Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο

ΕΠΕΞ Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Σ’ αυτό το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ευριπίδη, φωτίζεται το ανεπαρκές και «λίγο» της ανθρώπινης ύπαρξης μπροστά σε μια ανώτερη δύναμη. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
0

Όσοι κάτοικοι του λεκανοπεδίου δεν κατάφεραν να φτάσουν αυτό το καλοκαίρι στην Επίδαυρο ή να συναντήσουν τις παραστάσεις που περιοδεύουν σε όλη την Ελλάδα έχουν την ευκαιρία να τις δουν στην Αττική, στα φεστιβάλ των δήμων και στους μεγάλους ανοιχτούς χώρους της Αθήνας, όπως το Ηρώδειο και ο Λυκαβηττός.

Ηρακλής Μαινόμενος

Την Κυριακή, 1η Σεπτεμβρίου, στο Ηρώδειο θα παρουσιαστεί η παράσταση του έργου του Ευριπίδη «Ηρακλής Μαινόμενος» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά με έναν εξαιρετικό θίασο που αποτελείται από τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Γιώργο Γάλλο, Στεφανία Γουλιώτη, Ηρώ Μπέζου, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννη Κλίνη, Αινεία Τσαμάτη, Νίκο Μήλια, Γκαλ Ρομπίσα, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Θανάση Ραφτόπουλο, Αντώνη Αντωνόπουλο, καθώς και τον διαπρεπή μουσικό Φώτη Σιώτα σε εξέχοντα ρόλο επί σκηνής.

Σ’ αυτό το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ευριπίδη, φωτίζεται το ανεπαρκές και «λίγο» της ανθρώπινης ύπαρξης μπροστά σε μια ανώτερη δύναμη –είτε αυτή λέγεται καθεστωτική τυραννία είτε Θεός– που καταρρίπτει την ανθρώπινη βούληση και την εξαφανίζει στην ανυπαρξία.

Οι άλλες παραστάσεις τον Σεπτέμβριο είναι: 4&5/9 Θέατρο Βράχων, 7/9 Αιγάλεω, 9/9 Παπάγου, 10/9 Αχαρνές, 11/9 Ελευσίνα και 13/9 Κορυδαλλός.

Ορέστεια

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Ο μύθος της "Ορέστειας" είναι επικίνδυνος, ανήκει στον κόσμο του ανοίκειου και του παράξενου. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Μετά από τις sold-out παραστάσεις της Επιδαύρου, η τριλογία του Αισχύλου «Ορέστεια», η πρώτη συνεργασία του διεθνώς καταξιωμένου Έλληνα σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου με το Εθνικό Θέατρο, θα παρουσιαστεί στις 4 και 5 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο.

«Γιατί η "Ορέστεια" συνεχίζει να ασκεί τρομακτική έλξη; Μια πιθανή απάντηση θα μπορούσε να είναι επειδή στον άνθρωπο υπάρχει η ανάγκη για μια βαθύτερη σχέση με τον Μύθο. Ο μύθος της "Ορέστειας" είναι επικίνδυνος, ανήκει στον κόσμο του ανοίκειου και του παράξενου, προκαλεί τον τρόμο, επειδή αποκαλύπτει το ατίθασο, το βίαιο και τους νόμους του βάθους που δεν μπορούν να δαμαστούν», γράφει ο σκηνοθέτης.

Παίζουν: Έβελυν Ασουάντ (Κασσάνδρα), Τάσος Δήμας (Φύλακας/Κορυφαίος/Προπομπός), Κωνσταντίνος Ζωγράφος (Πυλάδης), Έλλη Ιγγλίζ (Τροφός), Κώστας Κοντογεωργόπουλος (Ορέστης), Δαυίδ Μαλτέζε (Αίγισθος), Άννα Μαρκά Μπονισέλ (Προφήτις), Νίκος Ντάσης (Απόλλων), Ντίνος Παπαγεωργίου (Κήρυκας), Αγλαΐα Παππά (Αθηνά), Σάββας Στρούμπος (Αγαμέμνων), Αλέξανδρος Τούντας (Οικέτης), Νιόβη Χαραλάμπους (Ηλέκτρα), Σοφία Χιλλ (Κλυταιμνήστρα/Το Είδωλον της Κλυταιμνήστρας). Xορός: Μπάμπης Αλεφάντης, Έβελυν Ασουάντ, Ναταλία Γεωργοσοπούλου, Κατερίνα Δημάτη, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Πύρρος Θεοφανόπουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Βασιλίνα Κατερίνη, Θάνος Μαγκλάρας, Ελπινίκη Μαραπίδη, Άννα Μαρκά Μπονισέλ, Λυγερή Μητροπούλου, Ρόζυ Μονάκη, Ασπασία Μπατατόλη, Νίκος Ντάσης, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Σταύρος Παπαδόπουλος, Μυρτώ Ροζάκη, Γιάννης Σανιδάς, Αλέξανδρος Τούντας, Κατερίνα Χιλλ, Μιχάλης Ψαλίδας, Giulio Germano Cervi.

Ιφιγένεια η εν Αυλίδι

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Ο ποιητής απομυθοποιεί αριστοτεχνικά την τρωική εκστρατεία, παρουσιάζοντας την αδυναμία έναρξής της ως μια βαθιά πολιτισμική κρίση. Φωτ: Alex Kat

Η «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν θα παρουσιαστεί σε δυο παραστάσεις στο Ηρώδειο, στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου. «Ο ποιητής απομυθοποιεί αριστοτεχνικά την τρωική εκστρατεία, παρουσιάζοντας την αδυναμία έναρξής της ως μια βαθιά πολιτισμική κρίση, ένα ιλιγγιώδες ρήγμα μεταξύ προσωπικού και συλλογικού, μεταξύ οίκου και πόλης, μεταξύ ηθικού και ανήθικου, μεταξύ ανθρώπων που έχουν απολέσει την αξιακή τους πυξίδα και σπαρταρούν αναποφάσιστοι, ημιτρελαμένοι, πιασμένοι στα δίχτυα της ματαιοδοξίας και της μεγαλομανίας τους», γράφει η Λουίζα Αρκουμανέα.

Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά): Ανθή Ευστρατιάδου/ Ιφιγένεια, Μαρία Ναυπλιώτου/ Κλυταιμνήστρα, Νικόλας Παπαγιάννης/ Μενέλαος, Δημήτρης Παπανικολάου/ Πρεσβύτης, Θάνος Τοκάκης/ Αχιλλέας, Νίκος Ψαρράς/ Αγαμέμνων. Χορός: Δημήτρης Γεωργιάδης, Χρήστος Διαμαντούδης, Μάριος Κρητικόπουλος, Βασίλης Μπούτσικος, Αλέξανδρος Πιεχόβιακ.

8 Γυναίκες

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Μια διάσημη και αστεία αστυνομική κωμωδία σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη.

Υρώ Μανέ, Γιώτα Φέστα, Τάνια Τρύπη, Φωτεινή Ντεμίρη, Ευγενία Δημητροπούλου, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Ευγενία Ξυγκόρου, Μαρίζα Τσάρη είναι οι οκτώ γυναίκες στο έργο του Ρομπέρ Τομά, μια διάσημη και αστεία  αστυνομική κωμωδία σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη. Οι 8 γυναίκες βρίσκονται αποκλεισμένες σε ένα απομονωμένο σπίτι με αφορμή μια οικογενειακή συνάντηση. Ο οικοδεσπότης Μαρσέλ, μοναδικός άνδρας του σπιτιού, βρίσκεται άγρια δολοφονημένος στο δωμάτιό του και οι γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες με έναν φόνο. Κατά τη διαδικασία της εξιχνίασης της υπόθεσης, αποκαλύπτονται μυστικά και ψέματα για τη σχέση των γυναικών με τον δολοφονημένο σύζυγο, πατέρα, αδελφό, εργοδότη και γαμπρό.

Θα συναντήσετε τις «8 γυναίκες» στις 8/9 στον Κορυδαλλό, στις 10/9 στο Βεάκειο και στις 11/9 στο Ηρώδειο.

Παίχτες

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Οι «Παίxτες» του Ν.Β. Γκόγκολ, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή, επιστρέφουν για λίγες παραστάσεις σε ανοιχτά θέατρα. Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης

Μια παράσταση που έγραψε τη δική της ιστορία, οι «Παίxτες» του Ν.Β. Γκόγκολ, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή, επιστρέφουν για λίγες παραστάσεις σε ανοιχτά θέατρα. Ο Γιάννης Νιάρρος, ο Βασίλης Μαγουλιώτης, ο Ηλίας Μουλάς, ο Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, ο Θανάσης Δήμου, ο Γιώργος Τζαβάρας και ο Γιώργος Μπουκαούρης συναντιούνται επί σκηνής και πάλι, κάτω από τον καλοκαιρινό ουρανό, για μερικά ακόμη ξέφρενα ταξίδια στον κόσμο της μπλόφας και του ρίσκου, σ’ αυτή την αξέχαστη κωμωδία αδρεναλίνης, για να αφηγηθούν την ιστορία ένας δεινού χαρτοπαίχτη, απατεώνα και πλαστογράφου που καταφτάνει σ’ ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας για να βρει και να «γδάρει» τα επόμενα θύματά του.

Οι «Παίχτες» θα παρουσιαστούν στις 1/9 στον Λυκαβηττό και στις 16, 17, 18 και 19 Σεπτεμβρίου στο «Σχολείον της Αθήνας- Ειρήνη Παπά» του Εθνικού Θεάτρου.

Ικέτιδες

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Η εμβληματική τραγωδία του Αισχύλου «Ικέτιδες» ολοκληρώνει στην Αθήνα τον κύκλο των παραστάσεών της μετά την Επίδαυρο. Φωτ.: Eβίτα Σκουρλέτη

Με τη σκηνοθετική υπογραφή της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννας Κάλμπαρη η εμβληματική τραγωδία του Αισχύλου «Ικέτιδες» ολοκληρώνει στην Αθήνα τον κύκλο των παραστάσεών της μετά την Επίδαυρο. Μια παράσταση που μιλά για τις βαθιές ρίζες της πατριαρχίας και τον τρόπο με τον οποίο καθόρισαν τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία από τους αρχαίους χρόνους μέχρι σήμερα. Η Λένα Παπαληγούρα και η Λουκία Μιχαλοπούλου μαζί με τους Γιάννη Τσορτέκη και Άκη Σακελλαρίου συνθέτουν το εξαιρετικό πρωταγωνιστικό σύνολο της παράστασης, το οποίο συμπληρώνει η κορυφαία Ελληνίδα τραγωδός Λυδία Κονιόρδου. Στις παραστάσεις του Λυκαβηττού και του Ωδείου Ηρώδου Αττικού η Μαρίνα Σάττι εμφανίζεται ως σολίστ, μαζί με τις χορωδούς από το δικό της γυναικείο χορωδιακό σχήμα CHÓRES, που παίρνουν μέρος στον εντυπωσιακό πενηνταμελή Χορό.

Οι παραστάσεις: 1-2/9 Παπάγου, 3/9 Βεάκειο, 4/9 Θέατρο Πέτρας, 6/9 Λαύριο, 8-9/9 Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης, 10/9 Κατράκειο, 12/9 Ηρώδειο, 13/9 Θέατρο Βράχων, 14/9 Βριλήσσια, 15/9 Ελευσίνα, 18/9 Θέατρο Ρεματιάς.

Όρνιθες

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Οι «Όρνιθες» σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη παρουσιάζουν μια καινούρια αρχή, η οποία πρέπει να γίνει έξω από την ανθρώπινη κοινωνία. Φωτ.: Μαρίζα Καψαμπέλη

Στην κορυφαία αυτή κωμωδία του Αριστοφάνη, αν και η πλοκή είναι φανταστική, η θεματική είναι αληθινή και ουσιώδης: οι «Όρνιθες» σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη παρουσιάζουν μια καινούρια αρχή, η οποία πρέπει να γίνει έξω από την ανθρώπινη κοινωνία, μακριά από τον κορεσμό, την παρακμή και τη διαφθορά. Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και ο Γιώργος Χρυσοστόμου στους ρόλους του Πεισθέταιρου και του Ευελπίδη, μαζί με μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών (Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλιος Ιακωβίδης, Θανάσης Ισιδώρου, Τάσος Κορκός, Κώστας Κορωναίος, Σοφία Κουλέρα, Αυγουστίνος Κούμουλος, Μαρία Κυρώζη, Ερρίκος Μηλιάρης, Μάριος Παναγιώτου, Κυριάκος Σαλής, Αλεξία Σαπρανίδου, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Ειρήνη Τσέλλου) θα προσπαθήσουν να ιδρύσουν τη δική τους ιδανική πολιτεία στους αιθέρες, μακριά από τους ανθρώπους.

Οι παραστάσεις στην Αττική: 2/9 Βριλήσσια, 4-5/9 Παπάγου, 6/9 Θέατρο Πέτρας, 12/9 Βεάκειο, 15/9 Αιγάλεω, 16/9 Θέατρο Βράχων, 18/9 Ηλιούπολη, 20, 21, 22/9 «Σχολείον της Αθήνας- Ειρήνη Παπά», 30/9 Λυκαβηττός.

Δον Κιχώτης

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Το σατιρικό ρομάντζο του Θερβάντες μάς υπενθυμίζει τη μεγάλη ανάγκη του ανθρώπου γι' αυτό που τον ξεπερνά! Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Το κλασικό αριστούργημα του Μιγκέλ ντε Θερβάντες, η ιστορία του ονειροπόλου Ιππότη Δον Κιχώτη από τη Μάντσα, του συντρόφου του Σάντσο Πάντσα και της αγαπημένης του Δουλτσινέας μεταφέρεται στο θέατρο και παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη ως Δον Κιχώτη, Θανάση Τσαλταμπάση ως Σάντσο, Νάντια Κοντογεώργη ως Δουλτσινέα και Παρθένα Χοροζίδου ως Μαροτόρνα. «Το σατιρικό ρομάντζο του Θερβάντες μάς υπενθυμίζει τη μεγάλη ανάγκη του ανθρώπου γι' αυτό που τον ξεπερνά! Κι όταν καταθέτει ο ήρωάς μας την ευαισθησία του και τη μεγάλη του φαντασία, οι άλλοι χλευάζουν και γελούν. Κι όμως, έτσι είναι! Η φαντασία και η ποίηση, για να περάσουν, πρέπει να πληρώσουν διόδια! Μερικές φορές πολύ ακριβά! Ας γελάσουμε λοιπόν με τα παθήματα του Δον Κιχώτη, αλλά ταυτόχρονα ας αναλογιστούμε μήπως η έτσι κι αλλιώς μικρή ζωή μας θα ήταν ανυπόφορη χωρίς αυτόν», σημειώνει ο Γιάννης Μπέζος.

Οι παραστάσεις: Κυρ, 1/9  Αιγάλεω, 4/9 Βριλήσσια, 5/9 Αχαρνές, 6/9 Κορυδαλλός, 23/9 Ηρώδειο.

Αίας

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει συγκλονιστικά και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας του Σοφοκλή. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει συγκλονιστικά και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας του Σοφοκλή, ενώ ο Απόστολος Χαντζαράς συνομιλεί μαζί του ζωγραφίζοντας μπροστά στα μάτια των θεατών. Ο Αίαντας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά τον θάνατό του. Όταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί. Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος A. Παναγιωτόπουλος και τη σκηνοθεσία ο Γιώργος Νανούρης.

Οι παραστάσεις: 11/9 Βριλήσσια, 13/9 Βεάκειο, 16/9 Θέατρο Πέτρας.

Κατά φαντασίαν ασθενής

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Με τον «Κατά Φαντασίαν Ασθενή» ο Μολιέρος βάζει στο στόχαστρό του τους τσαρλατάνους και τους κομπογιαννίτες που λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα. Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Την κωμωδία του Μολιέρου «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής» σκηνοθετούν και διασκευάζουν ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας. Με τον «Κατά Φαντασίαν Ασθενή» ο Μολιέρος βάζει στο στόχαστρό του τους τσαρλατάνους και τους κομπογιαννίτες που λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα. Σατιρίζει τους «ειδήμονες» της εποχής του που κρύβονταν πίσω από πομπώδες φράσεις και φανταχτερές ορολογίες, πασχίζοντας έτσι να καμουφλάρουν την ανεπάρκεια των γνώσεών τους και το γεγονός ότι πάνω από τον ιπποκράτειο όρκο βάζουν το κέρδος και το προσωπικό συμφέρον. Ο Μολιέρος –ως ένα από τα λαμπρότερα επαναστατικά πνεύματα της εποχής του– δεν μένει μόνο εκεί, αλλά κάνει και ένα πολιτικό σχόλιο, καταγγέλλοντας κάθε μορφή εξουσίας και ασκώντας έντονη κριτική στη γαλλική κοινωνία και στα κακώς κείμενά της.

Παίζουν οι: Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μυρτώ Αλικάκη, Θοδωρής Ρωμανίδης, Νίκος Γκέλια, Βίκυ Διαμαντοπούλου, Γιώργος Ζυγούρης, Δημήτρης Φιλιππίδης.

Οι παραστάσεις: 8/9 Βεάκειο, 9/9 Βριλήσσια, 10/9 Κορυδαλλός, 12/9 Αιγάλεω, 13/9 Ελευσίνα, 15/9 Ηλιούπολη, 18/9 Θέατρο Πέτρας, 26/9 Ηρώδειο.

Πλούτος

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση, ελεύθερη απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Φωτ.: Mike Rafail

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση, ελεύθερη απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Τον ρόλο του Χρεμύλου υποδύεται ο Μάνος Βακούσης. Στον θίασο συμμετέχει, στον ρόλο της Ελπινίκης, η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου. Μουσικοί επί σκηνής: Βάιος Πράπας, Τελευταίος Καλεσμένος και η Δήμητρα Αντωνακούδη. Στην Παράβαση του έργου εμφανίζεται η ιστορικός, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου. Ο Χρεμύλος, το alter ego του Αριστοφάνη, βιώνει με τραυματικό τρόπο μια πραγματικότητα όπου οι κοινωνικές αξίες, οι ιδέες και η ηθική στη Νέα Εποχή έχουν δυστυχώς εκπέσει. Η έλλειψη πόρων και κοινωνικής δικαιοσύνης, όπως και ο φόβος μιας οδυνηρής φτωχοποίησης, τρομάζει αυτόν τον ρομαντικό ουτοπιστή, ιδιαίτερα σε σχέση με το μέλλον του παιδιού του. Έντρομος καταφεύγει στο Μαντείο του Απόλλωνα με το αγωνιώδες ερώτημα «τι να κάνω για να έχει ένα εξασφαλισμένο μέλλον το παιδί μου». Η διφορούμενη απάντηση του Απόλλωνα είναι να ακολουθήσει τον πρώτο άνθρωπο που θα συναντήσει στο διάβα του και να τον πείσει να έρθει μαζί του στο σπίτι του.

Οι παραστάσεις: 8/9 Ελευσίνα, 12/9 Κατράκειο, 14/9 Παπάγου

Βάκχες

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Το έργο χαρακτηρίζεται από αυστηρή συνοχή στη μορφή αλλά και από τεράστια εσωτερική δύναμη, και ταυτόχρονα φανερώνει το ενδιαφέρον του ποιητή για τον μυστικισμό και την έκσταση. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ο Ευριπίδης γράφει τις «Βάκχες» στο τέλος του 5ου π.Χ. αι. και της ζωής του. Εκεί ξαναφέρνει στη σκηνή τον θεό Διόνυσο, τον ιδρυτή του είδους. Ο θεός του θεάτρου, της ετερότητας, του διαμελισμού και της συγχώνευσης, της ευδαιμονίας και της καταστροφής, στήνει ένα παιχνίδι το οποίο ο Ευριπίδης θέλησε να τελειώσει με ένα διαμελισμένο σώμα που δεν θα μαζέψει κανείς. Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει την παράσταση «Βάκχες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου. Το έργο χαρακτηρίζεται από αυστηρή συνοχή στη μορφή αλλά και από τεράστια εσωτερική δύναμη, και ταυτόχρονα φανερώνει το ενδιαφέρον του ποιητή για τον μυστικισμό και την έκσταση. Με τους Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη, Μαριάννα Δημητρίου, Αλεξία Καλτσίκη, Θέμη Πάνου, Αργύρη Πανταζάρα, Γιάννη Κόραβο, Διονύση Πιφέα, Φώτη Στρατηγό κ.ά.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στην Ελευσίνα την Κυριακή 1η Σεπτεμβρίου, 18/09 Παπάγου, 20/09 Θέατρο Βράχων, 25-29/09 «Σχολείον της Αθήνας-Ειρήνη Παπά».

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ