Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης

Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης Facebook Twitter
1821
0

1821
Μετά την πετυχημένη παρουσίαση του 1821 στο Φεστιβάλ Αθηνών, ο Άρης Μπινιάρης, μαζί με τους συνεργάτες-μουσικούς του, επιστρέφει με το hardcore punk ορατόριό του στο Gazarte, μέσα Οκτώβρη. Το 1821 είναι μια μουσικοθεατρική αφήγηση με ζωντανή μουσική, που αλληλεπιδρά με τον λόγο. Στην παράσταση χρησιμοποιούνται αυθεντικά κείμενα της περιόδου 1817-1835, βασισμένα σε αληθινά ιστορικά γεγονότα, τα οποία αναβαπτίζονται με σκοπό να αναδειχθεί η ποιητικότητά τους και να γίνουν σύμβολα. Τι σημαίνει να πολεμάς για την ελευθερία, να απελευθερώνεσαι από έναν ζυγό και τελικά να υποδουλώνεσαι σε άλλον;

Από μέσα Οκτώβρη στο Gazarte

Love letters to a (post-)Europe
Η ιδιαίτερη παράσταση Love Letters to a (Post-)Europe, μια συμπαραγωγή της Lisa Alexander & BIOS, στην οποία συμμετέχουν καλλιτέχνες από όλη την Ευρώπη για να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους προς την Ελλάδα. Το Love Letters to a (Post-)Europe είναι ένα ζωντανό, συμμετοχικό καλλιτεχνικό γεγονός που αποτελείται από τα σύντομα έργα διαφορετικών καλλιτεχνών και εκτυλίσσεται στο πλαίσιο των δραματικών αλλαγών που συμβαίνουν στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα στην Αθήνα, που αυτήν τη στιγμή βιώνει τη σφοδρότητα της λιτότητας – μια διαδικασία που έχει ξεκάθαρα αποτύχει.

Bios. Tesla, 2-3/10

Ποτέ δεν σε ξεχνώ
Το Ποτέ δεν σε ξεχνώ είναι ένα σόλο για την εμμονή σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Κώστα Κουτσολέλου, που βασίζεται στο τελευταίο ποίημα του Σ. Μπέκετ «Ποια είναι η λέξη;». «Δεν είναι μια σπουδαία παράσταση» λέει ο Κώστας. «Είναι ένα μικρό προσωπικό τραγούδι. Για την εμμονή. Για την εμμονή κάθε μέρα, κάθε μέρα. Και, φυσικά, για το θέατρο. Μια περφόρμανς για έναν ηθοποιό και έναν χώρο, με τις ατέλειές τους».

Στον θεατρικό χώρο Μπαγκλαντές στις 21/9

 

Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης Facebook Twitter
Το όνειρο του Σολωμού

Βόϋτσεκ του Georg Bϋchner
Το Βόυτσεκ του Georg Bϋchner παρουσιάζει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Ομάδα 4Frontal στο Bios.Tesla στις 15 Οκτωβρίου. «Όλα πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα. O Bόυτσεκ συνεχίζει κανονικά τις δουλειές του. Ξυρίζει τον Λοχαγό του. Τρώει μόνο μπιζέλια, όπως του λέει ο Γιατρός. Εκτελεί την υπηρεσία του. Φροντίζει τη γυναίκα του και το παιδί του. Φέρνει λεφτά στο σπίτι. Ανακαλύπτει όμως ότι η γυναίκα του τον απατά. Και τότε γίνεται φονιάς. Αυτή είναι η ιστορία του». Έξι ηθοποιοί υπό τους ήχους της μουσικής ενός DJ στήνουν ένα ξέφρενο πάρτι για να γιορτάσουν τον θάνατο της λογικής. Τη στιγμή που το μυαλό θολώνει. Τη στιγμή που η λογική παραχωρεί τη θέση της στο έγκλημα. Τη στιγμή που το χέρι σφίγγει τη λαβή του μαχαιριού. Τη στιγμή που η ζωή μετατρέπεται σε ένα τρομερό πάρτι χωρίς αύριο. Και είμαστε όλοι καλεσμένοι.

Πρεμιέρα 15/10 στο Bios. Tesla

 

Ομάδα 9 παρά, Το όνειρο του Σολωμού
Η ομάδα 9 παρά κάνει το ντεμπούτο της με το Όνειρο του Σολωμού, μια πρωτότυπη παράσταση, εμπνευσμένη από τους καθημερινούς μας, υπαρξιακούς προβληματισμούς. Η παράσταση αφηγείται το ταξίδι ενός σολωμού, του Διονύση. Ο σολωμός ως είδος γεννιέται σε γλυκά νερά, μεταναστεύει στον ωκεανό και επιστρέφει αργότερα εκεί όπου γεννήθηκε για να γονιμοποιηθεί. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία εξαντλείται και πεθαίνει. Τη διαδρομή αυτή ακολουθεί και ο Διονύσης, όπου και συναντά διάφορα πλάσματα του βυθού που επηρεάζουν την πορεία του. Σε αυτό το φανταστικό ταξίδι, ο σολωμός μας θα αναζητήσει απαντήσεις στις υπαρξιακές του ανησυχίες του από μεγάλες προσωπικότητες της Ιστορίας, όπως ο Άλμπερτ Αϊνστάιν - το δελφίνι, ο Σίγκμουντ Φρόιντ - το χέλι, η Μητέρα Τερέζα - η αρκούδα, ο Ρωμαίος - το λαβράκι και πολλοί άλλοι, αλλά και την απάντηση στο ερώτημα πώς κάνεις δικές σου όλες αυτές τις θέσεις που προβάλλονται ως απαντήσεις από σοφούς ανθρώπους.

Τον Οκτώβριο στο Bios. Tesla

Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης Facebook Twitter
Βόϋτσεκ

Moνάδα μέτρησης πόνου
Τρεις νέοι ηθοποιοί καταπιάνονται με τρία κείμενα Νεοελλήνων πεζογράφων της γενιάς του 1880 και πιάνουν το νήμα της σύνδεσης του πόνου με την ύπαρξη, του τότε με το τώρα, της ζωής με τον θάνατο, ψάχνοντας καταφύγιο στην παλαιότερη ελληνική λογοτεχνία αλλά και το αντίδοτο στη σημερινή διάχυτη απελπισία της εποχής. Τα κείμενα που συνθέτουν την παράσταση είναι ο Μαύρος Γάτος (1916) του Ιωάννη Κονδυλάκη, η Aρκούδα (1893) και ο Aυτόχειρ (1895) του Mιχαήλ Μητσάκη, τρεις ιστορίες με κοινό σημείο τον οξύ πόνο και την πικρή πλευρά της ζωής. Στα δύο πρώτα κείμενα η ζωή είναι μια κατάσταση πόνου, με ανθρώπους και ζώα να κινούνται στο όριο της σωματικής και ψυχικής αντοχής, ενώ στο τελευταίο η ζωή κυλά αδιατάραχτη ύστερα από μια αυτοκτονία, χωρίς να δίνονται εξηγήσεις.

Bios. Tesla, τον Οκτώβριο

 

Roadtrip 3
Μετά τη μεγάλη επιτυχία του ROADTRIP 1 & 2, η Βιολέττα Γύρα παρουσιάζει στο Κινητήρας Studio το ROADTRIP 3. Μέσα σε τέσσερα αυτοκίνητα εν κινήσει, ηθοποιοί-οδηγοί και θεατές-συνεπιβάτες γίνονται «ένα», συμπληρώνοντας το «κάδρο» μιας ζωής που κανείς τους δεν έχει φανταστεί. 

Κινητήρας Studio Artistic Residency Centre, Ερεχθείου 22, Κουκάκι (μετρό Συγγρού-Φιξ, έξοδος Δράκου), 22/9-4/10

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ