ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Ποια νέα σταρ της όπερας θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα;

Ποια νέα σταρ της όπερας θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα; Facebook Twitter
Η Ανίτα Ραχβελισβίλι έχει αναδειχτεί σε μία από τις πιο περιζήτητες τραγουδίστριες της όπερας παγκοσμίως.
0

Τον Απρίλιο του 2008 ο μέγας Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, σε επιτελική θέση στη Σκάλα του Μιλάνου, κάνει οντισιόν για έναν μικρό ρόλο στην «Κάρμεν».

Μπροστά του έχει μια πιτσιρίκα μέτζο σοπράνο γεωργιανής καταγωγής, ένα κορίτσι γήινο και στιβαρό, που έχει ατελείωτα μακριά μαύρα μαλλιά, αλλά όχι σπουδαία γαλλική προφορά.

Της ζητά να του τραγουδήσει μια μικρή άρια από την όπερα και την κοιτά επίμονα στα μάτια. Έπειτα της προτείνει να μετακινηθεί μερικά μέτρα και να του πει μια δεύτερη. Μετά να τον πλησιάσει πολύ και να τραγουδήσει μια τρίτη.

Με τα πολλά καταλήγουν να έχει σταθεί σε κάθε σπιθαμή της σκηνής και να του έχει ερμηνεύσει ολόκληρο το έργο.

Ο μαέστρος τσιμπά στον αέρα κάτι που τον ιντριγκάρει τρομερά. Πριν καλά-καλά εκλογικεύσει τον ενστικτώδη ενθουσιασμό που του προκαλούν η ορμή, η εμφάνιση, το πάθος και η ατελείωτη φωνή της, ξεχνά τον μικρό ρόλο για τον οποίο έκανε οντισιόν, της κάνει δώρο για παρτενέρ τον Γιόνας Κάουφμαν και τη ρίχνει στην αρένα του Μιλάνου να ερμηνεύσει την πρωταγωνίστρια Κάρμεν.

Η μικρή έχει περίεργο όνομα, αλλά με εκείνον καθοδηγητή στο πόντιουμ γίνεται η νεότερη τραγουδίστρια που εγκαινίασε ποτέ σεζόν στο φημισμένο ιταλικό θέατρο.

Στην Ανίτα Ραχβελισβίλι δεν περισσεύουν το νάζι και η γλύκα. Είναι περισσότερο γήινη από αιθέρια, έχει έντονα, σκληρά χαρακτηριστικά, είναι εργατική και τρομερά αφοσιωμένη στο τραγούδι. Θεωρεί ότι με την Κάρμεν μοιάζουν κατά 80% στην ιδιοσυγκρασία, ότι τη γοητεύει η Δαλιδά, ότι η Σκάλα του Μιλάνου θα είναι πάντα το θέατρο της καρδιάς της.

«Ήμουν ήρεμη γιατί ήμουν τέλεια προετοιμασμένη» θυμάται η ίδια. «Οι ιταλικές και γαλλικές εφημερίδες έγραψαν ότι είχα ατσαλένια νεύρα γιατί προφανώς δεν συνειδητοποιούσα τη σημασία της στιγμής. Δεν είχαν δίκιο. Είχα απόλυτη επίγνωση της κατάστασης. Ήξερα πως με το παραμικρό λάθος η καριέρα μου θα τελείωνε την ημέρα που ξεκίνησε».

Μια δεκαετία μετά την πρεμιέρα-θρίλερ, το κορίτσι έχει το ίδιο φλογερό ταμπεραμέντο και ανεπανάληπτο εκτόπισμα, τα μάτια της πετούν ακόμα σπίθες, στα γαλλικά έχει γίνει εξπέρ πλέον, το μαλλί παραμένει μαύρο και μακρύ.

Μόνο που η Ανίτα Ραχβελισβίλι δεν έχει πια ανάγκη τις οντισιόν γιατί πρόλαβε σε αυτά τα δέκα χρόνια να φροντίσει πολύ τη φωνή της και να αναδειχτεί σε μία από τις πιο περιζήτητες τραγουδίστριες της όπερας παγκοσμίως.

 

Ποια νέα σταρ της όπερας θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα; Facebook Twitter
Μια δεκαετία μετά την πρεμιέρα-θρίλερ, το κορίτσι έχει το ίδιο φλογερό ταμπεραμέντο και ανεπανάληπτο εκτόπισμα, τα μάτια της πετούν ακόμα σπίθες, στα γαλλικά έχει γίνει εξπέρ πλέον, το μαλλί παραμένει μαύρο και μακρύ.

Ακμαία, λαμπερή και μόλις 33 ετών, η νέα σταρ της Μετροπόλιταν που σαρώνει τα πάντα ανεβαίνοντας στη σκηνή έρχεται το καλοκαίρι στο Ηρώδειο και τραγουδά Κάρμεν για λογαριασμό της Εθνική Λυρικής Σκηνής.

Η παράσταση σε σκηνοθεσία Στίβεν Λάνγκριτζ (πρωτοανέβηκε το 2016) θα παρουσιαστεί στις 27, 28, 29 και 31 Ιουλίου και, καθώς φαίνεται, η σημαντική τραγουδίστρια θα τραγουδήσει τον ρόλο που την ανέδειξε τις τρεις από τις τέσσερις βραδιές.

Στην Ανίτα Ραχβελισβίλι δεν περισσεύουν το νάζι και η γλύκα. Είναι περισσότερο γήινη από αιθέρια, έχει έντονα, σκληρά χαρακτηριστικά, είναι εργατική και τρομερά αφοσιωμένη στο τραγούδι.

Θεωρεί ότι με την Κάρμεν μοιάζουν κατά 80% στην ιδιοσυγκρασία, ότι τη γοητεύει η Δαλιδά, ότι η Σκάλα του Μιλάνου θα είναι πάντα το θέατρο της καρδιάς της.

Ονειρεύεται τον ρόλο της Σαρλότ στον «Βέρθερο» του Ζιλ Μασνέ, τρελαίνεται για τον τρόπο γραφής του Βέρντι, ακούει πολλή τζαζ και εύχεται να της δοθεί η ευκαιρία να ερμηνεύσει τη λατρεμένη της Λαίδη Μάκβεθ όσο η φωνή της αστράφτει.

 

Η Ανίτα Ραχβελισβίλι το 2011 στη MET, ερμηνεύει  το «L'amour est un oiseau rebelle» από την Κάρμεν του Ζωρζ Μπιζέ. 

Γεννήθηκε στην Τιφλίδα της Γεωργίας το 1984 σε συνθήκες βγαλμένες από μυθιστόρημα. «Στις αρχές της δεκαετίας του '90 στη χώρα μου μαινόταν ο πόλεμος. Ήμουν μικρό κορίτσι και οι βόμβες έπεφταν γύρω μας βροχή. Δεν θα ξεχάσω ποτέ πόσο τρομακτικό ήταν.

Στην πρωτεύουσα επικρατούσε ένα καταστροφικό χάος. Υπήρχαν στιγμές που η οικογένειά μου, η οποία ήταν αρκετά φτωχή, δεν είχε να φάει και, ακόμα χειρότερα, στιγμές που μας έλειπε και το νερό.

Όμως οι γονείς μου ήταν σπουδαίοι, μου έδωσαν απεριόριστη αγάπη και με δίδαξαν πώς να επιβιώνω... Παρόλο που οι εμπλεκόμενες πλευρές βρίσκονται απλώς σε ανακωχή, η Γεωργία είναι μια χώρα γεμάτη φυσικές ομορφιές και η Τιφλίδα μια πόλη με πραγματικά καλό φαγητό και κρασί.

Οι Γεωργιανοί αγαπούν τη φιλοξενία και κάνουν τα πάντα για να αισθάνονται άνετα οι επισκέπτες» είχε πει σε συνέντευξή της στο «Opera Today».

Κι όμως, μέσα σε αυτό το θλιβερό περιβάλλον αποφάσισε να ασχοληθεί με το τραγούδι μόλις πάτησε τα 16. Συμπληρώνοντας μόλις έναν χρόνο εντατικά φωνητικά μαθήματα, αποφασίζει πως η Γεωργία δεν τη χωρά πια. Γίνεται αμέσως δεκτή στην Ακαδημία στη Σκάλα του Μιλάνου, αφού πρώτα έκανε σκόνη 400 συνυποψήφιους σπουδαστές.

Ποια νέα σταρ της όπερας θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα; Facebook Twitter
Το ημερολόγιό της έχει κλεισμένο για τα επόμενα χρόνια ένα ανεπανάληπτο σερί ρόλων και ταξιδιών. Ποδαρικό, πάντως, στο 2018 έκανε από το Μανχάταν, ερμηνεύοντας στην αγαπημένη της Μετροπόλιταν την τσιγγάνα Ατσουτσένα στον «Τροβατόρε» του Βέρντι.

Οι Ιταλοί, που αναγνώρισαν αμέσως τον θησαυρό που τους έπεσε από τον ουρανό, τη συμβούλευσαν να αφοσιωθεί αρχικά στο γαλλικό ρεπερτόριο και την έστειλαν στο Παρίσι να τελειοποιήσει την προφορά της με τη δασκάλα της Μαρίας Κάλλας, την Τζανίν Ρις, μια υπέργηρη σπουδαία πιανίστα, από την οποία επί δύο μήνες ρουφούσε γνώση, εμπειρία και ανεπανάληπτες αναμνήσεις.

Με τα χρόνια αρχίζει και η ίδια τη δική της μοναδική συλλογή εμπειριών, διακρίσεων και μεγάλων εμφανίσεων στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου.

«Τρελαίνομαι να τραγουδώ στη Νέα Υόρκη. Οι θεατές εκεί είναι τρομερά γενναιόδωροι, σηκώνονται όρθιοι στο τέλος, χειροκροτούν με όλη τους την καρδιά. Η Γερμανία είναι επίσης ιδανικό μέρος για παραστάσεις, καθώς είναι πολύ συναισθηματικοί θεατές.

Σε αντίθεση με τους Ιταλούς, που παραμένουν πολύ επικριτικοί και, ως γνωστόν, αποδοκιμάζουν σφυρίζοντας αν δεν τους αρέσει μια εκτέλεση. Ευτυχώς, αν και έκανα το ντεμπούτο μου στην Ιταλία, δεν έχω ζήσει κάτι τέτοιο» έχει δηλώσει στην εφημερίδα «The Financial» της Γεωργίας.

Το ημερολόγιό της έχει κλεισμένο για τα επόμενα χρόνια ένα ανεπανάληπτο σερί ρόλων και ταξιδιών. Ποδαρικό, πάντως, στο 2018 έκανε από το Μανχάταν, ερμηνεύοντας στην αγαπημένη της Μετροπόλιταν την τσιγγάνα Ατσουτσένα στον «Τροβατόρε» του Βέρντι.

Την επομένη της πρεμιέρας οι «New York Times» της υποκλίθηκαν με έναν τίτλο που στην ουσία έλεγε ότι η Ραχβελισβίλι σάρωσε τα πάντα, ενώ το ρεπορτάζ ανέφερε πως πρώτη φορά το κοινό ένιωσε ότι μπορεί μια τραγουδίστρια να κυριολεκτεί όταν τραγουδά: «Κάνεις το αίμα μου να παγώνει».

 

Η Ανίτα Ραχβελισβίλι ερμηνεύει το «Stride la vampa» από τον Τροβατόρε του Τζουζέπε Βέρντι.

Η αλήθεια είναι πως ο «Τροβατόρε», με τον ανεπανάληπτο μουσικό πλούτο, τα τσιγγάνικα χορωδιακά, τους ρεαλιστικούς και ακατέργαστους ήχους του Βέρντι, υπήρξε για εκείνη ιδανικό πεδίο.

Άλλωστε, το είπαμε: το ταλαντούχο αυτό κορίτσι ζει έναν μεγάλο έρωτα με το απαιτητικό νεοϋορκέζικο κοινό. Το 2011 ξεκίνησαν όλα, όταν έκανε ντεμπούτο της στη MET, ερμηνεύοντας −τι άλλο;− «Κάρμεν».


Κατεβαίνοντας από τη σκηνή, το πρώτο κιόλας βράδυ οι υπεύθυνοι του λυρικού κολοσσού τής είχαν έτοιμα για υπογραφή έξι συμβόλαια, ενώ μέσα στην αίθουσα το κοινό παραληρούσε και μάθαινε να προφέρει σωστά το όνομά της.

Είχαν όλοι τους συνειδητοποιήσει πως τα επόμενα χρόνια θα το φώναζαν δυνατά άπειρες φορές...

Θέατρο
0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Στο Σώμα της

Θέατρο / Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Μαζί με άλλες 22 γυναίκες, η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ανεβάζουν ένα έργο για ζητήματα που θεωρητικά μπορούν να συζητηθούν ανοιχτά, αλλά στην πραγματικότητα όχι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Θέατρο / Σπύρος Παπαδόπουλος: «Δεν μου αρέσει να φαίνομαι, κι ας κατέληξα να παίζω μπροστά σε κόσμο»

Παρά τις προσπάθειές του να το αποφύγει, μια σειρά από συμπτώσεις τον οδήγησε στο θέατρο. Οι «Απαράδεκτοι» δεν συνεχίστηκαν λόγω δικής του απόφασης, το «Στην υγειά μας, ρε παιδιά» σταμάτησε όταν κουράστηκε ψυχολογικά. Ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Οι θρυλικοί Trocks στην Αθήνα για την επέτειο των 50 χρόνων της ομάδας τους

Χορός / Trocks: Η θρυλική και διαφορετική ομάδα μπαλέτου έρχεται στην Αθήνα

Άντρες χορευτές ντυμένοι με τουτού και πουέντ ερμηνεύουν μεγάλα κλασικά αλλά και μοντέρνα μπαλέτα, παρωδώντας τις πολύπλοκες χορογραφίες και τις παραξενιές των μπαλαρίνων της παλιάς, αλλά και της νέας, εποχής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ