H «αντάρτικη δυναμική» της Μαρίας Χασάπη

H «αντάρτικη δυναμική» της Μαρίας Χασάπη Facebook Twitter
0
H «αντάρτικη δυναμική» της Μαρίας Χασάπη Facebook Twitter
Ζούμε σε μια εποχή κατά την οποία συνεχώς αυξάνεται η δύναμη των εικόνων γύρω μας. Είναι αδύνατον να τις αποφύγεις και να μην επηρεαστείς, ακόμη κι αν το προσπαθήσεις.

Από τα όσα λέγονται και γράφονται για τη Μαρία Χασάπη, εκείνο που μοιάζει να κεντρίζει πιο πολύ το ενδιαφέρον είναι ότι η χορογραφία της αποκτά συνήθως μια «αντάρτικη δυναμική». Ωστόσο, η ακινησία είναι το πρώτο «σκηνικό γεγονός» που παρατηρεί κάποιος στα έργα της και η πιο ανακριβής περιγραφή αυτού που συμβαίνει επί σκηνής, το οποίο είναι η χορογραφική πρόθεση της Χασάπη να διαταράξει τα απλούστερα βασικά δίπολα που γνωρίζουμε, όπως, για παράδειγμα, το κινούμενο-ακίνητο, το ζωντανό-άψυχο κ.ά..

Αυτό που πρέπει να ανακαλύψει ο θεατής είναι ότι η ακινησία στο έργο της είναι μόνο φαινομενική. Οι επί σκηνής χορευτές δεν είναι ποτέ ακίνητοι, όσο κι αν κάποιος θα επέμενε να διαβεβαιώνει ότι τους είδε να είναι εντελώς ακίνητοι. Ουσιαστικά, το λεξιλόγιό μας δεν διαθέτει λέξη για να περιγράψει αυτό που συμβαίνει επί σκηνής, που τελικά είναι μια χορογραφία κάτω από ένα ορατό πέπλο ακινησίας. Είναι σαφές ότι θα πρέπει κανείς να τα βγάλει πέρα μόνος του ενώπιον μια τέτοιας χορογραφικής σύνθεσης, χωρίς «μπρατσάκια».

Για να βοηθηθεί όμως κάποιος, θα μπορούσε ίσως να επικαλεστεί έναν τεχνικό όρο των σιδεράδων, οι οποίοι, όταν θέλουν να πουν ότι οι κατασκευές τους διαθέτουν ουσιαστική ενίσχυση στήριξης, λένε ότι είναι «νευρωμένες» επειδή κάποιο στέλεχος, το οποίο δεν δύναται να δει με τα μάτια του ο παρατηρητής, διατρέχει την κατασκευή, όπως το νεύρο που κινεί έναν μυ του σώματος. Έτσι και στην περίπτωση της Μαρίας Χασάπη θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει ότι η εκάστοτε χορογραφία της στηρίζεται από μια «νευρωμένη ακινησία». Οι χορευτές της στέκονται ακίνητοι την περισσότερη ώρα, αλλά ταυτόχρονα η ενέργειά τους είναι ανεβασμένη στον μέγιστο βαθμό, με την ορμή της επιμερίζει το ανθρώπινο γλυπτό που σχηματίζουν κι έτσι αυτό καταλήγει να αναλύεται σε μικρότερα «σωματικά σύμπαντα», με απρόσμενους παλμούς και δονήσεις. Αυτό συνιστά ένα σύνολο ερεθισμάτων που εκπορεύονται από τη σκηνή και ο θεατής μπορεί κυρίως να τα νιώσει. Και μάλλον θα τα νιώσει, μόλις απελευθερωθεί μόνος του από την απλή, συμβατική για τις παραστατικές τέχνες απαίτηση του να θέλει επίσης να τα δει.

Κάτι που πιστεύω σταθερά εδώ και καιρό και νομίζω ότι δεν θα πάψω να το πιστεύω και το εκφράζει με γοητευτική συντομία η αγγλική ρήση «take your time» – ό,τι κι αν κάνεις, κάν' το με την ησυχία σου, αφιερώνοντάς του όλο τον χρόνο που χρειάζεται.

Η Μαρία Χασάπη είναι κυπριακής καταγωγής, αλλά ζει στην Αμερική από την ηλικία των 16 ετών. Σπούδασε στην Καλιφόρνια, αλλά τα τελευταία 27 χρόνια ζει στη Νέα Υόρκη: «Είμαι παιδί της Νέας Υόρκης τελικά. Από το 2008 έρχομαι πιο συχνά στην Ευρώπη, και φυσικά στην Ελλάδα. Η βάση μου όμως συνεχίζει να βρίσκεται εκεί όπου βρίσκονται και οι σταθεροί συνεργάτες μου».

Το έργο που θα παρουσιάσει στη Στέγη είναι μέρος ενός «διπτύχου». Όπως λέει η ίδια : «Το “Staged?” είναι το παραστάσιμο μέρος αυτού του διπτύχου. Πρόκειται για ένα κουαρτέτο. Τέσσερις άνθρωποι, τοποθετημένοι κοντά ο ένας στον άλλον, κινούνται αργά, σαν να επρόκειτο για ένα γλυπτό που σταδιακά και με πολύ ήπιο τρόπο αλλάζει φόρμα, επιδιώκοντας ταυτόχρονα να “απαλλαγεί” από το συστατικό της ανθρώπινης μορφής. Είναι μια “ζωντανή εγκατάσταση”. Αυτός είναι ένας σύνθετος όρος που έχω αναπτύξει μέσα από το έργο μου τα τελευταία χρόνια. Ο όρος “εγκατάσταση” πατά στο γνωστό νόημα που του αποδίδεται από τις εικαστικές τέχνες, ενώ ο προσδιορισμός “ζωντανή” δηλώνει ότι η εγκατάσταση αυτή σχετίζεται και με μια επιτελεστική δράση, δηλαδή μια περφόρμανς. Πρόκειται για έργα που θα μπορούσαμε να περιγράψουμε και ως χορογραφικές λούπες, σχεδιασμένες για τον χώρο που φιλοξενεί το πρότζεκτ. Η βραδύτητα και η ακινησία είναι τα εργαλεία με τα οποία διαμορφώνεται μια διαφορετική σχέση των σωμάτων των χορευτών με τον χρόνο. Οι δουλειές μου γενικότερα πηγαίνουν με τον δικό τους, αργό ρυθμό και ζητούν από τον θεατή να ακολουθήσει αυτόν το ρυθμό, διαθέτοντας την υπομονή που απαιτείται και δεν διαφέρει από την υπομονή των χορευτών στη σκηνή. Το σημαντικό είναι ότι καθώς κυλά ο χρόνος, ακόμα και σε αυτήν τη μικροδιάστασή του, που είναι η διάρκεια της παράστασης, όλα αλλάζουν. Αν, λοιπόν, ένας θεατής καταφέρει να μείνει ξύπνιος και να παρακολουθήσει την περφόρμανς, θα διαπιστώσει ότι αυτά τα δύο “εργαλεία”, η βραδύτητα και η ακινησία, αφήνουν να αναδυθούν και να φανερωθούν ορισμένες λεπτομέρειες και εκφραστικοί υπαινιγμοί που σε διαφορετική περίπτωση θα περνούσαν απαρατήρητοι».

—Πιστεύετε, δηλαδή, ότι η παράστασή σας μπορεί να υπνωτίσει το κοινό; Αυτό εννοείτε λέγοντας «αν ο θεατής καταφέρει να μείνει ξύπνιος»;

Ναι.

—Δεν το πιστεύω αυτό που μου λέτε! Για τα έργα σας γράφονται διθύραμβοι! Θα μπορούσε ποτέ να συμβαίνει κάτι τέτοιο με έργα που υπνωτίζουν το κοινό;

Μα, συμβαίνουν δύο τινά. Υπάρχουν θεατές που πράγματι κοιμούνται. Αλλά και άλλοι οι οποίοι παρακολουθούν το έργο με τεράστια ένταση και μπαίνουν εντελώς μέσα σ’ αυτό, σαν να βρίσκονται μαζί μας στη σκηνή. Τουλάχιστον αυτό παρατηρείται στους θεατρικούς χώρους όπου παρουσιάζονται τα έργα μου. Στα μουσεία και τις γκαλερί ο κόσμος προσεγγίζει το έργο μας με διαφορετικό τρόπο. Πάντως, εμείς δεν έχουμε πρόβλημα με αυτούς που κοιμούνται.

H «αντάρτικη δυναμική» της Μαρίας Χασάπη Facebook Twitter
Πρόκειται για έργα που είναι πολύ απαιτητικά για τους περφόρμερ που τα ερμηνεύουν. Όσα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των διαστημάτων ακινησίας και ηρεμίας οδηγούν τον κάθε χορευτή σε αυτό που ονομάζω «μετα»-κινήσεις. Φωτό: Θωμάς Ποραβάς

—Μήπως αυτό είναι αποτρεπτικό για τον κόσμο που προτίθεται να έρθει;

Μα, εμένα δεν με πειράζει καθόλου. Είναι κι αυτό μέρος της πρότασής μου προς το κοινό.

—Είναι πολύ ενδιαφέρον και γενναίο αυτό που λέτε.

Ας μην παρεξηγηθώ όμως! Δεν θα μου άρεσε να βρεθώ μπροστά σε ένα κοινό όπου όλοι κοιμούνται. Αντίθετα, το ότι κάποιοι «παραδίδονται» είναι ένα φαινόμενο που σχετίζεται και με τους ρυθμούς στους οποίους ζούμε. Δηλαδή αν είμαστε όλοι διαρκώς σε υψηλές ταχύτητες, δουλεύουμε υπό την πίεση του στρες και με τον φόβο ότι ο χρόνος δεν θα χωρέσει ποτέ τη λίστα με τις υποχρεώσεις που πρέπει να εκπληρωθούν, μόλις βρεθούμε σε ένα περιβάλλον όπου επικρατεί απόλυτη ηρεμία, τότε το σύστημά μας μάς προδίδει, πριν μας προδώσει το περιβάλλον στο οποίο βρεθήκαμε. Και φυσικά, μην περιμένετε ότι εμείς από σκηνής θα αναλάβουμε να ξυπνήσουμε αυτούς που θα νυστάξουν. Οι ήχοι της παράστασης γίνονται προοδευτικά όλο και χαμηλότεροι και οι φωτισμοί έχουν μάλλον ανάλογη πορεία. Αυτά από μόνα τους σε μεταφέρουν συνήθως στη «ζώνη της χαλάρωσης», ενώ συγχρόνως απαιτείται να εστιάζεις σε λεπτομέρειες που αλλάζουν κι έτσι μοιάζει πλέον φυσικό να αφεθείς. Στη συνέχεια, σε ένα δεκάλεπτο ας πούμε, μπορεί να ξυπνήσεις και να ξαναβρεθείς κοντά μας. Όλες αυτές οι πιθανότητες είναι σίγουρα μέσα στο πλαίσιο αυτής της δουλειάς.

—Αν κάναμε μια απόπειρα να ερμηνεύσουμε αυτό που συχνά αναφέρεται ως «αντικειμενοποίηση του χορευτή» στα έργα σας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι μοιάζει σαν ένα άψυχο αντικείμενο στη σκηνή, όπως θα ήταν ένα έπιπλο, ας πούμε;

Ποτέ! Το να ζητάς από τους χορευτές να παραμείνουν ακίνητοι για τόσο μεγάλη διάρκεια είναι κάτι που γεννά μια φοβερή ένταση μέσα τους και μεταξύ τους. Το να μείνουν σε κατάσταση ηρεμίας δεν είναι σαν να τους δίνεις την ευκαιρία να κοιμηθούν κι αυτοί, το αντίθετο. Εξάλλου, οι χορογραφίες που εκτελούν είναι εξαιρετικά λεπτομερείς και τεχνικά πολύ δύσκολες, κουραστικές. Τα βλέμματά τους, τα δάχτυλά τους, όλα είναι επακριβώς χορογραφημένα. Δεν υπάρχει ούτε δευτερόλεπτο γι’ αυτούς πάνω στη σκηνή που ο νους τους να μη βρίσκεται σε εγρήγορση για την επόμενη κίνηση. Μετρούν τον χρόνο και σκέφτονται τον τρόπο με τον οποίο θα μετακινήσουν το σώμα τους στη θέση και στη στάση που πρέπει να βρεθούν στο επόμενο στάδιο, χωρίς όμως να χρειαστεί να γίνει αυτό με κάποια απότομη προσαρμογή. Πρόκειται για έργα που είναι πολύ απαιτητικά για τους περφόρμερ που τα ερμηνεύουν. Όσα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των διαστημάτων ακινησίας και ηρεμίας οδηγούν τον κάθε χορευτή σε αυτό που ονομάζω «μετα»-κινήσεις. Πρόκειται για όλες εκείνες τις μικρές κινήσεις που προκαλεί στον χορευτή η δυσκολία του ζητούμενου από τη χορογραφία, η δυσκολία του να παραμείνουν στη θέση και στη στάση τους για τόσο χρόνο. Για παράδειγμα, μπορεί να αρχίσουν να τρέμουν ή μπορεί να κάνουν οποιαδήποτε άλλη από αυτές τις μικροκινήσεις που είναι ανεξέλεγκτες, αλλά πάντα παρούσες, πάντα εμφανείς και πάντα αιχμαλωτίζουν το μάτι. Όλες αυτές οι «μετα»-κινήσεις είναι κατ’ ουσίαν δονήσεις ενέργειας που σχετίζονται ευθέως και άμεσα με τη σωματικότητα. Το συγκεκριμένο φάσμα της σωματικότητας στα δικά μας έργα είναι χορογραφημένο. Για να κάνω όμως λίγο πιο ξεκάθαρο το ζήτημα της «μετα»-κίνησης, θα πω ότι το υλικό που χορογραφείται είναι οι φυσικές αντιδράσεις του σώματος με όλη τους την αγνότητα και σε μια συγκεκριμένη στιγμή, ενώπιον κοινού. Και τονίζω ότι οι αντιδράσεις αυτές παράγονται μόνο μπροστά στους θεατές και ποτέ στους χώρους όπου κάνουμε πρόβες.

H «αντάρτικη δυναμική» της Μαρίας Χασάπη Facebook Twitter
Φωτό: Θωμάς Ποραβάς

—Σας ευχαριστεί να διαγράφετε τα όρια μεταξύ σύγχρονου χορού και εικαστικής περφόρμανς;

Μα, αυτά τα όρια δεν αντιστέκονται καθόλου. Υποχωρούν από μόνα τους και αυτό είναι απολύτως φυσικό. Αλλά και γενικότερα στον καιρό μας, αυτοί οι διαχωρισμοί είναι κάπως θολοί κι έχουν χάσει τη σημασία και τη λειτουργία τους. Η ανάμειξη των ειδών καλλιτεχνικής έκφρασης γίνονται μάλλον ο κανόνας. Εξάλλου, ζούμε σε μια εποχή κατά την οποία συνεχώς αυξάνεται η δύναμη των εικόνων γύρω μας. Είναι αδύνατον να τις αποφύγεις και να μην επηρεαστείς, ακόμη κι αν το προσπαθήσεις. Εγώ, βέβαια, είχα τεράστια επαφή με τις εικαστικές τέχνες ήδη από τα πανεπιστημιακά χρόνια. Ήταν ένα πολύ βασικό σκέλος του προγράμματος των σπουδών μου.

—Αν έπρεπε να γράψετε ένα μικρό σημείωμα –με μια μόνο φράση, σαν αυτά που αφήνουμε με μαγνητάκι στις πόρτες των ψυγείων μας– σε κάποιον που θα γεννηθεί μετά από πενήντα χρόνια, για να του αποκαλύψετε τις μυστικές σχέσεις του ανθρώπου με τον χώρο και τον χρόνο όπως τις βιώνετε μέσα από τα έργα σας, τι πιστεύετε ότι θα του λέγατε;

Ωχ, Θεέ μου… Θέλει σκέψη αυτή η ερώτηση! Τέλος πάντων, θα απαντούσα με κάτι που πιστεύω σταθερά εδώ και καιρό και νομίζω ότι δεν θα πάψω να το πιστεύω και το εκφράζει με γοητευτική συντομία η αγγλική ρήση «take your time» – ό,τι κι αν κάνεις, κάν’ το με την ησυχία σου, αφιερώνοντάς του όλο τον χρόνο που χρειάζεται. Βέβαια, δεν ξέρω ποια θα μπορούσε να είναι η αντίληψη που θα έχουν οι άνθρωποι για τον χρόνο σε πενήντα χρόνια. Όμως το να κάνεις κάτι με την ησυχία σου πιστεύω ότι θα είναι σταθερή αξία εσαεί, όσο κι αν ο κόσμος στο μέλλον ζει πολύ πιο γρήγορα ακόμα και από εμάς.

H «αντάρτικη δυναμική» της Μαρίας Χασάπη Facebook Twitter
© Beetroot

Info:

Maria Hassabi

STAGED?

7-8 ΑΠΡ 2017, 20:30
9 ΑΠΡ 2017, 17:30 & 20:30

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Κεντρική Σκηνή

www.sgt.gr

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ