Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν

0

ΟΝεοϋορκέζος αρχιτέκτονας Ντέιβιντ Ρόκγουελ σχεδίασε τα σκηνικά για μια υπαίθρια θεατρική σειρά στη Νέα Υόρκη, που τη συγκροτούν μικρές παραστάσεις βασισμένες στα επτά θανάσιμα αμαρτήματα, οι οποίες δραματοποιούνται σε άδειες βιτρίνες του Μανχάταν.  

Η σειρά παραστάσεων ονομάζεται Seven Deadly Sins, τα επτά μικρά έργα είναι διάρκειας 10 λεπτών το καθένα και είναι γραμμένα από διαφορετικούς θεατρικούς συγγραφείς. Όλα εκτός από ένα έργο πραγματοποιούνται σε μια σειρά από άδειες βιτρίνες στη Meatpacking District του Μανχάταν.

«Η πανδημία κατέστησε σαφές ότι η πόλη χωρίς ανθρώπους μοιάζει να είναι σαν ένα άδειο θέατρο» δήλωσε ο Ρόκγουελ. Μια τέτοια παράσταση που πραγματοποιείται σε έναν δρόμο γεμάτο ζωή και συγκίνηση, που νέκρωσε κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία, γιορτάζει το πνεύμα της συλλογικότητας, της συγκέντρωσης των κατοίκων και μετατρέπει τους δρόμους σε τόπο παιχνιδιού.

Το κοινό μετακινείται, σε μια χορογραφημένη εμπειρία από βιτρίνα σε βιτρίνα βλέποντας και τα επτά έργα σε μία ώρα και 45 λεπτά.

Από τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα μόνο ο Φθόνος εκτελείται σε ένα κοντέινερ, ενώ τα υπόλοιπα διαδραματίζονται μεταξύ της West 13th Street και της Gansevoort Street.

Σχεδιασμένο σε έντονα χρώματα, κάθε έργο περιγράφεται από τη φωτεινή επιγραφή που αναφέρει τη λέξη της αμαρτίας που αντιπροσωπεύει.

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η βιτρίνα της Λαιμαργίας με έναν κήπο της Εδέμ | courtesy David Rockwell

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα είναι μια ταξινόμηση των πιο σοβαρών αμαρτημάτων σύμφωνα με την Καθολική Εκκλησία. Τα αμαρτήματα ονομάζονται «θανάσιμα» γιατί σύμφωνα με την Εκκλησία μπορούν να στερήσουν τη θεία χάρη και να οδηγήσουν στην αιώνια καταδίκη της ψυχής του ανθρώπου, εκτός αν συγχωρεθούν με την εξομολόγηση.

Είναι η Αλαζονεία (Superbia), η υπεροψία, το να θεωρεί κανείς τον εαυτό του ανώτερο, η Ζηλοφθονία (Invidia), ο φθόνος, η ζήλια, όταν κάποιος ενοχλείται με την επιτυχία των άλλων, η Οργή (Ira), ο θυμός, η μνησικακία και η εκδικητική συμπεριφορά, η Οκνηρία (Acedia), η φυγοπονία, η τεμπελιά, η Απληστία (Avaritia), η πλεονεξία, όταν κάποιος θέλει όλο και περισσότερα, η Λαιμαργία (Gula), η βουλιμία, όταν κάποιος τρώει πολύ, ασταμάτητα και γρήγορα, και η Λαγνεία (Luxuria), η φιληδονία, κατάσταση στην οποία ο άνθρωπος δεν ελέγχει τις σεξουαλικές του επιθυμίες.

Το κοινό ξεκινά την εμπειρία σε μια βιτρίνα που αντιπροσωπεύει την έννοια του καθαρτηρίου, σε μια αποβάθρα φόρτωσης κοντά στο Μουσείο Whitney, που αναπαριστά μια βιβλική ιδέα για το μέρος στο οποίο πηγαίνουν οι αμαρτωλοί όταν περιμένουν τη μοίρα τους μετά τον θάνατο.

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Το καθαρτήριο | courtesy David Rockwell

Τα σκηνικά  και οι ιστορίες κάθε μικρού έργου ποικίλλουν δραματουργικά. Για παράδειγμα στην Οκνηρία, σε ένα σαλόνι, ένα νεαρό ζευγάρι κάθεται με αδράνεια ενώ ο σύζυγος παίζει βιντεοπαιχνίδια. Η Λαιμαργία λαμβάνει χώρα σε έναν ανακαινισμένο Κήπο της Εδέμ. Στην Αλαζονεία ο Ρόκγουελ ερευνά την ιστορία ενός transgender blogger που παλεύει με μια μεγάλη εταιρεία, η οποία έχει αρχίσει να παραποιεί το περιεχόμενο που δημοσιεύει, κάνοντας τους ακόλουθούς του να αισθάνονται προδομένοι από αυτόν.

Το κοινό μετακινείται, σε μια χορογραφημένη εμπειρία από βιτρίνα σε βιτρίνα, βλέποντας και τα επτά έργα σε μία ώρα και 45 λεπτά. «Κάθε έργο έχει τη δική του μοναδική ιστορία για να πει» δήλωσε ο Ρόκγουελ που με τον σκηνοθέτη των παραστάσεων Moisés Kaufman γύρισαν κάθε γωνιά της Νέας Υόρκης πριν καταλήξουν στη Meatpacking District. Το υπουργείο Μεταφορών της Νέας Υόρκης συνεργάστηκε με τις παραγωγές.

«Οι θεατρικοί συγγραφείς έχουν χειριστεί το θέμα με απίστευτα συναρπαστικό και διαφορετικό τρόπο, οπότε περιμένω ότι το κοινό θα διασκεδάσει και θα γοητευτεί, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, από το έργο. Η αμαρτία είναι ένα θέμα με το οποίο όλοι μπορούν να συσχετιστούν και αυτό είναι ένα πολύ γεμάτο θεατρικό "γεύμα" με κάτι για τον καθένα. Σε ένα βαθύτερο επίπεδο, ελπίζω ότι αυτό δίνει στο κοινό την ευκαιρία να αναπτύξει την ενσυναίσθηση που έχει ατροφήσει μετά από μήνες απομόνωσης» λέει ο Ρόκγουελ που φέτος σχεδίασε τα σκηνικά της απονομής των Όσκαρ στο Λος Άντζελες.

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η βιτρίνα του Φθόνου | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Το κοινό παρακολουθεί το μικρό θεατρικό έργο | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η βιτρίνα της Νωθρότητας | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Μια σκηνή στη βιτρίνα της Αλαζονείας | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Μια σκηνή στη βιτρίνα της Λαιμαργίας | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η βιτρίνα του Φθόνου | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η βιτρίνα του Ρόκγουελ για την Αλαζονεία |courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Κάθε έργο σε κάθε βιτρίνα διαρκεί περίπου δέκα λεπτά | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η Λαγνεία σε χρώμα ιώδες | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Οι βιτρίνες είναι όλες κοντά στο μουσείο Whitney | courtesy David Rockwell
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ