Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη;

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Η παράσταση είναι μια περιπέτεια, ένα καρτούν με θεατρικούς όρους και κάπως έτσι χτίζεται η ιστορία, σαν αλληγορία». Φωτ.: Karol Jarek
0

Ο Ανέστης Αζάς στην αίθουσα Η της Πειραιώς 260 επιμελείται το πού θα τοποθετηθούν οι πινακίδες με τους υπέρτιτλους, τις οποίες θεωρεί αφηγηματικό μέσο της παράστασης «Τα σκυλιά», που κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Αθηνών στις 19 Ιουλίου.

Ο σκηνικός χώρος με τα μεγάλα στρώματα μοιάζει με ένα εργαστήριο μέσα στο οποίο δημιουργούνται οι εικόνες του έργου, ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που θα βοηθήσει τους έξι ερμηνευτές της παράστασης, τους Γιώργο Κατσή, Έλενα Μαυρίδου, Κωνσταντίνο Μωραΐτη, Μαρία Πετεβή, Gary Salomon, Cem Yiğit Üzümoğlu, να επιτελέσουν τις διαρκείς μεταμορφώσεις που απαιτεί το έργο, από ανθρώπους σε ζώα και το αντίθετο, δημιουργώντας απρόβλεπτες συνθήκες στις οποίες θα ξεδιπλωθεί η περιπέτειά τους.

«Παίξαμε πολύ με αυτό, πολύ περισσότερο από ό,τι υπολογίζαμε όταν ξεκινήσαμε τις πρόβες. Ο Κωσταντίνος Μωραΐτης εφάρμοσε το animal body training στους ηθοποιούς. Είναι μια πολύ απαιτητική σωματικά παράσταση με πολλές μεταμορφώσεις των ηθοποιών», λέει ο Ανέστης Αζάς.

Η ιδέα ξεκίνησε από ένα ζώο που βρήκε τον θάνατο εξαιτίας μιας βάρβαρης κακοποίησης, μια υπόθεση που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών και αντιδράσεων.

Τα «Σκυλιά» είναι ένα πρωτότυπο έργο με πολύ χιούμορ γιατί χωρίς αυτό η ζωή μας θα ήταν αφόρητη.

«Εμπνέομαι λοιπόν από αυτό το περιστατικό, λαμβάνοντας υπόψη μου και άλλα που έχουν συμβεί. Αυτή ήταν η αφετηρία για να δημιουργήσω μια ομάδα από σκύλους-χαρακτήρες που θα πάνε εκεί να κάνουν την έρευνα για το ποιος σκότωσε τον σκύλο στην πραγματικότητα. Δημιουργώ μια αλληγορία για όλα αυτά τα σκάνδαλα της συγκάλυψης που κατά καιρούς μας συγκλονίζουν και μετά τα ξεχνάμε.

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Δημιουργώ μια αλληγορία για όλα αυτά τα σκάνδαλα της συγκάλυψης που κατά καιρούς μας συγκλονίζουν και μετά τα ξεχνάμε». Φωτ.: Νίκος Κατσαρός

Μαθαίνουμε στην αρχή της ιστορίας ότι έχει γίνει ένα φρικτό έγκλημα και υπάρχει ένας χαρακτήρας σκύλου-ντετέκτιβ, ο Κομισάρ, και εκεί "τσιμπάμε" λίγο από τους κώδικες του νουάρ. Τα σκυλιά ξεκινάνε να δουν τι συνέβη, να βγάλουν το δικό τους πόρισμα, παράλληλα με την κοινωνία των ανθρώπων.

Ο ντετέκτιβ Κομισάρ είναι δίδυμο με τον Μέγα Αλέξανδρο, τον βοηθό του, που κάνουν την έρευνα, η Πρισίλα, που είναι η φίλη του θύματος, τους παρακινεί να ερευνήσουν και έχουμε και ένα τοπίο με διάφορους σκύλους που σατιρίζουν διάφορους θεσμούς. Είναι ο σκύλος του παπά, της αστυνομίας, των αρχών, της εξουσίας, ενώ έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πόρισμα που λέει κάτι άλλο από αυτό που πιστεύουν».

Ποια εκδοχή είναι η αληθινή; Ήταν άνθρωπος ο δολοφόνος, όπως είχε ακουστεί αρχικά, ή το οικόσιτο ζώο έπεσε θύμα αγέλης άλλων, αδέσποτων σκύλων, όπως λέει το τελικό πόρισμα των αρχών; 

«Η παράσταση είναι μια περιπέτεια, ένα καρτούν με θεατρικούς όρους και κάπως έτσι χτίζεται η ιστορία, σαν αλληγορία. Δεν έχω ξανακάνει κάτι τέτοιο, είναι υβριδικό, δεν μοιάζει με προηγούμενες παραστάσεις που έχουμε κάνει στο θέατρο της τεκμηρίωσης. Απομακρυνόμαστε πολύ από την πραγματική ιστορία, είναι καθαρά μυθοπλασία, με στοιχεία από το μιούζικαλ και την κωμωδία».

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Ο Κωσταντίνος Μωραΐτης εφάρμοσε το animal body training στους ηθοποιούς και είναι μια πολύ απαιτητική σωματικά παράσταση, με πολλές μεταμορφώσεις των ηθοποιών». Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek

Αυτό που ήταν βασικό για τον σκηνοθέτη, όταν ξεκίνησε να σκέφτεται το θέμα του, είναι κατά πόσο οι θεσμοί, που είναι πυλώνες της δημοκρατίας, μπορούν, όταν δεν λειτουργούν, να δημιουργήσουν ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Τα «Σκυλιά» είναι ένα πρωτότυπο έργο με πολύ χιούμορ γιατί χωρίς αυτό η ζωή μας θα ήταν αφόρητη. Έχοντας κερδίσει το ελληνικό αλλά και το ευρωπαϊκό κοινό με την απολαυστικά καυστική «Δημοκρατία του Μπακλαβά», ο Ανέστης Αζάς συνυπογράφει και πάλι το κείμενο μαζί με τον Γεράσιμο Μπέκα και τον Μιχάλη Πητίδη. Έγραψαν και έσβησαν χιλιάδες σελίδες για μήνες, μέχρι να καταλήξουν στις σαράντα του τελικού κειμένου.

«Ήταν η πρώτη φορά που γράφαμε και πετούσαμε πράγματα, τα δοκιμάζαμε στην πρόβα, τα βλέπαμε να λειτουργούν ή δεν μας έκαναν. Ήταν μια ωραία και πολύ δύσκολη εμπειρία, υπήρχε η ιδέα και ένας σκελετός, αλλά το έργο γράφτηκε στις πρόβες. Υπάρχει η πίστη των ηθοποιών που υποστηρίζουν με μεγάλη δύναμη τη δουλειά και είναι αφοσιωμένοι. Ήρθε ο Cem Yiğit Üzümoğlu για δεύτερη φορά από την Τουρκία, είναι σαν μια συνέχεια της συνεργασίας της ομάδας που δούλεψε στη "Δημοκρατία του Μπακλαβά" και με νέους συνεργάτες που προστέθηκαν».  

«Τα σκυλιά τα βλέπουμε σαν παιδιά, συμβολίζουν την ανιδιοτελή αγάπη», λέει ο Ανέστης. «Μπορεί να αδιαφορούμε για χιλιάδες ανθρώπους που σκοτώνονται καθημερινά, αλλά ένα ανυπεράσπιστο ζώο εγείρει μέσα μας το συναίσθημα της οργής, είναι αθώα πλάσματα. Σε μια μεγαλύτερη εικόνα, σε μια σύγχρονη κοινωνία ανυπεράσπιστοι είναι όλοι οι αδύναμοι. Λειτουργώντας με τους κώδικες του είδους, η παράσταση έχει live μουσική με τον Παναγιώτη Μανουηλίδη και τον Γκάρι Σόλομον και τώρα που έχουμε φτάσει στην τελική ευθεία, έχουμε αγωνία να δούμε πώς αυτό θα λειτουργήσει με το κοινό, γιατί πάντα το θέατρο εκεί φαίνεται».

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Θέατρο / Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Πατροκτονίες δεν επιτελούν, πλέον, μόνον οι γιοι αλλά και οι θυγατέρες, όπως διαπιστώνουμε στη μαύρη κωμωδία «Ο τρόμος του κροκόδειλου» που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ