδους ποιητή και φιλοσόφου που αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή του την 31η Ιανουαρίου 1968, αφήνοντας πίσω ένα κάλεσμα σχεδόν τρομαχτικό.
Από 22 Νοεμβρίου στο θέατρο Arroyo 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Βασιλιάς Ληρ

Θέατρα Νοέμβριος  Facebook Twitter
Η Μπέττυ Αρβανίτη με την κορόνα του Βασιλιά Ληρ.

Ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί την Μπέτυ Αρβανίτη σε μια πρωτότυπη διασκευή που πυκνώνει το έργο του Σαίξπηρ και συναιρεί πρόσωπα και καταστάσεις σ’ ένα παράδοξο δρώμενο, όπου η σύγχρονη θεατρική γλώσσα συναντά τους πηγαίους σαιξπηρικούς συνειρμούς, χωρίς να προδίδεται το πνεύμα αλλά ούτε και το γράμμα, στα βασικά σημεία, αυτού του περίφημου κλασικού έργου.
Από 23 Νοεμβρίου στο Θέατρο οδού Κεφαλληνίας
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Έγκλημα και Τιμωρία

Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, το έργο του Θανάση Τριαρίδη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου εμβαθύνει την έρευνα πάνω στα δίπολα «αγαθά κίνητρα – ηθική βλάβη» και «Άνθρωπος – Νόμος» και ακολουθεί την ιστορία του Ρασκόλνικοφ, ενός φοιτητή που πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί το άτομο να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας.
Από 23 Νοεμβρίου στο Θέατρο Πορεία 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Μίξερ

Θέατρα Νοέμβριος  Facebook Twitter
Ο Αλέξανδρος Σιάτρας και η Έλενα Χαραλαμπούδη.

Ένα λαϊκό μιούζικαλ τσέπης σε κείμενο της Ζέτης Φίτσιου και μουσική του Θοδωρή Οικονόμου σε σκηνοθεσία Κώστα Συλβέστρου. Η παράσταση ξεκινά και μπροστά μας ξετυλίγεται η ιστορία του Βαγγέλη που από άσημος πορτιέρης καταλήγει μέσα από μια σειρά παράδοξων γεγονότων να γίνει αρχηγός του κράτους. Ενός κράτους εντελώς διαλυμένου και ανοργάνωτου, στο οποίο κυριαρχεί η διαφθορά, η λαμογιά και η τσαπατσουλιά.
Από 24 Νοεμβρίου στο θέατρο Μικρό Γκλόρια 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Συρανό

Ο Γιώργος Νανούρης, ο Μιχάλης Σαράντης και η Λένα Παπαληγούρα συναντιούνται ξανά για το ανέβασμα του έργου του Εντμόν Ροστάν που δημιουργεί έναν από τους πιο δημοφιλείς ήρωες της σκηνής, μεταφέροντας στο θέατρο την ιστορία του Συρανό ντε Μπερζεράκ, ενός θρύλου της εποχής του. Ένα αριστουργηματικό έργο στο οποίο ο έρωτας και η τιμή δοκιμάζονται, γεννώντας αβίαστα και το γέλιο και τη συγκίνηση.
Από 24 Νοεμβρίου στο θέατρο Αλκυονίς 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Προμηθέας

Ο Άρης Μπινιάρης αναμετράται ξανά με τον δυστοπικό κόσμο του Προμηθέα και επιχειρεί να διερευνήσει τους δυσοίωνους παραλληλισμούς μεταξύ του αρχαίου μύθου και των σκοτεινών κεφαλαίων της σύγχρονης ιστορίας.  

Στην καρδιά του έργου βρίσκονται οι αμείλικτες επισκέψεις των εκπροσώπων του καθεστώτος στον κρατούμενο Προμηθέα, ενώ στην παράσταση ενσωματώνονται επίσης στίχοι του ράπερ Άγνωστος Χειμώνας, γνωστού για το κοινωνικοπολιτικό περιεχόμενο των τραγουδιών του.
Από 27 Νοεμβρίου στο θέατρο Γκλόρια 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Νέα ηθική τάξη πραγμάτων

Θέατρα Νοέμβριος  Facebook Twitter
Ένα έργο για την «παράλληλη πραγματικότητα» πίσω από τα ποσταρίσματά μας.

Η Ραφίκα Σαουίς σκηνοθετεί το έργο του Ιβάν Βιριπάγιεφ που είναι βασισμένο σε ένα πραγματικό ανθρώπινο πείραμα που συνέβη το 2019. Ένα έργο για τη μοναξιά, τη βαρβαρότητα, την κοινωνική υποκρισία και την έλλειψη τρυφερότητας που χαρακτηρίζει τις αληθινές, τις ιδιωτικές ζωές των ανθρώπων, πίσω από τη δημόσια εικόνα τους. Ένα έργο για την «παράλληλη πραγματικότητα» πίσω από τα ποσταρίσματά μας. Ένα έργο για τη μόνη πραγματικότητα.
Από 28 Νοεμβρίου στο θέατρο Μικρό Γκλόρια 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Ελάτε να πιούμε έναν καφέ…

Ο Νίκος Καρδώνης σκηνοθετεί το έργο του Πιέρο Κιάρα που ασχολείται με τη σχέση ενός αρχιληξίαρχου με τρεις ανύπαντρες αδελφές, στην εποχή του Μεσοπολέμου, σε μια επαρχιακή πόλη στη φασιστική Ιταλία του Μουσολίνι. Με αφορμή μια απλή πρόσκληση για έναν καφέ στο «Άβατο» των τριών αυτών αδελφών, συμβαίνουν απρόβλεπτες εξελίξεις και συνεχείς ανατροπές.
Από 29 Νοεμβρίου στον Μικρό Κεραμεικό 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Ο Ελέφας

Το έργο του Κώστα Μποσταντζόγλου σκηνοθετεί ο Λευτέρης Γιοβανίδης, μια πικρή κωμωδία, ένα ανελέητα σαρκαστικό δράμα, ένα έργο αντιθέσεων με ήρωες αστοιχείωτους αλλά κομπορρήμονες, ανήθικους αλλά ηθικολόγους, βίαιους αλλά και ευαίσθητους. Όλοι θλιβερές φιγούρες που αποτυπώνουν μια όχι και τόσο μακρινή ελληνική πραγματικότητα. Η κακοποίηση του άλλου έχει γίνει συνήθεια μέσα στην καθημερινότητά τους αλλά και τρόπος επιβίωσης.
Από 8 Νοεμβρίου στη σκηνή Ωμέγα, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μετά την Τρικυμία:

Οδηγός Θεάτρου / «Μετά την Τρικυμία»: Μια παράσταση εμπνευσμένη από τον Σαίξπηρ

Η Εταιρεία δραματικής έκφρασης και θεραπείας «Παλμός» παρουσιάζει το υπαρξιακό παραμύθι του Σαίξπηρ με κεντρικό θέμα την άσκηση εξουσίας που προκαλεί τον κοινωνικό προβληματισμό και πνευματικές αναζητήσεις.
ΛΙΝΑ ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗ
Ο Γλάρος

Οδηγός Θεάτρου / Ο Γλάρος: Η επιτυχημένη παράσταση επανέρχεται στο Θέατρο Άττις - Νέος Χώρος από τις 15 Δεκεμβρίου

Έχοντας ήδη τιμηθεί από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών με το Βραβείο Καλύτερης Παράστασης για την καλλιτεχνική περίοδο 2023-2024
ΛΙΝΑ ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ