Έκαναν πρεμιέρα: «Stowaway», «Things heard & seen», «The Vigil»

Λαθρεπιβάτης Facebook Twitter
Σκηνή από το «Stowaway» (Λαθρεπιβάτης) του Τζο Πένα
0

Λαθρεπιβάτης (Stowaway, 2021)***

του Τζο Πένα

(Netflix)

Στο ατμοσφαιρικό Arctic (2018) ο Τζο Πένα, με έναν πολύ απλό τρόπο, έδωσε φρεσκάδα στο είδος του φιλμ επιβίωσης. Χάρη σε ένα σεναριακό εύρημα το οποίο δεν θα αποκαλύψουμε, για να προστατεύσουμε εκείνους που δεν έχουν δει το φιλμ, ο ήρωας δεν μάχεται ενάντια στα στοιχεία της Φύσης μόνο για τη σωτηρία της ζωής του αλλά και για τη διαφύλαξη της ανθρώπινης υπόστασής του.

Στο Stowaway θα μπορούσε να πει κανείς ότι ξαναγυρίζει την ίδια ταινία μέσα από το format της διαστημικής περιπέτειας, μένοντας σταθερός στην απάντησή του στο ερώτημα «τι μας κάνει ανθρώπους» – η έγνοια για τον άλλο. Στην πραγματικότητα, όμως, εξελίσσει την προβληματική του, τόσο μέσω της διαλεκτικότητας όσο και μέσω της κατάληξης της ιστορίας.

Νωρίτερα μας είχε δώσει ένα μελόδραμα με συμπαθέστατους χαρακτήρες, ακόμα και όταν προβαίνουν σε διόλου συμπαθείς ενέργειες, αλλά και με μια θεαματική, άκρως κινηματογραφική τρίτη πράξη που υπερκερά την ένδεια της παραγωγής και με πολύ απλά υλικά γεννά σασπένς περιωπής.

Στο λυρικό του φινάλε ο Πένα υπενθυμίζει πλαγίως και το μέγεθος της θυσίας που εδώ και έναν χρόνο κάνει μια ηρωική επαγγελματική ομάδα για όλους μας, έχοντας να υπομείνει και όσα αδιανόητα γράφονται γι’ αυτήν από τους σταυροφόρους του πληκτρολογίου.

Όσα ψιθυρίζει το σκοτάδι (Things heard & seen, 2021) *

των Σάρι Σπρίνγκερ Μπέργκμαν και Ρόμπερτ Πουτσίνι

etflix)

Λαθρεπιβάτης Facebook Twitter
Η Αμάντα Σέιφριντ στο Things heard & seen.

Oι φαντασματικές δραστηριότητες του πρώτου ημιώρου του Things heard & seen ίσως ξεγελάσουν μερικούς από τους συνδρομητές που ο αλγόριθμος του Netflix έφερε σ’ αυτό, ώστε να συνεχίσουν να το παρακολουθούν. Μόνο που η ιστορία φαντασμάτων αρχίζει να παραμερίζεται από ένα σημείο κι έπειτα.

Ουδέν πρόβλημα επί της αρχής, το ζήτημα είναι από τι αντικαθίσταται. Το δημιουργικό δίδυμο τίποτε ουσιώδες (ή επουσιώδες) δεν έχει να καταθέσει πάνω στην πάλη των δύο φύλων. Αν είχαν στον νου τους ένα φιλμ για τον έγγαμο βίο, όπως διαβάζουμε σε κάποιες κριτικές, θα μεριμνούσαν οι αψιμαχίες μεταξύ της Αμάντα Σέιφριντ και του (κάκιστου) Τζέιμς Νόρτον να έχουν έρεισμα και αντικείμενο πέραν της ιδιαίτερης περίπτωσης του χαρακτήρα που υποδύεται ο δεύτερος, ώστε να απηχούν κοινές εμπειρίες.

Τα χαρτιά για το πραγματικό θέμα της ταινίας ανοίγουν στο τελευταίο δεκάλεπτο ‒ η φύση του είναι τέτοια, που τη βοήθησε να «κλέψει» κάποιες θετικές κριτικές από ορισμένους Αμερικανούς κριτικούς, τους οποίους ενδιαφέρει πρωτίστως αν η ταινία συμφωνεί μαζί τους πάνω σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, ακόμα και αν η επιχειρηματολογία της είναι επιδερμική ή και ανύπαρκτη, όπως εδώ. Το δε φινάλε του έργου είναι από εκείνα που είτε σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό είτε σε κάνουν να τραβάς τα μαλλιά σου ‒ για να μην πούμε τίποτα πιο χοντρό.     

H Αγρυπνία (The Vigil, 2019) **

του Κιθ Τόμας 

(Vodafone TV)

Λαθρεπιβάτης Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία The Vigil, 2019

Το ενδιαφέρον αυτής της low budget παραγωγής τρόμου, που πήρε η Blumhouse υπό την αιγίδα της, έγκειται στο θρησκευτικό της πλαίσιο – δεν βλέπουμε συχνά τρόμο στηριγμένο στην εβραϊκή κουλτούρα. Πρόκειται για μια ιδιαιτερότητα που σε εκπλήσσει μόνο κατά τα πρώτα λεπτά, στη συνέχεια η ταινία βαδίζει σε (πολύ) γνώριμα μονοπάτια, συσχετίζοντας τη μεταφυσική παρουσία με το τραύμα.

Αντίστοιχα, ενώ στην αρχή ο τρόμος προκύπτει (και) μέσα από την αξιοποίηση του βάθους πεδίου, μετά από λίγο ο σκηνοθέτης αρχίζει να καταχράται το τέχνασμα των jump scares, δηλαδή των απότομων ξαφνιασμάτων, δίχως μάλιστα να φροντίζει ιδιαίτερα για το build-up τους. Οι φαν του είδους κάπως θα ξεγελάσουν την πείνα τους, οι υπόλοιποι κρατήστε μικρό καλάθι.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ