Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου;

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
1
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Τριαντάφυλλο στο στήθος, Θέατρο Τέχνης, 1956-57

Η Νέλλη Αγγελίδου γεννήθηκε το 1927 και σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του «Θεάτρου Τέχνης» Καρόλου Κουν, από όπου και αποφοίτησε το 1955. Τους πρώτους ρόλους της τους έπαιξε στο «Θέατρο Τέχνης» με έργα ρεπερτορίου από την παγκόσμια και ελληνική δραματουργία. Στο Εθνικό Θέατρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1959. Αξιομνημόνευτη ήταν η τελευταία της εμφάνιση στο Εθνικό Θέατρο, το 2001, στις «Φάλαινες του Αυγούστου» μαζί με την Αντιγόνη Βαλάκου και τη Βέρα Ζαβιτσιάνου. Η σταδιοδρομία της ήταν μακρόχρονη και επιτυχημένη. Εμφανίστηκε στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Τιμήθηκε με το έπαθλο «Μαρίκα Κοτοπούλη», και το βραβείο Α΄ γυναικείου ρόλου στο Διεθνές Φεστιβάλ Αλεξάνδρειας για την ερμηνεία της στην ταινία «ο Ήλιος του θανάτου».

Το 1988 τιμήθηκε από την Ελληνική Ραδιοφωνία για την προσφορά της στον πολιτισμό.

Η τελευταία της θεατρική εμφάνιση ήταν ο μονόλογος του Αντώνη Δωριάδη «Η αναχώρηση, ή καρκίνος του λάρυγγος» το 2003, στο πλαίσιο των μονολόγων της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας.

Την σκηνοθέτησε η Μαριάννα Κάλμπαρη, η οποία αντικατέστησε τον Κώστα Μπάκα. Η σημερινή καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, μας μίλησε συγκινημένη για το τελευταίο από σκηνής αντίο της σπουδαίας αυτής προσωπικότητας και ηθοποιού.

«Στο έργο υπήρχε μια σκηνή αναχώρησης, στο τέλος και η Νέλλη Αγγελίδου αποχαιρέτησε τη σκηνή. Όταν την συνάντησα είχα φοβερό τρακ. Αντικαθιστούσα τον Κώστα Μπάκα, που είχε αρρωστήσει, και ήταν μια δουλειά που ήρθε εντελώς τυχαία. Η Νέλλη Αγγελίδου είχε τη στόφα της μεγάλης θεατρίνας, ήταν και αυστηρή και χαδιάρα και ήξερε να κάνει αυτό που ήθελε. Μπορούσες να θαυμάσεις μέσα σε αυτή την πάστα έναν χαρακτήρα δυναμικό και μια προσωπικότητα πολύ έντονη. Ερχόταν στο Μεταξουργείο και έκανε τις πρόβες της με απόλυτη συνέπεια. Αυτό που με σόκαρε σχεδόν ήταν το τρακ που είχε πριν από την παράσταση. Έμοιαζε με μικρό κοριτσάκι που βγαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή. Σήμερα, σκέπτομαι ότι εκτός από την ερμηνεία κάποιοι ρόλοι σφραγίζονται και από την προσωπικότητα των ηθοποιών. Μια τέτοια ήταν η Νέλλη Αγγελίδου».

 

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Τριαντάφυλλο στο στήθος, Θέατρο Τέχνης, 1956-57
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Αυλή των θαυμάτων, Θέατρο Τέχνης, 1957-58
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ιουλιανός ο Παραβάτης, Εθνικό Θέατρο, 1959
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Οργισμένα Νιάτα, Εθνικό Θέατρο, 1960

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Πειρασμός , Εθνικό Θέατρο 1961
 

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Γέρμα, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η προκληθείσα σύζυγος, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Το μυστικό της κοντέσας Βαλέραινας, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Πέρσες, Θέατρο Τέχνης, Επίδαυρος, 1965


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ, Θέατρο Τέχνης, 1965-66

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Λυσιστράτη, Θέατρο Τέχνης, 1969


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Μαρία Στιούαρτ, Εθνικό Θέατρο, 1986


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Εξορία, Εθνικό Θέατρο, 1987


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ο πατέρας, Εθνικό Θέατρο, 1988


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η μάνα κουράγιο και τα παιδιά της, 1991


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η παρεξήγηση, Εθνικό Θέατρο, 1991


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ο βασιλιάς πεθαίνει, Εθνικό Θέατρο, 1992


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η τιμή του Σούδερμαν, Εθνικό Θέατρο, 1994


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Προς Ελευσίνα, Εθνικό Θέατρο, 1995


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Αντιγόνη, Εθνικό Θέατρο, 1995, (Τειρεσίας)

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα, 1996


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Άστεγοι, Εθνικό Θέατρο, 1996


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Σαλόνικα, Εθνικό Θέατρο, 1998


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι, Εθνικό Θέατρο, 1999


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Οι φάλαινες του Αυγούστου, Εθνικό Θέατρο, 2001


1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Θέατρο / Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Το Συνέδριο για το Ιράν» του Βιριπάγιεφ, έναν ιδιότυπο αγώνα λόγου που είναι σμιλεμένος σκηνοθετικά με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μοιάζει με ακαδημαϊκή «εισήγηση».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Θέατρο / «Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Τριάντα χρόνια μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο της στη θεατρική σκηνή με το έργο «Blasted», συνάδελφοι και συνεργάτες της σπουδαίας συγγραφέως μιλάνε για την ίδια και το έργο της.
THE LIFO TEAM
Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Ζούσα εκτός Ελλάδας,ζω εκτός Αθήνας,δεν είχα τη τύχη να την δω στο θέατρο,μου είχε πάντως κάνει μεγάλη εντύπωση ως μητέρα του Καφετζόπουλου στην Αστροφεγγιά,η φυσιογνωμία της μου είχε εντυπωθεί.