Θα ξεχάσουμε - οριστικά απ' ό,τι φαίνεται - τους τρόπους με τους οποίους τα μεγάλα Μουσεία ενημερώνονταν για τη γνώμη των επισκεπτών τους μέσα από ερωτηματολόγια, σωστά κατεβατά και μέσω mails. Από αυτόν τον μήνα κιόλας, τα πράγματα αλλάζουν δραστικά, ήδη από το μουσείο Brooklyn στη Νέα Υόρκη, όπου και θα κάνει το ντεμπούτο της μία νέα εκδοχή του ASK για Androids.
Πρόκειται για μία εφαρμογή γραπτών μηνυμάτων που επιτρέπει στους επισκέπτες να κάνουν live chat με ξεναγούς του Μουσείου και να παίρνουν απαντήσεις για εκθέματα του Μουσείου μία χρονοκαθυστέρηση της τάξεως των 45 δευτερολέπτων! Σύμφωνα με τον υποδιευθυντή ψηφιακής ανάπτυξης του Μουσείου, Shelley Bernstein, τόσο οι επιμελητές όσο και οι ξεναγοί του Μουσείου θα χρησιμοποιούν ως feedback τις απορίες και τις εντυπώσεις των επισκεπτών, για ακόμη καλύτερη ταξινόμηση και επεξηγήσεις σε ό,τι αφορά τα εκθέματα.
Στο μεταξύ, στο Μουσείο Smithsonian εδώ και λίγο καιρό εφοδιάζουν τους επισκέπτες με μία συσκευή χειρός, η οποία λέγεται το... "Μολύβι" και πρακτικά είναι ένα gudget που επιτρέπει στον επισκέπτη να σκανάρει πίνακες και να δημιουργεί τη δική του εικονική συλλογή από έργα που του αρέσουν.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι υπεύθυνοι του τομέα τεχνολογίας και διαδικτύου των Μουσείων, ειδικά στη Νέα Υόρκη, πολύ σύντομα όλο αυτό το υλικό και η πληροφόρηση που συγκεντρώνεται δεν ευνοεί μόνο την πολιτισμική αποστολή των Μουσείων, αλλά και την εμπορική τους δράση και φυσικά την επιβίωση τους.
Μέσα από το feedback που παίρνουν, ξέρουν σε ποιες εκθέσεις πρέπει να "επενδύσουν" χρόνο και χρήμα και κυρίως, δίνεται η δυνατότητα στους διευθυντές Μουσείων να μη χάνουν χρόνο και χορηγίες σε πειραματισμούς με εκδηλώσεις που δεν αφορούν πολύ κόσμο και τραβούν εις μάκρος, "φθείροντας" τα αποθεματικά των Μουσείων.
σχόλια