«Στο γραφείο καθηγητών»: Ένα βραδυφλεγές και μεθοδικό σχολικό θρίλερ

Λεονί Μπένες Facebook Twitter
Η Λεονί Μπένες υποδύεται έξοχα την ανήσυχη, αγχωμένη νεαρή καθηγήτρια Κάρλα Νόβακ.
0

ΚΟΦΤΑ ΕΓΧΟΡΔΑ, σαν το μαρτύριο της σταγόνας, σμιχτά πλάνα, ερευνητικό βλέμμα και νευρώδες περπάτημα: το «δράμα» της ανήσυχης, αγχωμένης νεαρής καθηγήτριας Κάρλα Νόβακ, που υποδύεται έξοχα η Λεονί Μπένες, είναι πως κάνει τα πάντα για να εφαρμόσει την ηθική και τη δεοντολογία, σχεδόν σαν ρομαντικό τικ αίσθησης δικαίου και πίστης στο σωστό, αλλά βρίσκει τον μπελά της, ακριβώς γιατί δεν αφήνει την ανάσα του συμβιβασμού να καθαρίσει το μυαλό της από τα απανωτά γεγονότα που διαταράσσουν την καθημερινότητα του γυμνασίου όπου διδάσκει.

Παρακολουθεί στενά τους μαθητές της, παρεμβαίνει όποτε κρίνει σκόπιμο, ακόμη κι αν δεν της ζητηθεί, ενίσταται στο μέτρο της δικαιοδοσίας της όταν βλέπει πως οι συνάδελφοί της εφαρμόζουν παλιωμένες, αυθαίρετες πρακτικές ελέγχου, και παραβαίνει έναν άρρητο κώδικα αλληλεγγύης, διότι αντιλαμβάνεται μέσω μιας τοποθετημένης κάμερας, πως μια συνάδελφος έχει βάλει χέρι στο πορτοφόλι της, την ίδια στιγμή που ένα παιδί κατηγορείται για κλοπή και επιπλέον ρεζιλεύεται στα μάτια των συμμαθητών του και ενώπιον των γονιών του, και ειδικά του πατέρα του, τουρκικής καταγωγής (όπως και ο σκηνοθέτης Ιλκέρ Σατάκ) και τόσο αυστηρό που το αρνείται κατηγορηματικά, λέγοντας πως ο γιος του αποκλείεται να το έχει κάνει – θα του είχε κόψει τα χέρια!

Σαν βραδυφλεγές και μεθοδικό θρίλερ που από ασήμαντη αφορμή εξελίσσεται σε χιονοστιβάδα σχέσεων και ισορροπιών, εξερευνά τις δυναμικές της εξουσίας και τον λανθάνοντα ρατσισμό σε διπλό ταμπλό, μέσα στο «ιερό» των δασκάλων, με τις μικροπρέπειες και τις υπερβάσεις τους.

Εκτός από την εχθρότητα που αντιμετωπίζει στο γραφείο των καθηγητών για την κατηγορία που έχει εξαπολύσει στη θυρωρό κυρία Κουν, το πρόβλημα που προκύπτει είναι πως το σούσουρο έχει άμεσο αντίκτυπο στον γιο της θυρωρού, τον Όσκαρ, που τυχαίνει να είναι ο αγαπημένος της Κάρλα, ένα έξυπνο κι ευαίσθητο παιδί, το οποίο αντιδρά με ευθιξία και πόνο, και δεν αργεί να καταφύγει στη βία, ζητώντας αποκατάσταση της τιμής της μητέρας του – κάτι που η υπερβολικά απασχολημένη με το δίκιο της Κάρλα, αδυνατεί να κατανοήσει ανθρώπινα.

Αυτή η υποχώρηση που λέγαμε, σαν μέρος της συνεχούς πάλης ανάμεσα στην ευθύνη της διαπαιδαγώγησης και την εγγενή διαφορά φάσης ανάμεσα σε διδάσκοντες και μαθητές, αποτελεί τον πυρήνα μιας εξαιρετικής ταινίας, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου του 2023 και η Γερμανία υπέβαλε επίσημα στην κατηγορία της διεθνούς παραγωγής στα επερχόμενα Όσκαρ.

Στο γραφείο καθηγητών Facebook Twitter
Μια εξαιρετική ταινία που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου του 2023.

Ωστόσο δεν μένει εκεί. Σαν βραδυφλεγές και μεθοδικό θρίλερ που από ασήμαντη αφορμή εξελίσσεται σε χιονοστιβάδα σχέσεων και ισορροπιών, εξερευνά τις δυναμικές της εξουσίας και τον λανθάνοντα ρατσισμό σε διπλό ταμπλό, μέσα στο «ιερό» των δασκάλων, με τις μικροπρέπειες και τις υπερβάσεις τους, αλλά και στον χώρο της τάξης, με παιδιά αυξημένης αντίληψης εκεί που κανείς δεν το περιμένει (όταν σιωπούν ομαδικά απαιτώντας εξηγήσεις από την καθηγήτριά τους, σε μια υπέροχη σεκάνς), αλλά και τα αναμενόμενα ξεσπάσματα ανωριμότητας και bullying, σαν ενστικτώδη αντίδραση πίεσης και ανταγωνισμού.

Από το Ανάμεσα στους Τοίχους του Λοράν Καντέ είχαμε να δούμε μια τόσο διεισδυτική ματιά στα άδυτα ενός σχολείου. Μόνο που ο Σατάκ δεν διστάζει να ξεφύγει από τον ρεαλισμό του πρώτου μέρους, επικεντρώνοντας τον φακό του στα ενάρετα σφάλματα της Κάρλα, για να αναδείξει μια από καθέδρας υπεροψία, που απογειώνεται κυριολεκτικά στην τελική σκηνή.

Η ταινία «Στο Γραφείο Καθηγητών» προβάλλεται απόψε σε πανελλήνια πρώτη στις Νύχτες Πρεμιέρας και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM