Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Με την Κόρα Καρβούνη και τον Νίκο Καραθάνο η Μάρθα Φριντζήλα πλησιάζει τολμηρά την ιστορία του Προμηθέα. Φωτό: Ορφέας Εμιρζάς
0

Επίκαιρες προσεγγίσεις σε κλασικά έργα, μεγάλα ονόματα και παραστάσεις... από το άγριο χάραμα αυτό το καλοκαίρι στη Μικρή Επίδαυρο.

Εδώ και χρόνια, το Φεστιβάλ Αθηνών μεριμνά ώστε οι λιγοστές παραστάσεις που φιλοξενούνται στη Μικρή Επίδαυρο να «συγγενεύουν» με τον θεματικό άξονα του προγράμματος της Επιδαύρου, λειτουργώντας συμπληρωματικά.

Φέτος, που το γενικό πρόσταγμα φαίνεται να είναι η εμπιστοσύνη σε νέους δημιουργούς, νέες ιδέες και επίκαιρες προσεγγίσεις (με ό,τι αυτό συνεπάγεται), στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου έχουμε να αναμένουμε γνωστά, πλην εναλλακτικά ονόματα, σπουδαίους ερμηνευτές –με κορυφαίο τον Δημήτρη Καταλειφό–, παράτολμες προσεγγίσεις σε κλασικά έργα και αναπάντεχες ώρες παράστασης (αξημέρωτα, στις 6 το πρωί, λόγου χάριν...).

Χοηφόροι

Σε αυτό το πνεύμα η ομάδα Vasistas και η Αργυρώ Χιώτη, που υπογράφει τη σκηνοθεσία, προσεγγίζουν τις «Χοηφόρους», το κορυφαίο θρηνητικό τραγούδι της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, ως ένα προμελετημένο έγκλημα εκδίκησης.

Η συνέργεια Ηλέκτρας - Ορέστη - Πυλάδη στην εξόντωση της Κλυταιμνήστρας προσεγγίζεται καταιγιστικά, με στόχο να γίνει πεδίο προβληματισμού για τη σύγκρουση των ανθρώπινων ενστίκτων με την κοινωνική υπόσταση. Εδώ ο Χορός αναλαμβάνει ρόλο διαδραστικό, στοχεύοντας στη βαθύτερη εμπλοκή των θεατών στην εξέλιξη της τραγωδίας.

Info:

6-7/7, 21:30

Ομάδα Vasistas - Αργυρώ Χιώτη

Χοηφόροι του Αισχύλου

Αντιγόνη

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Η ομάδα Vasistas και η Αργυρώ Χιώτη, που υπογράφει τη σκηνοθεσία, προσεγγίζουν τις «Χοηφόρους», το κορυφαίο θρηνητικό τραγούδι της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, ως ένα προμελετημένο έγκλημα εκδίκησης.

Ποιον πραγματικά βαραίνει η ευθύνη της πόλης στην Αντιγόνη του Σοφοκλή; Ποιος είναι το πραγματικό κέντρο της τραγωδίας; Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας προσεγγίζει το δίπολο Αντιγόνης - Κρέοντα με διάθεση που ταιριάζει στην εποχή της ταυτότητας των φύλων.

Από τη μια η ηρωίδα να θάβει τον αδελφό της, κάνοντας δουλειά αντρική, και από την άλλη ο Κρέοντας να θρηνεί συντετριμμένος, ωστόσο μόνο να θρηνεί... Μοιάζει ωραία, και κυρίως επίκαιρη η πρόταση του Ντέλλα (μαζί με τους Ηλία Κουνέλλα, Θανάση Δόβρη, Ευθύμη Χαλκίδη, Φανή Παναγιωτίδου, Μαρία Παρασύρη, Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη) σε μέρες που τα δύο φύλα αναζητούν τις καταβολές των ευθυνών, των δικαιωμάτων και των προνομίων τους.

Info:

20-21/7, 21:30

Κωνσταντίνος Ντέλλας

Αντιγόνη του Σοφοκλή

Προμηθέας Δεσμώτης

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Ποιον πραγματικά βαραίνει η ευθύνη της πόλης στην Αντιγόνη του Σοφοκλή; Μοιάζει ωραία, και κυρίως επίκαιρη η πρόταση του Ντέλλα (μαζί με τους Ηλία Κουνέλλα, Θανάση Δόβρη, Ευθύμη Χαλκίδη, Φανή Παναγιωτίδου, Μαρία Παρασύρη, Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη) σε μέρες που τα δύο φύλα αναζητούν τις καταβολές των ευθυνών, των δικαιωμάτων και των προνομίων τους.

Με τον Νίκο Καραθάνο και την Κόρα Καρβούνη, η Μάρθα Φριντζήλα πλησιάζει τολμηρά την ιστορία του Προμηθέα. Στόχος εδώ είναι η απόδειξη της δύναμης του λόγου, η μελωδική απόδοση του κειμένου με ρυθμό, μέτρο και αισθητικό πλαίσιο αυστηρά ορισμένο από την αρχαιοελληνική γραμματεία.

Όλη η παράσταση αντιμετωπίζεται ως μουσική και κινησιολογική παρτιτούρα, γι' αυτό και η θεατρικότητα και το ερμηνευτικό πάθος εδώ θα υποβοηθηθούν από τη χρήση μάσκας. Ο Χορός έχει συμβουλευτεί τη Μαρίνα Σάττι για τη σωστή, εύηχη απόδοση του δικού του μέρους.

Info:

3-4/8, 21:30

Μάρθα Φριντζήλα

Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου

Ευμενίδες

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Η Στεφανία Γουλιώτη επιστρέφει φέτος στο Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, επιδιώκοντας αυτή η συνάντηση ηθοποιού - θεατή να καταλήξει σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία.

Στις Ευμενίδες, ήδη από το 2015 στο Φεστιβάλ Αθηνών, στόχος ήταν ιδανικά ο θεατής να βλέπει εκείνο που ο ηθοποιός φαντάστηκε. Η Στεφανία Γουλιώτη επιστρέφει φέτος στο Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, επιδιώκοντας αυτή η συνάντηση ηθοποιού - θεατή να καταλήξει σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία: το τέλος της ενοχής του Ορέστη –που εδώ παρουσιάζεται ως δημιουργική άσκηση– να αποδοθεί σαν ταξίδι αυτογνωσίας.

Οι ενοχές, οι Ερινύες που δύσκολα εξευμενίζονται, είναι όλες οι φωνές και όλα τα πρόσωπα που συνυπάρχουν στον άνθρωπο. Όλα ωραία, μόνη δυσκολία η ώρα της παράστασης, αφού έχει προγραμματιστεί για τις 6 το πρωί!

Info:

14-15/7, 6:00

Στεφανία Γουλιώτη

Ευμενίδες του Αισχύλου,

Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η φετινή θεατρική σεζόν δεν τελειώνει με τον ερχομό του καλοκαιριού

Θέατρο / Η φετινή θεατρική σεζόν δεν τελειώνει με τον ερχομό του καλοκαιριού

Ένα δειλό πείραμα επιχειρεί φέτος να διευρύνει τη θεατρική σεζόν, πέρα από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, και να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το θέατρο το καλοκαίρι
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Απομίμηση ζωής»: Καφκικές καταστάσεις στη νέα παράσταση του Κόρνελ Μούντρουτσο

Θέατρο / «Απομίμηση ζωής»: Καφκικές καταστάσεις στη νέα παράσταση του Κόρνελ Μούντρουτσο

Ο Oύγγρος δεξιοτέχνης του θεάτρου και του κινηματογράφου έρχεται με το Proton Theatre στο Φεστιβάλ Αθηνών και εξετάζει αν μπορούμε να ορίσουμε τη μοίρα μας ή αν είναι προδιαγεγραμμένη
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ