Συνέντευξη με την Σιγκούρνι Γουίβερ Facebook Twitter
«Με εξίταρε η ιδέα ότι θα παίξω μια γυναίκα της ηλικίας μου που έχει πολύ έντονη σεξουαλική ζωή και μια καλή και σύνθετη σχέση με τη σεξουαλικότητά της, και που είναι τόσο δυνατή και ανεξάρτητη».

Σιγκούρνι Γουίβερ στη LiFO: «Με εξίταρε να παίξω μια γυναίκα με έντονη σεξουαλική ζωή»

0

Είναι η Ρίπλεϊ, δηλαδή το πρώτο θηλυκό icon του σινεμά δράσης, είναι μια φιγούρα ιδιαίτερα αγαπητή γενικώς και ειδικώς, έχει συνεργαστεί με μεγάλους σκηνοθέτες αλλά και με υποσχόμενα ταλέντα στην αρχή της καριέρας τους, έχει ένα αρκετά πλούσιο βιογραφικό ώστε να θεωρείται μία από τις Μεγάλες Κυρίες της αμερικανικής υποκριτικής και είναι αρκετά ακομπλεξάριστη για να πεταχτεί μέχρι τη Γαλλία και να παίξει σε ένα επεισόδιο της guilty pleasure σειράς «Call my agent». 

Η Σιγκούρνι Γουίβερ προσθέτει τώρα στο βιογραφικό της το όνομα του Πολ Σρέιντερ, συμπρωταγωνιστώντας με τον Τζόελ Έτζερτον και την ανερχόμενη Κουιντέσα Σουίντελ στο «Master Gardener». Στην ταινία υποδύεται τη Νόρμα, μια πλούσια ιδιοκτήτρια ενός ολάνθιστου κήπου όπου εργάζεται ως αρχικηπουρός ο Νάρβελ, ακόμα ένας από τους γνώριμους αντι-ήρωες του Σρέιντερ. Όπως μαθαίνουμε, ο Νάρβελ έχει βίαιο, ακροδεξιό παρελθόν και διατηρεί ερωτική σχέση μαζί της.

Όταν η Νόρμα του ζητά να πάρει υπό την προστασία του τη Μάγια, την ανιψιά της, και να της διδάξει την τέχνη της κηπουρικής, δημιουργείται ένα τρίγωνο μεταξύ τους, το οποίο θα φέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις στον κήπο. Ο τελευταίος έχει την προφανή θρησκευτική σημειολογία, για ταινία του Σρέιντερ μιλάμε άλλωστε, αποτελεί και αναφορά στον Τένεσι Ουίλιαμς, αλλά θα επεκταθούμε στην κριτική μας, όταν έρθει η ώρα – η ταινία πρόκειται να κυκλοφορήσει στις ελληνικές αίθουσες στις 8 Ιουνίου.

Η ουσία αυτού που κάνουμε ως ηθοποιοί είναι παντού η ίδια, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τις συνθήκες της παραγωγής. Δημιουργούμε ένα ξεχωριστό άτομο και η δουλειά που κάνουμε προέρχεται από εμάς τους ίδιους ως άτομα. Κατασκευάζουμε από την αρχή έναν χαρακτήρα, χτίζουμε το ποιος  είναι, τι θέλει και τι κάνει.

Με αφορμή τη συμμετοχή της στο «Master Gardener» είχαμε την τιμή να συνομιλήσουμε με τη Σιγκούρνι Γουίβερ. Μας μίλησε για τον ρόλο της, για τον Πολ Σρέιντερ, για τη χαρά της να αναδεικνύει τη σεξουαλικότητα γυναικών μεγαλύτερης ηλικίας στο πανί, για τα ρούχα που θυσίασε από την γκαρνταρόμπα της για τις ανάγκες του έργου, για τους σκηνοθέτες με τους οποίους θα ήθελε να (ξανα)συνεργαστεί και για το «Ντέιβ, Πρόεδρος για μια μέρα» του Άιβαν Ράιτμαν που έχει στοιχειώσει τον προγραμματισμό των ελληνικών ιδιωτικών καναλιών. 

Συνέντευξη με την Σιγκούρνι Γουίβερ Facebook Twitter
Στο «Master Gardener» (2022) συμπρωταγωνιστεί με τον Τζόελ Έτζερτον.

— Καταρχάς, θα ήθελα να μάθω τι τράβηξε το ενδιαφέρον σας στο συγκεκριμένο πρότζεκτ.
Ο Πολ Σρέιντερ. Είμαι εδώ και  χρόνια θαυμάστριά του, έχει γυρίσει κατά καιρούς καταπληκτικές ταινίες. Φυσικά, ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα έπαιζα σε κάτι δικό του, επειδή τα σενάριά του περιστρέφονται συνήθως γύρω από αρσενικούς ήρωες, αλλά σε αυτή την περίπτωση μου έστειλε το σενάριο και με έκπληξη διαπίστωσα ότι οι δύο από τους τρεις βασικούς χαρακτήρες είναι γυναικείοι, και μάλιστα πάρα πολύ σύνθετοι.

Οπότε την επόμενη μέρα συνάντησα τον Πολ, του εκμυστηρεύτηκα ότι είμαι μεγάλη του φαν, ότι μου άρεσε το σενάριο και η αλληγορία με τον κήπο, έπαιζε και ο Τζόελ, με τον οποίο είχα ξαναδουλέψει και τα πήγαμε θαυμάσια, οπότε του ανακοίνωσα ότι θα ήθελα πολύ να γίνω μέρος αυτού του ταξιδιού. 

— Μια και αναφερθήκατε στον κήπο, για να χρησιμοποιήσω κι εγώ μία από τις μεταφορές της ταινίας, πιστεύετε ότι με λίγη φροντίδα, ανάλογη εκείνης που δείχνει ένας κηπουρός στα άνθη, μπορεί ένας άνθρωπος σαν τον Νάρβελ όντως να αλλάξει;
Το πιστεύω. Το πιστεύω πολύ! Μπορεί κάποιος να γίνει καλύτερος άνθρωπος αν του δείξεις εμπιστοσύνη και τον φροντίσεις. Εν προκειμένω, αν και ο Νάρβελ ήταν δολοφόνος και βρίσκεται σε πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων, η Νόρμα είδε κάτι σ’ αυτόν, τον εμπιστεύτηκε, πίστεψε στο ένστικτό της, του έδωσε την ευκαιρία να αναλάβει τον κήπο της και εκείνος την έβγαλε ασπροπρόσωπη.

Ταυτόχρονα, ανέπτυξε μια σχέση μαζί του, μέσα από την οποία, τουλάχιστον κατά τη δική μου άποψη και τον τρόπο που προσέγγισα τον χαρακτήρα, δεν τον εξαναγκάζει να έχει σεξουαλικές επαφές μαζί της, είναι κάτι που θέλουν αμφότεροι και μοιάζει να έχει θετική επίδραση στον Νάρβελ. 

— Χαίρομαι που αναφερθήκατε σε αυτό γιατί σκεφτόμουν, όσο έβλεπα τις σχετικές σκηνές, ότι δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε απεικονίσεις της σεξουαλικής επιθυμίας ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας στην οθόνη, πολύ περισσότερο γυναικών. Η ηρωίδα σας στην ταινία νιώθει λαγνεία, νιώθει ζήλια που ο Σρέιντερ κι εσείς μάς το δείχνετε αφιλτράριστα και πιστεύω ότι είναι κάτι που θα έπρεπε να συμβαίνει συχνότερα στο σινεμά.
Συμφωνώ απολύτως. Με εξίταρε η ιδέα ότι θα παίξω μια γυναίκα της ηλικίας μου που έχει πολύ έντονη σεξουαλική ζωή και μια καλή και σύνθετη σχέση με τη σεξουαλικότητά της, και που είναι τόσο δυνατή και ανεξάρτητη.

Νομίζω ότι ο Πολ Σρέιντερ πάντα έκανε το δικό του, χωρίς να δίνει σημασία στο τι συμβαίνει και τι λένε εκεί έξω. Εδώ έχει γράψει δύο γυναικείους χαρακτήρες εξίσου δυναμικούς και πολύπλοκους και εξερευνά όλες τις πτυχές τους, ανάμεσά τους και τη σεξουαλική. Είναι ατρόμητος ως σκηνοθέτης και ως άνθρωπος.

Συνέντευξη με την Σιγκούρνι Γουίβερ Facebook Twitter
Αναγκάστηκα να ψάξω στην γκαρνταρόμπα μου για να βρω τα κατάλληλα ρούχα και να τα μεταποιήσουμε. Μάλιστα, χρησιμοποιήσαμε κι ένα φόρεμα από το «Εργαζόμενο Κορίτσι».

— Αναφέρεστε για ακόμα μια φορά στην πολυπλοκότητα των χαρακτήρων. Όσον αφορά τη Νόρμα που υποδύεστε, θα λέγατε ότι κατά ένα μέρος εκπροσωπεί το λευκό προνόμιο στην ταινία;
Βεβαίως. Είναι μια προνομιούχα, λευκή γυναίκα κι αυτό τη βοήθησε να φτιάξει μια ζωή όπως τη φαντάστηκε. Δεν έχει υποφέρει ιδιαίτερα, έχει λίγους ανθρώπους στον κόσμο της και είναι εμφανώς ένας άνθρωπος με έντονο αίσθημα υπεροχής. Ακόμα και η κίνησή της να πάρει την ανιψιά της, τη Μάγια, υπό την προστασία της σε έναν βαθμό εξυπηρετεί αυτό το αίσθημα υπεροχής, τα συναισθήματά της απέναντί της είναι αντικρουόμενα.

Πιστεύω ότι θέλει ειλικρινά να βοηθήσει τη Μάγια να σταθεί στα πόδια της και να της αφήσει τον κήπο, αλλά ταυτόχρονα δεν αποδέχτηκε ποτέ το παρελθόν της μητέρας της κι αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να ξεπεράσει, το βλέπει στο πρόσωπο της ανιψιάς της κι αυτό δημιουργεί εντάσεις μεταξύ τους. 

— Ποιες άλλες δουλειές του Πολ Σρέιντερ σας αρέσουν;
Μου αρέσει πάρα πολύ το «First Reformed» με τον Ίθαν Χοκ, νομίζω ότι είναι μία από τις καλύτερες ταινίες των τελευταίων ετών, και το γεγονός ότι τη γύρισε με μηδαμινό budget την κάνει ακόμα καλύτερη.

Ξέρετε, και το «Master Gardener» το γυρίσαμε σε μόλις είκοσι μέρες, με ελάχιστα χρήματα. Φανταστείτε ότι ο προϋπολογισμός ήταν τόσο μικρός, που δεν έφτανε για να καλύψει ούτε το απαιτούμενο ποσό για τα ρούχα της Νόρμα. Αναγκάστηκα να ψάξω στην γκαρνταρόμπα μου για να βρω τα κατάλληλα ρούχα και να τα μεταποιήσουμε. Μάλιστα, χρησιμοποιήσαμε κι ένα φόρεμα από το «Εργαζόμενο Κορίτσι».

— Να υποθέσω ότι ήταν το κόκκινο φόρεμα, έτσι;
(Παύση) Ναι, αυτό ήταν, με τσακώσατε! (Γέλια) Για να επανέλθω στην αρχική σας ερώτηση, θεωρώ ότι το «First Reformed» και το «Card Counter» είναι πολύ ώριμες δουλειές του. Και βέβαια, ας μην ξεχνάμε ότι έχει γράψει τον «Ταξιτζή» και το «Οργισμένο Είδωλο». Το στυλ του είναι διακριτό, καταλαβαίνεις ότι παρακολουθείς μια ιστορία που ανήκει στον Πολ Σρέιντερ.

Τέτοια είναι και το «Master Gardener», που γυρίστηκε κάτω από δύσκολες συνθήκες. O ίδιος δεν ήταν πολύ καλά στην υγεία του κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων κι όμως, δεν το έβαλε κάτω.

Γυρίζαμε γρήγορα, γιατί δεν είχαμε πολλά περιθώρια λόγω προγραμματισμού και λόγω της κατάστασής του. Κάναμε όσο περισσότερες λήψεις μπορούσαμε στον περιορισμένο χρόνο που είχαμε κι αυτό, ως ηθοποιός, το βρήκα απαιτητικό μεν αλλά και μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόκληση.

Συνέντευξη με την Σιγκούρνι Γουίβερ Facebook Twitter
Η Σιγκούρνι Γουίβερ ως δεκατετράχρονη Κίρι στο «Avatar: Τhe way of water».

— Είναι πιο απαιτητικό να γυρίζετε μια ταινία υπό αυτές τις συνθήκες απ' ό,τι σε green screen και, γενικότερα, σε συνθήκες υπερπαραγωγής;
Να σας πω την αλήθεια, προσωπικά δεν έχω δουλέψει ποτέ σε green screen. Αφενός η τεχνολογία του «Avatar» είναι διαφορετική και αφετέρου παλιότερα δεν είχαμε green screen, άλλο που δεν βλέπαμε κάποιες φορές το Alien ή τα φαντάσματα στα γυρίσματα των «Ghostbusters» και τα πρόσθεταν μετά οι τεχνικοί των οπτικών εφέ.

Νομίζω, όμως, ότι η ουσία αυτού που κάνουμε ως ηθοποιοί είναι παντού η ίδια, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τις συνθήκες της παραγωγής. Δημιουργούμε ένα ξεχωριστό άτομο και η δουλειά που κάνουμε προέρχεται από εμάς τους ίδιους ως άτομα. Κατασκευάζουμε από την αρχή έναν χαρακτήρα, χτίζουμε το ποιος είναι, τι θέλει και τι κάνει. Βρίσκω ίδια τη διαδικασία και τη σύνδεσή μου με τον χαρακτήρα, είτε υποδύομαι τη δεκατετράχρονη Κίρι στο «Avatar: Τhe way of water» είτε την εβδομηντάχρονη Νόρμα στο «Master Gardener».

Προσωπικά, δε, μου αρέσει να τα συνδυάζω, να κάνω πότε μια μεγάλη και πότε μια μικρή παραγωγή. Μου αρέσει να πηγαίνω από την κωμωδία στο δράμα και από εκεί στο θρίλερ, χρειάζομαι την αλλαγή. Oπότε το βρήκα πολύ ανανεωτικό που από το «Avatar: The way of water» πέρασα στο «Μaster Gardener».

— Έχετε συνεργαστεί, λοιπόν, με σκηνοθέτες όπως ο Πολ Σρέιντερ και ο Τζέιμς Κάμερον. Έχετε δουλέψει επίσης με τον Πίτερ Γουίαρ, τον Ανγκ Λι,  τον Ρόμαν Πολάνσκι, τον Γουίλιαμ Φρίντκιν, τον Ρίντλεϊ Σκοτ, τον Μάικ Νίκολς και τον Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Έχετε άλλους σκηνοθέτες στη bucket list σας;
Αμέτρητους! (Γέλια) Αχ, αυτές είναι ερωτήσεις που ποτέ δεν είμαι έτοιμη να απαντήσω. Θέλω, πάντως, να ξανακάνω κάτι με τον Πίτερ Γουίαρ. Το καλοκάρι έχω την πρεμιέρα μιας σειράς στην Αυστραλία, θα πάω εκεί και ελπίζω να τον συναντήσω. Ξέρω ότι δεν δραστηριοποιείται πια στο σινεμά, ελπίζω να τον πείσω να επιστρέψει στην ενεργό δράση και να κάνουμε κάτι μαζί.

Yπάρχουν πάρα πολλοί μεγάλοι σκηνοθέτες εκεί έξω με τους οποίους δεν έχω συνεργαστεί ποτέ και εύχομαι να μου δοθεί η ευκαιρία κάποτε. Μου αρέσει, επίσης, να δουλεύω με νέους σκηνοθέτες και πρέπει να σας πω πόσο ενθαρρυντικό μου φαίνεται το να βλέπω όλο και περισσότερες γυναίκες, όλο και περισσότερους σκηνοθέτες διαφορετικού χρώματος να έρχονται στο προσκήνιο και να αφήνουν το στίγμα τους. Θέλω σίγουρα να συνεργαστώ με τον Τζόρνταν Πιλ π.χ. (Παύση) Συγγνώμη, όπως σας είπα και στην αρχή είναι αμέτρητοι, δεν ξέρω ποιους να πρωτοδιαλέξω.

Συνέντευξη με την Σιγκούρνι Γουίβερ Facebook Twitter
Mε τον Κέβιν Κλάιν στην ταινία «Ντέιβ, Πρόεδρος για μια Μέρα» (1993) του Άιβαν Ράιτμαν.
Συνέντευξη με την Σιγκούρνι Γουίβερ Facebook Twitter
Η Σιγκούρνι Γουίβερ στην ταινία «Ghostbusters».

— Eπειδή ο χρόνος μας τελειώνει, θα ήθελα να σας επισημάνω πριν κλείσουμε ότι η δημοφιλέστερη ταινία σας στην Ελλάδα ίσως είναι το «Ντέιβ, Πρόεδρος για μια μέρα» (1993) του Άιβαν Ράιτμαν. Ξέρω, σας φαίνεται παράξενο, αλλά προβαλλόταν στα ιδιωτικά κανάλια σχεδόν κάθε εβδομάδα επί χρόνια. Προσωπικά, νομίζω ότι έχει γεράσει καλά, έχει μια αύρα Φρανκ Κάπρα. Τα δικά σας συναισθήματα γι' αυτή την ταινία ποια είναι;
Αγαπώ πολύ αυτή την ταινία, ο Κέβιν Κλάιν είναι ιδιοφυΐα, μου αρέσει και ο ρόλος μου. Ο Ράιτμαν είχε συγκεντρώσει ένα εκλεκτό επιτελείο στο «Dave». Να σας ενημερώσω ότι και στις ΗΠΑ η ταινία έγινε ξανά επίκαιρη όσο ήταν Πρόεδρος ο Τραμπ, πολλοί άνθρωποι τη μνημόνευαν και επέστρεφαν σ’ αυτήν.

Με εκπλήσσει και με ευχαριστεί που αρέσει η ταινία στην Ελλάδα, αλλά μου φαίνεται και φυσιολογικό, εσείς γεννήσατε τη Δημοκρατία. (Παύση) Νιώθω πραγματικά ευλογημένη που πρόλαβα να συνεργαστώ με τον Άιβαν τρεις φορές στην καριέρα μου, μου λείπει.

— Αν δεν κάνω λάθος, και με τον Κέβιν Κλάιν έχετε συνεργαστεί τρεις φορές.
Ναι, ναι, στο σινεμά έχουμε παίξει μαζί τρεις φορές. Αλλά έχουμε κάνει πολλά και διάφορα με τον Κέβιν. Έχουμε συνεργαστεί και στο σανίδι, έχουμε κάνει Σαίξπηρ μαζί, είναι σπουδαίος. Στο σινεμά η τελευταία μας συνεργασία ήταν στο «Good House». Είναι μια πολύ γλυκιά ταινία κι αυτός είναι εξαιρετικός, ελπίζω να έχετε την ευκαιρία να τη δείτε στη χώρα σας.

— Έχει παιχτεί στα σινεμά μας, την είδαμε. Κυρία Γουίβερ, σας ευχαριστώ πολύ για τη συνομιλία.
Εγώ σας ευχαριστώ που μείνατε τέτοια ώρα ξύπνιος για να μιλήσουμε (σ.σ. η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε μέσω Ζoom στις 23.30 ώρα Ελλάδας, στο μέρος oπου βρισκόταν η Σιγκούρνι ήταν μέρα). Καλό σας βράδυ.

— Σας ευχαριστώ πολύ, καλή σας μέρα. (Γέλια)

Η ταινία «Master Gardener» κυκλοφορεί στις αίθουσες στις 8 Ιουνίου από τη Film Group.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ