Τα πρώτα κινηματογραφικά βραβεία της χρονιάς

Τα πρώτα κινηματογραφικά βραβεία της χρονιάς Facebook Twitter
American Hustle
0

Ξεκίνησε ο χορός των βραβείων, που θα ολοκληρωθεί με τα Όσκαρ. Το τρίμηνο που θα ακολουθήσει προβλέπεται συναρπαστικό για τους φανατικούς των βραβείων, καθώς δεν βλέπω εύκολα να ξεχωρίζει ταινία που θα σαρώσει, όπως μερικές χρονιές που θεωρούνταν προβλέψιμες, άρα και σχετικά πιο βαρετές.

Τι εννοώ: Η Ένωση Κριτικών Νέας Υόρκης, η πιο αξιοσέβαστη παρέα θεωρητικών του κινηματογράφου των ΗΠΑ (οι οποίοι, για να σας θυμίσω, αποφάσισαν από πέρυσι, να ξεκινούν νωρίτερα από τους υπόλοιπους, για να δείξουν ποιο είναι το αφεντικό), προτίμησε το κωμικό-γκανγκστερικό American Hustle του Ντέιβιντ Ο' Ράσελ, του σκηνοθέτη που βρίσκεται σε δαιμονιώδη φόρμα, και δείχνει να πετυχαίνει τη συνταγή της ανατροπής στα είδη με τα οποία καταπιάνεται, για τρίτη συναπτή φορά, μετά το προπέρσινο Fighter και τον περυσινό Οδηγό Αισιοδοξίας.

Η ταινία κέρδισε την μεγάλη τιμή, όπως και το σενάριο, αλλά και η Τζένιφερ Λόρενς σε δεύτερο ρόλο, ως κερατωμένη σύζυγος που βουτάει στο ποτό και την ίντριγκα. Το επιτελείο είναι πρώτης τάξεως, Κρίστιαν Μπέιλ, Τζέρεμι Ρένερ, Έιμι Άνταμς, και το φόντο είναι η το Νιου Τζέρζεϊ των 70ς. Η ταινία βγαίνει στις αίθουσες τα Χριστούγεννα και οι κριτικοί της Νέας Υόρκης θέλησαν να προλάβουν και να αιφνιδιάσουν με κάτι που δεν περίμενε κανείς, παραμερίζοντας τον αγαπημένο τους Μάρτιν Σκορσέζε και τον Λύκο της Νέας Υόρκης, αλλά και τον Αλφόνσο Κουαρόν με το Gravity, το οποίο έχει αποσπάσει εγκώμια από παντού.

Τα πρώτα κινηματογραφικά βραβεία της χρονιάς Facebook Twitter

Κανένα βραβείο λοιπόν για τα φαβορί, αλλά έχρισαν καλύτερο σκηνοθέτη τον Στιβ Μακουίν για το 12 Χρόνια Σκλάβος, και δεν παρέλειψαν να επισημάνουν δυο από τις λαμπρότερες ερμηνείες της χρονιάς, της Κέιτ Μπλάνσετ για τη Θλιμμένη Τζάσμιν, και του Ρόμπερτ Ρέντφορντ, για το Όλα Χάθηκαν.

Η μεγάλη έκπληξη είναι ότι σχεδόν αγνόησαν το Inside Llewyn Davis των αγαπημένων τους αδελφών Κοέν, με μοναδικό βραβείο για τη φωτογραφία της ταινίας.

Λίγες ημέρες νωρίτερα, το περιοδικό Empire ανέδειξε το Gravity ταινία της χρονιάς, επιβεβαιώνοντας τη φήμη του εντύπου που δεν σνομπάρει καθόλου τα φιλμ που αγαπάει και το κοινό. Στη δεύτερη θέση, το Captain Phillips του Πολ Γκρίνγκρας και ακολουθούν το Rush, το Ένα Καλοκαίρι, ο Λίνκλολν, το Stoker αλλά και το τρίτο μέρος του Iron Man.

Τα πρώτα κινηματογραφικά βραβεία της χρονιάς Facebook Twitter
Gravity

Αντίθετα, τα γαλλικά Cahiers du Cinema, πιστά στο εκλεκτικό τους γούστο, όσο και αν οι εποχές των auteurs έχουν παρέλθει, προτίμησαν την εξαιρετική δημιουργία του Αλέν Γκιροντί, ο Άγνωστος της Λίμνης, που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ενώ ψηλά στη λίστα βρίσκεται και η Ζωή της Αντέλ.

Τα πρώτα κινηματογραφικά βραβεία της χρονιάς Facebook Twitter
Ο Άγνωστος της Λίμνης

Ο ομόλογος των "Καγιέδων" στην Μεγάλη Βρετανία, το επίσης σοβαρό και σεβαστό Sight and Sound, έφερε στην κορυφή ένα ντοκιμαντέρ, το Act Of Killing, ενώ στο νούμερο δύο βρίσκεται το Gravity και στην τρίτη θέση, όπως και στους Γάλλους, η Αντέλ.

Η ταινία του Κεσίς, θα μπορούσε να πλασαριστεί σε νευραλγικές κατηγορίες, ή και να εκπλήξει, όπως αντίστοιχα πέρυσι έκανε η Αγάπη του Μίκαελ Χάνεκε. Αλλά έτσι όπως είναι τα πράγματα, καμιά δεκαριά ταινίες παίζουν για τα ηχηρά βραβεία, ενώ δεν αποκλείεται να ξεχωρίσει και κάποια ανεξάρτητη ακόμη, σαν σφήνα του τύπο Μυθικά Πλάσματα του Νότου. Πέρυσι, ξεκινούσαμε με το Λίνκολν ως λογική, αξιοπρεπή και ασφαλή παρουσία, και τερμάτισε φτωχά.

Θα περιμένουμε το National Board of Review, αλλά και τα βραβεία των κριτικών του Λος Άντζελες, για να σχηματίσουμε μια πιο σφαιρική εντύπωση για το ποιόν δρόμο θα ακολουθήσουν τα Όσκαρ (ναι, και τις Χρυσές Σφαίρες..). Χωρίς να έχουμε ακόμη δει τον Σκορσέζε και τον Ο' Ράσελ στην Ελλάδα, δεν μπορούμε να ζυγιάσουμε την πορεία τους. Προσωπικά, νομίζω πως το American Hustle, από το ύφος του και το trailer, δεν είναι ταινία που άνετα θα πάρει σπίτι τα μεγάλα Όσκαρ, αλλά βάζει εύκολα πλώρη για πολλές υποψηφιότητες στις μεγάλες κατηγορίες.

Εδώ είμαστε και θα σας ενημερώνουμε.

Υστερόγραφο: εγώ, γιατί βλέπω το Gravity, από διαίσθηση, να ξεχωρίζει;

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχιώτες

Οθόνες / Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχειώτες

Ο Λευτέρης Τζώρτζης έχει συγκεντρώσει 50.000 τίτλους. Το όνομά του έχει αναφερθεί σε έργο της Κιτσοπούλου, «ξεπουλάει» Ταρκόφσκι και έχει ζήσει επικούς καβγάδες για ταινίες - πιο πρόσφατα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ