Η Διάσωση (The Martian)

Η Διάσωση (The Martian) Facebook Twitter
0

Κάνοντας αναφορά στην επικαιρότητα, η Διάσωση μοιάζει με το Έβερεστ, που προβάλλεται ταυτόχρονα στις αίθουσες, στο μέτρο που εξιστορεί μια περιπέτεια επιβίωσης σε ένα εχθρικότατο, εξαιρετικά επικίνδυνο περιβάλλον και δεν δαιμονοποιεί τον αστάθμητο φυσικό παράγοντα. Από εκεί και πέρα, διαφέρει σε όλα τα υπόλοιπα. Ο Ρίντλεϊ Σκοτ αφηγείται τρομερά την παραμονή του αστροναύτη Ματ Ντέιμον στον Άρη, συνδέει αριστοτεχνικά τη μοναξιά του με την αγωνία της ΝΑΣΑ να διαχειριστεί την ως εκ θαύματος ανθεκτικότητα του και να τον φέρει στη Γη, και παράλληλα την επανδρωμένη αποστολή που τον παράτησε, χωρίς να το γνωρίζει, ζωντανό στον κόκκινο πλανήτη, και την πιθανότητα να εμπλακεί στην επιχείρηση επαναφοράς του στα πάτρια.

Η Διάσωση έχει περισσότερες ομοιότητες με το Gravity παρά με τις μεταφυσικές ανησυχίες ταινιών όπως το Interstellar, και τηρεί τους κανόνες ακρίβειας επιστημονικών δεδομένων όσο καλύτερα μπορεί- έχοντας και την τύχη με το μέρος της, καθώς τα πρόσφατα ευρήματα για νερό στον πλανήτη αυξάνουν το ενδιαφέρον και μειώνουν την αυθαιρεσία. Από "επιστημονική", τσεκ. Από "φαντασία", ελέγχεται. Φαντασία μεν έχει, αλλά περισσότερο ποντάρει σε δραματικές υπερβολές και ακροβατικές ανατροπές για να επιβεβαιώσει τον μάλλον θετικό τόνο που διαφαίνεται από την αρχή. Ενώ το Gravity είναι μια εξίσου μοναχική εμπειρία στο διάστημα, η Διάσωση δεν φαίνεται ως τέτοια: ο Σκοτ προσθέτει καλόγουστο χιούμορ και πολλά τραγούδια, από το απρόσμενο Hot Stuff της Ντόνα Σάμερ, μέχρι το τελείως αναμενόμενο Starman του Ντέιβιντ Μπόουι, μοντάρει επάνω τους ανθρώπινες αντιδράσεις και κινηματογραφικές δράσεις και εκμεταλλεύεται κάθε νύξη του σεναρίου, κάθε πόντο της επιφάνειας που δημιουργεί σε πλατό ή στο κομπιούτερ, κάθε έκφραση του βιρτουόζου Ματ Ντέϊμον, σε ένα ρόλο αντίστοιχο του Ναυαγού από τον Τομ Χανκς.

Πρωτότυπο το έργο δεν είναι, αλλά είναι τόσο καλά φτιαγμένο, επαγγελματικά αλλά και συνολικά ανεπτυγμένο, που πιάνει ακριβώς το στόχο του, αντίθετα με το Έβερεστ, που συνωστίζει πολλούς και πολλά και διστάζει να αποφασίσει. Μου έρχεται στο νου πάντα η δήλωση του σκηνοθέτη Άλαν Πάρκερ για τον συνάδελφο και συμπατριώτη του: "Ο Ρίντλεϊ Σκοτ είναι ένας καταπληκτικός σκηνοθέτης που φτιάχνει κάκιστες ταινίες". Υπερβολή. Έχει κάνει και αριστουργήματα (τα έχουμε ξαναγράψει αυτά). Αλλά τα τελευταία χρόνια, δεκαετίες καλύτερα, ο Σκοτ ανεβάζει στροφές σε ρυθμό και τεχνικά επιτεύγματα, καθώς και την άνεση και τη σιγουριά της εικόνας και των ετερόκλητων θεμάτων που πραγματεύεται, αλλά υστερεί σε απόχρωση και πρωτοτυπία. Σερ Ρίντλεϊ, το Όσκαρ θα έρθει σύντομα προβλέπω. Περισσότερο πιθανό είναι, ωστόσο, το τιμητικό...

 
Σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ

Πρωταγωνιστούν: Ματ Ντέιμον, Τζέσικα Τσαστέιν, Κρίστεν Γουίγκ, Κέιτ Μάρα, Μάικλ Πένια, Τζεφ Ντάνιελς, Τσιουέτελ Ετζίοφορ, Ντόναλντ Γκλόβερ, Σον Μπιν

Βαθμολογία: 3/5

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Οθόνες / 10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Ξεψαχνίσαμε τον κατάλογο που προσφέρουν οι πλατφόρμες streaming και σας παρουσιάζουμε δέκα ταινίες κατάλληλες για την πιο αγαπησιάρικη μέρα του χρόνου, ώστε να μη χρειαστεί να καταφύγετε ξανά στις συνηθισμένες επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ