Η Θεωρία των Πάντων (The Theory of Everything)

Η Θεωρία των Πάντων (The Theory of Everything) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Μαρς

Πρωταγωνιστούν: Έντι Ρεντμέιν, Φελίσιτι Τζόουνς

Βαθμολογία: 3/5

Ας ακολουθήσουμε, λοιπόν, τα βήματα του Στίβεν Χόκινγκ από το 1963, τότε που σπουδάζει στο Καίμπριτζ, όπου γνωρίζει κι ερωτεύεται τη συμφοιτήτρια και μετέπειτα σύζυγό του Τζέιν Γουάιλντ, μέχρι τη συνεχιζόμενη, από τα 21 του χρόνια έως και σήμερα μάχη του με τη Νόσο του Κινητικού Νευρώνα που τον καθήλωσε σε αναπηρικό καροτσάκι, επιτρέποντάς του την επικοινωνία μόνο μέσω συσκευής ομιλίας. Παράλληλα, παρακολουθούμε τις καινοτόμες και αιχμηρές απόψεις του Χόκινγκ για τη Φυσική και κυρίως την πρωτοποριακή έρευνά του που προκάλεσε τον θαυμασμό των καθηγητών του και τελικά οδήγησε στη ρηξικέλευθη θεωρία του για το σύμπαν. Παράλληλα, βλέπουμε και τη γεμάτη αγάπη περίπλοκη σχέση του με τη γυναίκα που τον στήριξε σε όλα τα πρώτα δύσκολα χρόνια προκειμένου εκείνος να συνεχίσει να ψάχνει τη μία και μοναδική αιτιολογική εξίσωση για το Σύμπαν και τον Χρόνο.

Ένα από τα ενδιαφέροντα καλλιτεχνικά άλματα της χρονιάς είναι η μεταπήδηση του βραβευμένου με Όσκαρ ντοκιμαντέρ, σκηνοθέτη του καθηλωτικού Man on Wire, Τζέιμς Μαρς, στη μυθοπλασία με τη στρωτή βιογραφία του διάσημου θεωρητικού της Κοσμολογίας και της Φυσικής, Στίβεν Χόκινγκ. Το ανθρώπινο στοιχείο είναι παραπάνω από ορατό, καθώς η ταινία Η Θεωρία των Πάντων βασίζεται στο χρονικό του πιο «δικού» του ανθρώπου, της γυναίκας της ζωής του, Τζέιν Γουάιλντ. Η σχέση τους καταγράφεται λεπτομερώς και αναπαριστάται με όλες τις δραματικές διακυμάνσεις: γνωρίστηκαν νέοι, ταίριαξαν κι έσμιξαν, η υπομονετική σύζυγος στήριξε τον ιδιοφυή επιστήμονα κατά τη διάρκεια της εκφυλιστικής πάθησής του, τον είδε να θριαμβεύει, ενώ γεννούσε τα παιδιά τους, ώσπου βρήκε έναν άλλο άνδρα, με λιγότερη αιχμή και περισσότερη κατανόηση, κι εκείνος ξελογιάστηκε από τη νοσοκόμα του, για να έλθει, ως τρίτη πράξη, η τρέχουσα περίοδος της επανένωσης. Ο Μαρς δεν παρακάμπτει τη σύμβαση της αφήγησης: την υπηρετεί και την περιποιείται, για να μπορέσει ανετότερα να χωρέσει τη δική του προσθήκη, την έννοια του χρόνου, όπως επιστημονικά την αναπτύσσει ο Στίβεν Χόκινγκ στις θεωρίες του, και όπως σκηνοθετικά δένει τον κύκλο της κοινής ζωής των Χόκινγκ.

Παράλληλα με τα κυρίαρχα θέματα της οικογένειας και της δημιουργίας, στο επίκεντρο βρίσκεται η μεγάλη μεταμόρφωση της χρονιάς. Ο Έντι Ρεντμέιν περνάει από όλα τα στάδια της μετάβασης από ένα άβγαλτο παιδί, κλεισμένο στις σκέψεις και τις εκρηκτικές του ιδέες, έναν φοιτητή που πάσχιζε να ισορροπήσει ανάμεσα στις κοινωνικές νόρμες και τη λαχτάρα του να γίνει αποδεκτός από την ακαδημαϊκή κοινότητα κι έναν ερωτευμένο νεανία που είδε στο πρόσωπο της Τζέιν την αιώνια σύντροφο, μέχρι τον εργατικό και καταξιωμένο celebrity που αναγκάστηκε να μιλήσει για τις ανακαλύψεις του καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι, κοιτώντας ανέκφραστα ένα εκστατικό κοινό να τον αποθεώνει, τα παιδιά του να τον συνηθίζουν και τους δικούς του ανθρώπους να τον περιμένουν να εκφραστεί μέσα από το μηχάνημα που φτιάχτηκε για να δίνει ήχο στις σκέψεις του. Η μεγάλη επιτυχία του Ρεντμέιν, πάντα σε συνάρτηση με μια εξαιρετική υποστήριξη από τη Φελίσιτι Τζόουνς στον ρόλο της Τζέιν, δεν εντοπίζεται μόνο στην τεχνικά εντυπωσιακή κατάρρευση του Χόκινγκ με βίαια περιστατικά που σηματοδοτούν τον επίπονο σωματικό του Γολγοθά, αλλά και στις απειροελάχιστες συσπάσεις του προσώπου, όποτε χρειάζεται να αποτυπώσει το χιούμορ ή τις αλλαγές στη διάθεση. Όσο περνάει η ώρα δεν έχουμε απέναντί μας ένα κομμάτι ανθρώπινου πάγου που επαιτεί ευγενικά τον οίκτο μας, αλλά ζεσταινόμαστε με τη φλόγα που μας αφήνει να αντικρίσουμε και να αισθανθούμε από το βάθος της ψυχής του. Εκεί βρίσκεται η ειδοποιός διαφορά του Χόκινγκ του Ρεντμέιν από την παρόμοιας θεματικής (μια βασανισμένη, παρεξηγημένη ιδιοφυΐα, με άλλη κατάληξη), εξίσου αξιοσημείωτη ερμηνεία του Μπένεντικτ Κάμπερμπατς στο Παιχνίδι της Μίμησης: ο πιο εγκεφαλικός Άλαν Τούρινγκ χρησιμοποιούσε το μυαλό του και βάσιζε τις κινήσεις του σε αυτό για να κρύψει τη κολάσιμη ερωτική του ατζέντα αλλά και την απουσία συναισθήματος, ενώ ο Στίβεν Χόκινγκ μπορεί να μπλοκάρεται από ένα ανήμπορο σώμα, αλλά, τελικά, δεν κατόρθωσε και λίγα με τη νόηση και την αγάπη...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ