Ποιες είναι οι πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν μέχρι σήμερα;

Ποιες είναι οι πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν μέχρι σήμερα; Facebook Twitter
Tο θέατρο αποτελεί σταθερή επιλογή των Αθηναίων για έξοδο, τα εισιτήρια που κόβονται είναι περισσότερα και το box office του δεν έχει πληγεί ανεπανόρθωτα, όπως του κινηματογράφο.
0

Πριν από μερικά χρόνια, μεσούσης της κρίσης, η διαπίστωση ότι η «Αθήνα έχει περισσότερες θεατρικές σκηνές/παραστάσεις από μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις» είχε χρησιμοποιηθεί πολύ, πάντα με αρνητική χροιά, για να καταδείξει την υπερπληθώρα παραστάσεων στην πόλη μας, τη γέννηση πολλών νέων «off off Broadway» σκηνών (αλλά και μπαρ, αποθηκών, σπιτιών και άλλων μη συμβατικών χώρων) σε μη θεατρικές πιάτσες, την εμφάνιση του εναλλασσόμενου ρεπερτορίου, με πολλές παραστάσεις να ανεβαίνουν διαφορετικές μέρες και ώρες της εβδομάδας στο ίδιο θέατρο. Τα σχετικά δημοσιεύματα κατέληγαν πάντα στο συμπέρασμα ότι το κοινό δεν μπορεί να αντέξει τόση προσφορά.


Να, όμως, που μέσα σε μια πενταετία πολλά φαίνεται να έχουν αλλάξει. Το εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, καθώς και η πολιτική των περιορισμένων παραστάσεων που ακολουθούν φορείς όπως η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση φαίνεται να συντηρούν το ενδιαφέρον του κοινού.

Τα Δευτερότριτα δεν προορίζονται πλέον μόνο για τις «εναλλακτικές», low budget παραγωγές ή για τη συμπλήρωση του προγράμματος των ηθοποιών.

Η θεατρική σεζόν, όπως διαπιστώσαμε πέρσι –κυρίως λόγω των επιχορηγήσεων του υπουργείου Πολιτισμού που έπρεπε να «καταναλωθούν» σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα–, έχει επεκταθεί κατά πολύ μετά το Πάσχα, όχι μόνο με τις επιτυχημένες παραγωγές που παίρνουν παράταση μετά την Κυριακή των Βαΐων αλλά και με νέα έργα που ξεκινούν αργά την άνοιξη.


Εν πάση περιπτώσει, το θέατρο αποτελεί σταθερή επιλογή των Αθηναίων για έξοδο, τα εισιτήρια που κόβονται είναι περισσότερα και το box office του δεν έχει πληγεί ανεπανόρθωτα, όπως του κινηματογράφο.

Αδιαμφισβήτητα, μία από τις πιο εμπορικές παραστάσεις της σεζόν ήταν οι «Μάγισσες της Σμύρνης», έχοντας μέχρι τα μέσα του Ιανουαρίου 80 sold-outs, πάνω από 120.000 θεατές και αναμενόμενη παράταση μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα.


Μια ματιά στα εισιτήρια των πιο επιτυχημένων παραγωγών της τρέχουσας σεζόν, που δεν είναι λίγες, είναι ενδεικτική. Σίγουρα τα παρακάτω νούμερα δεν αντιπροσωπεύουν όλη την πίτα, αλλά ένα μέρος της, ωστόσο είναι όλο και περισσότερες οι παραστάσεις που χαρακτηρίζονται από αλλεπάλληλα sold-outs (βοηθά, βέβαια, σε αυτό και η καθιέρωση στη συνείδηση του Έλληνα θεατή της ηλεκτρονικής προαγοράς του εισιτηρίου, ειδικά στην περίπτωση μαζικών προσφορών με δελεαστικότατες τιμές καθ' όλη όλη τη διάρκεια της σεζόν που κάνουν στο ξεκίνημά της θέατρα όπως το Εθνικό, το Τέχνης ή το Νέου Κόσμου).

Αδιαμφισβήτητα, μία από τις πιο εμπορικές παραστάσεις της σεζόν ήταν οι «Μάγισσες της Σμύρνης», έχοντας μέχρι τα μέσα του Ιανουαρίου 80 sold-outs, πάνω από 120.000 θεατές και αναμενόμενη παράταση μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα. Με δεδομένη την τεράστια χωρητικότητα των 1.400 θέσεων του Παλλάς αλλά και την τιμή των εισιτηρίων, που φτάνει μέχρι τα 80 ευρώ, είναι μια ακριβή παραγωγή που έκανε τεράστιο τζίρο.

Αλλά και δύο από τις βασικές παραστάσεις του ρεπερτορίου του Εθνικού Θεάτρου, το «Ξύπνα Βασίλη» και το «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε», είχαν πληρότητα σε ποσοστό 100% και 97% αντίστοιχα: με 9.000 θεατές, η μικρή σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Τσίλλερ, χωρητικότητας 112 θέσεων, ήταν μονίμως γεμάτη, ενώ η Κεντρική Σκηνή των 560 θέσεων συγκέντρωσε 29.000 θεατές.

Ποιες είναι οι πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν μέχρι σήμερα; Facebook Twitter
Η τρίτη σεζόν του «Στέλλα Κοιμήσου», που, μετά το Εθνικό, μεταφέρθηκε Δευτερότριτα στο Θέατρο Τζένη Καρέζη


Η άλλη σαρωτική επιτυχία της σεζόν, με αναλογικά μικρότερο απόλυτο αριθμό θεατών, λόγω του χωρητικότητας 200 θέσεων Μικρού Χορν, ήταν το «Masterclass»: 125 sold-outs μέχρι πριν από μερικές μέρες, όλα τα εισιτήρια μέχρι την Κυριακή των Βαΐων πουλημένα, ενώ ήδη έχουν εξαντληθεί τα πρώτα 1.000 εισιτήρια της επόμενης σεζόν, από τον Οκτώβριο κι έπειτα, οπότε η παράσταση, φυσικά, θα μεταφερθεί στο διπλανό μεγαλύτερο θέατρο, το «Δημήτρης Χορν» (όπου φέτος σημειώνει επίσης αλλεπάλληλα sold-outs ο «Βυσσινόκηπος»).

Αξιοσημείωτα νούμερα έχουν σημειώσει δουλειές όπως το «Πέτρες στις τσέπες του» (τρεις σεζόν με συνολικά 90.000 θεατές), ο «Γιούγκερμαν» με 30.000 θεατές στο 250 θέσεων Θέατρο Πορεία, η τρίτη σεζόν του «Στέλλα Κοιμήσου», που, μετά το Εθνικό, μεταφέρθηκε Δευτερότριτα στο Θέατρο Τζένη Καρέζη (16.000 εισιτήρια μόνο φέτος), το «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα» στην ίδια σκηνή (25.000 θεατές), η «Κωμωδία των Παρεξηγήσεων» στο Θέατρο Βασιλάκου (15.000), το «Δείπνο» στο Σύγχρονο Θέατρο (11.000), η «Προσωπική Συμφωνία» στο Από Μηχανής Θέατρο (με 64 sold-outs από την έναρξη των παραστάσεων μέχρι τώρα και 11.000 θεατές σε μια αίθουσα 130 θέσεων) και ο «Αρίστος» (12.000 συνολικά), που, από τον μικροσκοπικό Κάτω Χώρο του Θεάτρου Νέου Κόσμου πέρσι, μεταφέρθηκε φέτος στην Κεντρική Σκηνή και λόγω επιτυχίας πλέον συνεχίζεται Δευτερότριτα στο Άνεσις  αναλογικά η επιτυχία είναι μεγάλη και εδώ, γιατί μιλάμε για σκηνές πολύ μικρότερες από τις «εμπορικές».

Μοναδικό κοινό στοιχείο, βέβαια, όλων των παραπάνω παραστάσεων φαίνεται να είναι το θετικότατο word of mouth που τελικά συμβάλλει καθοριστικά στην επιτυχία τους: είναι παραστάσεις που αρέσουν πολύ στο κοινό.

Αλλά και οι ξένες προτάσεις της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση φαίνεται να έχουν καθιερώσει το κοινό τους: αναμενόμενο ήταν το εντός λίγων ωρών ξεπούλημα των 4 παραστάσεων του Δημήτρη Παπαϊωάννου που χορογράφησε το ανσάμπλ της Πίνα Μπάους στο «Since She», όμως sold-out ήταν και οι 5 παραστάσεις του Ουίλιαμ Φορσάιθ στο «A quiet evening of dance». Αμφότερα τα έργα παρουσιάστηκαν στη χωρητικότητας 880 θέσεων Κεντρική Σκηνή.

Ποιες είναι οι πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν μέχρι σήμερα; Facebook Twitter
Aναμενόμενο ήταν το εντός λίγων ωρών ξεπούλημα των 4 παραστάσεων του Δημήτρη Παπαϊωάννου που χορογράφησε το ανσάμπλ της Πίνα Μπάους στο «Since She»


Στο μέτωπο της όπερας, από την άλλη, κερδισμένα φαίνονται τα μεγάλα στοιχήματα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Στη χωρητικότητας 1.400 θέσεων Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, οι περισσότερες παραγωγές της τρέχουσας σεζόν ήταν μέχρι στιγμής sold-out. Συγκεκριμένα, ο «Σιμόν Μποκανέγκρα» του Βέρντι οδηγήθηκε στην προσθήκη ακόμα μίας παράστασης στις έξι προγραμματισμένες, η «Μανόν» του Μασνέ και η παιδική όπερα του Τοχ, «Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι», έκλεισαν με οκτώ sold-outs έκαστη και η Λίμνη των Κύκνων σε χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου πήρε παράταση για δύο βραδιές επιπλέον των οκτώ προγραμματισμένες. Αλλά και στην Εναλλακτική Σκηνή των (maximum 400 θέσεων, ανάλογα με το στήσιμο), πλήρεις ήταν οι παραστάσεις του μιούζικαλ «Once» και της παιδικής όπερας «Το αηδόνι του αυτοκράτορα».

Κι ενώ το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου μόλις ανακοίνωσε το πλήρες πρόγραμμά του, επιφυλάσσοντας ένα πολύ δυνατό θεατρικό καλοκαίρι, για το δεύτερο μισό της τρέχουσας σεζόν οι αναμενόμενες παραστάσεις είναι ουκ ολίγες και πολυσυλλεκτικές, με κάποιες από αυτές να έχουν μόλις κάνει πρεμιέρα και άλλες να ξεκινούν τις προσεχείς ημέρες.


Τολμηρές θεματικές («Η Γίδα», «Η Αρχή του Αρχιμήδη»), πολύπαθες παραγωγές που άλλαξαν συντελεστές («Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης»), μεγάλες παραστάσεις του ευρωπαϊκού θεάτρου («Η Δίκη»), όπερα με αποκλειστικά Έλληνες συντελεστές («Οι γάμοι του Φίγκαρο»), καινούργια στοιχήματα κλασικής και σύγχρονης δραματουργίας που αναλαμβάνουν αγαπημένοι μας σκηνοθέτες της νέας γενιάς («Βόιτσεκ», «Βρικόλακες», «Ύψωμα 731»), αγαπημένοι ηθοποιοί σε σκηνοθετικά εγχειρήματα («Οθέλλος», «Νεολιθική νυχτωδία στην Κρονστάνδη», «Μισά Μισά»), διασκευές αγαπημένων ταινιών («La Strada», «Χορεύοντας στο Σκοτάδι») και πολλά ακόμα συνθέτουν τον θεατρικό χάρτη της Αθήνας για τους επόμενους μήνες.

Παρακάτω 34 παραστάσεις που αξίζει να δείτε μέχρι το Πάσχα >>> 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Μάρα Μεϊμαρίδη είναι το ακριβώς αντίθετο του φεμινισμού (και της λογοτεχνίας)

Θέατρο / Η Μάρα Μεϊμαρίδη είναι το ακριβώς αντίθετο του φεμινισμού (και της λογοτεχνίας)

Λίγο πριν οι «Μάγισσες της Σμύρνης» ανέβουν στο Θέατρο Παλλάς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, η δημιουργός τους μιλά για ένα σύμπαν γεμάτο ξόρκια, βασκανίες και άλλα μεταφυσικά φαινόμενα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ