«Έχουμε πόλεμο, μην το ξεχνάς, μωρό μου»: Στην παράσταση του Ηλία Αδάμ που θα ταξιδέψει στη Μαδρίτη

«Έχουμε πόλεμο, μην το ξεχνάς μωρό μου» Facebook Twitter
Οι τέσσερις εξαιρετικοί νεαροί περφόρμερ, δύο αγόρια και δύο κορίτσια, παραπέμπουν στους Power Rangers, τα Pokemon και την Cardi B. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
0

Τον γνωρίσαμε πέρσι μέσα από την ανατρεπτική όσο και ξεκαρδιστική περφόρμανς «Kivotos Channel» που ανέβασαν με την Εύα Γιαννικοπούλου στο κανάλι της Στέγης στο YouTube.

Φέτος ο Ηλίας Αδάμ ξαναδίνει το «παρών» με μία ακόμα καταιγιστική όσο και «αυθάδη» παράσταση με queer πνεύμα και έντονες αναφορές στα κοινωνικά δίκτυα, την ποπ κουλτούρα και τις προβληματικές της επιθυμίας και του φύλου, μια παράσταση που φιλοδοξεί να διασκεδάσει αλλά και να προβληματίσει, να προκαλέσει ακόμα τον τολμηρό θεατή.

Ο λόγος για το «We are in the army now», που στο πλαίσιο της «Εξωστρέφειας» της Στέγης ετοιμάζεται να ταξιδέψει στη Μαδρίτη (Teatros Del Canal, 27-29/1/22), όπου θα παρουσιαστεί  για πρώτη φορά ζωντανά μετά από αρκετές περιπέτειες: Η πρεμιέρα αρχικά είχε προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο του 2020 στη Μικρή Σκηνή στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Future N.O.W., αλλά λόγω της πανδημίας έκανε τελικά μια ψηφιακή «πρώτη» πέρσι τον Απρίλιο του 2021 στο YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση. 

Πυκνά τα ερεθίσματα και οι αναφορές, πολλά τα «θέλω» και τα «επιθυμώ» της αντισυμβατικής όσο και εικονοκλαστικής αυτής παράστασης, εκείνο όμως που ξεχωρίζει και εντυπώνεται περισσότερο στον θεατή είναι ακριβώς «η συλλογική οργή και ορμή μιας ολόκληρης γενιάς, μαζί με όλο το άγριο χιούμορ που τη διακατέχει».

«Είμαστε στον καιρό των τεράτων, ανάμεσα σε έναν κόσμο που πεθαίνει και σε έναν άλλον που παλεύει να γεννηθεί», λέει το εμπνευσμένο από τον Αντόνιο Γκράμσι μότο μιας παράστασης που αμφισβητεί καταρχάς την ίδια την έννοια του παραδοσιακού θεάτρου: τα πολυμέσα που χρησιμοποιούνται εδώ δεν είναι επικουρικό συμπλήρωμα αλλά η ίδια η ουσία της, αντικατοπτρίζοντας μια πραγματικότητα όπου ο ψηφιακός κόσμος τείνει να υποκαθιστά ολοένα περισσότερο τον συμβατικό, για το καλύτερο ή το χειρότερο.

«Έχουμε πόλεμο, μην το ξεχνάς μωρό μου» Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Γι’ αυτό και, αντίθετα με το καθιερωμένο πριν από μια παράσταση κάλεσμα στο κοινό για κλειστά κινητά, σε αυτήν εδώ ενθαρρύνεται να τα κρατά ανοικτά, ώστε να παρακολουθεί τα δρώμενα και από εκεί, συμμετέχοντας, αν θέλει, διαδραστικά, με σχόλια και emoji μέσω του λογαριασμού της ArmyandKittens στο Instagram.

Πολυδιάσπαση προσοχής, αγχωτική πολυπραγμοσύνη, διαρκής έκθεση, ανελέητος «βομβαρδισμός» με λέξεις και εικόνες; Μα αυτή δεν είναι η καθημερινότητα των περισσότερων millennials; Η ίδια η υπόθεση του έργου είναι εξάλλου εν μέρει μυθοπλασία, εν μέρει στηριγμένη σε βιώματα των συντελεστών της. 

Οι τέσσερις εξαιρετικοί νεαροί περφόρμερ, δύο αγόρια και δύο κορίτσια, παραπέμπουν στους Power Rangers, τα Pokemon και την Cardi B. Χειρίζονται μικρόφωνα, μουσικά όργανα, προτζέκτορες, laptops, smartphones, τους αρέσουν η παρενδυσία και οι μεταμφιέσεις, διαθέτουν «πανοπλίες» και «υπερόπλα». Είναι ο «απελευθερωτικός στρατός» που κηρύσσει ένα camp αντάρτικο ενάντια στη βία, τη σεμνοτυφία, την υποκρισία, την ετεροκανονικότητα, την πατριαρχία, τον σεξισμό, την αστυνομοκρατία, τις κοινωνικές ανισότητες, την περιβαλλοντική κρίση, τελικά ενάντια στο ίδιο το κυρίαρχο σύστημα που δεν διστάζει να αποκαλέσει με το όνομά του, γιατί «ένας είναι ο εχθρός, ο καπιταλισμός!», όπως λέει ένα κλασικό πολιτικό σλόγκαν.

Το στρες ως τρόπος ζωής, η διαρκής εργασιακή αλλά και υπαρξιακή ανασφάλεια, το φλερτ μέσω ψηφιακών εφαρμογών που, όσο απελευθερωτικό κι αν είναι, μπορεί ταυτόχρονα να γίνει τοξικό και κακοποιητικό, ο συστημικός, «καθωσπρέπει» ακτιβισμός μπαίνουν επίσης στο στόχαστρό της.

«Έχουμε πόλεμο, μην το ξεχνάς μωρό μου» Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Οι μουσικές, τα κοστούμια, οι ποπ, queer punk και κόμικ αναφορές, οι καυστικοί διάλογοι –ενίοτε και μονόλογοι–, ο διάχυτος ερωτισμός, η ρευστότητα των φύλων, η σωματικότητα των ερμηνειών και οι παράλληλες προβολές που τις πλαισιώνουν δημιουργούν ένα σκηνικό που άλλοτε θυμίζει ξέφρενο πάρτι, άλλοτε διονυσιακό όργιο, άλλοτε ανταπόκριση από ένα φουτουριστικό πολεμικό μέτωπο κι άλλοτε πάλι ψηφιακό παιχνίδι με χαρακτήρες-ολογράμματα σε μια πραγματικότητα virtual και ταυτόχρονα ωμή, χειροπιαστή. 

Πυκνά τα ερεθίσματα και οι αναφορές, πολλά τα «θέλω» και τα «επιθυμώ» της αντισυμβατικής όσο και εικονοκλαστικής αυτής παράστασης, εκείνο όμως που ξεχωρίζει και εντυπώνεται περισσότερο στον θεατή είναι ακριβώς «η συλλογική οργή και ορμή μιας ολόκληρης γενιάς, μαζί με όλο το άγριο χιούμορ που τη διακατέχει», όπως αναφέρει και το δελτίο Τύπου, μια οργή που στις «μετρήσεις» των χαρακτηριστικών των αντιπροσωπευτικών της επί σκηνής πρωταγωνιστών φτάνει το 100% και είθε να αποβεί λυτρωτική.

We are in the army now

Κείμενο & Σκηνοθεσία: Ηλίας Αδάμ

Σκηνικά, Κοστούμια & Ψηφιακός Χώρος: Sita Messer

Συνεργασία στο κείμενο και τη δραματουργία: Χρήστος Βρεττός, Χριστίνα Μαυρομμάτη

Συντονισμός δραματουργικών εργαστηρίων: Χρήστος Βρεττός

Πρωτότυπη Μουσική: Gary Salomon

Χορογραφίες: Πάνος Μαλακτός

Σχεδιασμός Φωτισμών: Παναγιώτης Λαμπής

Δημιουργία Video & Animation: Ίρια Βρεττού

Συνεργασία στα σκηνικά και τα κοστούμια: Ηλέκτρα Σταμπούλου

Παίζουν: Στυλιάνα Ιωάννου, Τζέο Πακίτσας, Σοφία Πριόβολου, Kristof στην περιοδεία (Gary Salomon στο αρχικό καστ)

Οργάνωση Παραγωγής: Cultόpια

Τεχνικός συντονιστής περιοδείας: Φοίβος Πετρόπουλος

Χειριστής βίντεο: Alfredo Pechuan

Executive Producer περιοδείας: Γιώργος Κατσώνης

Ηχολήπτης περιοδείας: Γιώργος Χάνος

Υπεύθυνη περιοδείας: Χριστίνα Λιάτα (Υπεύθυνη προγράμματος «Εξωστρέφειας» Στέγης Ιδρύματος Ωνάση)

Ανάθεση & Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Κατάλληλο άνω των 18 ετών

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ