mylonas Facebook Twitter
Φωτ.: Vladimir Radibratovic/ Design Ambassador

Γεώργιος Μυλωνάς: Σκληρή δουλειά, όραμα, πάθος και σεβασμός είναι αξίες που χαρακτηρίζουν την πορεία μου

0

Ο Γεώργιος Μυλωνάς, CEO του Ομίλου ALUMIL, δίνει μια αποκλειστική συνέντευξη στο ΑDM The Green Issue και μοιράζεται το όραμά του για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων μέσα από ένα παραγωγικό μοντέλο φιλικό προς το περιβάλλον.

— Κύριε Μυλωνά, τι σημαίνει για την εταιρεία η διάκρισή της ως μίας εκ των πιο βιώσιμων εταιρειών στην Ελλάδα; Ποια είναι η στρατηγική και το όραμά σας ως προς την κατεύθυνση αυτή;

Η ανάδειξή μας σε μία από τις κορυφαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα στον τομέα της αειφορίας σημαίνει πάρα πολλά για εμάς, γιατί επιβεβαιώνει ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο. Η στρατηγική που οδήγησε σε αυτήν τη διάκριση στηρίχτηκε στην ολιστική προσέγγισή μας σε ζητήματα βιώσιμης ανάπτυξης, από την επεξεργασία της πρώτης ύλης και το κυκλικό μοντέλο παραγωγής μέχρι τις διαδικασίες ανακύκλωσης και επαναχύτευσης που ακολουθούνται για παραγωγή πράσινου αλουμινίου. Εξίσου σημαντικό ρόλο σε μια τέτοια διάκριση έπαιξαν οι δραστηριότητες που συμβάλλουν στην κατάρτιση και προσωπική εξέλιξη των εργαζομένων μας, καθώς και οι ενέργειες που βοηθούν τις τοπικές κοινωνίες και εντάσσονται στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Το όραμά μας για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων πραγματώνεται όχι μόνο μέσω της ανάπτυξης προϊόντων κορυφαίας ποιότητας και επιδόσεων αλλά και μέσα από ένα βιώσιμο παραγωγικό μοντέλο, φιλικό προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Η τιμητική διάκριση της ALUMIL μας ωθεί να συνεχίσουμε τις ενέργειές μας για ένα πιο πράσινο μέλλον για τις επόμενες γενιές.

— Πώς καταφέρατε να εδραιώσετε την κυρίαρχη θέση της ALUMIL στην Ελλάδα και το εξωτερικό;

Στην ALUMIL συχνά λέμε πως «επιδιώκουμε την τελειότητα κάθε μέρα». Αυτή η φράση συμπυκνώνει όλη την εταιρική μας κουλτούρα. Αναζητούμε συνεχώς τρόπους να εξελίξουμε τα προϊόντα που παράγουμε, να αναπτύξουμε νέες καινοτομίες και να ανεβάσουμε τον πήχη της ποιότητας. Όλα αυτά όμως έχουν έναν και μοναδικό στόχο, να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται μέσα από προηγμένα συστήματα αλουμινίου που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους. Όλη αυτή η φιλοσοφία τροφοδοτεί τη στρατηγική μας και μας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

Η σύγχρονη ιστορία μας είναι γεμάτη στιγμές-ορόσημα. Ο εξοπλισμός των κεντρικών γραφείων της Google στη Νέα Υόρκη με συστήματά μας, η πρωτοβουλία του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ArXellence, η δημιουργία νέας μονάδας διαλογής και επεξεργασίας σκραπ αλουμινίου για την παραγωγή «πράσινου αλουμινίου», η ALUMIL Academy, είναι μόνο μερικές από τις «στιγμές» της τελευταίας δεκαετίας για τις οποίες νιώθω περήφανος.

Ως προς την κυρίαρχη θέση που αναφέρετε, αυτή είναι φυσική συνέχεια όλων των παραπάνω. Όταν μια εταιρεία μένει πιστή στο όραμά της, τότε οι πελάτες την επιβραβεύουν. Αξίζει όμως να αναφερθώ σε δύο ακόμη σημεία. Το ένα είναι το διεθνές όραμα της ALUMIL. Σε μια δύσκολη περίοδο οικονομικής κρίσης που περνούσε η χώρα μας τα τελευταία χρόνια εμείς επιμείναμε στην εξωστρέφεια και αναπτυχθήκαμε εκτενώς στο εξωτερικό, με εργοστάσια και θυγατρικές σε πολλές χώρες. Αυτή μας η επιμονή μάς δικαίωσε, γιατί άπλωσε τη βεντάλια των δραστηριοτήτων μας και μας έδωσε τη δυνατότητα να πάρουμε μέρος σε κάποια εμβληματικά έργα, επεκτείνοντας το portfolio των πρότζεκτ μας. Το δεύτερο σημείο στο οποίο θα ήθελα να σταθώ είναι οι συνεργάτες μας. Καμία εταιρεία, όσο μεγάλη και αν είναι, δεν μπορεί να φτάσει ψηλά χωρίς τη στήριξη των συνεργατών της. Εμείς πιστεύουμε πολύ σε αυτό και προσπαθούμε να ενισχύουμε συνεχώς τη σχέση μας με τον κατασκευαστικό κόσμο που μας στηρίζει όλα αυτά τα χρόνια. Άλλωστε, σε αυτήν τη λογική δημιουργήσαμε και την πρώτη ιδιωτική σχολή για τον κλάδο του αλουμινίου, την ALUMIL Academy, που δίνει την ευκαιρία σε νέους να εισέλθουν στον κατασκευαστικό κλάδο αλλά και σε παλαιότερους να διευρύνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους.

ArXellence 2 Facebook Twitter
To ArXellence 2 ήταν ένα πρωτοποριακό εγχείρημα της εταιρείας μας που είχε ως στόχο να δώσει ελπίδα για την αναγέννηση μιας παρηκμασμένης περιοχής της Θεσσαλονίκης και να αναδείξει τις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξής της.

— Μιλήστε μας για την πρωτοβουλία του ArXellence 2. Τι σημαίνει για εσάς και τι ρόλο παίζει στη σχέση σας με την αρχιτεκτονική κοινότητα;

To ArXellence 2 ήταν ένα πρωτοποριακό εγχείρημα της εταιρείας μας που είχε ως στόχο να δώσει ελπίδα για την αναγέννηση μιας παρηκμασμένης περιοχής της Θεσσαλονίκης και να αναδείξει τις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξής της. Για να το επιτύχουμε αυτό έπρεπε να στρέψουμε το ενδιαφέρον της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής κοινότητας στη χώρα μας. Κάναμε, λοιπόν, ένα μεγάλο κάλεσμα προς αρχιτέκτονες από όλο τον κόσμο, ώστε να μας στείλουν τις προτάσεις τους για τον επανασχεδιασμό του δυτικού παράλιου μετώπου της πόλης. 

Οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας, με πάνω από 1.400 εγγραφές από 90 χώρες του κόσμου και 173 τελικές μελέτες που κατατέθηκαν προς αξιολόγηση. Το ArXellence 2, που υλοποιήθηκε με την έγκριση και υποστήριξη της Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA), αποτέλεσε για την ALUMIL μια γέφυρα, με την οποία επιδιώξαμε να ενώσουμε την παγκόσμια αρχιτεκτονική κοινότητα με την πόλη της Θεσσαλονίκης και τις σύγχρονες ανάγκες αστικού σχεδιασμού της, πάντα με επίκεντρο την αειφόρο δόμηση. Στον πυρήνα του θεσμού βρίσκονται η κοινωνική προσφορά και το όραμα για ποιοτικότερες συνθήκες διαβίωσης και θεωρώ πως περάσαμε ένα ισχυρό μήνυμα προς τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, που αγκάλιασαν την πρωτοβουλία μας και επισκέφθηκαν την επίσημη έκθεση του ArXellence 2 που διοργανώσαμε τον Σεπτέμβριο. Τώρα ευελπιστούμε όλα αυτά να μη μείνουν απλώς στα χαρτιά αλλά με τις απαραίτητες ενέργειες της πολιτείας να υλοποιηθεί η αναδιαμόρφωση αυτής της κομβικής πλευράς της Θεσσαλονίκης.

alumil google Facebook Twitter
Ο εξοπλισμός των κεντρικών γραφείων της Google στη Νέα Υόρκη με συστήματά μας είναι στιγμή ορόσημο για την Alumil.

— Πώς οραματίζεστε την πορεία της εταιρείας τα επόμενα χρόνια;

Η πανδημία του Covid-19 έδειξε σε όλους μας πως το μέλλον μπορεί να είναι απρόβλεπτο. Αν μπορούσα όμως να δώσω εν συντομία το όραμά μου για το μέλλον της ALUMIL, θα το έκανα με το εξής τρίπτυχο: καινοτομία και υψηλή ποιότητα προϊόντων - σταθερή διεθνής παρουσία - βιώσιμη ανάπτυξη. Ο όμιλός μας έχει θέσει τις βάσεις για να πορευτεί με στέρεα βήματα προς το μέλλον και να επιτύχει ακόμη μεγαλύτερα πράγματα. Μέσα από τη συνεχή έρευνα και ανάπτυξη, τη σύγχρονη εταιρική διακυβέρνηση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό θεωρώ πως τα αποτελέσματα θα μας δικαιώσουν. Το τρίπτυχο που σας ανέφερα είναι μέρος της κουλτούρας μας και ουσιαστικά οδηγεί στον βασικό μας στόχο, που είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων μέσα από προηγμένα συστήματα αλουμινίου.

Η ALUMIL είναι μία από τις εταιρείες που πληρούν τα κριτήρια για την αξιολόγηση με τον νέο χρηματιστηριακό δείκτη ESG. Τι σηματοδοτεί κάτι τέτοιο; Όπως ανέφερα παραπάνω, η ALUMIL ακολουθεί ένα βιώσιμο παραγωγικό μοντέλο και στηρίζεται στις αρχές της αειφορίας και της κυκλικής οικονομίας. Φυσικά, το μοντέλο αυτό επεκτείνεται σε όλες τις εκφάνσεις του ομίλου και εμπεριέχει τις ενέργειές μας για την ενίσχυση των εργαζομένων μας, τις δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας και τις λειτουργίες της εταιρικής διακυβέρνησης. Αξιολογηθήκαμε για την απόδοσή μας σε όλους αυτούς τους τομείς και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που η ALUMIL είναι ανάμεσα στις πρώτες 35 εκλεκτές εταιρείες στην Ελλάδα που θα βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του ESG. Αυτή η εξέλιξη αφενός σηματοδοτεί μια ξεχωριστή επιβράβευση για την πολιτική που ακολουθούμε και αφετέρου αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για απτή αποτύπωση των πολύπλευρων δραστηριοτήτων του ομίλου και της ουσιαστικής ενημέρωσης του επενδυτικού κοινού γι’ αυτές.

ALUMIL Academy Facebook Twitter
ALUMIL Academy

— Ποιες ξεχωρίζετε ως στιγμές-ορόσημα για την ALUMIL;

H πορεία της ALUMIL απλώνεται πλέον σε πάνω από τρεις δεκαετίες. Όπως είναι λογικό, οι έντονες στιγμές είναι πολλές. Σίγουρα η παρουσίαση των πρώτων συστημάτων μας στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το 1989 αποτέλεσε το εφαλτήριο για τα επόμενα βήματα και μας σύστησε στον κόσμο. Επίσης, η λειτουργία της πρώτης γραμμής διέλασης αλλά και η ίδρυση, λίγα χρόνια αργότερα, του τμήματος Έρευνας & Ανάπτυξης, η διεθνής εξάπλωση του ομίλου με μονάδες παραγωγής σε έξι χώρες, συγκαταλέγονται στις ιδιαίτερα σημαντικές στιγμές της διαδρομής μας. Αλλά και η σύγχρονη ιστορία μας είναι γεμάτη στιγμές-ορόσημα. Ο εξοπλισμός των κεντρικών γραφείων της Google στη Νέα Υόρκη με συστήματά μας, η πρωτοβουλία του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ArXellence, η δημιουργία νέας μονάδας διαλογής και επεξεργασίας σκραπ αλουμινίου για την παραγωγή «πράσινου αλουμινίου», η ALUMIL Academy, είναι μόνο μερικές από τις «στιγμές» της τελευταίας δεκαετίας για τις οποίες νιώθω περήφανος.

— Κλείνοντας, θα θέλαμε να μας πείτε ποιο είναι το μότο που χαρακτηρίζει τόσο την επαγγελματική όσο και την προσωπική σας πορεία.

Οι αξίες που χαρακτηρίζουν διαχρονικά την επαγγελματική και προσωπική μου πορεία είναι οι εξής: σκληρή δουλειά, όραμα, πάθος, μεράκι, ταπεινοφροσύνη, σεβασμός.

ADM The Green Issue

Μια συνεργασία της Lifo με την Design Ambassador και το Archisearch.gr

Design
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ADM The Green Issue

ADM: TΗΕ GREEN ISSUE

Μια συνεργασία της Lifo με την Design Ambassador αφιερωμένη στις creative ομάδες, τους αρχιτέκτονες και τις επιχειρήσεις που έχουν αντιληφθεί ήδη πως η βιωσιμότητα, η αειφόρος ανάπτυξη και η πράσινη προσέγγιση, δεν είναι απλώς trend αλλά η ανάγκη για μια τεράστια αλλαγή στη φιλοσοφία της ζωής μας, της αγοράς, της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ