Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο

ΕΠΕΞ Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Σ’ αυτό το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ευριπίδη, φωτίζεται το ανεπαρκές και «λίγο» της ανθρώπινης ύπαρξης μπροστά σε μια ανώτερη δύναμη. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
0

Όσοι κάτοικοι του λεκανοπεδίου δεν κατάφεραν να φτάσουν αυτό το καλοκαίρι στην Επίδαυρο ή να συναντήσουν τις παραστάσεις που περιοδεύουν σε όλη την Ελλάδα έχουν την ευκαιρία να τις δουν στην Αττική, στα φεστιβάλ των δήμων και στους μεγάλους ανοιχτούς χώρους της Αθήνας, όπως το Ηρώδειο και ο Λυκαβηττός.

Ηρακλής Μαινόμενος

Την Κυριακή, 1η Σεπτεμβρίου, στο Ηρώδειο θα παρουσιαστεί η παράσταση του έργου του Ευριπίδη «Ηρακλής Μαινόμενος» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά με έναν εξαιρετικό θίασο που αποτελείται από τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Γιώργο Γάλλο, Στεφανία Γουλιώτη, Ηρώ Μπέζου, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννη Κλίνη, Αινεία Τσαμάτη, Νίκο Μήλια, Γκαλ Ρομπίσα, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Θανάση Ραφτόπουλο, Αντώνη Αντωνόπουλο, καθώς και τον διαπρεπή μουσικό Φώτη Σιώτα σε εξέχοντα ρόλο επί σκηνής.

Σ’ αυτό το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ευριπίδη, φωτίζεται το ανεπαρκές και «λίγο» της ανθρώπινης ύπαρξης μπροστά σε μια ανώτερη δύναμη –είτε αυτή λέγεται καθεστωτική τυραννία είτε Θεός– που καταρρίπτει την ανθρώπινη βούληση και την εξαφανίζει στην ανυπαρξία.

Οι άλλες παραστάσεις τον Σεπτέμβριο είναι: 4&5/9 Θέατρο Βράχων, 7/9 Αιγάλεω, 9/9 Παπάγου, 10/9 Αχαρνές, 11/9 Ελευσίνα και 13/9 Κορυδαλλός.

Ορέστεια

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Ο μύθος της "Ορέστειας" είναι επικίνδυνος, ανήκει στον κόσμο του ανοίκειου και του παράξενου. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Μετά από τις sold-out παραστάσεις της Επιδαύρου, η τριλογία του Αισχύλου «Ορέστεια», η πρώτη συνεργασία του διεθνώς καταξιωμένου Έλληνα σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου με το Εθνικό Θέατρο, θα παρουσιαστεί στις 4 και 5 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο.

«Γιατί η "Ορέστεια" συνεχίζει να ασκεί τρομακτική έλξη; Μια πιθανή απάντηση θα μπορούσε να είναι επειδή στον άνθρωπο υπάρχει η ανάγκη για μια βαθύτερη σχέση με τον Μύθο. Ο μύθος της "Ορέστειας" είναι επικίνδυνος, ανήκει στον κόσμο του ανοίκειου και του παράξενου, προκαλεί τον τρόμο, επειδή αποκαλύπτει το ατίθασο, το βίαιο και τους νόμους του βάθους που δεν μπορούν να δαμαστούν», γράφει ο σκηνοθέτης.

Παίζουν: Έβελυν Ασουάντ (Κασσάνδρα), Τάσος Δήμας (Φύλακας/Κορυφαίος/Προπομπός), Κωνσταντίνος Ζωγράφος (Πυλάδης), Έλλη Ιγγλίζ (Τροφός), Κώστας Κοντογεωργόπουλος (Ορέστης), Δαυίδ Μαλτέζε (Αίγισθος), Άννα Μαρκά Μπονισέλ (Προφήτις), Νίκος Ντάσης (Απόλλων), Ντίνος Παπαγεωργίου (Κήρυκας), Αγλαΐα Παππά (Αθηνά), Σάββας Στρούμπος (Αγαμέμνων), Αλέξανδρος Τούντας (Οικέτης), Νιόβη Χαραλάμπους (Ηλέκτρα), Σοφία Χιλλ (Κλυταιμνήστρα/Το Είδωλον της Κλυταιμνήστρας). Xορός: Μπάμπης Αλεφάντης, Έβελυν Ασουάντ, Ναταλία Γεωργοσοπούλου, Κατερίνα Δημάτη, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Πύρρος Θεοφανόπουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Βασιλίνα Κατερίνη, Θάνος Μαγκλάρας, Ελπινίκη Μαραπίδη, Άννα Μαρκά Μπονισέλ, Λυγερή Μητροπούλου, Ρόζυ Μονάκη, Ασπασία Μπατατόλη, Νίκος Ντάσης, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Σταύρος Παπαδόπουλος, Μυρτώ Ροζάκη, Γιάννης Σανιδάς, Αλέξανδρος Τούντας, Κατερίνα Χιλλ, Μιχάλης Ψαλίδας, Giulio Germano Cervi.

Ιφιγένεια η εν Αυλίδι

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Ο ποιητής απομυθοποιεί αριστοτεχνικά την τρωική εκστρατεία, παρουσιάζοντας την αδυναμία έναρξής της ως μια βαθιά πολιτισμική κρίση. Φωτ: Alex Kat

Η «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν θα παρουσιαστεί σε δυο παραστάσεις στο Ηρώδειο, στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου. «Ο ποιητής απομυθοποιεί αριστοτεχνικά την τρωική εκστρατεία, παρουσιάζοντας την αδυναμία έναρξής της ως μια βαθιά πολιτισμική κρίση, ένα ιλιγγιώδες ρήγμα μεταξύ προσωπικού και συλλογικού, μεταξύ οίκου και πόλης, μεταξύ ηθικού και ανήθικου, μεταξύ ανθρώπων που έχουν απολέσει την αξιακή τους πυξίδα και σπαρταρούν αναποφάσιστοι, ημιτρελαμένοι, πιασμένοι στα δίχτυα της ματαιοδοξίας και της μεγαλομανίας τους», γράφει η Λουίζα Αρκουμανέα.

Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά): Ανθή Ευστρατιάδου/ Ιφιγένεια, Μαρία Ναυπλιώτου/ Κλυταιμνήστρα, Νικόλας Παπαγιάννης/ Μενέλαος, Δημήτρης Παπανικολάου/ Πρεσβύτης, Θάνος Τοκάκης/ Αχιλλέας, Νίκος Ψαρράς/ Αγαμέμνων. Χορός: Δημήτρης Γεωργιάδης, Χρήστος Διαμαντούδης, Μάριος Κρητικόπουλος, Βασίλης Μπούτσικος, Αλέξανδρος Πιεχόβιακ.

8 Γυναίκες

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Μια διάσημη και αστεία αστυνομική κωμωδία σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη.

Υρώ Μανέ, Γιώτα Φέστα, Τάνια Τρύπη, Φωτεινή Ντεμίρη, Ευγενία Δημητροπούλου, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Ευγενία Ξυγκόρου, Μαρίζα Τσάρη είναι οι οκτώ γυναίκες στο έργο του Ρομπέρ Τομά, μια διάσημη και αστεία  αστυνομική κωμωδία σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη. Οι 8 γυναίκες βρίσκονται αποκλεισμένες σε ένα απομονωμένο σπίτι με αφορμή μια οικογενειακή συνάντηση. Ο οικοδεσπότης Μαρσέλ, μοναδικός άνδρας του σπιτιού, βρίσκεται άγρια δολοφονημένος στο δωμάτιό του και οι γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες με έναν φόνο. Κατά τη διαδικασία της εξιχνίασης της υπόθεσης, αποκαλύπτονται μυστικά και ψέματα για τη σχέση των γυναικών με τον δολοφονημένο σύζυγο, πατέρα, αδελφό, εργοδότη και γαμπρό.

Θα συναντήσετε τις «8 γυναίκες» στις 8/9 στον Κορυδαλλό, στις 10/9 στο Βεάκειο και στις 11/9 στο Ηρώδειο.

Παίχτες

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Οι «Παίxτες» του Ν.Β. Γκόγκολ, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή, επιστρέφουν για λίγες παραστάσεις σε ανοιχτά θέατρα. Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης

Μια παράσταση που έγραψε τη δική της ιστορία, οι «Παίxτες» του Ν.Β. Γκόγκολ, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή, επιστρέφουν για λίγες παραστάσεις σε ανοιχτά θέατρα. Ο Γιάννης Νιάρρος, ο Βασίλης Μαγουλιώτης, ο Ηλίας Μουλάς, ο Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, ο Θανάσης Δήμου, ο Γιώργος Τζαβάρας και ο Γιώργος Μπουκαούρης συναντιούνται επί σκηνής και πάλι, κάτω από τον καλοκαιρινό ουρανό, για μερικά ακόμη ξέφρενα ταξίδια στον κόσμο της μπλόφας και του ρίσκου, σ’ αυτή την αξέχαστη κωμωδία αδρεναλίνης, για να αφηγηθούν την ιστορία ένας δεινού χαρτοπαίχτη, απατεώνα και πλαστογράφου που καταφτάνει σ’ ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας για να βρει και να «γδάρει» τα επόμενα θύματά του.

Οι «Παίχτες» θα παρουσιαστούν στις 1/9 στον Λυκαβηττό και στις 16, 17, 18 και 19 Σεπτεμβρίου στο «Σχολείον της Αθήνας- Ειρήνη Παπά» του Εθνικού Θεάτρου.

Ικέτιδες

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Η εμβληματική τραγωδία του Αισχύλου «Ικέτιδες» ολοκληρώνει στην Αθήνα τον κύκλο των παραστάσεών της μετά την Επίδαυρο. Φωτ.: Eβίτα Σκουρλέτη

Με τη σκηνοθετική υπογραφή της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννας Κάλμπαρη η εμβληματική τραγωδία του Αισχύλου «Ικέτιδες» ολοκληρώνει στην Αθήνα τον κύκλο των παραστάσεών της μετά την Επίδαυρο. Μια παράσταση που μιλά για τις βαθιές ρίζες της πατριαρχίας και τον τρόπο με τον οποίο καθόρισαν τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία από τους αρχαίους χρόνους μέχρι σήμερα. Η Λένα Παπαληγούρα και η Λουκία Μιχαλοπούλου μαζί με τους Γιάννη Τσορτέκη και Άκη Σακελλαρίου συνθέτουν το εξαιρετικό πρωταγωνιστικό σύνολο της παράστασης, το οποίο συμπληρώνει η κορυφαία Ελληνίδα τραγωδός Λυδία Κονιόρδου. Στις παραστάσεις του Λυκαβηττού και του Ωδείου Ηρώδου Αττικού η Μαρίνα Σάττι εμφανίζεται ως σολίστ, μαζί με τις χορωδούς από το δικό της γυναικείο χορωδιακό σχήμα CHÓRES, που παίρνουν μέρος στον εντυπωσιακό πενηνταμελή Χορό.

Οι παραστάσεις: 1-2/9 Παπάγου, 3/9 Βεάκειο, 4/9 Θέατρο Πέτρας, 6/9 Λαύριο, 8-9/9 Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης, 10/9 Κατράκειο, 12/9 Ηρώδειο, 13/9 Θέατρο Βράχων, 14/9 Βριλήσσια, 15/9 Ελευσίνα, 18/9 Θέατρο Ρεματιάς.

Όρνιθες

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Οι «Όρνιθες» σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη παρουσιάζουν μια καινούρια αρχή, η οποία πρέπει να γίνει έξω από την ανθρώπινη κοινωνία. Φωτ.: Μαρίζα Καψαμπέλη

Στην κορυφαία αυτή κωμωδία του Αριστοφάνη, αν και η πλοκή είναι φανταστική, η θεματική είναι αληθινή και ουσιώδης: οι «Όρνιθες» σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη παρουσιάζουν μια καινούρια αρχή, η οποία πρέπει να γίνει έξω από την ανθρώπινη κοινωνία, μακριά από τον κορεσμό, την παρακμή και τη διαφθορά. Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και ο Γιώργος Χρυσοστόμου στους ρόλους του Πεισθέταιρου και του Ευελπίδη, μαζί με μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών (Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλιος Ιακωβίδης, Θανάσης Ισιδώρου, Τάσος Κορκός, Κώστας Κορωναίος, Σοφία Κουλέρα, Αυγουστίνος Κούμουλος, Μαρία Κυρώζη, Ερρίκος Μηλιάρης, Μάριος Παναγιώτου, Κυριάκος Σαλής, Αλεξία Σαπρανίδου, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Ειρήνη Τσέλλου) θα προσπαθήσουν να ιδρύσουν τη δική τους ιδανική πολιτεία στους αιθέρες, μακριά από τους ανθρώπους.

Οι παραστάσεις στην Αττική: 2/9 Βριλήσσια, 4-5/9 Παπάγου, 6/9 Θέατρο Πέτρας, 12/9 Βεάκειο, 15/9 Αιγάλεω, 16/9 Θέατρο Βράχων, 18/9 Ηλιούπολη, 20, 21, 22/9 «Σχολείον της Αθήνας- Ειρήνη Παπά», 30/9 Λυκαβηττός.

Δον Κιχώτης

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Το σατιρικό ρομάντζο του Θερβάντες μάς υπενθυμίζει τη μεγάλη ανάγκη του ανθρώπου γι' αυτό που τον ξεπερνά! Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Το κλασικό αριστούργημα του Μιγκέλ ντε Θερβάντες, η ιστορία του ονειροπόλου Ιππότη Δον Κιχώτη από τη Μάντσα, του συντρόφου του Σάντσο Πάντσα και της αγαπημένης του Δουλτσινέας μεταφέρεται στο θέατρο και παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη ως Δον Κιχώτη, Θανάση Τσαλταμπάση ως Σάντσο, Νάντια Κοντογεώργη ως Δουλτσινέα και Παρθένα Χοροζίδου ως Μαροτόρνα. «Το σατιρικό ρομάντζο του Θερβάντες μάς υπενθυμίζει τη μεγάλη ανάγκη του ανθρώπου γι' αυτό που τον ξεπερνά! Κι όταν καταθέτει ο ήρωάς μας την ευαισθησία του και τη μεγάλη του φαντασία, οι άλλοι χλευάζουν και γελούν. Κι όμως, έτσι είναι! Η φαντασία και η ποίηση, για να περάσουν, πρέπει να πληρώσουν διόδια! Μερικές φορές πολύ ακριβά! Ας γελάσουμε λοιπόν με τα παθήματα του Δον Κιχώτη, αλλά ταυτόχρονα ας αναλογιστούμε μήπως η έτσι κι αλλιώς μικρή ζωή μας θα ήταν ανυπόφορη χωρίς αυτόν», σημειώνει ο Γιάννης Μπέζος.

Οι παραστάσεις: Κυρ, 1/9  Αιγάλεω, 4/9 Βριλήσσια, 5/9 Αχαρνές, 6/9 Κορυδαλλός, 23/9 Ηρώδειο.

Αίας

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει συγκλονιστικά και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας του Σοφοκλή. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει συγκλονιστικά και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας του Σοφοκλή, ενώ ο Απόστολος Χαντζαράς συνομιλεί μαζί του ζωγραφίζοντας μπροστά στα μάτια των θεατών. Ο Αίαντας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά τον θάνατό του. Όταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί. Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος A. Παναγιωτόπουλος και τη σκηνοθεσία ο Γιώργος Νανούρης.

Οι παραστάσεις: 11/9 Βριλήσσια, 13/9 Βεάκειο, 16/9 Θέατρο Πέτρας.

Κατά φαντασίαν ασθενής

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Με τον «Κατά Φαντασίαν Ασθενή» ο Μολιέρος βάζει στο στόχαστρό του τους τσαρλατάνους και τους κομπογιαννίτες που λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα. Φωτ.: Δομνίκη Μητροπούλου

Την κωμωδία του Μολιέρου «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής» σκηνοθετούν και διασκευάζουν ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας. Με τον «Κατά Φαντασίαν Ασθενή» ο Μολιέρος βάζει στο στόχαστρό του τους τσαρλατάνους και τους κομπογιαννίτες που λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα. Σατιρίζει τους «ειδήμονες» της εποχής του που κρύβονταν πίσω από πομπώδες φράσεις και φανταχτερές ορολογίες, πασχίζοντας έτσι να καμουφλάρουν την ανεπάρκεια των γνώσεών τους και το γεγονός ότι πάνω από τον ιπποκράτειο όρκο βάζουν το κέρδος και το προσωπικό συμφέρον. Ο Μολιέρος –ως ένα από τα λαμπρότερα επαναστατικά πνεύματα της εποχής του– δεν μένει μόνο εκεί, αλλά κάνει και ένα πολιτικό σχόλιο, καταγγέλλοντας κάθε μορφή εξουσίας και ασκώντας έντονη κριτική στη γαλλική κοινωνία και στα κακώς κείμενά της.

Παίζουν οι: Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μυρτώ Αλικάκη, Θοδωρής Ρωμανίδης, Νίκος Γκέλια, Βίκυ Διαμαντοπούλου, Γιώργος Ζυγούρης, Δημήτρης Φιλιππίδης.

Οι παραστάσεις: 8/9 Βεάκειο, 9/9 Βριλήσσια, 10/9 Κορυδαλλός, 12/9 Αιγάλεω, 13/9 Ελευσίνα, 15/9 Ηλιούπολη, 18/9 Θέατρο Πέτρας, 26/9 Ηρώδειο.

Πλούτος

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση, ελεύθερη απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Φωτ.: Mike Rafail

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση, ελεύθερη απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Τον ρόλο του Χρεμύλου υποδύεται ο Μάνος Βακούσης. Στον θίασο συμμετέχει, στον ρόλο της Ελπινίκης, η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου. Μουσικοί επί σκηνής: Βάιος Πράπας, Τελευταίος Καλεσμένος και η Δήμητρα Αντωνακούδη. Στην Παράβαση του έργου εμφανίζεται η ιστορικός, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου. Ο Χρεμύλος, το alter ego του Αριστοφάνη, βιώνει με τραυματικό τρόπο μια πραγματικότητα όπου οι κοινωνικές αξίες, οι ιδέες και η ηθική στη Νέα Εποχή έχουν δυστυχώς εκπέσει. Η έλλειψη πόρων και κοινωνικής δικαιοσύνης, όπως και ο φόβος μιας οδυνηρής φτωχοποίησης, τρομάζει αυτόν τον ρομαντικό ουτοπιστή, ιδιαίτερα σε σχέση με το μέλλον του παιδιού του. Έντρομος καταφεύγει στο Μαντείο του Απόλλωνα με το αγωνιώδες ερώτημα «τι να κάνω για να έχει ένα εξασφαλισμένο μέλλον το παιδί μου». Η διφορούμενη απάντηση του Απόλλωνα είναι να ακολουθήσει τον πρώτο άνθρωπο που θα συναντήσει στο διάβα του και να τον πείσει να έρθει μαζί του στο σπίτι του.

Οι παραστάσεις: 8/9 Ελευσίνα, 12/9 Κατράκειο, 14/9 Παπάγου

Βάκχες

CHECK Δώδεκα παραστάσεις στην Αττική τον Σεπτέμβριο Facebook Twitter
Το έργο χαρακτηρίζεται από αυστηρή συνοχή στη μορφή αλλά και από τεράστια εσωτερική δύναμη, και ταυτόχρονα φανερώνει το ενδιαφέρον του ποιητή για τον μυστικισμό και την έκσταση. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ο Ευριπίδης γράφει τις «Βάκχες» στο τέλος του 5ου π.Χ. αι. και της ζωής του. Εκεί ξαναφέρνει στη σκηνή τον θεό Διόνυσο, τον ιδρυτή του είδους. Ο θεός του θεάτρου, της ετερότητας, του διαμελισμού και της συγχώνευσης, της ευδαιμονίας και της καταστροφής, στήνει ένα παιχνίδι το οποίο ο Ευριπίδης θέλησε να τελειώσει με ένα διαμελισμένο σώμα που δεν θα μαζέψει κανείς. Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει την παράσταση «Βάκχες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου. Το έργο χαρακτηρίζεται από αυστηρή συνοχή στη μορφή αλλά και από τεράστια εσωτερική δύναμη, και ταυτόχρονα φανερώνει το ενδιαφέρον του ποιητή για τον μυστικισμό και την έκσταση. Με τους Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη, Μαριάννα Δημητρίου, Αλεξία Καλτσίκη, Θέμη Πάνου, Αργύρη Πανταζάρα, Γιάννη Κόραβο, Διονύση Πιφέα, Φώτη Στρατηγό κ.ά.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στην Ελευσίνα την Κυριακή 1η Σεπτεμβρίου, 18/09 Παπάγου, 20/09 Θέατρο Βράχων, 25-29/09 «Σχολείον της Αθήνας-Ειρήνη Παπά».

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ