Το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε το 2005 την κοινή γνώμη έγινε θεατρικό έργο

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ο Γιώργος Χριστοδούλου, στην τρίτη του προσωπική σκηνοθεσία, μαζί με τους ηθοποιούς της παράστασης, προσπαθούν να κατανοήσουν το πώς ένας άνθρωπος, μια ολόκληρη κοινωνία, γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη συνεργός.
0

ΟΤΑΝ ΤΟ 2021 ΕΓΙΝΕ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ Γλυκά Νερά με θύτη τον 32χρονο Μπάμπη Αναγνωστόπουλο, σύζυγο της μόλις 20χρονης Καρολάιν Κράουτς, και ο ίδιος εμφανίστηκε στις κάμερες, δεν ήταν λίγοι αυτοί που πρόσεξαν τη συμπεριφορά του. Επί 37 ημέρες ο πιλότος υποκρινόταν προσπαθώντας να κρύψει το έγκλημά του. Η αρχική ψύχραιμη στάση του μπροστά στις κάμερες, την οποία διαδέχθηκε η νευρικότητα, και η επιλογή του να μη συνοδεύσει τη σορό της συζύγου του μέχρι την Αλόννησο μαζί με την οικογένεια κίνησαν υποψίες, προτού ομολογήσει το αποτρόπαιο και λεπτομερώς σχεδιασμένο έγκλημα που διέπραξε.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας δολοφόνος συμπεριφέρεται με αυτό τον τρόπο, όπως δεν είναι και πρώτη φορά που συμβαίνει ένα τέτοιο στυγερό έγκλημα στη χώρα μας.

Πολλοί θυμήθηκαν εξαιτίας της στάσης του Αναγνωστόπουλου και της υποτιθέμενης οδύνης του μπροστά στις κάμερες μια υπόθεση που είχε συμβεί στη Βέροια το 2005 και είχε συγκλονίσει τότε όλη την Ελλάδα.

Θύμα ήταν η 20χρονη Κική Κούσογλου και θύτης ο φίλος της, 23χρονος τότε, Δάνος Μουρατίδης. Όταν η κοπέλα εξαφανίστηκε και ξεκίνησε ένας μαραθώνιος για την αναζήτησή της, ο πρώην σύντροφός της με τον οποίο είχαν χωρίσει εκείνη την εποχή συμμετείχε κανονικά στις έρευνες, αν και είχε παραδεχθεί πως η Κική είχε κοιμηθεί σπίτι του τη νύχτα πριν εξαφανιστεί, αλλά όταν αυτός ξύπνησε το πρωί, εκείνη είχε φύγει.

Ο Δάνος Μουρατίδης βγήκε μάλιστα στο «Φως στο Τούνελ» της Αγγελικής Νικολούλη, καλώντας όποιος γνωρίζει κάτι να βοηθήσει στην ανεύρεση της πρώην συντρόφου του, ωστόσο δεν κατάφερε να πείσει την έμπειρη ρεπόρτερ ότι ήταν αθώος.

Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό έργο που γράφεται με αφορμή μια διάσημη υπόθεση στα αστυνομικά χρονικά, με τον συγγραφέα να κρατά τα αληθινά γεγονότα και να προσθέτει το δικό του μυθοπλαστικό πλαίσιο της οικογένειας του συνεργού, ενώ τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος στη δράση είναι ο ίδιος ο δράστης, η μητέρα του θύματος και η σύζυγος του συνεργού.

Δράστης και θύμα γνωρίζονταν από παιδιά, μεγάλωσαν μαζί στη Βέροια και έγιναν ζευγάρι για πέντε χρόνια. Το 2005 όμως αποφάσισαν να χωρίσουν καθώς η σχέση τους είχε γίνει δύσκολη, με συνεχείς καβγάδες και προστριβές.

Στις 10 Απριλίου του 2005 αποφάσισαν να συναντηθούν στο σπίτι του Δάνου, με εκείνον να φαίνεται να θέλει να είναι πάλι μαζί. Στο σπίτι του ήταν που πέρασε την τελευταία της νύχτα ζωντανή. Ο νεαρός, τρελός από ζήλια όταν ανακάλυψε ένα μήνυμα στο κινητό της, άρχισε να της ζητά εξηγήσεις και ο καβγάς κατέληξε στον στραγγαλισμό της.

Η Κική Κούσογλου και ο Δάνος Μουρατίδης.
Η Κική Κούσογλου και ο Δάνος Μουρατίδης. 

Όταν κατάλαβε ότι η νεαρή γυναίκα ήταν νεκρή, αποφάσισε να σβήσει κάθε ίχνος της και κάθε ενοχοποιητικό στοιχείο. Μετέφερε στο αυτοκίνητο το σώμα της Κικής και έφτασε στην περιοχή του Φράγματος Ασωμάτων Ημαθίας, στις όχθες του Αλιάκμονα, μια περιοχή εντελώς ερημική. Δεν ήταν μόνος. Μαζί του ήταν και ένας 40χρονος, ο ξάδερφός του, με τη βοήθεια του οποίου έθαψαν τη νεαρή γυναίκα και πέταξαν τα πράγματά της σε διαφορετικά σημεία ώστε να μη μπορέσουν να βρεθούν από όσους ερευνούσαν την περιοχή.

Οι αναζητήσεις για τη νεαρή γυναίκα άρχισαν μετά από δυο μέρες, δεν είχε πάει στη δουλειά της και οι συγγενείς και οι φίλοι της ανησύχησαν, ενώ η μητέρα της δήλωσε την εξαφάνισή της. Πέρασαν τέσσερις μήνες πριν ο Δάνος Μουρατίδης ομολογήσει το αποτρόπαιο έγκλημά του, οδηγώντας τις αστυνομικές αρχές στην τοποθεσία που είχε θάψει την 20χρονη κοπέλα.

Στη δίκη του είπε: «Την τράβηξα πάνω μου. Δεν θυμάμαι αν φώναζε ή αν είπε κάτι. Όταν την άφησα, δεν κουνιόταν. Έπιασα τον σφυγμό της. Διαπίστωσα πως δεν αναπνέει. Εκείνη την ώρα τα έχασα. Πανικοβλήθηκα και αποφάσισα να την εξαφανίσω. Δεν ξέρω τι έπαθα. Λες και δεν ήμουν εγώ…», αλλά δεν έπεισε το δικαστήριο ότι τέλεσε το έγκλημα ενώ βρισκόταν σε κατάσταση βρασμού. Το δικαστήριο του επέβαλε την ποινή της ισόβιας κάθειρξης για τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας με πρόθεση και της περιύβρισης νεκρού, ενώ στον ξάδερφό του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών.

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Το ότι είσαι οικογένεια σημαίνει ότι πρέπει να υποστηρίξεις τον άλλο πέρα από περιστάσεις.

Αυτή η πραγματική ιστορία, ενός από τα πιο γνωστά εγκλήματα που συγκλόνισαν την ελληνική κοινωνία, αποτέλεσε την έμπνευση για τη συγγραφή και το ανέβασμα ενός νέου θεατρικού έργου, με μια διαφορά όμως: το έργο αυτό δεν επικεντρώνεται στον θύτη, ούτε στο θύμα.

Ο Αποστόλης ζει ήρεμα τη ζωή του μαζί με τη γυναίκα του στο χωριό, όταν ένα βράδυ ο αγαπημένος του ξάδερφος θα του ομολογήσει πως σκότωσε την κοπέλα του, ζητώντας του να τον βοηθήσει να κρύψει το πτώμα. Οικογένεια, φιλία, αγάπη, έρωτας, έννοιες που σε μια στιγμή διαστρεβλώνονται, σε ένα γαϊτανάκι καταστροφής, ψεμάτων και ενοχών πίσω από τις κλειστές πόρτες της ελληνικής επαρχίας, με ήρωες ανθρώπους της διπλανής πόρτας.

Σε μια εποχή που τα όρια του καλού και του κακού διερευνώνται εκ νέου, ο Γιώργος Χριστοδούλου, στην τρίτη του προσωπική σκηνοθεσία, μαζί με τους ηθοποιούς της παράστασης, προσπαθούν να κατανοήσουν το πώς ένας άνθρωπος, μια ολόκληρη κοινωνία, γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη συνεργός.

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ο Δάνος Μουρατίδης βγήκε στο «Φως στο Τούνελ» ωστόσο δεν κατάφερε να πείσει την Αγγελική Νικολούλη ότι ήταν αθώος.

Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό έργο που γράφεται με αφορμή μια διάσημη υπόθεση στα αστυνομικά χρονικά, με τον συγγραφέα να κρατά τα αληθινά γεγονότα και να προσθέτει το δικό του μυθοπλαστικό πλαίσιο της οικογένειας του συνεργού, ενώ τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος στη δράση είναι ο ίδιος ο δράστης, η μητέρα του θύματος και η σύζυγος του συνεργού.

Ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας, ο 36χρονος Γιώργος Χριστοδούλου έχει μεγαλώσει σε χωριό και εκεί, όπως λέει, είναι πιο μεγεθυμένα κάποια πράγματα. «Η κλειστή κοινωνία της επαρχίας είναι πιο έντονη, υπάρχει όλη αυτή η νοοτροπία για το τι σημαίνει οικογένεια, που έχει πολλά θετικά και άλλα τόσα αρνητικά. Ο κώδικας αίματος που ενώνει τους ανθρώπους πέρα από την ηθική είναι κάτι που σε μένα είναι πολύ αναγνωρίσιμο, το ότι είσαι οικογένεια σημαίνει ότι πρέπει να υποστηρίξεις τον άλλο πέρα από περιστάσεις, τι σημαίνει άντρας, τι σημαίνει γυναίκα. Στην πραγματικότητα αυτό που έκανε τον δικό μου συνεργό στο έργο να βοηθήσει έναν δολοφόνο είναι μια ολόκληρη νοοτροπία. Είναι μια συμπεριφορά που θα μπορούσε ενδεχομένως να θεωρείται και κανονική, μια ομερτά οικογενειακή και κοινωνική».

Ο συγγραφέας του «Συνεργού»  μου θυμίζει ότι και σε άλλες περιπτώσεις εγκλημάτων που έχουν συντελεστεί σε τόπους μικρούς ένα ολόκληρο χωριό, για παράδειγμα, γνωρίζει κάτι και δεν μιλά. Ή, όταν μιλά, να βλέπεις ότι η αντίδρασή τους είναι να υποστηρίξουν το χωριό, τον τόπο τους, να πουν ότι «ο συγκεκριμένος είναι μίασμα, εμείς είμαστε τελείως κανονικοί, όλα είναι υπέροχα εδώ, είμαστε υγιείς και νομοταγείς», ενώ στην πραγματικότητα όλα αυτά συνέβαιναν δίπλα στην πόρτα τους. Είναι η προσπάθεια της εκάστοτε μικρής κοινωνίας να υποστηρίξει την υγεία και την κανονικότητά της κρύβοντας εγκλήματα.

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Μέσα στο έργο υπάρχει ένα πρόσωπο φανταστικό, η γυναίκα του συνεργού, και μέσα από αυτό το πρόσωπο μίλησα και για τη θέση της γυναίκας απέναντι σε ένα τέτοιο συμβάν, που μπαίνει στο χορό βαθαίνοντας αυτό που έχει συμβεί.

Ενώ συνήθως γράφονται έργα για τους πρωταγωνιστές της κάθε ιστορίας, ο Γιώργος Χριστοδούλου φέρνει στο φως ένα πρόσωπο που έχει μείνει στο σκοτάδι.

«Είχα στο μυαλό μου, μελετώντας την υπόθεση, ότι υπάρχει ένα πρόσωπο που μέσα σε ένα βράδυ γίνεται συνεργός σε ένα τέτοιου τύπου έγκλημα από το πουθενά», λέει. «Θέλοντας να μιλήσω για αυτό το πρόσωπο, ήθελα να μιλήσω για τη στάση μιας ολόκληρης κοινωνίας. Ενώ όλοι στεκόμαστε μακριά κατά κάποιον τρόπο από τέτοιου είδους εγκλήματα, είμαστε τόσο κοντά με έναν τρόπο άλλο, μέσα από τη σιωπή, ίσως, ή με τον τρόπο που τροφοδοτούμε μια ολόκληρη λάθος νοοτροπία ή την αποδοχή καταστάσεων. Μέσα από αυτό μιλώ για το πώς και μια ολόκληρη κοινωνία αντιμετωπίζει τέτοια φαινόμενα, τον τρόπο που ακόμα και το θύμα δέχεται επίθεση. Μέσα στο έργο υπάρχει ένα πρόσωπο φανταστικό, η γυναίκα του συνεργού και μέσα από αυτό το πρόσωπο μίλησα και για τη θέση της γυναίκας απέναντι σε ένα τέτοιο συμβάν, που μπαίνει στο χορό βαθαίνοντας αυτό που έχει συμβεί».

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ενώ συνήθως γράφονται έργα για τους πρωταγωνιστές της κάθε ιστορίας, ο Γιώργος Χριστοδούλου φέρνει στο φως ένα πρόσωπο που έχει μείνει στο σκοτάδι.

Η απορία του Γιώργου Χριστοδούλου για το πώς λειτούργησαν αυτά τα πρόσωπα και πώς αυτός ο άνθρωπος που δεν είχε καμία σχέση με το έγκλημα βοήθησε τον δράστη να θάψει το πτώμα δημιουργεί ένα μωσαϊκό με ανάγλυφες τις συμπεριφορές, τις παθογένειες και την ψυχολογία των προσώπων που συγκροτούν την ιστορία.

«Παρουσιάζω μέσα στο κείμενό μου έναν άνθρωπο που σκότωσε μια γυναίκα και φέρνει όλη την παθογένεια, την ψυχολογική, τη διανοητική, αλλά θέλω να δείξω μια κατάσταση από την οποία απέχουμε χιλιοστά. Ο συνεργός αυτός θα ήθελα να έρθει πολύ κοντά στον κόσμο που τον παρακολουθεί, ο κόσμος να ταυτιστεί μαζί του, να δει με πόση ευκολία μπορεί ο ίδιος να κάνει το ίδιο και με πόση ευκολία το κάνει ακόμα και με τη σιωπή του πολλές φορές».

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ο Συνεργός

Δείτε εδώ ώρες, μέρες και πληροφορίες για τον «Συνεργό» του Γιώργου Χριστοδούλου στο Επί Κολωνώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ