Trivia από τα 85 χρόνια του θεσμού

Trivia από τα 85 χρόνια του θεσμού Facebook Twitter
Χιθ Λέτζερ, Τζέιμς Ντιν. Ο πρώτος κέρδισε Όσκαρ μετά θάνατο, ο δεύτερος ήταν υποψήφιος δύο φορές.
0
  • Το αγαλματίδιο είναι επιχρυσωμένο, κατασκευασμένο από χαλκό και κασσίτερο, με ύψος 34 εκατοστά και βάρος 4 κιλά. Απεικονίζει έναν γυμνό άνδρα που καρφώνει ένα ξίφος σε μια κινηματογραφική μπομπίνα. Η μπομπίνα έχει πέντε ακτίνες, έναν για κάθε κλάδο της Ακαδημίας, δηλαδή τους παραγωγούς, τους σκηνοθέτες, τους σεναριογράφους, τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς.
  • Για το όνομα του αγαλματιδίου η εκδοχή που θεωρείται πιο πιθανή είναι ότι μία υπάλληλος της Ακαδημίας, η Μάργκαρετ Χέρικ, μόλις είδε το βραβείο είπε ότι μοιάζει με τον θείο της τον Όσκαρ.
  • Τζορτζ Σκοτ (Πάτον)Στην 85χρονη ιστορία του θεσμού, έχουν αρνηθεί το βραβείο τους: Ο Ντάντλεϊ Νίκολς (Όσκαρ Σεναρίου, The Informer, 1935) εξαιτίας της τότε διαμάχης μεταξύ της Ακαδημίας και του Σωματείου των σεναριογράφων. Ο Τζορτζ Σκοτ (Α' Ανδρικού Ρόλου, Πάτον, 1970) που χαρακτήρισε την απονομή μια «δίωρη παρέλαση κρέατος». Ο Μάρλον Μπράντο (Α' Ανδρικού Ρόλου, Ο Νονός, 1972), εξαιτίας των διακρίσεων προς τους Ινδιάνους από το αμερικανικό κράτος και το Χόλιγουντ. Ο Μπράντο μάλιστα έστειλε μια Ινδιάνα, τη Sacheen Littlefeather να παραλάβει το βραβείο του, ενώ αργότερα αποκαλύφθηκε ότι επρόκειτο για την ηθοποιό Μαρία Κρουζ.
  • Η μεγαλύτερη σε διάρκεια ταινία που έχει τιμηθεί με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας είναι το Όσα Παίρνει ο Άνεμος (238', ήταν και η πρώτη έγχρωμη) ενώ η μικρότερη το Κόκκινο Μπαλόνι του 1956 (34') που, ενώ θεωρείται μικρού μήκους, τιμήθηκε με Όσκαρ Σεναρίου.
Trivia από τα 85 χρόνια του θεσμού Facebook Twitter
Το Κόκκινο Μπαλόνι
  • Ο Χιθ Λέτζερ έγινε ο δεύτερος ηθοποιός στην ιστορία των Όσκαρ που κέρδισε μετά θάνατο το 2009 για το Σκοτεινό Ιππότη. Πρώτος ήταν ο Πίτερ Φιντς για το ρόλο του στο Δίκτυο. Ο Τζέιμς Ντιν είναι ο μοναδικός ηθοποιός που έχει λάβει δύο μεταθανάτιες υποψηφιότητες, το 1956 για το Ανατολικά της Εδέμ και το 1957 για τον Γίγαντα.
  • Οι βραδιές των απονομών έχουν αναβληθεί τρεις φορές στο παρελθόν: το 1938 λόγω πλημμυρών στο Λος Άντζελες, το 1968 λόγω της κηδείας του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και το 1981 λόγω της απόπειρας δολοφονίας του προέδρου Ρίγκαν.
  • Ο Καουμπόι του Μεσονυκτίου (1969) είναι η μοναδική αυστηρώς ακατάλληλη (X-Rated) ταινία που κέρδισε Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
  • Το 1989 η Ακαδημία αποφάσισε να αντικαταστήσει τη χαρακτηριστική φράση των παρουσιαστών «And the winner is...» με την εξίσου γνωστή πλέον «And the Oscar goes to...»
  • Το Dolby Theatre (πρώην Kodak Theatre) του Λος Άντζελες εγκαινιάστηκε στην τελετή απονομής του 2002 και έκτοτε αποτελεί το «σπίτι» των Όσκαρ.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Οθόνες / «The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Η νέα ρομαντική σειρά του Cinobo βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τριλογίας «Before», του «Normal People» και του «One Day». Δανειζόμενη το αφηγηματικό εύρημα του τελευταίου, καταγράφει τις Πρωτοχρονιές ενός ζευγαριού και μαζί τους τις δυσκολίες μα και τη γοητεία των πρώτων -άντα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Pulp Fiction / Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Τελευταία υποδύθηκε μια πορνοστάρ, την αδερφή της Κάλλας, και σκηνοθέτησε μια σειρά βασισμένη σε ένα «σκανδαλώδες» βιβλίο. Η Ελληνοϊταλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτις βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Οθόνες / Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του που δημοσιεύτηκε στην Wall Street Journal, ο ηθοποιός Τζος Μπρόλιν εξηγεί πώς η «ζόρικη αγάπη» της συζύγου του πατέρα του τον έκανε να κόψει οριστικά τη συνήθεια που του είχε ρημάξει τη ζωή.
THE LIFO TEAM
Μιγκέλ Γκόμες

Οθόνες / «Θέλω το σινεμά να μοιάζει με σινεμά κι όχι με κάτι που προσποιείται την πραγματική ζωή»

Ο Πορτογάλος σκηνοθέτης του «Tabu» Μιγκέλ Γκόμες επιστρέφει με το «Grand Tour» που απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φετινό Φεστιβάλ Καννών, μια ταινία για τη δειλία των αντρών και το πείσμα των γυναικών. Μιλά στη LiFO με αφορμή την προβολή της στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, ως ταινία έναρξης του 13ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ