Η «επιστροφή» του Τζόνι Ντεπ στις Κάννες μπορεί να βάλει τέλος οριστικά την καριέρα του

Η «επιστροφή» του Τζόνι Ντεπ στις Κάννες μπορεί να τελειώσει οριστικά την καριέρα του Facebook Twitter
Ο Τζόνι Ντεπ ως Λουδοβίκος ΙΕ΄της Γαλλίας στην ταινία Jeanne du Barry που θα ανοίξει το προσεχές Φεστιβάλ των Καννών
0



ΜΟΛΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ
  ότι η νέα ταινία του Τζόνι Ντεπ θα αποτελέσει το εναρκτήριο γκαλά στο προσεχές φεστιβάλ των Καννών, πολλοί αναρωτήθηκαν αν αυτό σημαίνει ότι η καριέρα του «ατιμασμένου» σταρ έχει επανέλθει στον ίσιο δρόμο. Η εμπειρία όμως δείχνει ότι το να ανοίξει η ταινία σου τις προβολές στο Παλαί μπορεί να είναι ο χειρότερος οιωνός.

Πολλοί αναπολούν ακόμη με ευθυμία το μεγάλο φιάσκο της ταινίας «Γκρέις του Μονακό» με την Νικόλ Κίντμαν που προβλήθηκε στην πρεμιέρα του Φεστιβάλ το 2014, όταν οι κριτικοί βγήκαν από τον κινηματογράφο σε κατάσταση λήθαργου, αδυνατώντας να επεξεργαστούν την παντομίμα φρίκης των 103 λεπτών που προηγήθηκαν. Επιπλέον, η φετινή διοργάνωση έχει ήδη τον νέο Indiana Jones την τρίτη ημέρα και τη νέα ταινία του Martin Scorsese την πέμπτη: η θεαματική πτώση ενός μεγάλου σταρ την πρώτη μέρα θα λειτουργούσε ως ένα απαραίτητο, ψυχαγωγικό κοντράστ.

Υπάρχει κάποιος λόγος να περιμένει κανείς ότι η ταινία Jeanne du Barry, μια ιστορική βιογραφία στην οποία ο Depp υποδύεται τον Λουδοβίκο ΙΕ΄ της Γαλλίας, θα μπορούσε να προσφέρει ένα εξίσου ικανοποιητικό σκάνδαλο; Φυσικά, δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε  μέχρι να προβληθεί στην οθόνη. Η παραγωγή, ωστόσο, φέρεται να μην ήταν και τόσο αρμονική: τον Δεκέμβριο, διαδόθηκαν ιστορίες για μια διαμάχη στα γυρίσματα μεταξύ του Ντεπ και της σκηνοθέτριας και συμπρωταγωνίστριάς του Μαϊγουέν Λε Μπεσκό (η οποία υποδύεται την ταπεινής καταγωγής ερωμένη του βασιλιά, Ζαν Βομπερνιέ) για τις επανειλημμένες καθυστερήσεις του στα γυρίσματα.

Η ταινία Minamata, η πιο πρόσφατη ταινία του Ντεπ και η πρώτη που κυκλοφόρησε μετά την υπόθεση συκοφαντικής δυσφήμισης του 2021 στη Βρετανία, απέφερε μόλις 1,7 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office: δεν σου μένει πολύς χρόνος για επισκέψεις στον κινηματογράφο όταν είσαι απασχολημένος με το κυνήγι των αντιφρονούντων στο Twitter και το TikTok.

Μια θέση στις Κάννες (και συγκεκριμένα αυτή η θέση, στην πρεμιέρα του φεστιβάλ) κατ’ ουδένα τρόπο δεν αποτελεί εγγύηση ενός θεαματικού comeback για τον ηθοποιό, και λίγα πράγματα στην παρούσα κατάσταση του Ντεπ δείχνουν ότι επίκειται κάτι τέτοιο. Ο Τζόνι Ντεπ φαίνεται να ασχολείται εσχάτως με αντίκες, με την πώληση ζωγραφικών έργων στο Instagram, με την απόλαυση της «ήσυχης ζωής» στην έπαυλή του στο Σόμερσετ: καμία από αυτές τις πρόσφατες αποδράσεις δεν υποδηλώνει ότι το τηλέφωνο του ατζέντη του χτυπάει τρελά για λογαριασμό του.

Και ενώ ένα σημαντικό κοινό παραμένει πάντα έτοιμο να υπερασπιστεί τον Ντεπ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φαίνεται λιγότερο πρόθυμο να υποστηρίξει την πρόσφατη κινηματογραφική παραγωγή του ινδάλματός του. Η ταινία Minamata, η πιο πρόσφατη ταινία του Ντεπ και η πρώτη που κυκλοφόρησε μετά την υπόθεση συκοφαντικής δυσφήμισης του 2021 στη Βρετανία, απέφερε μόλις 1,7 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office: δεν σου μένει πολύς χρόνος για επισκέψεις στον κινηματογράφο όταν είσαι απασχολημένος με το κυνήγι των αντιφρονούντων στο Twitter και το TikTok.

Η ερμηνεία χαρακτήρων σε παραγωγές όπως το Jeanne du Barry είναι πιθανότατα πλέον η μόνη ευκαιρία του Ντεπ για πλήρη επαγγελματική απασχόληση. Παρά το γεγονός ότι «κέρδισε» την πρόσφατη δικαστική του αγωγή εναντίον της πρώην συζύγου του, Άμπερ Χερντ, οι φρικιαστικές λεπτομέρειες που προέκυψαν στο δικαστήριο εξασφάλισαν ότι οι μέρες του Ντεπ ως πρωταγωνιστή στο Χόλιγουντ αποτελούν παρελθόν.

Η έκτη ταινία της σειράς «Οι Πειρατές της Καραϊβικής», παραγωγής Disney, παραμένει εδώ και καιρό στο καιρατήριο, ενώ η Warner Bros έκανε το ίδιο με το franchise των «Φανταστικών Ζώων» το 2021, αντικαθιστώντας τον με τον Μαντς Μίκελσεν για την (γυρισμένη ήδη εν μέρει) τρίτη ταινία. Και ενώ ο πρώην συνεργάτης του Τιμ Μπάρτον δήλωσε πρόσφατα ότι θα ήταν ανοιχτός στο να συνεργαστεί ξανά με τον Ντεπ «αν προέκυπτε το κατάλληλο πρότζεκτ», το εν λόγω κατάλληλο πρότζεκτ δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί.

Παρόλα αυτά, φαίνεται ότι παραμένει κάτι από την αίγλη των ένδοξων ημερών του Τζακ Σπάροου ώστε το όνομα του Ντεπ να μπορεί να προσελκύει χρηματοδότηση από το «Ίδρυμα Κινηματογράφου της Ερυθράς Θάλασσας» (Red Sea Film Foundation), έναν βραχίονα του καθεστώτος της Σαουδικής Αραβίας που νωρίτερα φέτος ανακοίνωσε ότι θα συγχρηματοδοτήσει την ταινία Jeanne du Barry.

Ο κινηματογράφος μπορεί να είναι χρήσιμος για την αποκατάσταση της φήμης, είτε αυτή ανήκει σε έκπτωτους ηθοποιούς είτε σε κυβερνήσεις που θέλουν να αποσπάσουν την προσοχή από τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Για τους πρώτους όμως, λειτουργεί μόνο αν το τελικό προϊόν βλέπεται.  

Mε στοιχεία από την Telegraph

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ