Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας

Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
0

Στη σκηνή ανεβαίνει ένα από τα παιδιά με κιθάρα και αρχίζει να εξιστορεί το δράμα που ζει η πόλη της Θήβας, όπου ένας φοβερός λοιμός σκοτώνει τους κατοίκους της («πεθαίνουν τα ζώα, οι γυναίκες γεννούν νεκρά παιδιά, ερημώνεται η πόλη του Κάδμου») και, ξαφνικά, μια βροχή από παπούτσια γεμίζει τον χώρο με στοίβες από κενά υποδήματα. «Η ιστορία του έργου ξεκινάει σε μια πόλη που την έχει αποδεκατίσει ο λοιμός και στην έρευνά μας πάνω σε αυτό, σε μαζικούς θανάτους, συναντήσαμε πάρα πολλές εικόνες από στοίβες παπουτσιών: στο Νταχάου, σε νεκροτομεία, -είναι η μόνη απόδειξη ότι εδώ υπήρχαν άνθρωποι», λέει ο Αργύρης Ξάφης, σκηνοθέτης της παράστασης. «Αυτή η βροχή από παπούτσια ήταν για 'μας ο τρόπος να δείξουμε ότι εδώ έχουν πεθάνει πολλοί άνθρωποι και το μόνο που έχει μείνει είναι αυτά τα άδεια παπούτσια». Το έργο που ανεβάζει με τη βοήθεια μιας ταλαντούχας ομάδας νέων παιδιών -τους αποφοίτους της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών (Ομάδα Boi)- είναι ο Οιδίποδας Τύραννος, η τραγωδία του Σοφοκλή και ίσως η κορυφαία που γράφτηκε ποτέ κατά πολλούς κριτικούς, συμπεριλαμβανομένου και του Αριστοτέλη. Ο Αργύρης Ξάφης είναι ο υπεύθυνος καθηγητής τους, αυτός που τους ανέλαβε από το πρώτο έτος, τις εισαγωγικές εξετάσεις, και τους πήγε μέχρι τις διπλωματικές τους. Η παράσταση είναι η ολοκλήρωση μιας πορείας τριών με πολλή δουλειά, ευθύνες, κούραση, αλλά και ένα αποτέλεσμα που τους δικαιώνει όλους.

Η παράσταση έχει χιούμορ, ένταση, σασπένς, συγκίνηση, στιγμές σπαρακτικές αλλά αστείες, και οι ερμηνείες των παιδιών είναι εξαιρετικές.

«Επιλέξαμε τον Οιδίποδα επειδή είναι το κορυφαίο κείμενο δραματουργικά κείμενο» λέει. «Έχει την πιο στέρεα δραματουργία, με πλοκή σχεδόν αστυνομική και αγωνία, δεν υπάρχουν οι ελλείψεις ή τα ερωτήματα που βρίσκεις σε κείμενα του Ευριπίδη ή του Αισχύλου, που απαιτούν μεγαλύτερη ενασχόληση με το είδος. Ο δολοφόνος είναι ο ίδιος αυτός που ψάχνει, κάτι που συναντάμε σε σύγχρονα έργα τα τελευταία χρόνια, κι έχει να διαχειριστεί σκληρά ταμπού όπως το θέμα της αιμομιξίας. Ο Οιδίποδας, επίσης, δεν ήταν ένας ειδικός ήρωας. Δεν ήταν ένας μεγάλος, σπουδαίος άνθρωπος. Ήταν ένα παιδί που νόμιζε ότι ξέφευγε από την κακιά μοίρα του και έφυγε από το σπίτι του, ένας μάλλον αλήτης για την εποχή, που του τα ’φερε έτσι η ζωή και έγινε βασιλιάς. Σε αυτόν τον άνθρωπο που προσπάθησε από φόβο να αποφύγει κάποια πράγματα, έπεσαν τελικά όλα πάνω στο κεφάλι του. Και θα μπορούσε οποιοσδήποτε να είναι ο Οιδίποδας, νέος, γέρος, άντρας, γυναίκα, παιδί, γι’ αυτό δεν υπάρχει ένας Οιδίποδας στην παράσταση, οι ρόλοι εναλλάσσονται διαρκώς, γιατί θέλω να υπάρχει πολύ έντονα αυτή η αίσθηση, ότι δεν έχει έναν χαρακτήρα. Ότι είναι ο καθένας μας».

Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Παναγιώτης Γαβρέλας: «Η συνειδητοποίηση της ανυπαρξίας μας είναι το πρώτο βήμα προς την ύπαρξη». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Γιουρνάς: «Μοίρα ή επιλογές; Με αυτό το δίπολο αναμετριόμαστε σε όλη μας τη ζωή». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Μαρία Δαμασιώτη: «Ήρθαμε εμείς που τίποτα δεν ξέραμε εμείς οι ανίδεοι Οιδίποδες». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Η αλήθεια είναι ότι η συνεχής εναλλαγή των ρόλων στην παράσταση στην αρχή σε ξενίζει, αλλά είναι τόσο καλοφτιαγμένη και τόσο καλοδουλεμένοι οι «Οιδίποδες» που παρακολουθείς με ενδιαφέρον να εξελίσσονται από το παιδί της αρχής (που το υποδύεται γυναίκα) μέχρι το τέλος που τυφλωμένος εκλιπαρεί να τον εξορίσουν και να φροντίσουν τα παιδιά του. «Στα κοστούμια του Οιδίποδα υπάρχει μία χρονική διαδοχή, ξεκινάει από μωρό, γίνεται έφηβος, νέος και φτάνει ηλικιωμένος να ξαναγίνεται σχεδόν μωρό, με το pumper», λέει σχολιάζοντας τους διαφορετικούς «Οιδίποδες» του έργου.

Τα κοστούμια της παράστασης τα έχει φτιάξει ένα από τα παιδιά, που είναι στη Σχολή Καλών Τεχνών. Η διδασκαλία και η επιμέλεια της κίνησης είναι της Αμάλιας Μπένετ, ενώ η Αμαλία Μουτούση έχει διδάξει και επιμεληθεί τα χορικά, με διαφορετική μετάφραση από των επεισοδίων. «Επιλέξαμε επί τούτου διαφορετική μετάφραση», εξηγεί ο κ. Ξάφης, «επειδή ξεκινήσαμε να τα δουλεύουμε εντελώς χωριστά και θέλαμε να υπάρχει μία ωμή και σχεδόν σημερινή διαχείριση στα επεισόδια και ένας πιο ποιητικός λόγος στα χορικά. Η μετάφραση των επεισοδίων είναι του Μίνου Βολανάκη και των χορικών είναι του Νίκου Α. Παναγιωτόπουλου».

Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Γιώργος Δικαίος: «Είναι σημείο των καιρών και δικαίως, στα ζόρια του ο καθένας μας, να λαχταρά και να φθονεί μια διαφορετική ζωή από αυτή που του δίνεται. Μοιάζει σαν όλα τα γύρω μας να είναι ευμενέστερα και πιο ιδανικά απ' αυτά που τραβάμε εμείς. Και έρχεται η τελευταία φράση του έργου του Σοφοκλή, όπως και κάθε τραγωδίας, να απαντήσει αποστομωτικά σε αυτό το λοξοκοίταγμα και να εκφράσει άλλη μια ακράδαντη και αρχέτυπη αλήθεια : "Μηδένα προ του τέλους μακάριζε"».Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Ιωάννης Κοτίδης: «Άμοιρο παιδί το μόνο όνομα που θα σου δώσω εγώ ποτέ». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Γρηγορία Μεθενίτη: «Κι ένα άσπρο χιόνι σιωπής σκέπασε οριστικά τις βυθισμένες πόλεις». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Η παράσταση έχει χιούμορ, ένταση, σασπένς, συγκίνηση, στιγμές σπαρακτικές, αλλά αστείες, και οι ερμηνείες των παιδιών είναι εξαιρετικές. Ο δικός του Οιδίποδας Τύραννος -«Η πράξη μου τότε υπάρχει πάντα;»- είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση στο αρχαίο δράμα.

Είναι η πρώτη φουρνιά που ξεκίνησε συνεργασία με το ΓΚΙΤΙΣ, την καλύτερη δραματική σχολή και σχολή σκηνοθεσίας της Μόσχας», λέει ο κ. Ξάφης λίγο πριν φύγουμε. «Πέρσι, λίγο πριν φτάσουμε στις διπλωματικές τους, πήγαμε για 8 μέρες στη Μόσχα και πήραμε μέρος σε ένα φεστιβάλ δραματικών σχολών από όλο τον κόσμο. Τα παιδιά παρουσίασαν ένα κομμάτι από τον Οιδίποδα. Άρχισε έτσι μια σταθερή συνεργασία της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών με το ΓΚΙΤΙΣ».

Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Μαίρη Μηνά: «Ο Οιδίποδας ως Εκκρεμότητα / εκκρεμότητα <εκ +κρεμ-(<κρεμώ /κρέμομαι ) + - ότητα, -κάτι που μένει να γίνει , -ζήτημα που δεν έχει ρυθμιστεί, -ανοιχτή υπόθεση , -ανοιχτό μέτωπο. Όσον αφορά και την δραματουργία του έργου, ως προς την συνεχή αίσθηση του απόλυτου μετεωρισμού του ήρωα, αλλά και ως προς την προσωπική μου σχέση και προσέγγιση του ανεξάντλητου αυτού υλικού, το στοιχείο της "εκκρεμότητας" είναι πάντα το καύσιμο που κινεί, τόσο τον Οιδίποδα προς τη λύση του μύθου, όσο και τον ηθοποιό που καταπιάνεται, τσαλαβουτά, συγκρούεται, μουδιάζει και προσπαθεί να αφηγηθεί θέματα πανανθρώπινα, διαχρονικά και τόσο πυρηνικά που τρυπάνε "κάθετα". Διότι η εκκρεμότητα είναι αυτή που συντηρεί ,τελικά, και τη φωνή και τη σιωπή». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Βασίλης Ντάρμας: «Ιδού ο άμοιρος άνθρωπος που τόλμησε να τα βάλει με τους θεούς». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Μαρία Πετεβή: «Ξέρεις ποιος είσαι; Ο άνθρωπος έχει την τάση να κλείνει τα μάτια του απέναντι στην αλήθεια, φοβάται την γνώση που μπορεί να τον κατακρημνίσει από την φαινομενική παντοδυναμία του, από εκεί που εθελοτυφλώντας έχει κατατάξει τον εαυτό του. Μόνο όμως όταν τσακιστείς μπορείς πραγματικά να ζήσεις ελεύθερος και να αναμετρηθείς στα ίσια με τον πλέον ξεγυμνωμένο εαυτό σου. Και ίσως κάποια στιγμή να κατακτήσεις ένα μερίδιο της αλήθειας του ποιος είσαι και να νικήσεις τα θηρία σου». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Δέσποινα Ρεμεδιάκη: «Οιδίπους Τύραννος -Είναι σα να πετάμε πετραδάκια στο Σύμπαν, στον θεό... Δεν έρχονται πίσω. Κι όπως πετάς ακόμη δύο, ζαλίζεσαι και πέφτεις στον ώμο του διπλανού σου -μόνον αυτόν έχεις: τον άλλον έξω και μέσα απ' το θέατρο. Οφείλεις να συνεχίζεις να παίζεις. "Εδώ μην ψάχνετε μόνοι σας κάτι γενικό", λέει ο Αργύρης. Ε, δεν έχει δίκιο;». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Αλέξανδρος Σιάτρας: «Έχουμε μάθει να ζούμε προασπίζοντας το δίκαιο και το σωστό, αλλά σκεφτήκαμε ποτέ πως το δίκιο μας μπορεί να γίνει άδικο για τον άλλον; Όταν το "εγώ" μας τυφλώνει πώς υπάρχει χώρος για το "εμείς;"». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Ιnfo:

«Η πράξη μου τότε υπάρχει πάντα;», «Οιδίπους Τύραννος», Τετάρτη 8 και Πέμπτη 9 Μαρτίου, ώρα 20:00, Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Τιμές εισιτηρίων: €10,00 (Ζώνη Β) • €15,00 (Ζώνη Α), Ειδικές τιμές: €4,00 (φοιτητικά, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ) €6,00 (πολύτεκνοι και 65+)

 

Δείτε 20 φωτογραφίες από τις πρόβες της παράστασης

Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Ο Οιδίπους Τύραννος είναι ο καθένας μας Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ