Θα μπορούσε το 2022 να είναι η χρονιά του ΠΑΣΟΚ (αλλά δεν ήταν)

Ήταν το 2022 χρονιά ΠΑΣΟΚ; Facebook Twitter
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το 2022 πολιτικά ξεκίνησε με την ανάδειξη του Νίκου Ανδρουλάκη στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ.
0

ΤΟ 2022 ΗΤΑΝ η τρίτη χρονιά πανδημίας και η ελληνική κυβέρνηση ήταν αποφασισμένη από την αρχή του έτους να ποντάρει στο θετικό σενάριο του τέλους της, ό,τι κι αν παρουσίαζαν οι δείκτες. Ο στόχος ήταν η επιστροφή στην «κανονικότητα» για να μην πληγεί κι άλλο η οικονομία και να μη χρειαστούν ξανά περιοριστικά μέτρα, τα οποία δεν επιθυμούσε ούτε η πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας.

Ο Ιανουάριος του 2022, όμως, βρήκε τις ΜΕΘ γεμάτες και το δημόσιο σύστημα υγείας υπερφορτωμένο, τόσο που καμία αισιοδοξία δεν ήταν δικαιολογημένη.

Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση έκρυψε την πανδημία «κάτω από το χαλί», σαν να μην υπήρχε, σχεδόν με διακομματική συναίνεση, αφού η κριτική στην οποία εστίαζε η αντιπολίτευση ελάχιστα ενοχλούσε την κυβέρνηση και όλοι μαζί ήταν αντίθετοι σε μέτρα.

Η χρονιά κλείνει με 150 απώλειες εβδομαδιαίως, γεγονός που δεν επιτρέπει στην πολιτική ηγεσία να μιλάει για επιτυχή διαχείριση. Το 2022 φεύγει, αλλά ο Covid-19 παραμένει. Μπορούμε να πούμε όμως ότι ο πολιτικός στόχος της «επιστροφής στην κανονικότητα» το 2022 επετεύχθη, αφού και ο κορωνοϊός έγινε μέρος της. 

Το 2022 μας θύμισε ότι το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, μπορεί να μην είναι ενωμένο και δυνατό, αλλά εξακολουθεί να βρίσκεται παντού. Στη Νέα Δημοκρατία και στον ΣΥΡΙΖΑ επίσης.

Όμως το 2022 υπήρξε και μια γενικότερη επιστροφή στην ελληνική πολιτική κανονικότητα, έτσι όπως την ξέραμε πριν από την κρίση: επέστρεψε το ΠΑΣΟΚ ως τίτλος δίπλα στο μεταλλαγμένο από την κρίση ΚΙΝ.ΑΛ. και τώρα έχουμε το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ., επέστρεψαν τα σκάνδαλα, οι υποκλοπές και όλα όσα ζούσαμε πριν από την κρίση, αν και στην πραγματικότητα δεν σταμάτησαν ποτέ και κανένας δεν πήρε το μάθημά του. 

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το 2022 πολιτικά ξεκίνησε με την ανάδειξη του Νίκου Ανδρουλάκη στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ. Κάποια στιγμή φάνηκε να απειλεί τον δικομματισμό και το παιχνίδι να γίνεται για τρεις.

Η δυναμική που πήγε να αποκτήσει στην πορεία, όμως, κόλλησε. Η αποκάλυψη της παρακολούθησής του τον έκανε για λίγο πρωταγωνιστή στην κεντρική πολιτική σκηνή και έστρεψε τα φώτα πάνω του. Και αυτή η ευκαιρία όμως χάθηκε, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να τον στριμώξει και να πάρει το παιχνίδι των υποκλοπών πάνω του, φέρνοντάς το στα δικά του μέτρα.

Οι υποκλοπές επέστρεψαν στο γήπεδο του δικομματισμού με συμψηφισμούς και ελεγχόμενες αποκαλύψεις. Προς το τέλος της χρονιάς είχαμε την αποκάλυψη του σκανδάλου με την Εύα Καϊλή που ανάγκασε την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ να τη διαγράψει, αλλά η εκ των υστέρων διαγραφή της δεν απέτρεψε την κριτική ούτε τις κακές εντυπώσεις που άφησε αυτή η ιστορία.

Την ώρα που το ΠΑΣΟΚ προσπαθούσε να πείσει ότι έμαθε από τα λάθη του παρελθόντος και επιστρέφει ανανεωμένο, οι Έλληνες διαπίστωσαν πόσο ευάλωτο παρέμεινε στη διαφθορά. Η σχέση της Καϊλή με το λόμπινγκ ήταν κοινό μυστικό και στις Βρυξέλλες και στην πολιτική και κομματική ηγεσία, όπως και ο πλουτισμός της. Αλλά όλα αυτά ήταν ανεκτά απ’ όλους αυτούς που πριν από λίγες μέρες έπεφταν από τα σύννεφα.

Το 2022, πάντως, άνοιξε με το ΠΑΣΟΚ και με το ΠΑΣΟΚ κλείνει, ξεκίνησε με ένα αισιόδοξο νέο και τελειώνει με μια απαισιόδοξη είδηση. Μας θύμισε, όμως, ότι το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, μπορεί να μην είναι ενωμένο και δυνατό, αλλά εξακολουθεί να βρίσκεται παντού. Στη Νέα Δημοκρατία και στον ΣΥΡΙΖΑ επίσης.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ