«Το Θηρίο»: Το αισθηματικό sci-fi της χρονιάς, εγκεφαλικό και φιλόδοξο

Το Θηρίο Facebook Twitter
Ο Μπονελό διατρέχει δύο γλώσσες και τρεις χρονικές περιόδους για να αφηγηθεί την ερωτική σχέση της Γκαμπριέλ και του Λουί
0

Αν το «Ρoor Things» του Γιώργου Λάνθιμου ξεχώρισε αισθητά στο φετινό Φεστιβάλ Βενετίας, ο Χαμαγκούτσι με το «Εvil does not exist» εδραίωσε τη θέση του στο βάθρο των σπουδαίων νεότερων σκηνοθετών και από τις τρεις πολυαναμενόμενες βιογραφίες, η «Πρισίλα» της Κόπολα κέρδισε άνετα τις εντυπώσεις έναντι του «Φεράρι »του Μαν και του «Μαέστρο» του Κούπερ με χαμηλόφωνη προσέγγιση ενός εγκάρδιου love story χαμένου στη μετάφραση ενός θορυβώδους μύθου, το «Θηρίο» του Μπερτράν Μπονελό είναι η ταινία που προβλημάτισε πιο πολύπλευρα και ίσως έμεινε περισσότερο στη μνήμη, εβδομάδες μετά την πρώτη της ανάγνωση.

Πρόκειται για τη δεύτερη, μετά την εκδοχή του Πατρίκ Σιά, που έκανε πρεμιέρα στην Berlinale πριν από μερικούς μήνες, κινηματογραφική μεταφορά από Γάλλο δημιουργό του «The beast in the jungle» του Χένρι Τζέιμς, μιας μάλλον παραγνωρισμένης γοητευτικής νουβέλας, γραμμένης το 1903, σχετικά με έναν άνδρα αιχμάλωτο των καταστροφικών προαισθημάτων του για μια ματαιωμένη ζωή.

Αλλάζοντας το γένος του πρωταγωνιστή, ο Μπονελό διατρέχει δύο γλώσσες και τρεις χρονικές περιόδους για να αφηγηθεί την ερωτική σχέση της Γκαμπριέλ και του Λουί, ή καλύτερα μιας γυναίκας κι ενός άνδρα κυρίως υπό την οπτική γωνία εκείνης, και βασικά διά της αγωνιώδους μοναξιάς και της παγερής αποξένωσης που ανάγει την πιθανότητα του ρομάντσου σε αινιγματική επιστημονική φαντασία.

Το αισθηματικό sci-fi της χρονιάς, εγκεφαλικό και φιλόδοξο, αυτάρεσκο και καλλιγραφικό ταυτόχρονα, γεμάτο πλατειασμούς (σαν να κοιτάζεται στον καθρέφτη, διακόπτοντας τη ροή του), αλλά με ένα σπαρακτικό, ταιριαστό φινάλε, δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο.

Ο Μπονελό του «Πορνογράφου» και του συναρπαστικού «Saint Laurent» ουδέποτε χαρίστηκε στα θέματά του ούτε παραδόθηκε σε ευκολίες. Διασχίζοντας τον χρόνο, από την Βelle Époque του 1910 ως το Λος Άντζελες του 2014 και το δυστοπικό Παρίσι (μάλλον) του κοντινού μέλλοντος, η Λεά Σεϊντού κυρίως βασανίζεται, όταν δεν διακατέχεται από το φευγαλέο αίσθημα του μεγάλου έρωτα. Το ρομαντικό φλερτ παραχωρεί τη θέση του στο υπαρξιακό angst και μια αίσθηση απειλής, συχνά εξωπραγματικής. Το μέλλον είναι μια ανεξερεύνητη ζούγκλα και η Γκαμπριέλ έχει μπει στη διαδικασία να εξαγνίσει το DNA, τροποιώντας το με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.

ΤΟ ΘΗΡΙΟ Facebook Twitter
Η Λέα Σεϊντού και ο πάντα ενδιαφέρων και ευαίσθητος Τζορτζ Μακέι, που είχε ξεχωρίσει στο 1917.

Δεν είναι σίγουρη για τον εξορκισμό της έντονης ανησυχίας της με αυτή την απόπειρα καθαρότητας, ούτε ο Λουί, ο οποίος στο Λος Άντζελες του 2014 υποδύεται έναν 30χρονο παρθένο, επιθετικό όσο και ο σεισμός που επίκειται, την ίδια στιγμή που η ηθοποιός Γκαμπριέλ περνάει ακροάσεις με αβέβαια αποτελέσματα και φυλάει το σπίτι της από την καταστροφή – σε έναν απόηχο του «Mulholland Drive» του Λιντς. Λίγο πριν από τις ιστορικές πλημμύρες που έπνιξαν το Παρίσι του 1910, η πιανίστρια και λατρεμένη της καλής κοινωνίας Γκαμπριέλ βρίσκει τη ρομαντική της προδιάθεση να ταράζεται από την ατονική επέλαση του Σένμπεργκ και τη σταθερότητα της ζωής της να πολιορκείται από την επιμονή του θαυμαστή της – και πάλι ο Λουί του πάντα ενδιαφέροντος και ευαίσθητου Τζορτζ Μακέι, που είχε ξεχωρίσει στο «1917».

ΚΥΡΙΑΚΗ Το Θηρίο Facebook Twitter
Το Θηρίο στηρίζεται στην Λέα Σεϊντού και την θεαματική ακροβασία της μέσα στο τρίπτυχο που έχει στήσει ο Μπονελό.

Το «Θηρίο» στηρίζεται στη Λέα Σεϊντού και στη θεαματική ακροβασία της μέσα στο τρίπτυχο που έχει στήσει ο Μπονελό, με ελικοειδές μοντάζ αμήχανης προσποίησης και κάποιων εντυπωσιακών τετ α τετ μεταξύ των δύο εραστών στον χρόνο και την Ιστορία. Πάντως, το αισθηματικό sci-fi της χρονιάς, εγκεφαλικό και φιλόδοξο, αυτάρεσκο και καλλιγραφικό ταυτόχρονα, γεμάτο πλατειασμούς (σαν να κοιτάζεται στον καθρέφτη, διακόπτοντας τη ροή του), αλλά και με ένα σπαρακτικό, ταιριαστό φινάλε, δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο.

Το Θηρίο προβάλλεται σε πανελλήνια πρώτη απόψε στις Νύχτες Πρεμιέρας και θα κυκλοφορήσει προσεχώς στις αίθουσες.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

EVIL DOES NOT EXIST

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Evil does not exist: Ο σπουδαίος Ρ. Χαμαγκούτσι κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στη Βενετία

Η παραβολή του Ιάπωνα σκηνοθέτη για το περιβάλλον ήταν η καλύτερη ταινία μετά το «Poor Things» του Golden Lion King, Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ferrari: Μια σαπουνόπερα σε ολισθηρό οδόστρωμα

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Ferrari: Μια σαπουνόπερα σε ολισθηρό οδόστρωμα

Ο Μάικλ Μαν επιστρέφει μετά από 8ετή αποχή από τα πλατό, με ένα ευανάγνωστο passion project λεπτομερειών και χαρακτήρων, από το οποίο απουσιάζουν η αισθαντικότητα και ο κίνδυνος.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM