ΜΟΥΔΙΑΣΜΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ στο θερινό θεατρικό μέτωπο της πόλης, καθώς από τη μια το Φεστιβάλ Αθηνών δεν θα παρουσιάσει θεατρικές παραστάσεις στην Αθήνα, λόγω αναγκαστικού κλεισίματος της Πειραιώς 260, από την άλλη ελάχιστοι παραγωγοί επενδύουν σε νέες παραστάσεις ή σε περιοδείες στα ανοιχτά θέατρα της Αττικής και της υπόλοιπης Ελλάδας. Όμως, κάποιες από τις ελάχιστες επιλογές παρουσιάζουν ενδιαφέρον.
Ο Γιάννης Κακλέας σκηνοθετεί το Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ με τους Σπύρο Παπαδόπουλο, Θανάση Παπαγεωργίου, Άρη Σερβετάλη και Ορφέα Αυγουστίδη (Θέατρο Βράχων, 15-17/7, Θέατρο Πέτρας, 22/7, Βεάκειο, 23-24/7, Κηποθέατρο Παπάγου, 28-30/7), ο Πέτρος Φιλιππίδης καταπιάνεται ξανά με την πολιτική σάτιρα Δάφνες και Πικροδάφνες των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά, με τον ίδιο να πλαισιώνεται από τους Τάσο Χαλκιά, Κωνσταντίνο Ασπιώτη και Θανάση Πατριαρχέα (έναρξη περιοδείας από το Κατράκειο Νίκαιας, 15/7), το Art της Γιασμίνα Ρεζά, με τους Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Θανάση Τσαλταμπάση και Θανάση Κουρλαμπά, σε σκηνοθεσία Θανάση Φασουλή, περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα (έναρξη από το Θέατρο Πέτρας, 15/7, και το Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης, 17/7) και ο Θέμης Μουμουλίδης επιστρέφει στην Αντιγόνη του Σοφοκλή, με την Ιωάννα Παππά στον ομώνυμο ρόλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου ως Κρέοντα (έναρξη περιοδείας από το Βεάκειο Πειραιά, 15/7).
Την Αντιγόνη όμως, έτσι όπως παρουσιάστηκε από την ομάδα Σημείο στο θέατρο Άττις, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, θα μπορέσουμε να τη δούμε στην Πετρούπολη (24/7) και στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας (30/8). Ο Τάκης Ζαχαράτος παρουσιάζει στο Άλσος, για 20 παραστάσεις, το μουσικοθεατρικό σόου Έλα μια Βόλτα (έναρξη 15/7), ενώ η Ελένη Γερασιμίδου και ο Αντώνης Ξένος ξεκινούν από τις 8/7 την επιθεώρηση Μένουμε... ταπί στην αυλή του «Από κοινού θέατρο». Τέλος, το θέατρο Χυτήριο προτείνει ακόμα δύο επιλογές, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά: το Δάνειο, με τον ίδιο και τον Σωτήρη Χατζάκη (κάθε Δευτέρα και Τρίτη, από 6/6), και το Υπέροχό μου διαζύγιο, με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (κάθε Τετάρτη και Πέμπτη, από 8/7)
Ο Οιδίπους «δωματίου» του Δημήτρη Καραντζά
Στη θεατρική λειψυδρία του φετινού καλοκαιριού, ο Οιδίπους του Δημήτρη Καραντζά φαντάζει ως μια ιδανική επιλογή, δεδομένων του ταλέντου του σκηνοθέτη και της έρευνας που είχε ξεκινήσει ήδη προ τριετίας με τη Μήδεια πάνω στην απόδοση των αρχαίων τραγωδιών σε συνθήκες δωματίου. Οι συνθήκες αυτές επιβάλλονται, εξάλλου, και λόγω της κατάστασης, οπότε έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τη νέα του σκηνική πρόταση που γεννήθηκε μέσα στην καραντίνα και αντλεί στοιχεία από το σοφόκλειο κείμενο αλλά και από το ομώνυμο έργο του Παζολίνι.
Τους ρόλους μοιράζεται μια εξαιρετική τριάδα ερμηνευτών: ο Μιχάλης Σαράντης ως Οιδίποδας, η Μαρία Κεχαγιόγλου ως Ιοκάστη και Τειρεσίας, και ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης ως βασικός αφηγητής, Κρέων και βοσκός. Με την παράσταση αυτή εγκαινιάζεται ουσιαστικά και το επόμενο μεγάλο βήμα του Καραντζά, η νέα του θεατρική «ομάδα» που αποτελείται από σημαντικούς συντελεστές και ηθοποιούς και θα στεγαστεί από το φθινόπωρο στο αθηναϊκό θέατρο Προσκήνιο.
Προηγείται όμως η περιοδεία του Οιδίποδα, που θα ξεκινήσει στις 21/7 από το Βεάκειο, ενώ θα ακολουθήσουν το Κατράκειο (22/7), η Πετρούπολη (24/7), του Παπάγου (25 & 26/7), ο Βύρωνας (31/7) και σταθμοί στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.