Μια διαφήμιση χωρίς λόγια, που έχει πολλά να πει

Μια διαφήμιση χωρίς λόγια, που έχει πολλά να πει Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

 

Η αυλαία ανοίγει και τα εκτυφλωτικά φώτα των προβολέων φωτίζουν την αίθουσα. Το κοινό ενθουσιάζεται και σηκώνει τα χέρια του ψηλά. Ο κωμικός εμφανίζεται στο κέντρο της σκηνής, αρπάζει αποφασιστικά το μικρόφωνο και το μεταφέρει στην άκρη. Είναι εξάλλου περιττό – για το ξεκαρδιστικό του setlist δεν χρειάζονται οι λέξεις. Η επικοινωνία του με τους θεατές βασίζεται σε μια γλώσσα που δεν έχει ανάγκη από ήχους.

Εκ πρώτης όψεως, η νέα ευρηματική διαφημιστική ταινία της ΔΕΗ προκαλεί εύλογες απορίες, οι οποίες ωστόσο γρήγορα δίνουν τη θέση τους στην έκπληξη και την ενσυναίσθηση. Και αυτό γιατί το εύστοχο φιλμ της εταιρείας εκτυλίσσεται εξολοκλήρου στη νοηματική γλώσσα, δίχως να πλαισιώνεται από υπότιτλους και ηχητικά εφέ. 

Η εν λόγω εκστρατεία δεν περιορίζεται μονάχα στην προώθηση μιας εταιρικής υπηρεσίας. Ταυτόχρονα, εκπέμπει ένα δυναμικό μήνυμα συμπερίληψης και κοινωνικού σχολιασμού που σπάνια συναντάμε στις οθόνες μας. 

Πρόκειται δηλαδή για μια πλήρη αντιστροφή της κανονικότητας, όπου σχεδόν κάθε προϊόν ενημέρωσης ή ψυχαγωγίας αποκλείει, εμμέσως πλην σαφώς, την κοινότητα των κωφών. Σε τούτη την περίπτωση, η συντριπτική πλειονότητα των τηλεθεατών κάθεται, έστω και προσωρινά, στον κόσμο των ανθρώπων με προβλήματα ακοής. Το φιλμάκι αυτό δεν είναι άμεσα κατανοητό για εκείνους – παρότι έχει πολλά να τους πει.

Από κάθε άποψη, η καμπάνια είναι ένας έξυπνος τρόπος προώθησης μιας νέας υπηρεσίας στο αντίστοιχο target audience. Το φιλμ, άλλωστε, επικοινωνεί τη νέα υπηρεσία «Εξυπηρέτηση για όλους» που λάνσαρε πρόσφατα η εταιρεία για ανθρώπους με προβλήματα ακοής. Πρόκειται για μια εξαιρετικά καλοδεχούμενη εξέλιξη καθώς, μέχρι πρότινος, οι άνθρωποι αυτοί ήταν πλήρως αποκλεισμένοι από την εξυπηρέτηση και την επικοινωνία των περισσότερων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Μέσω της νέας υπηρεσίας της ΔΕΗ, τα άτομα που ανήκουν στην κοινότητα των κωφών θα μπορούν εύκολα και άμεσα να επικοινωνήσουν με την εταιρεία για όποιο θέμα αντιμετωπίζουν, μέσω τριμερούς βιντεοκλήσης με παρουσία διερμηνέα και δυνατότητα προβολής υποτίτλων. 

Η εν λόγω εκστρατεία, ωστόσο, δεν περιορίζεται μονάχα στην προώθηση μιας εταιρικής υπηρεσίας. Ταυτόχρονα, εκπέμπει ένα δυναμικό μήνυμα συμπερίληψης και κοινωνικού σχολιασμού που σπάνια συναντάμε στις οθόνες μας. 

Από τη μια πλευρά βρίσκεται η πτυχή της συμπεριληπτικότητας στην ίδια την παραγωγή της διαφήμισης. Πρωταγωνιστής της είναι ο κωφός ηθοποιός και εξαιρετικά επιτυχημένος stand-up comedian Πάνος Κατσής, ενώ και το πλήθος που παρακολουθεί την παράστασή απαρτίζεται επίσης από άτομα της κοινότητας των κωφών. Το αποτέλεσμα αποπνέει αυτοπεποίθηση και ειλικρινή εκπροσώπηση μιας γλωσσικής μειονότητας.

Από την άλλη πλευρά, βρίσκεται ο παράγοντας της ταύτισης. Το φιλμάκι παίζει δίχως τη συνοδεία υποτίτλων, και παρότι ο θεατής αντιλαμβάνεται πως το κοινό ξεκαρδίζεται στα γέλια από τα αστεία του Κατσή, εξακολουθεί να μην έχει την παραμικρή ιδέα για το περιεχόμενό τους.

Είναι ακριβώς το ίδιο συναίσθημα που αισθάνονται οι κωφοί, όντας περιτριγυρισμένοι από μια κουλτούρα που τους αντιμετωπίζει μονάχα σαν αστερίσκους της κοινωνίας. Και είναι ακριβώς η συνειδητοποίηση που οφείλουμε να υπενθυμίζουμε καθημερινά στον εαυτό μας, στην προσπάθειά μας να οραματιστούμε ένα μέλλον δίκαιο και ισότιμο προς όλους.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Living / Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Πώς να ζήσεις σε μια πόλη όπου ο μισθός είναι τσιμεντένιος, ενώ οι τιμές εκτοξεύονται διαρκώς: τέσσερα νεαρά κορίτσια μας στέλνουν τα μηνιαία έξοδά τους και κοστολογούν ένα ιδανικό για εκείνες Σαββατοκύριακο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Radio Lifo / Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Στην αρχή ήταν οι μπάρες πρωτεΐνης, μετά ήρθαν τα ροφήματα κι έπειτα, σιγά–σιγά, η μανία με την πρωτεΐνη εξαπλώθηκε σε ένα σωρό προϊόντα. Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο Μελίνα Καριπίδου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Living / Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Πολλές από τις μελέτες που υποστηρίζουν τις θεραπευτικές δυνάμεις των ψυχδελικών ουσιών όπως το MDMA συχνά αμαυρώνονται από τη νοοτροπία οπαδού ή γκουρού που διακρίνει κάποιους από τους ερευνητές, με αποτέλεσμα να μη δηλώνονται πλήρως οι ανεπιθύμητες παρενέργειες.
THE LIFO TEAM
Η εκδίκηση του γραφείου

Living / Η εκδίκηση του γραφείου

Πολλά διευθυντικά στελέχη αμφισβητούν έντονα πλέον την τηλεργασία και πιστεύουν ότι το να βρίσκονται οι εργαζόμενοι κάθε μέρα στο γραφείο είναι καλό για την επιχείρηση – και το να βρίσκονται στο γραφείο όσο περισσότερες ώρες γίνεται, είναι ακόμη καλύτερο.
THE LIFO TEAM