«Alien: Romulus» – Ένα κινηματογραφικό best of από προηγούμενες ταινίες της σειράς

«Alien: Romulus» – Ένα ψυχαγωγικό compilation με τα μεγάλα hits των προηγούμενων ταινιών Facebook Twitter
Θα μπορούσε να γεμίσει την ταινία του με απαράσκευα jump scares, αλλά τα τοποθετεί με φειδώ − είναι όσα και όσο χρειάζεται ώστε να παρασχεθούν οι απαραίτητες ενέσεις αδρεναλίνης στη γαλαρία των multiplex.
0

Το 1979 τα άτυχα μέλη του πληρώματος του Nostromo διαπίστωναν ότι το Xenomorph, ο «επιβάτης του διαστήματος», είναι πολύ δύσκολο να σκοτωθεί. Κανείς, όμως, δεν πίστευε ότι θα φτάναμε στο 2024 και το δημιούργημα των Ο’Μπάνον και Γκίγκερ θα ήταν ακόμα εδώ, απασχολώντας τα κινηματογραφικά πράγματα. Οι κυνικοί θα έλεγαν ότι η ζωή μιμείται την τέχνη και ότι η επιβίωσή του οφείλεται στην απληστία μιας πολυεθνικής. Οι ρομαντικοί ότι πρόκειται για μια πρωτότυπη δημιουργία, γεννημένη, μεταξύ άλλων, από το προσωπικό δράμα των εμπνευστών της − άρα κέρδισε την αθανασία χάρη στην αυθεντικότητα και την πρωτοτυπία της. Θυμίζουμε ότι ο Ο’Μπάνον έπασχε από νόσο του Crohn και όσοι έχουν «ευλογηθεί» με φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου γνωρίζουν τι σημαίνει να βράζουν τα σωθικά σου και να νιώθεις σαν να σε τρώει ένα πλάσμα από μέσα, ενώ ο Γκίγκερ αντλούσε έμπνευση για αυτές τις απόκοσμες εικόνες από τους εφιάλτες που έβλεπε τα βράδια.

Αν κάτι ξεχωρίζει το franchise από τα υπόλοιπα, είναι ότι κάθε του κεφάλαιο έχει το ξεχωριστό στίγμα του δημιουργού του. Ακόμα και ο Ρίντλεϊ Σκοτ, όταν επέστρεψε σε αυτό, δεν έκανε την ίδια ταινία, βούτηξε πρώτα στην κοσμογονία του «Prometheus» κι αφού είδε ότι οι φαν δυσαρεστήθηκαν, μετακινήθηκε στην περιοχή του αγνού, υπερστυλιζαρισμένου slasher με το «Αlien: Covenant», που απογοήτευσε ακόμα περισσότερο, αυτήν τη φορά λόγω χαμηλότερων φιλοδοξιών.

Ο Άλβαρες ανήκει σε εκείνη τη γενιά σκηνοθετών που έχουν δει πολύ σινεμά, αλλά κράτησαν από αυτό μόνο τις εικόνες και τον τρόπο, χωρίς να εξετάζουν τι κρύβεται από πίσω, δίχως να σκοτίζονται για το γιατί το έκαναν έτσι οι παλιότεροι και, κυρίως, για το τι ήθελαν να πουν με αυτό.

Μετά την εξαγορά της Fox από την Disney, οι γενετιστές του στούντιο ανέλαβαν την αναγέννηση του «Alien». Κι επειδή συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει, επέλεξαν την ασφαλή δημιουργική οδό του «Star Wars: The Force Awakens», δηλαδή του legacy sequel που πατά τόσο πιστά στη δομή της πρώτης ταινίας, ώστε κάλλιστα θα μπορούσαμε να κάνουμε λόγο για χαλαρό remake. Όσο για τον ρόλο του επιτηρητή των εργασιών, αυτός ανατέθηκε στον Φέντε Άλβαρες.

Ο Άλβαρες ανήκει σε εκείνη τη γενιά σκηνοθετών που έχουν δει πολύ σινεμά, αλλά κράτησαν από αυτό μόνο τις εικόνες και τον τρόπο, χωρίς να εξετάζουν τι κρύβεται από πίσω, δίχως να σκοτίζονται για το γιατί το έκαναν έτσι οι παλιότεροι και, κυρίως, για το τι ήθελαν να πουν με αυτό. Στο «Alien» (1979) η κάμερα αιωρείται στους διαδρόμους του Nostromo για να αποδώσει την αίσθηση της απουσίας βαρύτητας –άρα ότι βρισκόμαστε στο διάστημα− κι ας έχει τέτοια εντός του σκάφους, ενώ κινείται διαρκώς για να υποδηλώσει την Εξέλιξη, μία από τις κεντρικές θεματικές της ταινίας. Στο «Alien: Romulus» ο φακός κινείται έτσι απλώς επειδή έτσι το έκανε ο Ρίντλεϊ Σκοτ και ο Άλβαρες θαυμάζει την ταινία του και τη δουλειά του.

«Alien: Romulus» – Ένα ψυχαγωγικό compilation με τα μεγάλα hits των προηγούμενων ταινιών Facebook Twitter
Ο Ντέιβιντ Τζόνσον εντυπωσιάζει στον σύνθετο ρόλο ενός… Συνθετικού, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Φασμπέντερ.

Γενικότερα, πρόκειται για την πρώτη ταινία του franchise που δεν φέρει το δικό της δημιουργικό στίγμα – προφανώς δεν μετράμε για τέτοια το «Alien vs Predator», αλλά ακόμα και εκείνο είναι 100% ταινία του Πολ Γ. Σ. Άντερσον. Σαν καλός κινηματογραφικός DJ, ο Φέντε Άλβαρες ξεψαχνίζει όσα προηγήθηκαν και φτιάχνει ένα κινηματογραφικό DJ set από μεγάλες επιτυχίες της σειράς, που θα ικανοποιήσει μεγάλη μερίδα των φαν, που λαχταρούν τα νοσταλγικά beats και τα Easter eggs – να πιστώσουμε στον Άλβαρες, όμως, ότι τα εντάσσει οργανικά στο έργο, δεν σου τα τρίβει στο πρόσωπο με τη λογική αντίστοιχων εγχειρημάτων του MCU.

Η πρώτη πραγματικά δική του ιδέα, η οποία μάλλον είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο θα μνημονεύουμε το φιλμ μετά από λίγα χρόνια, έρχεται μόλις ένα τέταρτο πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους. Επίσης, μια αμφιλεγόμενη επιστροφή θα μπορούσε στα χέρια άλλου σκηνοθέτη να σχολιάζει τον ψυχαναγκασμό των στούντιο να νεκρανασταίνουν όποιο brand name έχουν στον κατάλογό τους, μα εδώ εμφανώς υπηρετεί μόνο το fan service. Όσο για το θέμα της ταινίας –κάθε ταινία «Alien» έχει τουλάχιστον από ένα ξεχωριστό δικό της–, αυτήν τη φορά δεν μπορέσαμε να το εντοπίσουμε, πιθανότατα επειδή δεν υπάρχει. Ο Άλβαρες δεν θέλει τίποτα να ‘ναι πιο βαρύ απ’ το φτεράκι μιας μέλισσας ή, πιο σωστά, από την ουρά ενός facehugger.

«Alien: Romulus» – Ένα ψυχαγωγικό compilation με τα μεγάλα hits των προηγούμενων ταινιών Facebook Twitter
Η Κέιλι Σπέινι, που φέρνει μια οικειότητα ανθρώπου της διπλανής πόρτας στη δική της Ρίπλεϊ

Ευτυχώς υπηρετεί το είδος με επαγγελματισμό και αξιέπαινη υπομονή, τουλάχιστον για τα δεδομένα της κινηματογραφικής εποχής. Θα μπορούσε να επιταχύνει τον ρυθμό, θα μπορούσε να μας πυροβολεί με γλίτσα και οξύ από τα πρώτα λεπτά, αλλά ακολουθεί το μάθημα του Ρίντλεϊ Σκοτ και επιχειρεί να μας εντάξει στο σύμπαν της ταινίας, προτού ξαμολήσει το Xenomorph για μακελειό. Θα μπορούσε να γεμίσει την ταινία του με απαράσκευα jump scares, αλλά τα τοποθετεί με φειδώ − είναι όσα και όσο χρειάζεται ώστε να παρασχεθούν οι απαραίτητες ενέσεις αδρεναλίνης στη γαλαρία των multiplex. Kαι δίνει χώρο στην πρωταγωνίστριά του, Κέιλι Σπέινι, που φέρνει μια οικειότητα ανθρώπου της διπλανής πόρτας στη δική της Ρίπλεϊ, και κυρίως στον Ντέιβιντ Τζόνσον του «Rye Lane» –οι φαν της κομεντί να το δείτε αυτό–, που εντυπωσιάζει στον σύνθετο ρόλο ενός… Συνθετικού, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Φασμπέντερ. Επί της ουσίας ο Τζόνσον υποδύεται δύο διαφορετικούς χαρακτήρες, τον έναν μάλιστα ακολουθώντας μια συγκεκριμένη, προγενέστερη υποκριτική γραμμή – περισσότερα δεν κάνει να πούμε.

Η αναζήτηση του τέλειου οργανισμού μέσω της εξέλιξης, της μετάλλαξης, της γενετικής τροποποίησης ανήκει στα επανερχόμενα μοτίβα των ταινιών της σειράς. Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι και το «Αlien: Romulus» χρησιμοποιεί με έναν μετα-κινηματογραφικό τρόπο DNA από όλες τις ταινίες της σειράς για να πλάσει το φιλμικό του ανάλογο. Μόνο που ο οργανισμός δεν προέκυψε τέλειος, απλώς λειτουργικός. Εδώ που έχουμε φτάσει, θα το πάρουμε και θα πούμε κι ευχαριστώ. 

Το τρέιλερ της ταινίας

Η ταινία «Alien: Romulus» κυκλοφορεί στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 29 Αυγούστου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM
«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ