Αρχαίο δράμα και Μποστ στην Επίδαυρο

Αρχαίο δράμα και Μποστ στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Πέρσες του Αισχύλου υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Δημήτρη Καραντζά. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
0

Ένας Ολλανδός, ένας Γερμανός, ένας Λιθουανός και πέντε Έλληνες σκηνοθέτες ετοιμάζονται να κατέβουν με τις παραστάσεις τους στο αργολικό θέατρο τα οκτώ Παρασκευοσάββατα του Ιουλίου και του Αυγούστου, επιχειρώντας να κερδίσουν το στοίχημα της μαζικής προσέλευσης του κοινού έπειτα από δύο μουδιασμένα καλοκαίρια. Οι προτάσεις τους παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον, είναι αρκετά ετερόκλητες από άποψη φόρμας και διανομών και υπόσχονται πολυσυλλεκτικά Επιδαύρια με επτά τραγωδίες και μια κωμωδία – όχι από τον Αριστοφάνη αλλά από τον Μποστ.

Οι δύο σταρ του κεντροευρωπαϊκού θεάτρου, ο Johan Simons, που ανοίγει το φετινό πρόγραμμα με την Άλκηστη του Ευριπίδη, και ο Ulrich Rasche, που ανεβάζει τον Αγαμέμνονα του Αισχύλου, σηματοδοτούν έναν Ιούλιο με δύο παγκόσμιες πρεμιέρες μεγάλων διεθνών συμπαραγωγών του Φεστιβάλ με τo Schauspielhaus Bochum και τo Residenztheater αντίστοιχα. 

Οι προτάσεις τους παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον, είναι αρκετά ετερόκλητες από άποψη φόρμας και διανομών και υπόσχονται πολυσυλλεκτικά Επιδαύρια με επτά τραγωδίες και μια κωμωδία.

Ο Γιάννης Καλαβριανός και ο Αργύρης Ξάφης είναι οι σκηνοθέτες που έχουν αναλάβει τις φετινές καλοκαιρινές παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου, κάνοντας δύο πολύ ενδιαφέρουσες επιλογές στη διανομή των κεντρικών τους ρόλων. Η αρχή γίνεται στις 8/7 με τη Μήδεια του Μποστ, που προτείνεται ως η εναλλακτική φετινή επιλογή σύγχρονης κωμωδίας. Γραμμένη το 1993 σε δεκαπεντασύλλαβο, αυτή η Μήδεια σκοτώνει τα παιδιά της όχι από ερωτική ζήλια αλλά από απογοήτευση για τις κακές μαθησιακές επιδόσεις και τον άσωτο βίο τους. Τον κεντρικό ρόλο στην παράσταση θα έχει η Γαλήνη Χατζηπασχάλη, μια ηθοποιός με ανεξάντλητες κωμικές ικανότητες. Η συνέχεια έρχεται το τελευταίο weekend του Ιουλίου με τον Αίαντα του Σοφοκλή που σηματοδοτεί την πρώτη σκηνοθεσία του Αργύρη Ξάφη στην Επίδαυρο. Τον πολεμιστή Αίαντα θα υποδυθεί ο Στάθης Σταμουλακάτος, ένας ηθοποιός που έχουμε συνδέσει με το έργο του Γιάννη Οικονομίδη και ανυπομονούμε να τον δούμε σε αρχαία τραγωδία.

Μήδεια του Μποστ Facebook Twitter
Η Μήδεια του Μποστ σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού προτείνεται ως η εναλλακτική φετινή επιλογή σύγχρονης κωμωδίας.

Η 15η Ιουλίου θα σηματοδοτήσει τη μεγάλη επιστροφή της Ρένης Πιττακή στην Επίδαυρο. Η μεγάλη θεατρική μας ηθοποιός θα ηγηθεί ενός εξαιρετικού θιάσου στους Πέρσες του Αισχύλου υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Δημήτρη Καραντζά και με τη συμμετοχή μιας πλειάδας εθελοντών από την περιοχή της Αργολίδας και της Ελευσίνας, όπου θα παρουσιαστεί η παράσταση δύο εβδομάδες αργότερα. Το έργο φιλοδοξεί να θέσει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία» και τι ισότιμη συμπερίληψη των πολιτών, τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και τι η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό.

Ο Αύγουστος φιλοδοξεί να φέρει μαζικά το κοινό στην Επίδαυρο με δύο τραγωδίες των οποίων τους κεντρικούς ρόλους κρατάνε ιδιαίτερα δημοφιλείς από πρόσφατες τηλεοπτικές επιτυχίες ηθοποιοί. Η αρχή γίνεται με την επιστροφή του Cezaris Grauzinis στο μεγάλο αργολικό θέατρο, ο οποίος σκηνοθετεί ίσως την πιο γνωστή στο ευρύ κοινό τραγωδία, την Αντιγόνη του Σοφοκλή, που φέτος έχει την τιμητική της στο Φεστιβάλ, μέσω του κύκλου Antigonisms. Η Έλλη Τρίγγου και η Δανάη Μιχαλάκη, που υποδύονται τις αδελφές στις «Άγριες Μέλισσες», θα υποδυθούν και εδώ αντίστοιχα την Αντιγόνη και την Ισμήνη, με τον Βασίλη Μπισμπίκη να κρατά τον ρόλο του Κρέοντα.

Αντιγόνη του Σοφοκλή Facebook Twitter
Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Cezaris Grauzinis.

Τα φετινά Επιδαύρια θα κλείσουν με μια άλλη, ιδιαίτερα δημοφιλή τραγωδία, την Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη, με τον Θέμη Μουμουλίδη να σκηνοθετεί τη Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, πρωταγωνίστρια του τηλεοπτικού «Σασμού», στον ομώνυμο ρόλο. Την παράσταση αυτή ντύνει με πρωτότυπη μουσική ο Σταύρος Γασπαράτος, που εμπνέεται από τη μορφή της Ιφιγένειας.

Στο ενδιάμεσο θα δούμε και τη «χρωστούμενη» από πέρσι Ελένη του Ευριπίδη, την παράσταση του Βασίλη Παπαβασιλείου και του ΚΘΒΕ που ακυρώθηκε από το περσινό πρόγραμμα επειδή συνέπεσε με τις καταστροφικές πυρκαγιές. Η Ελένη είναι ένα έργο που σχεδόν καταχρηστικά ταξινομείται ως «τραγωδία», καθώς διακρίνεται για τα κωμικά στοιχεία του, και σε αυτό το ανέβασμα η Έμιλυ Κολιανδρή φαντάζει ιδανική στον ρόλο της παρεξηγημένης ηρωίδας.

Πέρσες του Αισχύλου Facebook Twitter
Η μεγάλη θεατρική μας ηθοποιός θα ηγηθεί ενός εξαιρετικού θιάσου στους Πέρσες του Αισχύλου υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Δημήτρη Καραντζά. Φωτ.: Karol Jarek

Εθνικό Θέατρο
Μήδεια του Μποστ
Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Παίζουν (αλφαβητικά): Γιώργος Γλάστρας, Θανάσης Δήμου, Άνδρη Θεοδότου, Στέλιος Ιακωβίδης, Θανάσης Ισιδώρου, Σύρμω Κεκέ, Φανή Παναγιωτίδου, Γιώργος Σαββίδης, Σταύρος Σβήγκος, Γαλήνη Χατζηπασχάλη
8/7-9/7, 21:00

Πέρσες του Αισχύλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Παίζουν Ρένη Πιττακή, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Γιώργος Πούλιος, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος κ.ά.
15/7-16/7, 21:00

Εθνικό Θέατρο
Αίας του Σοφοκλή
Σκηνοθεσία: Αργύρης Ξάφης
Παίζουν (αλφαβητικά): Δημήτρης Ήμελλος, Δέσποινα Κούρτη, Τάσος Μικέλης, Γιάννης Νταλιάνης, Εύη Σαουλίδου, Στάθης Σταμουλακάτος, Χρίστος Στυλιανού, Νίκος Χατζόπουλος
29/7-30/7, 21:00

Αντιγόνη του Σοφοκλή
Σκηνοθεσία: Cezaris Graužinis
Παίζουν: Έλλη Τρίγγου, Βασίλης Μπισμπίκης, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Γιώργος Παπαγεωργίου, Δανάη Μιχαλάκη, Χρήστος Σαπουντζής, Κώστας Κορωναίος, Στρατής Χατζησταματίου, Μαρίνα Αργυρίδου
5/8-6/8, 21:00

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Ελένη του Ευριπίδη
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου
Παίζουν: Έμιλυ Κολιανδρή, Θέμης Πάνου, Αγορίτσα Οικονόμου, Γιώργος Καύκας, Έφη Σταμούλη, Δημήτρης Κολοβός, Άγγελος Μπούρας, Δημήτρης Μορφακίδης, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ορέστης Παλιαδέλης
12/8-13/8, 21:00

Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη
Σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης
Παίζουν: Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Παντελής Δεντάκης, Ιωάννα Παππά, Άκης Σακελλαρίου, Γιώργος Χρυσοστόμου
19/8-20/8, 21:00

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου στην Πειραιώς 260

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου στην Πειραιώς 260

Τρεις Ελληνίδες σκηνοθέτιδες και δυο σκηνοθέτες φωτογραφίζονται στους χώρους της Πειραιώς 260 και παρουσιάζουν τις ενδιαφέρουσες θεατρικές τους προτάσεις στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ