Iron Man 3

Iron Man 3 Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Σέιν Μπλακ

Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Γκουίνεθ Πάλτροου

Βαθμολογία: 3/5

Στο Iron Man 3 ο εκκεντρικός και ιδιοφυής βιομήχανος Tόνι Σταρκ θα αναμετρηθεί με τον χειρότερο μέχρι τώρα εχθρό του, τον σατανικό Μανδαρίνο. Όταν ο κόσμος του απειλείται, ο Iron Man ξεκινάει μια εξαντλητική έρευνα για να βρει τους υπεύθυνους. Στο ταξίδι αυτό το κουράγιο του δοκιμάζεται, αφού πρέπει να τα βγάλει πέρα ολομόναχος με μοναδικό όπλο την επινοητικότητά του. Έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου και ο Tony Stark θα δώσει επιτέλους απάντηση στο ερώτημα που τον απασχολεί χρόνια τώρα: «Τι είναι αυτό που μετράει; Η στολή ή ο άνθρωπος που τη φοράει;».

Το Iron Man είναι μια ξεχωριστή περίπτωση στον κόσμο των κόμικς: διατηρεί τα χαρακτηριστικά της φανταστικής υπερβολής, καθώς και τον πατριωτισμό που αναπόφευκτα φέρουν οι Εκδικητές της Marvel (τέκνα της ανασύστασης μετά τον Πόλεμο), αλλά γειώνεται απολαυστικά και ρεαλιστικά από τον πρωταγωνιστή, τον καλύτερο που ενσάρκωσε τέτοιο χαρακτήρα. Ο Ρόμπερτ Ντάουνι ο νεότερος έχει εγγενή γνώση του κόσμου (της πιάτσας) και του πόνου, δείχνει να έχει αφομοιώσει ενστικτωδώς την ομιχλώδη καταγωγή του ήρωα, με όλα τα προβλήματα υγείας που του δίνουν το τίναγμα προς την επιβίωση όποτε έρχεται κοντά στον θάνατο και, κυρίως, δεν χάνει το χιούμορ του ή, καλύτερα, το επιδιώκει ως βασικό όπλο επαφής με τους ανισόρροπους εγκληματίες ή τους ανθρώπους που αγαπά, όπως οι φίλοι του και η Πέπερ Ποτς, ο έρωτας της ζωής του, που εδώ εξελίσσεται σε κάτι σημαντικό και δραματουργικά - υποψιάζομαι πως έγινε για πρακτικούς λόγους, μια και η Πάλτροου ξεπέρασε το καθεστώς ημι-απασχόλησης λόγω λοχείας και τώρα δουλεύει κανονικά ωράρια. Ανεξαρτήτως, το τρίτο μέρος της σειράς βρίσκεται σε μετάβαση μετά το μέτριο προηγούμενο και το ορμητικό πρώτο επεισόδιο. Ο Τόνι Σταρκ φαίνεται να έχει κολλήσει σε μια ζωή χωρίς πραγματικές προκλήσεις και υποθέτουμε πως το κράτος και η κοινωνία, δηλαδή οι ενοχλητικοί δύσπιστοι και οι ενθουσιώδεις φαν του αντίστοιχα, έχουν πλέον συνηθίσει τις εκκεντρικές του εκρήξεις και την αφοσίωσή του και δεν τον αμφισβητούν. Πονηρά, το σενάριο μας οδηγεί στην απειλητική παρουσία ενός φανατικού Μπιν Λαντεν-ίσκου, του Μανδαρίνου, ο οποίος εκβιάζει και εκφοβίζει με θεατρικότητα και πειθώ που κάνει τους πάντες να τον πάρουν στα σοβαρά, έστω και αν κάποιος άλλος κρύβεται πίσω από τα τηλεοπτικά του μηνύματα. Δεν θα πω άλλα, γιατί θα χαλάσω την δουλειά που έχει κάνει πίσω από τον ρόλο ο Μπεν Κίνγκσλεϊ, σπαρταριστά διφορούμενος πίσω από τη μάσκα του φασαριόζου φονταμενταλιστή που υποδύεται κανονικά.

Με το χιούμορ και τη μετατόπιση της δράσης σε διαφορετικά σκηνικά, η ταινία κινείται χωρίς προβλήματα, παρά τις δύο και πλέον ώρες διάρκειάς της, τοποθετώντας στο κέντρο την εντυπωσιακή ισοπέδωση της κρεμαστής έπαυλης του Σταρκ και της Ποτς. Ο Ντάουνι παίζει λιγότερο πάνω στις μεταπτώσεις του θυμικού, δίνοντας έμφαση σε μια αδιόρατη μοναξιά, κάτι ανάμεσα σε ανία και έλλειψη πραγματικού κινήτρου. Το κάνει με σβελτάδα και ευθύτητα, εκστομίζοντας έξυπνες ατάκες και υπονομεύοντας τη σοβαροφάνεια που ευαγγελίστηκαν, με ομολογουμένως απίστευτη εισπρακτική ανταπόκριση, οι τρεις Μπάτμαν του Κρίστοφερ Νόλαν. Ο Ντάουνι δεν ξεχνά ποτέ πως καταπιάνεται με έναν χάρτινο χαρακτήρα που ξεκινάει από τη φαντασία και παίρνει ψυχή και όσες διαστάσεις του αναλογούν, χωρίς να εφάπτεται απόλυτα με τον πραγματικό κόσμο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM