Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου;

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
1
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Τριαντάφυλλο στο στήθος, Θέατρο Τέχνης, 1956-57

Η Νέλλη Αγγελίδου γεννήθηκε το 1927 και σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του «Θεάτρου Τέχνης» Καρόλου Κουν, από όπου και αποφοίτησε το 1955. Τους πρώτους ρόλους της τους έπαιξε στο «Θέατρο Τέχνης» με έργα ρεπερτορίου από την παγκόσμια και ελληνική δραματουργία. Στο Εθνικό Θέατρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1959. Αξιομνημόνευτη ήταν η τελευταία της εμφάνιση στο Εθνικό Θέατρο, το 2001, στις «Φάλαινες του Αυγούστου» μαζί με την Αντιγόνη Βαλάκου και τη Βέρα Ζαβιτσιάνου. Η σταδιοδρομία της ήταν μακρόχρονη και επιτυχημένη. Εμφανίστηκε στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Τιμήθηκε με το έπαθλο «Μαρίκα Κοτοπούλη», και το βραβείο Α΄ γυναικείου ρόλου στο Διεθνές Φεστιβάλ Αλεξάνδρειας για την ερμηνεία της στην ταινία «ο Ήλιος του θανάτου».

Το 1988 τιμήθηκε από την Ελληνική Ραδιοφωνία για την προσφορά της στον πολιτισμό.

Η τελευταία της θεατρική εμφάνιση ήταν ο μονόλογος του Αντώνη Δωριάδη «Η αναχώρηση, ή καρκίνος του λάρυγγος» το 2003, στο πλαίσιο των μονολόγων της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας.

Την σκηνοθέτησε η Μαριάννα Κάλμπαρη, η οποία αντικατέστησε τον Κώστα Μπάκα. Η σημερινή καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, μας μίλησε συγκινημένη για το τελευταίο από σκηνής αντίο της σπουδαίας αυτής προσωπικότητας και ηθοποιού.

«Στο έργο υπήρχε μια σκηνή αναχώρησης, στο τέλος και η Νέλλη Αγγελίδου αποχαιρέτησε τη σκηνή. Όταν την συνάντησα είχα φοβερό τρακ. Αντικαθιστούσα τον Κώστα Μπάκα, που είχε αρρωστήσει, και ήταν μια δουλειά που ήρθε εντελώς τυχαία. Η Νέλλη Αγγελίδου είχε τη στόφα της μεγάλης θεατρίνας, ήταν και αυστηρή και χαδιάρα και ήξερε να κάνει αυτό που ήθελε. Μπορούσες να θαυμάσεις μέσα σε αυτή την πάστα έναν χαρακτήρα δυναμικό και μια προσωπικότητα πολύ έντονη. Ερχόταν στο Μεταξουργείο και έκανε τις πρόβες της με απόλυτη συνέπεια. Αυτό που με σόκαρε σχεδόν ήταν το τρακ που είχε πριν από την παράσταση. Έμοιαζε με μικρό κοριτσάκι που βγαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή. Σήμερα, σκέπτομαι ότι εκτός από την ερμηνεία κάποιοι ρόλοι σφραγίζονται και από την προσωπικότητα των ηθοποιών. Μια τέτοια ήταν η Νέλλη Αγγελίδου».

 

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Τριαντάφυλλο στο στήθος, Θέατρο Τέχνης, 1956-57
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Αυλή των θαυμάτων, Θέατρο Τέχνης, 1957-58
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ιουλιανός ο Παραβάτης, Εθνικό Θέατρο, 1959
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Οργισμένα Νιάτα, Εθνικό Θέατρο, 1960

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Πειρασμός , Εθνικό Θέατρο 1961
 

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Γέρμα, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η προκληθείσα σύζυγος, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Το μυστικό της κοντέσας Βαλέραινας, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Πέρσες, Θέατρο Τέχνης, Επίδαυρος, 1965


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ, Θέατρο Τέχνης, 1965-66

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Λυσιστράτη, Θέατρο Τέχνης, 1969


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Μαρία Στιούαρτ, Εθνικό Θέατρο, 1986


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Εξορία, Εθνικό Θέατρο, 1987


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ο πατέρας, Εθνικό Θέατρο, 1988


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η μάνα κουράγιο και τα παιδιά της, 1991


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η παρεξήγηση, Εθνικό Θέατρο, 1991


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ο βασιλιάς πεθαίνει, Εθνικό Θέατρο, 1992


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η τιμή του Σούδερμαν, Εθνικό Θέατρο, 1994


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Προς Ελευσίνα, Εθνικό Θέατρο, 1995


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Αντιγόνη, Εθνικό Θέατρο, 1995, (Τειρεσίας)

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα, 1996


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Άστεγοι, Εθνικό Θέατρο, 1996


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Σαλόνικα, Εθνικό Θέατρο, 1998


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι, Εθνικό Θέατρο, 1999


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Οι φάλαινες του Αυγούστου, Εθνικό Θέατρο, 2001


1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Μαρία Πρωτόπαππα / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Ζούσα εκτός Ελλάδας,ζω εκτός Αθήνας,δεν είχα τη τύχη να την δω στο θέατρο,μου είχε πάντως κάνει μεγάλη εντύπωση ως μητέρα του Καφετζόπουλου στην Αστροφεγγιά,η φυσιογνωμία της μου είχε εντυπωθεί.