«Alien: Romulus» – Ένα κινηματογραφικό best of από προηγούμενες ταινίες της σειράς

«Alien: Romulus» – Ένα ψυχαγωγικό compilation με τα μεγάλα hits των προηγούμενων ταινιών Facebook Twitter
Θα μπορούσε να γεμίσει την ταινία του με απαράσκευα jump scares, αλλά τα τοποθετεί με φειδώ − είναι όσα και όσο χρειάζεται ώστε να παρασχεθούν οι απαραίτητες ενέσεις αδρεναλίνης στη γαλαρία των multiplex.
0

Το 1979 τα άτυχα μέλη του πληρώματος του Nostromo διαπίστωναν ότι το Xenomorph, ο «επιβάτης του διαστήματος», είναι πολύ δύσκολο να σκοτωθεί. Κανείς, όμως, δεν πίστευε ότι θα φτάναμε στο 2024 και το δημιούργημα των Ο’Μπάνον και Γκίγκερ θα ήταν ακόμα εδώ, απασχολώντας τα κινηματογραφικά πράγματα. Οι κυνικοί θα έλεγαν ότι η ζωή μιμείται την τέχνη και ότι η επιβίωσή του οφείλεται στην απληστία μιας πολυεθνικής. Οι ρομαντικοί ότι πρόκειται για μια πρωτότυπη δημιουργία, γεννημένη, μεταξύ άλλων, από το προσωπικό δράμα των εμπνευστών της − άρα κέρδισε την αθανασία χάρη στην αυθεντικότητα και την πρωτοτυπία της. Θυμίζουμε ότι ο Ο’Μπάνον έπασχε από νόσο του Crohn και όσοι έχουν «ευλογηθεί» με φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου γνωρίζουν τι σημαίνει να βράζουν τα σωθικά σου και να νιώθεις σαν να σε τρώει ένα πλάσμα από μέσα, ενώ ο Γκίγκερ αντλούσε έμπνευση για αυτές τις απόκοσμες εικόνες από τους εφιάλτες που έβλεπε τα βράδια.

Αν κάτι ξεχωρίζει το franchise από τα υπόλοιπα, είναι ότι κάθε του κεφάλαιο έχει το ξεχωριστό στίγμα του δημιουργού του. Ακόμα και ο Ρίντλεϊ Σκοτ, όταν επέστρεψε σε αυτό, δεν έκανε την ίδια ταινία, βούτηξε πρώτα στην κοσμογονία του «Prometheus» κι αφού είδε ότι οι φαν δυσαρεστήθηκαν, μετακινήθηκε στην περιοχή του αγνού, υπερστυλιζαρισμένου slasher με το «Αlien: Covenant», που απογοήτευσε ακόμα περισσότερο, αυτήν τη φορά λόγω χαμηλότερων φιλοδοξιών.

Ο Άλβαρες ανήκει σε εκείνη τη γενιά σκηνοθετών που έχουν δει πολύ σινεμά, αλλά κράτησαν από αυτό μόνο τις εικόνες και τον τρόπο, χωρίς να εξετάζουν τι κρύβεται από πίσω, δίχως να σκοτίζονται για το γιατί το έκαναν έτσι οι παλιότεροι και, κυρίως, για το τι ήθελαν να πουν με αυτό.

Μετά την εξαγορά της Fox από την Disney, οι γενετιστές του στούντιο ανέλαβαν την αναγέννηση του «Alien». Κι επειδή συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει, επέλεξαν την ασφαλή δημιουργική οδό του «Star Wars: The Force Awakens», δηλαδή του legacy sequel που πατά τόσο πιστά στη δομή της πρώτης ταινίας, ώστε κάλλιστα θα μπορούσαμε να κάνουμε λόγο για χαλαρό remake. Όσο για τον ρόλο του επιτηρητή των εργασιών, αυτός ανατέθηκε στον Φέντε Άλβαρες.

Ο Άλβαρες ανήκει σε εκείνη τη γενιά σκηνοθετών που έχουν δει πολύ σινεμά, αλλά κράτησαν από αυτό μόνο τις εικόνες και τον τρόπο, χωρίς να εξετάζουν τι κρύβεται από πίσω, δίχως να σκοτίζονται για το γιατί το έκαναν έτσι οι παλιότεροι και, κυρίως, για το τι ήθελαν να πουν με αυτό. Στο «Alien» (1979) η κάμερα αιωρείται στους διαδρόμους του Nostromo για να αποδώσει την αίσθηση της απουσίας βαρύτητας –άρα ότι βρισκόμαστε στο διάστημα− κι ας έχει τέτοια εντός του σκάφους, ενώ κινείται διαρκώς για να υποδηλώσει την Εξέλιξη, μία από τις κεντρικές θεματικές της ταινίας. Στο «Alien: Romulus» ο φακός κινείται έτσι απλώς επειδή έτσι το έκανε ο Ρίντλεϊ Σκοτ και ο Άλβαρες θαυμάζει την ταινία του και τη δουλειά του.

«Alien: Romulus» – Ένα ψυχαγωγικό compilation με τα μεγάλα hits των προηγούμενων ταινιών Facebook Twitter
Ο Ντέιβιντ Τζόνσον εντυπωσιάζει στον σύνθετο ρόλο ενός… Συνθετικού, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Φασμπέντερ.

Γενικότερα, πρόκειται για την πρώτη ταινία του franchise που δεν φέρει το δικό της δημιουργικό στίγμα – προφανώς δεν μετράμε για τέτοια το «Alien vs Predator», αλλά ακόμα και εκείνο είναι 100% ταινία του Πολ Γ. Σ. Άντερσον. Σαν καλός κινηματογραφικός DJ, ο Φέντε Άλβαρες ξεψαχνίζει όσα προηγήθηκαν και φτιάχνει ένα κινηματογραφικό DJ set από μεγάλες επιτυχίες της σειράς, που θα ικανοποιήσει μεγάλη μερίδα των φαν, που λαχταρούν τα νοσταλγικά beats και τα Easter eggs – να πιστώσουμε στον Άλβαρες, όμως, ότι τα εντάσσει οργανικά στο έργο, δεν σου τα τρίβει στο πρόσωπο με τη λογική αντίστοιχων εγχειρημάτων του MCU.

Η πρώτη πραγματικά δική του ιδέα, η οποία μάλλον είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο θα μνημονεύουμε το φιλμ μετά από λίγα χρόνια, έρχεται μόλις ένα τέταρτο πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους. Επίσης, μια αμφιλεγόμενη επιστροφή θα μπορούσε στα χέρια άλλου σκηνοθέτη να σχολιάζει τον ψυχαναγκασμό των στούντιο να νεκρανασταίνουν όποιο brand name έχουν στον κατάλογό τους, μα εδώ εμφανώς υπηρετεί μόνο το fan service. Όσο για το θέμα της ταινίας –κάθε ταινία «Alien» έχει τουλάχιστον από ένα ξεχωριστό δικό της–, αυτήν τη φορά δεν μπορέσαμε να το εντοπίσουμε, πιθανότατα επειδή δεν υπάρχει. Ο Άλβαρες δεν θέλει τίποτα να ‘ναι πιο βαρύ απ’ το φτεράκι μιας μέλισσας ή, πιο σωστά, από την ουρά ενός facehugger.

«Alien: Romulus» – Ένα ψυχαγωγικό compilation με τα μεγάλα hits των προηγούμενων ταινιών Facebook Twitter
Η Κέιλι Σπέινι, που φέρνει μια οικειότητα ανθρώπου της διπλανής πόρτας στη δική της Ρίπλεϊ

Ευτυχώς υπηρετεί το είδος με επαγγελματισμό και αξιέπαινη υπομονή, τουλάχιστον για τα δεδομένα της κινηματογραφικής εποχής. Θα μπορούσε να επιταχύνει τον ρυθμό, θα μπορούσε να μας πυροβολεί με γλίτσα και οξύ από τα πρώτα λεπτά, αλλά ακολουθεί το μάθημα του Ρίντλεϊ Σκοτ και επιχειρεί να μας εντάξει στο σύμπαν της ταινίας, προτού ξαμολήσει το Xenomorph για μακελειό. Θα μπορούσε να γεμίσει την ταινία του με απαράσκευα jump scares, αλλά τα τοποθετεί με φειδώ − είναι όσα και όσο χρειάζεται ώστε να παρασχεθούν οι απαραίτητες ενέσεις αδρεναλίνης στη γαλαρία των multiplex. Kαι δίνει χώρο στην πρωταγωνίστριά του, Κέιλι Σπέινι, που φέρνει μια οικειότητα ανθρώπου της διπλανής πόρτας στη δική της Ρίπλεϊ, και κυρίως στον Ντέιβιντ Τζόνσον του «Rye Lane» –οι φαν της κομεντί να το δείτε αυτό–, που εντυπωσιάζει στον σύνθετο ρόλο ενός… Συνθετικού, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Φασμπέντερ. Επί της ουσίας ο Τζόνσον υποδύεται δύο διαφορετικούς χαρακτήρες, τον έναν μάλιστα ακολουθώντας μια συγκεκριμένη, προγενέστερη υποκριτική γραμμή – περισσότερα δεν κάνει να πούμε.

Η αναζήτηση του τέλειου οργανισμού μέσω της εξέλιξης, της μετάλλαξης, της γενετικής τροποποίησης ανήκει στα επανερχόμενα μοτίβα των ταινιών της σειράς. Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι και το «Αlien: Romulus» χρησιμοποιεί με έναν μετα-κινηματογραφικό τρόπο DNA από όλες τις ταινίες της σειράς για να πλάσει το φιλμικό του ανάλογο. Μόνο που ο οργανισμός δεν προέκυψε τέλειος, απλώς λειτουργικός. Εδώ που έχουμε φτάσει, θα το πάρουμε και θα πούμε κι ευχαριστώ. 

Το τρέιλερ της ταινίας

Η ταινία «Alien: Romulus» κυκλοφορεί στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 29 Αυγούστου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ