O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
0

Πώς μεταφέρεται ένα λογοτεχνικό μανιφέστο στο σανίδι; Πώς γίνεται ένα πεζό μουσική παράσταση; Πώς ένα έργο-καταγγελία του 1931 μπορεί να μιλήσει για το 2014; Για τον Σταμάτη Κραουνάκη και την ομάδα του Σπείρα Σπείρα όλα αυτά δεν είναι μόνο εφικτά αλλά αποτελούν και την καλοκαιρινή τους πρόταση μετά από έναν «καυτό» πολιτικά χειμώνα. Έτσι, το εμβληματικό κείμενο του Κώστα Βάρναλη Η αληθινή απολογία του Σωκράτη, ιδωμένο μέσα από την οπτική του συνθέτη των μεγάλων επιτυχιών στην κεντρική σκηνή του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης», γίνεται μία καταγγελία-παραβολή για το σήμερα.

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
«Ο Βάρναλης παίρνει τη διφορούμενη μορφή του Σωκράτη η οποία έχει δουλευτεί στο συνειδητό και το υποσυνείδητο της παγκόσμιας λογοτεχνίας όχι μόνο ως μία μορφή που ο καθένας μπορεί να μπει μέσα της, να πάρει αυτά που θέλει και να τα οικειοποιηθεί, αλλά και ως μία γλυκιά μορφή που δεν μας απωθεί, αντίθετα μας έλκει, που ο καθένας βρίσκει τον εαυτό του μέσα σ’ αυτή». Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Στη γενική δοκιμή στην οποία βρεθήκαμε ο δημοφιλής συνθέτης άστραψε και βρόντηξε: «Έχουμε μία προσχηματική, κατοχική κυβέρνηση, που εκτελεί κόσμο και στέλνει ανθρώπους στη φυλακή, που κλείνει πραξικοπηματικά τη Βουλή για να μην πάνε φυλακή όσοι θα έπρεπε, και μια αντιπολίτευση που βρίσκεται σε δυσπραγία. Αυτό που ζούμε δεν είναι δημοκρατία. Όπως λέει ο και Βάρναλης “Η δημοκρατία σας είναι μεταμφιεσμένη τυραννία”». Οπότε, η επιλογή ενός έργου τόσο καταγγελτικού ανάγεται σε καθαρά πολιτική πράξη; Παίρνω την εξής απάντηση: «Ναι, είναι μία πολιτική απόφαση, μία πολιτική πράξη που για μένα προϋποθέτει πολλή μελέτη, αλλά είχα τη χαρά της υποχρέωση να μπω σε αυτήν τη μελέτη, όχι μόνο του κειμένου του Βάρναλη, ενός μνημείου δημοτικής, αλλά και άλλων δέκα βιβλίων. Παρεμπιπτόντως, παρατηρώ με μεγάλη ικανοποίηση ότι μετά από τόσο διάβασμα έχει αλλάξει και η γλώσσα μου. Αλλιώς γράφω τα κείμενά μου στο ραδιόφωνο πια».

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Η «Απολογία» γράφτηκε στα 1931 σαν ένα είδος διαμαρτυρίας ενάντια στην τοτεσινή «δημοκρατία» του ιδιωνύμου, του Καλπακιού και των διαφόρων στρατιωτικών κινημάτων, που είχανε κατακουρελιάσει τις συνταγματικές ελευθερίες του πολίτη κι είχανε διαφθείρει ολάκερο το δημόσιο βίο της χώρας και προετοιμάσει τη διχτατορία της 4ης Αυγούστου. Η τυραννία αυτής της μαύρης εποχής κι αργότερα των δυο ξενικών κατόχων ίσαμε σήμερα, κάνουνε τη σάτιρα της «Απολογίας» τόσο επίκαιρη τώρα, όσο είτανε και τον καιρό που γράφτηκε. Μερικοί νομίσανε, πως με τούτο το έργο «υβρίζεται» η αρχαία Ελλάδα και ο μεγάλος φιλόσοφος, ο Σωκράτης. Λάθος. Με το πρόσχημα της αρχαίας Ελλάδας και της σωκρατικής φιλοσοφίας σατιρίζεται η σημερινή αντιδραστική Ελλάδα κ’ η «κοινή γνώμη» του κοπαδιού, των «προδομένων ελλήνων» (όπως θαλεγε ο Σολωμός) που η κυρίαρχη τάξη τους τυφλώνει τόσο πιτήδεια, ώστε αν μη μπορούνε να βλέπουνε και να κατονοούνε την πραγματικότητα. Όσο για το Σωκράτη, νομίζω, πως «αθωόνεται» κάνοντάς τον ν’ αναγνωρίζει στο τέλος της ζωής του τις ζημιές της ιδεαλιστικής του φιλοσοφίας. (Από τον πρόλογο του συγγραφέα στην έκδοση της Αληθινής απολογίας του Σωκράτη). Στη φωτογραφία, ο Κώστας Βάρναλης
O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Δέκα ερμηνευτές επί σκηνής, ο Σταμάτης Κραουνάκης στο κέντρο ως Σωκράτης, καθισμένος σε μια περίτεχνη καρέκλα που είναι σαν θρόνος-παρωδία, δεξιά και αριστερά του σκαμνάκια στα οποία κάθονται εννέα μαθητές-κατήγοροι. Ένας χορός που σχολιάζει και συμπληρώνει σε επτά λυρικά στάσιμα, όσα και στην αττική κωμωδία, τα λόγια του Σωκράτη. Μία αριστοφανική δομή που έχει καταβολές στην εμπειρία του δημιουργού της ομάδας από τη συμμετοχή του στους Αχαρνής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Ο Κώστας Βάρναλης το ’31 είχε μόλις επιστρέψει από το Παρίσι και ως διανοούμενος και δηλωμένος κομμουνιστής έγινε μέλος του ΚΚΕ. Η περίοδος εκείνη, ανάμεσα σε δικτατορίες, χαρακτηρίζεται και από τον νόμο περί ιδιωνύμου που ψήφισαν οι φιλελεύθεροι, στέλνοντας στη φυλακή οποιονδήποτε συνδεόταν έστω και ελάχιστα με την κομμουνιστική ιδεολογία. Ο Βάρναλης έγραψε το έργο του για τον Σωκράτη θέλοντας, στην πραγματικότητα, να μιλήσει για τα δεινά της εποχής και το πετυχαίνει αυτό μέσα από την καυστική του σάτιρα, που στόχο έχει τόσο τους κυβερνώντες όσο και τον λαό. Όπως εξηγεί η δραματουργός της παράστασης Ναταλί Μινιώτη: «Ο Βάρναλης παίρνει τη διφορούμενη μορφή του Σωκράτη η οποία έχει δουλευτεί στο συνειδητό και το υποσυνείδητο της παγκόσμιας λογοτεχνίας όχι μόνο ως μία μορφή που ο καθένας μπορεί να μπει μέσα της, να πάρει αυτά που θέλει και να τα οικειοποιηθεί, αλλά και ως μία γλυκιά μορφή που δεν μας απωθεί, αντίθετα μας έλκει, που ο καθένας βρίσκει τον εαυτό του μέσα σ’ αυτή».

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Δέκα ερμηνευτές επί σκηνής, ο Σταμάτης Κραουνάκης στο κέντρο ως Σωκράτης, καθισμένος σε μια περίτεχνη καρέκλα που είναι σαν θρόνος-παρωδία, δεξιά και αριστερά του σκαμνάκια στα οποία κάθονται εννέα μαθητές-κατήγοροι. Ένας χορός που σχολιάζει και συμπληρώνει σε επτά λυρικά στάσιμα, όσα και στην αττική κωμωδία, τα λόγια του Σωκράτη. Μία αριστοφανική δομή που έχει καταβολές στην εμπειρία του δημιουργού της ομάδας από τη συμμετοχή του στους Αχαρνής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, όπου όχι μόνο υπέγραφε τη μουσική αλλά κρατούσε και τον ρόλο του Δικαιόπολη, όπως επίσης και στα αριστοφανικά ανεβάσματα της ομάδας Σπείρα Σπείρα. Μία συνεχής και δημιουργική ενασχόληση με τον Αριστοφάνη, λοιπόν, που απέδωσε καρπούς. Το αποτέλεσμα, του οποίου τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Ένκε Φεζολλάρι και τη μουσική ο Άρης Βλάχος (σταθερός συνεργάτη της ομάδας στο πιάνο), είναι ένα μείγμα διονυσιασμού και αριστοφανικής παράδοσης με στοιχεία μιούζικαλ. Ο Κραουνάκης λέει επ’ αυτού: «Δεν ήταν στις “σκέψεις” μας με τον Ένκε, αλλά σχεδόν γεννήθηκε φυσιολογικά όλο αυτό. Πάντως, ο Άρης Βλάχος, με αυτήν τη δουλειά, κερδίζει μια θέση ανάμεσα στους καλούς Έλληνες συνθέτες θεάτρου». Αυτό που είναι, βέβαια, εντυπωσιακό είναι ότι οι στίχοι των τραγουδιών είναι παρμένοι από το πεζό κείμενο του Βάρναλη, που με έναν τρόπο μαγικό έχει στιχοποιηθεί από τον Άρη Βλάχο με ελάχιστες αλλαγές και παρεμβάσεις σε κάποια «χορικά» και στο φινάλε, σε συνεργασία πάντα με τον Κραουνάκη, ο οποίος υπερθεματίζει: «Ο λόγος ήταν το μεγάλο στοίχημα. Πώς στα χέρια του Ένκε και των παιδιών μπορεί, μέσα από μια σύγχρονη παράσταση, να επικοινωνεί με το κοινό».

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO
O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Ένκε Φεζολλάρι: «Αρχίσαμε να δουλεύουμε με τον Σταμάτη από τις 18 Φλεβάρη και όταν πια μπήκαμε σε πρόβα, είχε αρχίσει ήδη να χτίζεται η παράσταση. Μπήκα σε ένα “σπίτι”, σε μια ζεστή αγκαλιά, μια ομάδα με χαραγμένη πορεία και αισθητική και πήρα τη σκυτάλη, βρίσκοντας έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας». Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Πώς κατάφερε ο Ένκε Φεζολλάρι να ενταχθεί και να λειτουργήσει σε μία ομάδα σαν τη Σπείρα Σπείρα; «Αρχίσαμε να δουλεύουμε με τον Σταμάτη από τις 18 Φλεβάρη και όταν πια μπήκαμε σε πρόβα, είχε αρχίσει ήδη να χτίζεται η παράσταση. Μπήκα σε ένα “σπίτι”, σε μια ζεστή αγκαλιά, μια ομάδα με χαραγμένη πορεία και αισθητική και πήρα τη σκυτάλη, βρίσκοντας έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας. Θέλησα να “μετακινηθεί” η Σπείρα Σπείρα και να πάει παραπέρα, όσο μακρύτερα μπορούσε» λέει ο νεαρός σκηνοθέτης, ο οποίος έχει δοκιμαστεί πολύ στο νεοελληνικό θέατρο με έργα συγγραφέων όπως η Αναγνωστάκη, ο Σεβαστίκογλου, η Καραπάνου και ο Ξενόπουλος, αλλά ποτέ μέχρι τώρα στο μουσικό θέατρο. Συμπληρώνει: «Αυτή η μετακίνηση δεν είναι κάτι που θέλω να φαίνεται. Υπάρχει ένας δρόμος στον οποίο πορευόμαστε όλοι μαζί και στόχος είναι το κείμενο του Βάρναλη».

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Σταμάτης Κραουνάκης: «Έχουμε μία προσχηματική, κατοχική κυβέρνηση, που εκτελεί κόσμο και στέλνει ανθρώπους στη φυλακή, που κλείνει πραξικοπηματικά τη Βουλή για να μην πάνε φυλακή όσοι θα έπρεπε, και μια αντιπολίτευση που βρίσκεται σε δυσπραγία. Αυτό που ζούμε δεν είναι δημοκρατία. Όπως λέει ο και Βάρναλης “Η δημοκρατία σας είναι μεταμφιεσμένη τυραννία”». Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Εν τέλει, η παράσταση έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας παράστασης της ομάδας Σπείρα Σπείρα και με έναν παράξενο τρόπο όντως καταφέρνει να μετατρέψει το σατιρικό κείμενο του 1931 σε αιχμηρό πολιτικό σχόλιο του σήμερα. Ακόμα και ο τρόπος που εκφέρει τα λόγια ο Σωκράτης-Κραουνάκης, ενώ θυμίζουν το κλασικό χιούμορ του συνθέτη, είναι ατόφιος Βάρναλης. «Αυτό έγινε εσκεμμένα, το δούλεψα πολύ να έρθει εκεί, και μπορώ να πω ότι έχω πια φτάσει σε σημείο να μιλάει περισσότερο η ψυχή μου και λιγότερο το κείμενο. Πάντως, να προσθέσω ότι με τον Ένκε δουλέψαμε τη δημοτική γλώσσα του Βάρναλη έτσι ώστε να γίνει εργαλείο σωκρατικής ειρωνείας. Έχει πολύ ωραία λυρικά μέρη, όπως εκεί που μιλάει για τον Αριστοφάνη, του οποίου οι Νεφέλες θεωρούνται η πρώτη ξυλιά που οδήγησε, είκοσι χρόνια αργότερα, τον Σωκράτη στον θάνατο: “Ο μόνος που ταίριαζε να είναι ποιητής γιατί ήταν τζαναμπέτης και μισάνθρωπος”» εξηγεί ο πληθωρικός συνθέτης, ο οποίος, αν και έχει ξαναεμφανιστεί στη σκηνή ως ηθοποιός, κάνει ένα μεγάλο κατόρθωμα, πειθαρχώντας σε έναν κορυφαίο ρόλο για τον οποίο έπρεπε να μάθει 40 σελίδες κείμενο. Γιατί το κάνει, ενώ θα μπορούσε να αναθέσει τον ρόλο σε έναν γνωστό πρωταγωνιστή; «Γιατί η δουλειά του καλλιτέχνη και του διανοούμενου, της τέχνης γενικότερα, είναι αυτό που λέει ο Σωκράτης: “Είχα περισσότερο μυαλό, άρα την παλεύω και για πάρτη σας. Πάλευα με το κεντρί της φιλοσοφίας τις ραχοκοκαλιές των απλοϊκών και ασφάλιζα το γλεντοκόπι των έξυπνων”. Είναι απελπιστικά τραγικό αυτό που λέει ο Βάρναλης». Ευθεία αναφορά στην περίφημη «αλογόμυγα» με την οποία παρομοίαζε τον εαυτό του – τσίγκλιζε τους συμπολίτες του για να τους κάνει να σκέφτονται. Άραγε το σαμάρι που δεσπόζει στο κέντρο περίπου της σκηνής συνδέεται με το ζώο και την αλογόμυγα; Ή είναι αυτό που κουβαλάει όλα τα βάρη του λαού, σαν το άλογο που το αφεντικό του το υπερφορτώνει, χωρίς να το ρωτάει;

Από Πέμπτη 10 έως Σάββατο 19 Ιουλίου 2014
(εκτός Κυριακής 13 Ιουλίου)
Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ

Πολιτική μουσική πράξη παντός καιρού

 

Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι
Σωκράτης: ο Σταμάτης Κραουνάκης
 
Συντελεστές:
Σωκράτης: Σταμάτης Κραουνάκης
Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση, πιάνο: Άρης Βλάχος
Σύμβουλος δραματουργίας: Ναταλί Μινιώτη
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Κανελλοπούλου
Επιμέλεια σκηνικού χώρου και κοστουμιών: Ένκε Φεζολλάρι, Σταμάτης Κραουνάκης
Ήχος: Δημήτρης Μουρλάς
Φωτισμοί: Ένκε Φεζολλάρι
Χειρισμός φωτισμών: Δημήτρης Στίγκας
Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης

Σπείρα Σπείρα: Μαθητές - Κατήγοροι
Αθηνά Αφαλίδου
Χρήστος Γεροντίδης 
Αναστασία Έδεν
Τζέρομ Καλούτα
Σάκης Καραθανάσης 
Χρήστος Μουστάκας 
Κώστας Μπουγιώτης 
Ελευθερία Σικινιώτη
Γιώργος Στιβανάκης


*το βιβλίο «η Απολογία του Σωκράτη» του Κώστα Βάρναλη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κέδρος 

Αίθουσα: Θέατρο (η αίθουσα κλιματίζεται)
Διάρκεια: 80’

Τιμές εισιτηρίων: 
16€ Κανονικό
12€ Μαθητικό / Φοιτητικό / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) & Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων/  Κάτοχοι Κάρτας  Πολιτισμού/ Κάτοχοι Κάρτας Club IFA (Γαλλικού Ινστιτούτου) / Κάτοχοι Κάρτας ΙΤΙ (ΕΚΔΙΘ)  /ΑμΕΑ /  Άνω των 65/ Νεανικό (έως 26 ετών)/ Κάτοχοι Κάρτας Οδοντιατρικού Συλλόγου Αθηνών/ Κάτοχοι Κάρτας ΟΤΟΕ / Κάτοχοι Κάρτας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 177 78,  τηλ. 210 3418 550,  φαξ.  210 3418 570
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: [email protected] Ιστοσελίδα: www.mcf.gr 

Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος), Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση// Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην Ιστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr// Εισιτήρια προπωλούνται και σε όλα τα καταστήματα Public στην Αττική
 
O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

 

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιδρυμα Ωνάση: Cavafy Summer School 2024

Θέατρο / H σχέση του καβαφικού λόγου με τη σύγχρονη ποπ κουλτούρα

H πρόσληψη του έργου και της ζωής του ποιητή ως θέατρο και περφόρμανς, η εκμετάλλευση των στίχων του στον χώρο της διαφήμισης, του θεάματος και της πολιτικής. Όλα όσα συζητήθηκαν στο Διεθνές Θερινό Σχολείο Καβάφη 2024.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπάνιο οπτικό και ηχητικό ντοκουμέντο με τη σπουδαία Ελένη Παπαδάκη

Θέατρο / Μια χαμένη μπομπίνα έρχεται στο φως και μαζί της η φωνή της Ελένης Παπαδάκη

To αρχείο της, που ήταν παραπεταμένο σε μια αποθήκη, και μια μπομπίνα με ανέκδοτο υλικό έρχονται στο φως για να προσθέσουν μερικές ψηφίδες στην καλλιτεχνική διαδρομή της θρυλικής ηθοποιού. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Οι παραστάσεις του φθινοπώρου

Fall Preview 2024 / 15 παραστάσεις που έρχονται το φθινόπωρο

Η θεατρική σεζόν 2024-25 χαρακτηρίζεται κυρίως από τις επαναλήψεις της περσινής χρονιάς. Με μια πρώτη ματιά, τα έργα του κλασικού ρεπερτορίου καταλαμβάνουν σημαντική θέση, ενώ δεν λείπουν και οι αναγνώσεις σύγχρονων έργων που έχουν αγαπηθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Θέατρο / Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Τι είναι αυτό που προσελκύει τους θεατές και προκαλεί τόσο μεγάλο ενδιαφέρον στο κοινό; Μήπως η μαζική προσέλευση πολλές φορές υπονομεύει την παράσταση; Το sold-out στην Επίδαυρο είναι συχνά αμφιλεγόμενο. Πολλοί το περιφρονούν, αλλά όλοι το επιθυμούν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βίκυ Μαραγκοπούλου

Θέατρο / Η Βίκυ Μαραγκοπούλου έκανε το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας case study

Η θρυλική καλλιτεχνική διευθύντρια ανέλαβε να στήσει και να τρέξει το Διεθνές Φεστιβάλ σε μια πόλη και μια χώρα χωρίς προηγούμενη παράδοση στον σύγχρονο χορό. Με τη δουλειά της έδωσε φόρα στους Έλληνες χορογράφους στο διεθνές πεδίο και σήμερα, στην πρώτη αυτοβιογραφική της συνέντευξη, αφηγείται μια πλούσια διαδρομή στον κόσμο της τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντώνης Αντύπας (1941-2024): «Το ουσιαστικό θέατρο έχει, για μένα, μια ταπεινότητα»

Απώλειες / Αντώνης Αντύπας (1941-2024): «Το ουσιαστικό θέατρο έχει, για μένα, μια ταπεινότητα»

Ο θεατρικός σκηνοθέτης που πέθανε σήμερα σε ηλικία 83 ετών είχε μιλήσει στη LiFO με αφορμή το έργο του Ευγένιου Ο’Νιλ «Πόθοι κάτω από τις λεύκες» που σκηνοθέτησε το 2017 για το Εθνικό Θέατρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΟΥΛΓΕΡΙΔΗΣ