Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης
0
Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter

Οι ηθοποιοί των Ορνίθων μιλούν με τα λόγια του Αριστοφάνη. Ποιες είναι οι αγαπημένες τους φράσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου που θα παιχτεί στην Επίδαυρο στις 19 και 20 Αυγούστου σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση;

Μετάφραση: Γιάννης Αστερής

Έχουμε Σοφία και Πόθο - για σκεφτείτε
Όλες τις χάρες του θεού -
Κι έχουμε κάτι πολύτιμο
Το πιο πολύτιμο
Μία Ησυχία μια τόσο γλυκιά ησυχία
Που μας κοιτά στα μάτια με το ωραίο της πρόσωπο - και μας χαμογελά
Πόσο την αγαπώ την Ησυχία ακούστε

Αλεξάνδρα Αϊδίνη

 

 

Είμαι ακόμα άνθρωπος.

Αλίκη Αλεξανδράκη


Στρώσε χώμα να ριζώσει το τραγούδι.

Μαρία Διακοπαναγιώτου

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Μιλάνε για μια ευτυχία τόσο μεγάλη – που δεν μπορείς να την πεις και δεν μπορείς την πιστέψεις.

Βασιλική Δρίβα


Ο Σωκράτης στην Αφρική
Ἄκουσα γιὰ μιὰ λίμνη κάτω στὴν Ἀφρικὴ ποὺ τὸ νερό της βράζει–
Στὴν ἀπὸ 'δῶ μεριὰ ὁ Σωκράτης ἄπλυτος δίνει διαλέξεις γιὰ τὸ θάνατο –
Γύρω του κάθονται ψυχές – σκιὲς ἀνθρώπων ποὺ στεγνώσανε – κάθονται στὸ χορτάρι κι ἀκοῦνε γιὰ τὸ θάνατο –
Στὴν ἀπὸ 'κεῖ μεριὰ ἔρχονται σώματα στεγνὰ τραβολογᾶνε κάτι πρόβατα καὶ ψάχνουν τὶς ψυχές τους – φωνάζουν τὸ Σωκράτη ἀπέναντι πιάνουν τὰ ζῶα ἀπ' τὸ κεφάλι καὶ σκίζουν τὸ λαιμό τους μὲ μαχαίρι –
Κι ὅσες ψυχὲς ἀκοῦνε τ' ὄνομά τους γίνονται νυχτερίδες σηκώνονται ψηλὰ καὶ οὐρλιάζοντας ὁρμᾶνε στὰ σφαγμένα –
Ἄκουσα γιὰ μιὰ λίμνη κάτω στὴν Ἀφρικὴ ποὺ τὸ νερό της εἶναι κόκκινο καὶ βράζει –

Νίκος Καραθάνος

 


Σήμερα ο νόμος ξαναγράφεται. Σήμερα εγώ ξαναγράφω τον νόμο.

Έμιλυ Κολιανδρή


Πω πω πόσα κοτσύφια.

Γ.Κότσιφας

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Κόψαμε το οξυγόνο των θεών. Έτσι απλά.

Έκτορας Λιάτσος

 

Πετάω – Πετάμε.

Χρήστος Λούλης


Προσποίηση!

Γρηγορία Μεθενίτη

 

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter

Φωτεινή Μπαξεβάνη


Παραλύει ο κόσμος από την ομορφιά.

Κωνσταντίνος Μπιμπής


Φοίνικά μου αγαπημένε
και έρωτά μου τρυφερέ
απ' τις στάχτες θα κρατιέμαι
και όλο πάλι θα γεννιέμαι
χαμένε φίλε μου παλιέ

(απόσπασμα στίχων του Άγγελου Τριανταφύλλου από τραγούδι της παράστασης)
Νατάσα Μποφίλιου


Οι άνθρωποι, οι άνθρωποι, να παν να γαμηθούν οι άνθρωποι.

Άγγελος Παπαδημητρίου

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Βλέπεις πώς τρέμουνε τ' αρπαχτικά;

Φοίβος Ριμένας


Κι' απ' την ορμή κι απ' τα φτερά
Κι από όλο αυτό το χαλασμό
Ταράζεται ο Αέρας
Κουνιέται ο Ουρανός
Και όλοι
Αναζητάνε το Θεό

Μιχάλης Σαράντης


...Οι Καλιακούδες... Αυτές οι πατσαβούρες φύλαγαν τα τείχη...

Γιάννης Σεβδικαλής

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Πω πω πώ πόσα, μα πόσα παπατσόνια!!!

Άρης Σερβετάλης


Πες μας σε παρακαλώ.. Αν είδες καμία πολιτεία μαλακιά και παχουλή
Σαν πουπουλένιο στρώμα ή σαν κοιλίτσα μωρού
Για να ξαπλώσουμε
Γιατί κουραστήκαμε
Αν βρήκες κάτι ωραίο άξιο και ταπεινό
Μικρό μικρό ταπεινό κι ωραίο που να ν' ανθρώπινο

Άγγελος Τριανταφύλλου

 

 

Βλέπεις τους κύκνους που κάθονται στον Έβρο απέναντι στην όχθη.

Γ. Χατζηπασχάλη

Η παράσταση θα παρουσιαστεί με αγγλικούς υπέρτιτλους.

Μετάφραση: Γιάννης Αστερής

Σκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος

Διασκευή: Νίκος Καραθάνος, Γιάννης Αστερής

Σκηνικά - Κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου

Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου

Φωτισμοί: Σίμος Σαρκετζής

Κίνηση: Amalia Bennett

Ο θίασος: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Αλίκη Αλεξανδράκη, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Βασιλική Δρίβα, Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Έκτορας Λιάτσος, Χρήστος Λούλης, Γρηγορία Μεθενίτη, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Νατάσσα Μποφίλιου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Φοίβος Ριμένας, Μιχάλης Σαράντης, Γιάννης Σεβδικαλής, Άρης Σερβετάλης, Άγγελος Τριανταφύλλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Παίζουν ζωντανά οι μουσικοί: Μάριος Δαπέργολας, Σοφία Ευκλείδου, Δημήτρης Κλωνής, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Δημήτρης Τίγκας

Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Μπιτούνη

Βοηθός σκηνοθέτης: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου

Βοηθοί σκηνογράφου: Ευαγγελία Θεριανού, Μυρτώ Κοσμοπούλου, Μυρτώ Λάμπρου

Βοηθός μουσικού: Βασίλης Παναγιωτόπουλος

Βοηθός παραγωγής: Τζέλα Χριστοπούλου

Βοηθός τεχνικού προσωπικού: Πάνος Σβολάκης

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ