Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival;

Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival; Facebook Twitter
0
Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival; Facebook Twitter
Φωτό: Stavros Petropoulos

Για πέμπτη συνεχή χρονιά, αρχές του Μαρτίου, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών παρουσιάζει το Borderline Festival 2015. Φέτος το φεστιβάλ μεγαλώνει σε διάρκεια, γίνεται πενθήμερο και μας υπόσχεται πολλές εκπλήξεις και για πρώτη φορά δράσεις εκτός της Στέγης. Η φιλοσοφία του παραμένει η ίδια: να προσεγγίσει την ηχητική πρωτοπορία και να εξερευνήσει όλες τις τάσεις που κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια στην πειραματική, ακουστική αλλά και ηλεκτρονική μουσική. Επίσης, συνεχίζει να ποντάρει στο ρίσκο, στο ασυνήθιστο και στην πρόκληση με σκοπό την αλληλεπίδραση μεταξύ κοινού και δημιουργών πάνω στη σκηνή. Κάθε περφόρμανς αποφεύγει τα καθιερωμένα στερεότυπα. Φέτος, το πρόγραμμά του είναι πιο πλούσιο και πιο φιλόδοξο από ποτέ, με μεγάλα ονόματα απ' όλο τον κόσμο σε απρόσμενες μουσικές συμπράξεις.

Το φεστιβάλ ξεκινάει την Παρασκευή 6 Μαρτίου με την ηχητική συνεργασία της γλύπτριας Rie Nakajima από την Ιαπωνία, γνωστής για τις αυτοσχεδιαστικές της εμφανίσεις, με τον David Toop. Ο Toop είναι γνωστός τόσο για τη μουσική του όσο και για το έξοχο βιβλίο του Ocean of Sound.

Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival; Facebook Twitter
Akio Suzuki. Photo by Aki Onda

Ακολουθεί ο Aμερικανός C Spencer Yeh. Για χρόνια, ο Υeh χρησιμοποιούσε το ψευδώνυμο Burning Star Core, κάνοντας εντυπωσιακές εμφανίσεις με αυτοσχεδιασμό πάνω στο βιολί.

Τέλος, η σπουδαία συνθέτρια και sound artist Holly Herndon θα εμφανιστεί μαζί με τον Mat Dryhurst σε ένα πιο πειραματικό set, αφήνοντας λίγο το techno.

Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival; Facebook Twitter
Aki Onda. Photo by Sandrine Marc

Το Σάββατο θα ανέβει πρώτος στη σκηνή ο Κωστής Δρυγιανάκης από τον Βόλο, που ασχολείται με εναλλακτικές μορφές μουσικής έκφρασης από το 1984 με το σχήμα Οπτική Μουσική. Ο φυσικός και σαξοφωνίστας John Butcher συναντά τον Rhodri Davies στην άρπα με ελεύθερη, αυτοσχεδιαστική διάθεση. Ο Ιάπωνας Aki Onda κλείνει τη δεύτερη μέρα με το μοναδικό του στυλ παιξίματος με walkman και κασέτες. Την Κυριακή 8 Μαρτίου, o Akio Suzuki θα παρουσιάσει το γνωστό «oto date» του, ένα soundwalk που θα γίνει εκτός Στέγης.

Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival; Facebook Twitter
Streifenjunko. Photo by Andreas Ulvo

Επίσης, θα ακούσουμε τους ήχους του σαξοφωνίστα και τρομπετίστα Streifenjunko από την παγωμένη Νορβηγία, ενώ το τρίο των Ben Vida, Tyondai Braxton και Amirtha Kidambi θα επιχειρήσει να αποδομήσει τη χορευτική μουσική. Η βραδιά, όμως, αποκτάει πιο «μεταλλικό» ενδιαφέρον, με την επιβλητική παρουσία του Aaron Dilloway των Wolf Eyes, που συνεργάζεται εδώ με τον πιο «πειραματικό» Jason Lescalleet. Η αυλαία του Borderline πέφτει εντυπωσιακά την Τετάρτη 11 και Πέμπτη 12 Μαρτίου με τους Γερμανούς Zeitkratzer που θα παίξουν το ιστορικό άλμπουμ «Metal Machine Music» του Lou Reed με ακουστικά όργανα.


Borderline festival 2015, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, λεωφ. Συγγρού 107-109, 210 9005800, 6-8 & 11-12/3, www.sgt.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ