Parrot, στο θέατρο Παραμυθίας, με πρωταγωνιστή έναν παπαγάλο

Parrot, στο θέατρο Παραμυθίας, με πρωταγωνιστή έναν παπαγάλο Facebook Twitter
Το Parrot είναι ένα αλληγορικό έργο με γρήγορη πλοκή, το οποίο υποδεικνύει τις εντελώς εσφαλμένες κοινωνικές δομές και, εν πάση περιπτώσει, αντιτίθεται ευθέως στην καταρχάς θεωρούμενη ορθά δομημένη κοινωνική δομή
0

Το έργο Parrot είναι μια σειρά από αλληγορίες που διαδραματίζονται σε ένα τσίρκο. Με πρωταγωνιστή έναν παπαγάλο που γίνεται φερέφωνο του ανθρώπου, αυτή η μουσική-θεατρική παράσταση μεταφέρει με μαύρο χιούμορ, ανατροπές και χολιγουντιανό σασπένς τις επαναλαμβανόμενες συνήθειες της ανθρωπότητας, επιβεβαιώνοντας πως «πορευόμαστε ανά τους αιώνες με πεπραγμένα μιας εικονικής πραγματικότητας ατυχώς τετελεσμένα». Η Αλμπέρτα Τσοπανάκη, η οποία υπογράφει το θεατρικό έργο Parrot, τη σκηνοθεσία, καθώς και τους στίχους των τραγουδιών που ερμηνεύονται ζωντανά, μας μιλά γι' αυτήν τη μαύρη κωμωδία αλλά και για τη δική της θεατρική φιλοσοφία.

— Τι ακριβώς είναι το νέο θεατρικό έργο Parrot;

Ένα αλληγορικό έργο με γρήγορη πλοκή, το οποίο υποδεικνύει τις εντελώς εσφαλμένες κοινωνικές δομές και, εν πάση περιπτώσει, αντιτίθεται ευθέως στην καταρχάς θεωρούμενη ορθά δομημένη κοινωνική δομή! Βέβαια, αυτό εκφράζει μόνο την άποψη της συγγραφέως. Σαφώς γιατί δεν επιθυμώ, ούτε είμαι διατεθειμένη να έλθω σε αντιπαράθεση με άπαντα τα κοινωνιολογικά, φιλοσοφικά, ιστορικά και επιστημονικά ρεύματα που αλληλοσυγκρούονται ανά τους αιώνες.


— Θα λέγατε πως ένας θεατής μπορεί να καταλάβει ή και να συμμετάσχει στο έργο;

Ναι, αβίαστα! Καθότι πρόκειται για μια διαδραστική σειρά φαντασιώσεων και ενόρασης από την πλευρά του θεατή, αφού μόνο έτσι μπορεί να αντιληφθεί όσα αλληγορικά υπονοεί το ανθρωποποιημένο πτηνό παπαγάλος-Parrot, το οποίο όμως σε τίποτα δεν υπολείπεται της ανθρώπινης οντότητας! Αντιθέτως, είναι ένας πολύ γρήγορος μετρονόμος που προβληματίζει για όσα έχει διαπράξει ήδη ο λεγόμενος «homo sapiens».

Οι νέοι άνθρωποι, κυρίως οι καλλιτέχνες, είναι σήμερα εξαιρετικά καλλιεργημένοι και ταλαντούχοι. Αδιαμφισβήτητα πλάθονται πιο εύκολα και αυτό εξυπηρετεί τα θεατρικά μου έργα, που είναι γεμάτα ανατροπές και με σουρεαλιστική ματιά – ο σουρεαλισμός βρίσκεται μέσα στους περισσότερους ήρωές μου και στη φιλοσοφία μου.


— Το έργο σας αντιτίθεται στο στάτους κβο της κοινωνίας μας;

Όχι ακριβώς! Δεν είναι αναρχικό το έργο καταρχάς. Απλώς, ένα πουλί όπως ο παπαγάλος, που από τη φύση του είναι υπερκινητικό και επαναλαμβάνει όσα ακούει, ανάγεται σε λογικό ον και αρνείται να «παπαγαλίσει» όσα οι άνθρωποι του εκπέμπουν. Εδώ ακριβώς αποκτά κρίση και εμπειρία και εκσφενδονίζει αναφανδόν τα κακώς κείμενα της κανιβαλιστικής επί χιλιετίες ανθρωποκεντρικής κοινωνίας. Γι' αυτό και ξενίζει η όλη θέση και στάση του Parrot, που αποτελεί ανιχνευτικό πτηνό (οι κουρσάροι το έστελναν από το πλοίο για να ανιχνεύσει τοπία, την ύπαρξη ανθρώπων και άγνωστες περιοχές). Το πουλί αυτό δικαιολογείται να έχει γενικές απόψεις επί παντός επιστητού και κυρίως αλλόκοτου. Αλίμονο εάν οι ανατρεπτικές θέσεις και επισημάνσεις και τα βέτο που προβάλλει ο Parrot για όσα αίσχη έχουν καταδυναστεύσει τον πλανήτη από καταβολής κόσμου συνιστούν την ανατρεπτική σκέψη ενός παπαγάλου...

Parrot, στο θέατρο Παραμυθίας, με πρωταγωνιστή έναν παπαγάλο Facebook Twitter
Ποτέ ο Έλληνας δεν ήταν υποβαθμισμένος. Πάντοτε ήταν φιλοθεάμων, ερευνητικός και περίεργος, με αυξημένη κριτική θέαση.
Parrot, στο θέατρο Παραμυθίας, με πρωταγωνιστή έναν παπαγάλο Facebook Twitter
Η Αλμπέρτα Τσοπανάκη, η οποία υπογράφει το θεατρικό έργο Parrot, τη σκηνοθεσία, καθώς και τους στίχους των τραγουδιών που ερμηνεύονται ζωντανά, μας μιλά γι' αυτήν τη μαύρη κωμωδία αλλά και για τη δική της θεατρική φιλοσοφία.


— Μας έχετε συνηθίσει σε πρωτοποριακά έργα. Γνωρίζουμε ότι, αφότου ιδρύσατε το πρώτο πειραματικό θέατρο νέων το 1995 στον Κεραμεικό, το θέατρο Παραμυθίας, παρατηρήθηκε ραγδαία άνθηση του καλλιτεχνικού ρεύματος στην ευρύτερη περιοχή. Κατά την άποψή σας, πού οφείλεται αυτό;

Ποτέ ο Έλληνας δεν ήταν υποβαθμισμένος. Πάντοτε ήταν φιλοθεάμων, ερευνητικός και περίεργος, με αυξημένη κριτική θέαση. Δεύτερον, το πολιτιστικό επίπεδο που παρέχουν χώροι όπως το θέατρο Παραμυθίας δεν υπήρχε παλιότερα στην περιοχή. Επίσης, εδώ ισχύει το φαινόμενο του ντόμινο, έτσι πολλοί θεατράνθρωποι παρεισέφρησαν στην περιοχή.


— Συστηματικά συνεργάζεστε με πολύ νεαρούς ηθοποιούς. Γιατί τους προτιμάτε, ενώ πολλοί συνάδελφοί σας συνεργάζονται στις παραστάσεις με πιο έμπειρους ηθοποιούς;

Οι νέοι άνθρωποι, κυρίως οι καλλιτέχνες, είναι σήμερα εξαιρετικά καλλιεργημένοι και ταλαντούχοι. Αδιαμφισβήτητα πλάθονται πιο εύκολα και αυτό εξυπηρετεί τα θεατρικά μου έργα, που είναι γεμάτα ανατροπές και με σουρεαλιστική ματιά – ο σουρεαλισμός βρίσκεται μέσα στους περισσότερους ήρωές μου και στη φιλοσοφία μου. Εκτός των άλλων, το θέατρο Παραμυθίας το ίδρυσα κυρίως για να δίνει βήμα σε νέους καλλιτέχνες.


— Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Είμαι από τους ανθρώπους που δεν κάνουν μελλοντικά σχέδια. Προτιμώ να μου δείχνει τον δρόμο η έμπνευσή μου, που ειλικρινά δεν καθορίζει τίποτα...

Parrot

Κείμενο - Σκηνοθεσία - Στίχοι: Αλμπέρτα Τσοπανάκη

Μουσική σύνθεση: Πρόδρομος Μακρίδης, Γιάννης Μακρίδης

Σκηνικά-Κουστούμια: Μάγδα Καλορίτη

Σχεδιασμός φωτισμού: Γιώργος Ματθαίου

Ερμηνεύουν: Αλμπέρτα Τσοπανάκη, Γιώργος Λιάκος, Μάριος-Νέλσονας Ψαρόπουλος, Στέφανος Μαστρογιαννόπουλος

Θέατρο Παραμυθίας

Παραμυθίας 27 & Μυκάλης, Κεραμεικός

Παραστάσεις: Κυρ., 20:00

Τηλέφωνα κρατήσεων: 211 2144593, 6974 646343

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ