Η Ρωσία πατάει το κουμπί του πανικού ή το κουμπί του πυρηνικού πολέμου;

Η Ρωσία πατάει το κουμπί του πανικού, ή το κουμπί του πυρηνικού πολέμου; Facebook Twitter
0

AYTO ΠΟΥ ΠΟΛΛΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ φοβόντουσαν είναι έτοιμο να συμβεί. Οι αυτονομιστές ηγέτες σε τέσσερις θύλακες που ελέγχονται από τις ρωσικές δυνάμεις και τους εντολοδόχους τους στην Ουκρανία ανακοίνωσαν «δημοψηφίσματα» που θα διεξαχθούν από την Παρασκευή έως την Τρίτη για να αποφασιστεί αν τα εδάφη τους θα ενταχθούν στη Ρωσία.

Οι ψηφοφορίες αυτές, οι οποίες είναι παράνομες σύμφωνα τόσο με το ουκρανικό όσο και με το διεθνές δίκαιο και θεωρούνται από τους περισσότερους αναλυτές ως απάτη, είναι παρόμοιες με αυτές που διοργάνωσε η Ρωσία μετά την προσάρτηση της Κριμαίας το 2014.

Σε αντίθεση με τότε, η στρατιωτική κατοχή του Κρεμλίνου σε αυτά τα κρατίδια στις περιοχές Χερσώνα, Ντονέτσκ, Λουχάνσκ και Ζαπορίζια της Ουκρανίας είναι πιο εύθραυστη, με την Ουκρανία να είναι στο μέσον μιας συνεχιζόμενης επίθεσης για την εκδίωξη των ρωσικών στρατευμάτων από τις περισσότερες περιοχές της χώρας.

Η περαιτέρω ρωσική προσάρτηση ουκρανικών εδαφών –ανεξάρτητα από την ψευδεπίγραφη φύση της κίνησης– σηματοδοτεί την τελευταία ζαριά του Ρώσου Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν. Ταπεινωμένος στο πεδίο της μάχης τις τελευταίες εβδομάδες, μπορεί να πιστεύει ότι η αλλαγή των πολιτικών δεδομένων επί του εδάφους θα μπορούσε να ανακόψει τις ουκρανικές προόδους και να αναγκάσει τις δυτικές κυβερνήσεις να προβούν σε έναν επανασχεδιασμό.

Το κοινοβούλιο της Ρωσίας αυστηροποιεί τις ποινές για μια σειρά από εγκλήματα, όπως η λιποταξία και η ανυπακοή, εάν διαπράττονται κατά τη διάρκεια στρατιωτικής κινητοποίησης ή πολεμικών καταστάσεων. Οι σκληροπυρηνικοί υπέρμαχοι του πολέμου ζήτησαν τέτοια αυστηρότερα μέτρα για να στηρίξουν την παραπαίουσα πολεμική προσπάθεια της Ρωσίας.

«Μετά την προσάρτηση των εδαφών, η Μόσχα πιθανότατα θα κηρύξει τις ουκρανικές επιθέσεις στις περιοχές αυτές ως επιθέσεις κατά της ίδιας της Ρωσίας», προειδοποίησαν οι αναλυτές, «ένα πιθανό έναυσμα για μια γενική στρατιωτική κινητοποίηση ή μια επικίνδυνη κλιμάκωση, όπως η χρήση πυρηνικών όπλων κατά της Ουκρανίας», γράφει η Robyn Dixon.

Η Ρωσία πατάει το κουμπί του πανικού, ή το κουμπί του πυρηνικού πολέμου; Facebook Twitter
Μαργκαρίτα Σιμονιάν

Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, το κοινοβούλιο της Ρωσίας αυστηροποιεί τις ποινές για μια σειρά από εγκλήματα, όπως η λιποταξία και η ανυπακοή, εάν διαπράττονται κατά τη διάρκεια στρατιωτικής κινητοποίησης ή πολεμικών καταστάσεων. Οι σκληροπυρηνικοί υπέρμαχοι του πολέμου ζήτησαν τέτοια αυστηρότερα μέτρα για να στηρίξουν την παραπαίουσα πολεμική προσπάθεια της Ρωσίας. 

«Κρίνοντας από όσα συμβαίνουν και όσα πρόκειται να συμβούν, αυτή η εβδομάδα σηματοδοτεί είτε την παραμονή της επικείμενης νίκης μας είτε την παραμονή του πυρηνικού πολέμου», έγραψε στο Twitter η Μαργκαρίτα Σιμονιάν, αρχισυντάκτρια του κρατικού προπαγανδιστικού καναλιού RT. «Δεν μπορώ να δω καμία τρίτη επιλογή».

Οι Ουκρανοί αξιωματούχοι δεν εντυπωσιάστηκαν. «Τα εικονικά "δημοψηφίσματα" δεν θα αλλάξουν τίποτα. Ούτε οποιαδήποτε υβριδική "κινητοποίηση"» απάντησε ο υπουργός Εξωτερικών Ντμίτρο Κουλέμπα. «Η Ρωσία ήταν και παραμένει ένας επιτιθέμενος που κατέχει παράνομα τμήματα της ουκρανικής γης. Η Ουκρανία έχει κάθε δικαίωμα να απελευθερώσει τα εδάφη της και θα συνεχίσει να τα απελευθερώνει, ό,τι κι αν λέει η Ρωσία».

Το ίδιο επανέλαβε ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν μιλώντας την Τρίτη στο βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ. Χαρακτήρισε τις ρωσικές ενέργειες μετά την εισβολή της 24ης Φεβρουαρίου ως «επιστροφή στην εποχή του ιμπεριαλισμού και των αποικιών» και απευθύνθηκε  στα έθνη του αναπτυσσόμενου κόσμου που φαίνεται να κρατούν στάση ουδετερότητας κατά τη διάρκεια αυτής της σύγκρουσης.

«Όσοι σιωπούν τώρα για αυτόν τον νέο ιμπεριαλισμό ή είναι κρυφά συνένοχοι μαζί του δείχνουν έναν νέο κυνισμό που γκρεμίζει την παγκόσμια τάξη, χωρίς την οποία η ειρήνη δεν είναι δυνατή» είπε ο Μακρόν.

Με στοιχεία από την Washington Post

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Οπτική Γωνία / Η ταινία του Λάνθιμου μάς πείραξε και όχι η σχέση μας με το παρελθόν;

Η άρνηση του ΚΑΣ να παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας εγείρει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο που βλέπουμε τα μνημεία και το τι θεωρούμε πολιτιστικό κεφάλαιο σήμερα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΕΠΕΞ Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο…

Ακροβατώντας / Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο

Το τραγικό περιστατικό στη Θήβα δεν είναι από αυτά που αποκαλούνται τυχαία γεγονότα. Πρόκειται για ένα από αυτά που συμβαίνουν συχνά, τα οποία απασχολούν την επικαιρότητα και τα ΜΜΕ, συνήθως επιδερμικά, μέχρι να ξεχαστούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πρακτικά Νομικά: Θα πάω φυλακή αν σκοτώσω τον θύτη μου; 

Οπτική Γωνία / Θα πάει φυλακή μια γυναίκα που θα σκοτώσει τον κακοποιητή της;

Μια συζήτηση με τη δικηγόρο Μαριάννα Βασιλείου για το «Σύνδρομο Κακοποιημένης Γυναίκας», τη δευτερογενή θυματοποίηση, και τη σημασία της άμυνας στο ελληνικό ποινικό δίκαιο.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο γιατρός της Σερίφου που έδωσε τα πάντα, μέχρι που δεν άντεξε άλλο

Οπτική Γωνία / Ο γιατρός της Σερίφου που έδωσε τα πάντα, μέχρι που δεν άντεξε άλλο

Ο Θανάσης Κοντάρης ήρθε από τη Σουηδία για να συμβάλει στη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας στις Κυκλάδες, μετέτρεψε την κλινική της Σερίφου σε μια πρότυπη μονάδα, αλλά αναγκάστηκε να φύγει ξανά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ