Χορός made in Greece: Έλληνες χορογράφοι στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Ιωάννα Πορτόλου - Ομάδα Griffοn, Πορνό. Φωτο: Μυρτώ Αποστολίδου

Χορός made in Greece: Έλληνες χορογράφοι στο Φεστιβάλ Αθηνών

0

Πληθώρα χορευτικών παραστάσεων στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, με τις ελληνικές ομάδες να αποτελούν σημαντικό κομμάτι του. Πρόκειται για εξαιρετικές περιπτώσεις χαρισματικών χορογράφων που έχουν δείξει πολύ ενδιαφέρουσες δουλειές στο παρελθόν, ως εκ τούτου αναμένουμε από αυτούς ακόμα καλύτερες παραστάσεις.

Χορός made in Greece: Έλληνες χορογράφοι στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Λενιώ Κακλέα, A hand's turn. Φωτο: Σωτήρης Βασιλείου


Την αρχή θα κάνει η χορογράφος Λενιώ Κακλέα με το έργο A hand's turn, το οποίο ερμηνεύει η ίδια και απευθύνεται σε έναν ή δύο θεατές κάθε φορά. Η καλλιτέχνις θα δέχεται επισκέψεις καθημερινά από το απόγευμα μέχρι τα μεσάνυχτα, για έναν μήνα. Μια περφόρμανς που διερευνά τη διάκριση μεταξύ «αριστερού» και «δεξιού», τις λειτουργικές και συμβολικές διαστάσεις τους από το σώμα έως την πολιτική. Μετά από κάθε συνάντηση ο εκάστοτε θεατής θα έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει ένα αποτύπωμα της χορογραφίας σε μορφή βιβλίου.

Λενιώ Κακλέα, A hand's turn. Πειραιώς 260, Xώρος Β, 1-4, 7-11, 14-18, 21-25, 27-30 Iουνίου & 1 Ιουλίου, 19:00

Χορός made in Greece: Έλληνες χορογράφοι στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Ευριπίδης Λασκαρίδης - OSMOSIS, Τιτάνες. Φωτο: Κική Παπαδοπούλου


Ακολουθούν οι Τιτάνες του Ευριπίδη Λασκαρίδη, όπου δύο μοναχικά πλάσματα, εν μέρει παραμορφωμένα, ανακαλύπτουν ξανά και ξανά την αιωνιότητα, από τι υλικά απαρτίζεται ο κόσμος μας, τα μικρά και μεγαλύτερα θρύψαλα της καθημερινότητας, τα φώτα των άστρων και τον ακίνητο χρόνο. Οι Τιτάνες αποτίνουν φόρο τιμής σε κάθε αποτυχημένη προσπάθεια, σε κάθε ατομική ή συλλογική αποτυχία, για την εδραίωση ενός άθραυστου εαυτού, ενός άμωμου κόσμου.

Ευριπίδης Λασκαρίδης - OSMOSIS, Τιτάνες. Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 6-8 Ιουνίου, 21:00

 
Η Ιωάννα Πορτόλου και η ομάδα Griffon παρουσιάζουν την παράσταση Πορνό. Ένας κόσμος φευγαλέος, τεχνητός, υπερβολικός, εύθραυστος, απαιτητικός, ονειρικός, τρομακτικός, καλυμμένος, επικίνδυνος, απαγορευμένος και μυστικός βιώνεται σε μια ιερή στιγμή, μια στιγμή άρσης των απαγορεύσεων, κατάργησης του συστήματος, ακόμα και του ίδιου του εαυτού.

Ιωάννα Πορτόλου - Ομάδα Griffοn, Πορνό. Πειραιώς 260, Χώρος Ε. 15-17 Ιουνίου. 21:00

Χορός made in Greece: Έλληνες χορογράφοι στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Κατερίνα Ανδρέου, Α kind of fierce. Φωτο: Emila Milewska


Το έργο της Κατερίνας Ανδρέου A kind of fierce επανέρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών. Η αμφίσημη φύση του κανόνα και η σχετική έννοια της ελευθερίας κεντρίζουν το ενδιαφέρον της δημιουργού και την οδηγούν σε γραφές που αφήνουν την ψευδαίσθηση της ελεύθερης βούλησης. Το A κind of fierce είναι ένα σόλο που παρατηρεί τη μοναχική του φύση και παίζει με την ιδέα της έκθεσης και της έκφρασης, προσπαθώντας να μην ξεχάσει ότι η σκηνική δράση αφορά την παρούσα στιγμή. Γυροφέρνει την ιδέα της τόλμης, ψάχνοντας τη δική του εκδοχή, με στόχο να αφήσει χώρο σε μερικές στιγμές ελευθερίας. Μέσα από μια διαδικασία που συνδέει την οξύτητα της σκέψης με την αμεσότητα της παρόρμησης, η Ανδρέου επινοεί τους κανόνες για να τους χειριστεί και παίζει με την αντίθεση, με τις ίδιες της τις αναφορές, με τις ίδιες της τις εμμονές. Το έργο της αυτό προσπαθεί να αποφύγει τη νοσταλγία, τον φόβο, το μοιραίο ή την ελπίδα – όλα είναι σημαντικά και τα πάντα ασήμαντα. Είναι ο δικός της «ελεύθερος χορός».

Κατερίνα Ανδρέου, Α kind of fierce. Πειραιώς 260, Χώρος Ε. 10-11 Ιουνίου. 21:00

Χορός made in Greece: Έλληνες χορογράφοι στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Σύνδεσμος Χορού, Rapidly Becoming.


Το Rapidly Becoming θα αποτελέσει ένα καλλιτεχνικό πείραμα στο οποίο ανέλαβαν να δώσουν πνοή πέντε χορογράφοι και δώδεκα νέοι χορευτές. Μια συλλογική απόπειρα με στόχο οι πέντε διαφορετικές φωνές των δημιουργών, χωρίς να υπάρχει κοινή θεματολογία ή αισθητική εκ των προτέρων, να συγχωνευτούν σε ένα έργο. Οι χορογράφοι είναι οι Βάσω Γιαννακοπούλου, Ίρις Καραγιάν, Μαρία Κολιοπούλου, Μαριέλα Νέστορα και Κατερίνα Σκιαδά.

Σύνδεσμος Χορού, Rapidly Becoming. Πειραιώς 260, Χώρος Η, 19-20 Ιουνίου, 21:00

Χορός made in Greece: Έλληνες χορογράφοι στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Αναστασία Βαλσαμάκη, Sync. Φωτο: Σωτήρης Καδινόπουλος


Η πρωτοεμφανιζόμενη Αναστασία Βαλσαμάκη, με το ομαδικό έργο Sync, στο οποίο συμμετέχουν εννέα χορευτές, διερευνά τη σχέση της ατομικότητας και της ομαδικότητας με την αρμονική συνύπαρξη.

Αναστασία Βαλσαμάκη, Sync. Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 2-3 Ιουλίου, 21:00

Χορός made in Greece: Έλληνες χορογράφοι στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Rootlessroot, Λίντα Καπετανέα - Γιόζεφ Φρούτσεκ, When the dogs assailed their masters. Φωτο: Μαριλένα Σταφυλίδου

Η εκπληκτική ομάδα με τη διεθνή διαδρομή RootlessRoot των Λίντα Καπετανέα και Γιόζεφ Φρούτσεκ θα παρουσιάσει το When the dogs assailed their masters. Το έργο προσπαθεί να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα όπως «Πώς θα μας θυμούνται οι επόμενες γενιές;», «Δημιουργούμε κάτι που αξίζει να το θυμούνται;», «Πώς εξαφανίστηκε η έννοια του "για πάντα";», «Το μέλλον είναι η ηλιθιότητα και είναι ήδη εδώ με τις συνέπειες του;», «Πόσο ανόητα και τετριμμένα είναι τα σύγχρονα κινήματα;». – x.π.

Rootlessroot, Λίντα Καπετανέα - Γιόζεφ Φρούτσεκ, When the dogs assailed their masters. Εθνικό Θέατρο/ΡΕΞ, 27-29/6, 21:00

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άνοιγμα στην πόλη: Το Φεστιβάλ Αθηνών βγαίνει στους δρόμους με δράσεις πέρα από τη θεατρική σκηνή

Θέατρο / Άνοιγμα στην πόλη: Το Φεστιβάλ Αθηνών βγαίνει στους δρόμους με δράσεις πέρα από τη θεατρική σκηνή

Όλα τα θεατρικά events που περιμένουμε σε «ευαίσθητες» περιοχές, υπαίθριους χώρους, εργατικές γειτονιές, προσφυγικές κατοικίες, ιστορικούς λόφους και ταβέρνες, με στόχο να βρεθεί και πάλι στο επίκεντρο η πόλη
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ